HOTĂRÂRE nr. 185 din 16 aprilie 2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale, înfiinţat prin reorganizarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi prin preluarea activităţii şi structurilor specializate de la Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează în subordinea Guvernului.
(2)Ministerul Educaţiei Naţionale are rol de sinteză şi coordonare în aplicarea Strategiei şi Programului de guvernare în domeniul educaţiei, învăţământului, cercetării ştiinţifice, tehnologiei, dezvoltării tehnologice şi inovării.
(3)Sediul principal al Ministerul Educaţiei Naţionale este în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1.
(4)Sediul Ministerului Educaţiei Naţionale pentru activitatea de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare este în municipiul Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
Art. 2
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale conduce sistemul naţional de învăţământ, cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, exercitându-şi atribuţiile stabilite prin legi şi prin alte acte normative din sfera sa de activitate şi realizează, după caz, împreună cu ministerele de resort, politica guvernamentală în domeniile sale de activitate.
(2)Ministerul Educaţiei Naţionale are drept de iniţiativă şi de execuţie în domeniul politicii financiare şi al resurselor umane din sfera educaţiei, învăţământului, cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării.
Art. 3
Ministerul Educaţiei Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, are în domeniul cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării următoarele responsabilităţi:
a)de a defini obiectivele strategice;
b)de a defini, a aplica, a monitoriza şi de a evalua politicile necesare în vederea realizării acestor obiective;
c)de a asigura planificarea activităţilor, conform obiectivelor stabilite;
d)de a defini cadrul normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar necesar în vederea aplicării politicilor;
e)de a asigura comunicarea cu celelalte autorităţi publice pentru a realiza coerenţa politicilor guvernamentale;
f)de a asigura comunicarea cu structurile societăţii civile şi cu cetăţenii;
g)de a defini, a finanţa, a aplica, a monitoriza şi de a evalua programe, în scopul atingerii obiectivelor;
h)de a stimula dezvoltarea parteneriatului internaţional.
Art. 4
Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei Naţionale îndeplineşte următoarele funcţii:
a)de strategie, prin care se asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul educaţiei, învăţământului, cercetării ştiinţifice, tehnologiei, dezvoltării tehnologice şi inovării;
b)de administrare, prin care alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate;
c)de evaluare, coordonare şi control al realizării politicilor în domeniul educaţiei, învăţământului, cercetării, tehnologiei, dezvoltării tehnologice şi inovării;
d)de reglementare şi sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ metodologic, funcţional, operaţional, instituţional şi financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniile sale de activitate;
e)de autoritate de stat, prin care asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor din domeniile sale de activitate;
f)de reprezentare, prin care asigură în numele Guvernului reprezentarea în organismele/instituţiile şi în organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniile sale de activitate;
g)de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu societatea civilă;
h)de cooperare internaţională, prin care asigură aplicarea acordurilor internaţionale în domeniile sale de activitate şi promovarea de noi acorduri;
i)de absorbţie a fondurilor acordate de Uniunea Europeană şi de alte state prin acorduri bilaterale în domeniile sale de activitate.
Art. 5
Ministerul Educaţiei Naţionale exercită în domeniul educaţiei şi învăţământului următoarele atribuţii principale:
1.realizează Programul de guvernare şi strategiile în domeniul educaţiei şi învăţământului;
2.îndeplineşte obligaţiile ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi participarea la procesul de elaborare a politicilor şi actelor normative europene în domeniile sale de competenţă;
3.elaborează, aplică, monitorizează, controlează şi evaluează politicile educaţionale naţionale;
4.monitorizează activitatea de evaluare externă;
5.coordonează şi controlează sistemul naţional de învăţământ;
6.avizează structura reţelei învăţământului preuniversitar;
7.propune spre aprobare Guvernului României cifrele de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi învăţământul superior de stat;
8.coordonează elaborarea şi aprobă curriculumul naţional şi sistemul naţional de evaluare;
9.evaluează, aprobă şi achiziţionează manualele şcolare şi asigură finanţarea potrivit legii;
10.aprobă, potrivit legii, regulamentele de organizare şi de funcţionare a unităţilor subordonate şi a unităţilor conexe;
11.elaborează studii de diagnoză şi de prognoză în domeniul învăţământului;
12.analizează modul în care se asigură protecţia socială în învăţământ şi propune Guvernului României şi autorităţilor administraţiei publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;
13.coordonează, monitorizează şi controlează perfecţionarea şi formarea iniţială şi continuă a personalului didactic pentru politicile de interes naţional;
14.elaborează politicile naţionale în domeniul resurselor umane din educaţie şi cercetare;
15.răspunde de evaluarea sistemului naţional de învăţământ pe baza standardelor naţionale;
16.stabileşte structura anului şcolar;
17.elaborează metodologii, instrucţiuni şi regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al implementării politicilor educaţionale naţionale;
18.elaborează norme specifice pentru construcţiile şcolare şi pentru dotarea acestora;
19.dă publicităţii şi prezintă anual Parlamentului raportul privind starea învăţământului în România;
20.coordonează colectarea şi asigură analiza şi interpretarea datelor statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia;
21.propune politicile şi strategiile naţionale pentru învăţământ;
22.monitorizează şi verifică direct sau prin organismele abilitate în acest sens respectarea reglementărilor privind organizarea şi funcţionarea învăţământului şi a furnizorilor de educaţie;
23.gestionează procesul de evaluare periodică, de clasificare a universităţilor şi de ierarhizare a programelor de studii ale acestora;
24.controlează gestionarea Registrului matricol unic din România;
25.organizează recunoaşterea şi echivalarea diplomelor şi certificatelor potrivit normelor interne şi în conformitate cu normele europene;
26.elaborează şi propune proiectul de buget, potrivit legii;
27.verifică şi gestionează sistemul de indicatori statistici de referinţă pentru învăţământul superior şi bazele de date corespunzătoare, în vederea monitorizării şi prognozării evoluţiei învăţământului în raport cu piaţa muncii;
28.elaborează, împreună cu alte autorităţi ale administraţiei publice, politicile în domeniul educaţiei nonprofesionale a adulţilor şi vârstnicilor;
29.controlează şi coordonează activitatea, evaluează sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare, aprobă programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, asigurând gestionarea corespunzătoare a fondurilor comunitare;
30.avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale pentru domeniul său de activitate;
31.asigură relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi exponenţi ai societăţii civile în problemele specifice domeniilor sale de activitate;
32.propune acordarea statutului de utilitate publică asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul său de activitate, în condiţiile prevăzute de lege;
33.îndeplineşte funcţia de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" şi Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice", în baza acordurilor de delegare încheiate cu autorităţile de management;
34.primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002:
35.eliberează certificatele de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor, în condiţiile legii, pentru instituţiile de învăţământ superior de stat;
36.editează materiale de specialitate necesare pentru cunoaşterea şi dezvoltarea activităţii din domeniile sale de activitate;
37.exercită alături de ministerul de resort controlul asupra modului în care se realizează, se desfăşoară şi se finalizează formarea profesională a adulţilor şi aplică, în condiţiile legii, sancţiunile prevăzute de lege.
Art. 6
În vederea exercitării funcţiilor sale, Ministerul Educaţiei Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, are în domeniul cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării următoarele atribuţii:
1.fundamentează, elaborează şi actualizează, periodic, politicile şi strategiile sale în domeniu;
2.diseminează informaţii în domeniile cercetării, dezvoltării tehnologice şi inovării;
3.stimulează transferul tehnologic, valorificarea rezultatelor, inovarea, absorbţia şi difuzia acestora în rândul operatorilor economici şi în economie, în general;
4.susţine brevetarea unor rezultate ca primă formă de valorificare;
5.participă la cofinanţarea temelor care asigură parteneriate între unităţi de cercetare şi operatori economici;
6.organizează acţiuni promoţionale de imagine şi diseminare de informaţii, traduceri, precum şi altele asemenea în domeniul său de activitate;
7.stimulează şi, după caz, asigură editarea, tipărirea şi difuzarea de publicaţii sau de materiale specifice domeniului său de competenţă; publicarea de rapoarte, studii şi altele asemenea;
8.urmăreşte armonizarea politicilor proprii cu cele din domeniul industriei, comerţului, sănătăţii, muncii, precum şi din alte domenii;
9.elaborează propuneri de acte normative şi de reglementări în domeniu şi asigură crearea şi dezvoltarea cadrului instituţional aferent;
10.avizează proiectele de acte normative care conţin prevederi ce intră în domeniul său de competenţă, iniţiate de alte autorităţi ale administraţiei publice;
11.monitorizează aplicarea normelor legale în vigoare;
12.elaborează politici privind dezvoltarea resurselor umane pentru şi prin cercetare;
13.stimulează şi monitorizează participarea României la programe şi la proiecte internaţionale, europene, comunitare şi bilaterale în domeniu;
14.asigură atragerea, utilizarea, monitorizarea şi evaluarea asistenţei tehnice şi a consultanţei interne şi internaţionale pentru domeniul său specific de competenţă;
15.stimulează dezvoltarea regională şi locală, prin programe şi proiecte de dezvoltare a cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării, prin înfiinţarea şi iniţierea înfiinţării, în condiţiile legii, de entităţi de inovare şi transfer tehnologic şi de parcuri ştiinţifice şi tehnologice;
16.sprijină transferul tehnologic al rezultatelor cercetării către întreprinderile mici şi mijlocii, în colaborare cu ministerele de resort, în baza unor programe aprobate de Guvern;
17.stimulează şi susţine dialogul dintre comunitatea ştiinţifică şi alte structuri ale societăţii civile;
18.defineşte procedurile specifice de analiză, de monitorizare şi de evaluare a sistemului cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării;
19.elaborează Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pe perioade multianuale, pe baza evaluării resurselor necesare;
20.realizează studii, analize şi monitorizări, evaluări şi alte activităţi similare în domeniul cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării, pentru monitorizarea şi evaluarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, şi în acest scop poate să contracteze servicii de consultanţă, expertiză, asistenţă tehnică şi altele asemenea;
21.stabileşte şi actualizează obiectivele strategiei urmărite prin Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, în concordanţă cu priorităţile politicilor economice şi sociale ale Guvernului;
22.evaluează programele cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi detalierea lor anuală;
23.aprobă prevederile anuale ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi informează Guvernul asupra realizării acestora;
24.conduce, finanţează şi monitorizează programe/proiecte de cercetare-dezvoltare, inginerie tehnologică şi de stimulare a inovării;
25.atribuie proiecte prioritare operatorilor economici, instituţiilor publice, instituţiilor şi unităţilor cu profil de cercetare-dezvoltare şi inovare, organizaţiilor neguvernamentale cu activitate de profil, în sistem competiţional sau în mod direct, potrivit reglementărilor în vigoare;
26.prognozează, planifică şi programează, după caz, bugetul aferent cercetării cuprins în bugetul de stat, şi resursele financiare necesare realizării politicilor în domeniul său de competenţă;
27.stabileşte fondurile destinate finanţării din Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi programele de finanţare instituţională;
28.coordonează activităţile de participare a României la târguri, expoziţii şi la alte asemenea manifestări interne şi internaţionale cu caracter tehnico-ştiinţific;
29.elaborează planul sectorial de cercetare-dezvoltare propriu şi avizează planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare ale celorlalte autorităţi;
30.exercită atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, privind funcţionarea unităţilor aflate în subordinea sau coordonarea sa;
31.monitorizează şi evaluează unităţile de cercetare, dezvoltare şi inovare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Art. 7
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei Naţionale este autorizat:
a)să desfăşoare activităţi de informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
b)să contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente;
c)să încheie protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale;
d)să emită norme şi instrucţiuni obligatorii pentru aplicarea măsurilor dispuse în exercitarea atribuţiilor sale, potrivit legii;
e)să solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizării atribuţiilor sale;
f)să efectueze acte de control potrivit reglementărilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi comunitare în domeniile sale de activitate;
g)să aplice sancţiuni prevăzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Art. 8
Ministerul Educaţiei Naţionale acordă asistenţă de specialitate studenţilor şi structurilor asociative studenţeşti, în vederea elaborării unor proiecte şi programe care au următoarele obiective:
a)impulsionarea participării studenţilor, sub diversele ei forme, şi anume: civică, culturală, economică şi educaţională, inclusiv prin implicarea acestora în actul decizional;
b)stimularea creativităţii studenţilor;
c)promovarea mobilităţii studenţilor în spaţiul european;
d)atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socială.
Art. 9
(1)În structura organizatorică a Ministerului Educaţiei Naţionale funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, în conformitate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Structura organizatorică a Ministerului Educaţiei Naţionale este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, pot fi organizate servicii, birouri, compartimente şi colective de lucru, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru minister.
(3)Ministerul Educaţiei Naţionale poate constitui şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării reformei învăţământului şi cercetării, în conformitate cu Programul de guvernare, cu obligaţiile asumate prin acorduri cu organismele internaţionale şi prin programele europene.
Art. 10
În cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale se organizează şi funcţionează:
a)Organismul intermediar în cadrul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
b)Organismul intermediar în cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" (POSCCE), axa prioritară 2 - Creşterea competitivităţii economice prin cercetare-dezvoltare tehnologică şi inovare.
Art. 11
(1)În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectorate şcolare, cu structură aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(2)Inspectorii şcolari generali au calitatea de ordonator secundar de credite.
(3)Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti au în subordine unităţi conexe ale Ministerului Educaţiei Naţionale, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare.
Art. 12
(1)Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei Naţionale se sprijină pe organisme de nivel naţional în domeniul educaţiei, învăţământului, cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării: consilii, comisii şi colegii care sunt prevăzute în anexele nr. 2a şi 2b.
(2)Componenţa şi regulamentele de organizare şi funcţionare a organismelor naţionale prevăzute în anexa nr. 2a sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(3)Organismele naţionale prevăzute în anexa nr. 2a pot avea, în condiţiile legii, câte un secretariat propriu, format, de regulă, din 1-3 persoane, care ajută le elaborarea lucrărilor, şi pot folosi în activitatea lor un corp de experţi, remunerat din fondurile programelor naţionale sau internaţionale de dezvoltare a învăţământului şi cercetării şi/sau din alocaţiile de la buget şi veniturile proprii.
(4)Activitatea organismelor naţionale, cu excepţia Consiliului Naţional al Rectorilor, este coordonată de către ministrul educaţiei naţionale.
Art. 13
(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, trec în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Educaţiei Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, instituţiile şi unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare prevăzute în anexele nr. 6b şi 6c şi institutele naţionale de cercetare-dezvoltare prevăzute în anexa nr. 7.
(2)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educaţiei Naţionale exercită atribuţiile specifice ale organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale în coordonarea sau sub autoritatea cărora s-au aflat institutele naţionale de cercetare-dezvoltare prevăzute în anexa nr. 7, respectiv instituţiile prevăzute în anexele nr. 6b şi 6c, ce decurg din actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea acestora.
(3)În termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se aprobă, în condiţiile legii, regulamentele de organizare şi funcţionare ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare prevăzute în anexa nr. 7, respectiv ale instituţiilor prevăzute în anexele nr. 6b şi 6c.
(4)În termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se inventariază şi se actualizează datele de patrimoniu ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare prevăzute în anexa nr. 7, respectiv ale instituţiilor prevăzute în anexele nr. 6b şi 6c.
Art. 14
(1)Conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale se exercită de către ministrul educaţiei naţionale.
(2)Ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat, în domeniile în care a fost învestit, reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate.
(3)Ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat, în domeniile pentru care a fost învestit, îndeplinesc atribuţiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)În exercitarea atribuţiilor lor, ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat, în domeniile pentru care a fost învestit, emit ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5)Ministrul educaţiei naţionale are calitatea de ordonator principal de credite şi reprezentant legal al ministerului.
(6)Ministrul educaţiei naţionale poate delega calitatea de ordonator principal de credite, pentru domeniul pentru care a fost învestit, ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncţi sau altor persoane împuternicite în acest scop.
(7)În cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale îşi desfăşoară activitatea 4 secretari de stat, numiţi prin decizie a prim-ministrului.
(8)Atribuţiile şi responsabilităţile secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale secretarilor generali adjuncţi se stabilesc prin ordin al ministrului.
(9)Prin ordin al ministrului se pot înfiinţa organisme consultative, în condiţiile legii.
Art. 15
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale are un secretar general ajutat de 2 secretari generali adjuncţi, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
(2)Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului.
Art. 16
(1)Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Educaţiei Naţionale este de 598, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrului şi ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
(2)Structura organizatorică pe compartimente, precum şi atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu al Ministerului Educaţiei Naţionale sunt aprobate prin ordin al ministrului.
(3)Ministerul Educaţiei Naţionale preia personalul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, care se desfiinţează la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(4)În termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se face încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică, cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
(5)În cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi al unităţilor subordonate se pot înfiinţa unităţi de management pentru implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă, conduse de către un director, potrivit legislaţiei în vigoare, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru instituţiile finanţate integral de la bugetul de stat.
(6)Structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor de management se stabilesc prin ordin al ministrului.
(7)Ministrul educaţiei naţionale numeşte personalul unităţilor de management în condiţiile legii şi stabileşte competenţele directorului.
Art. 17
(1)În condiţiile legii, în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi în instituţiile/unităţile din subordine, prin ordin al ministrului, se pot înfiinţa, organiza şi pot funcţiona unităţi de implementare a proiectului, denumite în continuare UIP, cu personal angajat inclusiv pe perioadă determinată, în condiţiile legii, conduse de un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din fonduri structurale. Finanţarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului, prevăzute cu această destinaţie, în condiţiile legii.
(2)Structura organizatorică, numărul de persoane, fişele de post şi, după caz, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UIP şi numărul de unităţi se prevăd în documentele proiectului şi sunt preluate ca atare în ordinul ministrului privind înfiinţarea UIP, potrivit reglementărilor în vigoare.
(3)Ministrul educaţiei naţionale numeşte personalul UIP şi stabileşte competenţele directorului.
Art. 18
Personalul Ministerului Educaţiei Naţionale, numit prin ordin al ministrului în echipele de management sau de implementare al/a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile în care ministerul este beneficiar sau partener, este remunerat pentru activităţile desfăşurate în proiecte, potrivit legislaţiei în vigoare.
Art. 19
(1)Instituţiile şi unităţile care funcţionează în coordonarea şi subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale sunt prevăzute în anexele nr. 3 şi 4.
(2)Cluburile sportive studenţeşti care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale sunt prevăzute în anexa nr. 5.
(3)Instituţiile şi unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale sunt prevăzute în anexa nr. 6a, cele aflate în coordonarea ministerului, în anexa nr. 6b, iar cele aflate sub autoritatea ministerului, în anexa nr. 6c.
(4)Normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor pentru unităţile şi instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora sunt individualizate prin ordin al ministrului, în condiţiile legii.
(5)Persoanele care îndeplinesc funcţii de conducere ale unităţilor din subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale şi, după caz, adjuncţii acestora se numesc şi se eliberează din funcţie în condiţiile legii, prin ordin al ministrului.
Art. 20
(1)Institutele naţionale de cercetare-dezvoltare care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare sunt prevăzute în anexa nr. 7.
(2)Consiliile de administraţie ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare sunt formate din 5 membri, 3 de la Ministerul Educaţiei Naţionale şi 2 de le ministerele de linie.
Art. 21
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale utilizează un parc auto propriu atât pentru aparatul central, cât şi pentru programele/proiectele cu finanţare internaţională şi pentru instituţiile şi unităţile subordonate, potrivit legii, precum şi autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare şi inspecţie, potrivit anexei nr. 8.
(2)Ministerul Educaţiei Naţionale preia, în condiţiile negociate în acorduri, parcul auto aflat în prezent în dotarea structurilor de reformă care aplică programele educaţionale sprijinite prin împrumuturi externe, precum şi autovehiculele cedate în condiţii legale de către instituţii sau autorităţi publice, regii autonome, societăţi cu capital majoritar de stat.
Art. 22
Patrimoniul Ministerului Educaţiei Naţionale se constituie prin preluarea parţială a patrimoniului fostului Minister al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi prin preluarea integrală a patrimoniului Autorităţii Naţionale de Cercetare Ştiinţifică.
Art. 23
(1)Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti asigură activitatea de distribuire a manualelor şcolare către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Activitatea de distribuire a manualelor şcolare este organizată pe lângă inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu finanţare din venituri proprii.
(2)Veniturile înregistrate din activitatea prevăzută la alin. (1) se obţin de la operatorii economici care şi-au asumat obligaţia de a edita, a tipări şi a difuza manualele şcolare sau se virează direct de Ministerul Educaţiei Naţionale în cazul în care prin contractul cu aceşti operatori economici s-au prevăzut reţinerea şi virarea de către Ministerul Educaţiei Naţionale a sumelor aferente difuzării manualelor şcolare de la inspectoratele şcolare la unităţile de învăţământ. Sumele sunt suportate de operatorii economici care şi-au asumat obligaţia de a edita, a tipări şi a difuza manualele şcolare.
(3)Cheltuielile curente şi de capital aferente activităţii prevăzute la alin. (1) se suportă din veniturile prevăzute la alin. (2).
(4)Disponibilităţile existente în cont la finele anului se reportează şi se utilizează în anul următor pentru destinaţiile prevăzute la alin. (3).
Art. 24
- Anexele nr. 1, 2a, 2b, 3-5, 6a-6c, 7 şi 8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 25
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
a)Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 428 din 20 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare;
b)Hotărârea Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.101 din 7 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare;
c)litera C din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 10/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 22 ianuarie 2013;
d)litera D punctele 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 şi 70 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 47/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 20 februarie 2013;
e)litera C punctele 1 şi 2 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificările şi completările ulterioare;
f)punctul 2 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 28 ianuarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare;
g)punctul III numerele curente 3 şi 4 din anexa nr. 2 şi anexa nr. 31 la Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 548 din 4 august 2010, cu modificările şi completările ulterioare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul educaţiei naţionale,

Remus Pricopie

Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică,

Mihnea Cosmin Costoiu

Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,

Daniel Chiţoiu

p. Ministrul delegat pentru buget,

Gheorghe Gherghina,

secretar de stat

Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,

Nicolae-Liviu Dragnea

Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,

Mariana Câmpeanu

Ministrul economiei,

Varujan Vosganian

Ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism,

Maria Grapini

Ministrul delegat pentru energie,

Constantin Niţă

Ministrul sănătăţii,

Gheorghe-Eugen Nicolăescu

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Daniel Constantin

Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,

Rovana Plumb

Ministrul pentru societatea informaţională,

Dan Nica

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXA nr. 1: STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Educaţiei Naţionale

A. Direcţia Generală Relaţii Internaţionale şi Europene

A1. Direcţia Relaţii Europene

A2. Direcţia Relaţii Internaţionale

B. Direcţia Generală Juridic

B1. Direcţia Relaţia cu Parlamentul şi Partenerii Sociali

C. Direcţia Generală Învăţământ Superior

C1. Direcţia Management Universitar

D. Serviciul Comunicaţii, Informatizare şi Baze de Date

E. Direcţia Generală Programe Cercetare, Dezvoltare Tehnologică şi Inovare

E1. Direcţia Programe CDI pentru Priorităţi Naţionale

E2. Direcţia Programe CDI pentru Priorităţi Europene şi Internaţionale

E3. Direcţia Integrare Cercetare Exploratorie, Dezvoltare Tehnologică, Inovare

F. Direcţia Generală Dezvoltare şi Performanţă Instituţională

F1. Direcţia Evaluarea Performanţelor Instituţionale

F2. Direcţia Entităţi pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare

G. Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii

G1. Direcţia Monitorizare şi Evaluare Educaţională

G2. Direcţia Programe şi învăţare pe Tot Parcursul Vieţii

H. Direcţia Generală Management, Resurse Umane şi Reţea Şcolară Naţională

H1. Direcţia Formare Continuă

H2. Direcţia Reţeaua Şcolară Naţională

I. Direcţia Generala Învăţământ în Limbile Minorităţilor

I1. Direcţia Minorităţi

J. Direcţia Generală Buget-Finanţe şi Resurse Umane

J1. Directa Buget-Finanţe

J2. Direcţia Resurse Umane şi Salarizare

K. Direcţia Generală Logistică

K1. Direcţia Dezvoltarea Infrastructurii Şcolare şi universitare

K2. Direcţia Administrativ şi Achiziţii

L. Centrul Naţional de Echivalare şi Recunoaştere a Diplomelor (la nivel de direcţie)

M. OIPOSDRU (la nivel de direcţie)

N. OIPOSCCE (la nivel de direcţie generală)

O. Unitatea de Management a Proiectelor cu Finanţare Externă (la nivel de direcţie)***

P. Unitatea de Management a Proiectelor pentru Modernizarea Reţelei Şcolare şi Universitare (la nivel de direcţie generală)***

R. Unitatea de implementare a Proiectelor Finanţate din Fonduri Structurale (la nivel de direcţie)

S. Unitatea de Analiză, Programare şi Coordonare a Proiectelor Europene (la nivel de direcţie generală)

S1. Direcţia Coordonare sistem

* Funcţionează la nivel de direcţie
** Funcţionează la nivel de serviciu
***Numărul de posturi nu este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat
ANEXA nr. 2a: CONSILII CONSULTATIVE LA NIVEL NAŢIONAL ale Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea consiliului consultativ

Sursa de finanţare

1.

Consiliul Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior (C.N.S.P.I.S.)

Bugetul de stat

2.

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.)

Bugetul de stat

3.

Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice (C.N.C.S.)

Bugetul de stat

4.

Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare (C.C.C.D.I.)

Bugetul de stat

5.

Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Superior (C.N.F.I.S.)

Bugetul de stat

6.

Consiliul Naţional al Bibliotecilor Universitare (C.N.B.U.)

Bugetul de stat

7.

Consiliul de Etică şi Management Universitar (C.E.M.U.)

Bugetul de stat

8.

Consiliul Naţional de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării (C.N.E.C.S.D.T.I.)

Bugetul de stat

ANEXA nr. 2b: CONSILII CONSULTATIVE LA NIVEL NAŢIONAL partenere ale Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea consiliului consultativ

Sursa de finanţare

1.

Consiliul Naţional al Rectorilor (C.N.R.)

Venituri proprii

2.

Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar (C.N.F.P.I.)

Bugetul de stat

3.

Consiliul Minorităţilor Naţionale (C.M.N.)

Bugetul de stat

4.

Consiliul Naţional al Elevilor (C.N.E.)

Bugetul de stat

ANEXA nr. 3: INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

0

1

2

1.

Universitatea "Politehnica" din Bucureşti

Venituri proprii

2.

Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti

Venituri proprii

3.

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu" din Bucureşti

Venituri proprii

4.

Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti

Venituri proprii

5.

Universitatea din Bucureşti

Venituri proprii

6.

Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti

Venituri proprii

7.

Academia de Studii Economice din Bucureşti

Venituri proprii

8.

Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti

Venituri proprii

9.

Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti

Venituri proprii

10.

Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică "Ion Luca Caragiale" din Bucureşti

Venituri proprii

11.

Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti

Venituri proprii

12.

Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti

Venituri proprii

13.

Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia

Venituri proprii

14.

Universitatea "Aurel Vlaicu" din Arad

Venituri proprii

15.

Universitatea "Vasile Alecsandri" din Bacău

Venituri proprii

16.

Universitatea "Transilvania" din Braşov

Venituri proprii

17.

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Venituri proprii

18.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca

Venituri proprii

19.

Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

20.

Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

21.

Academia de Muzică "Gheorghe Dima" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

22.

Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca

Venituri proprii

23.

Universitatea "Ovidius" din Constanţa

Venituri proprii

24.

Universitatea Maritimă din Constanţa

Venituri proprii

25.

Universitatea din Craiova

Venituri proprii

26.

Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova

Venituri proprii

27.

Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi

Venituri proprii

28.

Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi

Venituri proprii

29.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară "Ion Ionescu de la Brad" din Iaşi

Venituri proprii

30.

Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi

Venituri proprii

31.

Universitatea de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi

Venituri proprii

32.

Universitatea de Arte "George Enescu" din Iaşi

Venituri proprii

33.

Universitatea din Oradea

Venituri proprii

34.

Universitatea din Petroşani

Venituri proprii

35.

Universitatea din Piteşti

Venituri proprii

36.

Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti

Venituri proprii

37.

Universitatea "Eftimie Murgu" din Reşiţa

Venituri proprii

38.

Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu

Venituri proprii

39.

Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava

Venituri proprii

40.

Universitatea "Valahia" din Târgovişte

Venituri proprii

41.

Universitatea "Constantin Brâncuşi" din Târgu Jiu

Venituri proprii

42.

Universitatea "Petru Maior" din Târgu Mureş

Venituri proprii

43.

Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş

Venituri proprii

44.

Universitatea de Arte din Târgu Mureş

Venituri proprii

45.

Universitatea "Politehnica" din Timişoara

Venituri proprii

46.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului din Timişoara

Venituri proprii

47.

Universitatea de Vest din Timişoara

Venituri proprii

48.

Universitatea de Medicină şi Farmacie "Victor Babeş" din Timişoara

Venituri proprii

ANEXA nr. 4: INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale
A.Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

I.

Inspectorate şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti - servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei Naţionale în a căror subordine funcţionează unităţi conexe, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare

Bugetul de stat

II.

Comisia Naţională a României pentru UNESCO

Bugetul de stat

III.

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

IV.

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

V.

Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

VI.

Agenţia de Credite şi Burse de Studii

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

VII.

Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

VIII.

Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar

Bugetul de stat

IX.

Centrul pentru Formare Continuă în Limba Germană

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

X.

Secretariatul Naţional Român al Reţelei Universităţilor de la Marea Neagră

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XI.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XII.

Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XIII.

Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti

Bugetul de stat

XIV.

Biblioteca Centrală Universitară "Mihai Eminescu" din Iaşi

Bugetul de stat

XV.

Biblioteca Centrală Universitară "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca

Bugetul de stat

XVI.

Biblioteca Centrală Universitară "Eugen Todoran" din Timişoara

Bugetul de stat

XVII.

Biblioteca Pedagogică Naţională "I. C. Petrescu" din Bucureşti

Bugetul de stat

B.Unităţi/Structuri aflate în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Regia Autonomă "Editura Didactică şi Pedagogică"

Venituri proprii

2.

Autoritatea Naţională pentru Calificări

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

3.

Oficiul român pentru ştiinţă şi tehnologie pe lângă Uniunea Europeană

Bugetul de stat

4.

Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

ANEXA nr. 5: CLUBURILE SPORTIVE STUDENŢEŞTI care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

0

1

2

1.

Clubul "Sportul Studenţesc" din Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

2.

Clubul Sportiv "Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport" din Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

3.

Clubul Sportiv "Universitatea" din Timişoara

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

4.

Clubul Sportiv "Universitatea" din Cluj-Napoca

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

5.

Clubul Sportiv "Universitatea" din Craiova

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

6.

Clubul Sportiv "Universitatea" din Galaţi

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

7.

Clubul Sportiv "Universitatea" din Braşov

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

8.

Clubul Sportiv "Politehnica" din Iaşi

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

9.

Clubul Sportiv "Ştiinţa" din Bacău

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

10.

Clubul Sportiv "Ştiinţa" din Petroşani

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

11.

Clubul Sportiv "Ştiinţa" din Constanţa

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

12.

Clubul Sportiv "Ştiinţa" din Baia Mare

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

13.

Clubul Sportiv Universitar din Sibiu

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

14.

Clubul Sportiv Universitar din Ploieşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

15.

Clubul Sportiv Universitar din Târgu Mureş

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

16.

Clubul Sportiv Universitar din Oradea

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

17.

Clubul Sportiv Universitar din Piteşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

18.

Clubul Sportiv Studenţesc "Medicina" din Timişoara

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

19.

Clubul Sportiv Universitar din Suceava

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

20.

Clubul Sportiv Universitar din Reşiţa

Venituri proprii şi subvenţii |acordate de la bugetul de stat

21.

Clubul Sportiv Universitar din Târgovişte

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

22.

Clubul Sportiv Universitar din Arad

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

23.

Clubul Sportiv Universitar din Alba Iulia

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

24.

Clubul Sportiv Universitar "Ştiinţa" Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

25.

Clubul Sportiv Universitar Politehnica Cluj-Napoca

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

26.

Clubul Sportiv Universitar "Neptun" Constanţa

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

NOTĂ:
a)Numărul maxim de posturi pentru unităţile şi activităţile de învăţământ şi cercetare din subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale, finanţate integral de la bugetul de stat, este de 7.425.
b)Numărul maxim de posturi pentru unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, este de 4.498.
ANEXA nr. 6a: INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

2.

Centrul European UNESCO pentru Învăţământul Superior (CEPES)

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

3.

Institutul Limbii Române

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

4.

Centrul de Cercetări Biologice din Jibou

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

5.

Agenţia Spaţială Română

Venituri proprii

6.

Institutul de Fizică Atomică

Venituri proprii

ANEXA nr. 6b: INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice

Venituri proprii

2.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Plantelor Bucureşti

Venituri proprii

ANEXA nr. 6c: INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează sub autoritatea Ministerului Educaţiei Naţionale

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Institutul de Cercetări în Transporturi S.C. INCERTRANS - S.A.

Venituri proprii

ANEXA nr. 7: INSTITUTELE NAŢIONALE DE CERCETARE-DEZVOLTARE care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

0

1

2

1.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronică - INOE 2000 Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

2.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

3.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Geologiei, Geofizicii, Geochimiei şi Teledetecţiei - IGR Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

4.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

5.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Maşini Agricole şi Instalaţii Destinate Agriculturii şi Industriei Alimentare - INMA Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

6.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară "Horia Hulubei" - IFIN HH Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

7.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei - INFLPR Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

8.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică Tehnică - IFT Iaşi

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

9.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

10.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului - INCDFP Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

11.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

12.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensată - INCEMC Timişoara

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

13.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie şi Geoecologie Marină - GEOECOMAR Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

14.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice - INCDSB Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

15.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie - IMT Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

16.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice - ICSI Râmnicu Vâlcea

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

17.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare - INCDTIM Cluj-Napoca

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

18.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică - Cercetări Avansate - ICPE - CA Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

19.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospaţială "Elie Carafoli" - I.N.C.A.S. Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

20.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică şi Tehnica Măsurării - INCDMTM Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

21.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnică - ICMET Craiova

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

22.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

23.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

24.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudură şi Încercări de Materiale - ISIM Timişoara

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

25.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi Resurse Radioactive - ICPMRR Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

26.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi Petrochimie - ICECHIM Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

27.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale Neferoase şi Rare - INMR Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

28.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX - S.A. Petroşani

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

29.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

30.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă - URBAN - INCERC Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

31.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Comunicaţii - Bucureşti - INSCC Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

32.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii "Alexandru Darabont" - INCDPM Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

33.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - INCSMPS Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

34.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului - Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

35.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale "Victor Babeş" Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

36.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare - IBA Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

37.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului - ICPA Bucureşti

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

38.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Agricolă - Fundulea

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

39.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în Horticultura Ştefăneşti, Argeş

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

40.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biologie şi Nutriţie Animală - IBNA Baloteşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

41.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

42.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - INCDT

conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare

ANEXA nr. 8: PARCUL AUTO al Ministerului Educaţiei Naţionale pentru activităţi specifice

Nr. crt.

Activitatea

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim de bucăţi

Consumul maxim de carburanţi/autovehicul

- litri/lună -

1.

Proiectul privind învăţământul rural

- Autoturism pentru unitatea centrală

- Autoturism de teren

2

3

200

200

2.

Proiectul privind reabilitarea infrastructurii şcolare

- Autoturism pentru unitatea centrală

- Autoturism pentru unitatea teritorială

2

7

200

200

3.

Monitorizare şi inspecţie

- Autoturism

- Microbuz

15

6

200

200

4.

OI POSDRU

- Autoturism pentru unitatea centrală

- Autoturism pentru unitatea teritorială

2

8

200

200

5.

OI POSCCE

- Autoturism pentru unitatea centrală

1

200

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 249 din data de 30 aprilie 2013