NORME din 8 septembrie 2014 privind accesul la aplicaţia de tranzit NCTS-RO
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
1.Noul sistem computerizat de tranzit (NCTS) utilizat în toate statele membre ale Uniunii Europene, precum şi de părţile contractante ale Convenţiei privind regimul de tranzit comun permite depunerea declaraţiilor de tranzit şi a datelor din carnetul TIR cu/fără elemente de siguranţă şi securitate prin mijloace electronice, urmărirea şi gestionarea tuturor operaţiunilor de tranzit comunitar/comun şi a operaţiunilor TIR.
2.Accesul la aplicaţia NCTS-RO - componenta de gestiune a tranzitului comunitar/comun pentru introducerea datelor din declaraţia de tranzit, respectiv încheierea operaţiunilor, cu/fără elemente de siguranţă şi securitate prin mijloace electronice, în procedură normală şi/sau simplificată, după caz, se poate face de către persoanele având calitatea de:
2.1.principali obligaţi/expeditori agreaţi, titulari ai regimului de tranzit, care declară mărfurile în nume propriu;
2.2.comisionari în vamă ca reprezentanţi ai unor principali obligaţi;
2.3.destinatari agreaţi sau reprezentanţi ai acestora;
2.4.orice persoană, conform Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, dacă prezintă autorităţilor vamale dovada dreptului de reprezentare a titularului regimului de tranzit.
3.Accesul la aplicaţia NCTS-RO - componenta NCTS/TIR pentru introducerea, respectiv terminarea/descărcarea datelor în/din carnetul TIR, cu/fără elemente de siguranţă şi securitate, prin mijloace electronice, în procedură normală şi/sau simplificată, după caz, se poate face de către persoane având calitatea de:
3.1.transportatori, titulari de carnete TIR, care declară marfa în nume propriu;
3.2.comisionari în vamă ca reprezentanţi ai unor transportatori;
3.3.asociaţiile garante naţionale dacă solicită să îşi reprezinte transportatorii;
3.4.destinatari agreaţi sau reprezentanţi ai acestora;
3.5.orice persoană, conform Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92, dacă prezintă autorităţilor vamale dovada dreptului de reprezentare a titularului regimului de tranzit.
4.Soluţiile tehnice pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO sunt următoarele:
4.1.conectarea securizată de tip "Secure Sockets Layer Virtual Private Network" SSL VPN (folosind certificat digital) la interfaţa WEB a NCTS-RO, denumită în continuare soluţia de conectare DTI (Direct Trader Input), ce permite:
4.1.1.introducerea datelor atât din declaraţiile de tranzit, cât şi din carnetele TIR, precum şi procesarea acestora;
4.1.2.încărcarea datelor aferente declaraţiilor de tranzit, respectiv carnetelor TIR, dintr-un fişier XML;
4.2.schimbul securizat de date între aplicaţiile persoanelor şi aplicaţia NCTS-RO, denumită în continuare soluţia de conectare EDI (Exchange Data Interface), cu respectarea formatului şi structurilor aferente mesajelor definite şi publicate pe pagina de internet, www.customs.ro, a Direcţiei Generale a Vămilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) la secţiunea "e-Customs/NCTS/Conectare la sistemul informatic".
5.Persoanele care vor utiliza soluţia tehnică prevăzută la pct. 4.1 trebuie să îndeplinească cerinţele tehnice hardware şi software prezentate în anexa nr. 1.
CAPITOLUL II: Procedura de autorizare a accesului la aplicaţia NCTS-RO
A)Condiţii de acces
6.Accesul persoanelor la aplicaţia NCTS-RO, care au optat pentru soluţia de conectare DTI, se realizează pe baza unei autorizaţii eliberate de Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală din cadrul ANAF, denumită în continuare ANAF-DTICSV.
7.Accesul persoanelor la aplicaţia NCTS-RO, care au optat pentru soluţia de conectare EDI, se realizează pe baza certificatului de atestare a conformităţii emis în urma parcurgerii cu succes a testelor de conformitate şi a autorizaţiei eliberate de ANAF-DTICSV.
B)Dosarul de autorizare
8.Autorizaţia de acces a persoanelor la aplicaţia NCTS-RO se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmită potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2.
Cererea de autorizare pentru acces la aplicaţia NCTS-RO, în procedură normală, se depune de către persoana beneficiară a uneia dintre calităţile prezentate la pct. 2 şi/sau 3, după caz.
Cererea de autorizare pentru acces la aplicaţia NCTS-RO, în procedură simplificată, pentru componenta de gestiune a tranzitului comunitar/comun, se depune de către persoana autorizata în calitate de expeditor/destinatar agreat sau, după caz, de către reprezentantul legal al acesteia, desemnat să efectueze formalităţile vamale.
Cererea de autorizare pentru acces la aplicaţia NCTS-RO, în procedură simplificată, pentru componenta NCTS/TIR, se depune de către persoana autorizată în calitate de destinatar agreat sau, după caz, de către reprezentantul legal al acesteia, desemnat să efectueze formalităţile vamale.
Cererea de autorizare se transmite la ANAF-DTICSV împreună cu:
8.1.lista birourilor vamale, modalitatea de declarare a mărfurilor şi componenta pentru care se doreşte conectarea, completată conform modelului prezentat în anexa nr. 2A;
8.2.formularul unic de înregistrare pentru aplicaţia NCTS-RO, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
8.3.o declaraţie/împuternicire, în cazul reprezentanţilor expeditorilor/destinatarilor agreaţi, după caz, în care se specifică dacă declararea mărfurilor în tranzit, respectiv încheierea operaţiunilor de tranzit se fac apelând la serviciile unui reprezentant, dacă este cazul;
8.4.o copie de pe autorizaţia pentru utilizarea carnetelor TIR, dacă este cazul;
8.5.o copie de pe autorizaţia de comisionar în vamă, dacă este cazul;
8.6.o copie de pe documentul care atestă dovada dreptului de reprezentare a titularului regimului de tranzit, în situaţia în care accesul este solicitat de un reprezentant, dacă este cazul;
8.7.o copie de pe autorizaţia de expeditor sau destinatar agreat pentru mărfuri transportate sub regim de tranzit comunitar/comun, dacă este cazul;
8.8.o copie de pe autorizaţia de destinatar agreat pentru mărfuri transportate sub regimul TIR, dacă este cazul;
8.9.o declaraţie-angajament completată conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
C)Emiterea autorizaţiei de acces
9.Pentru persoanele care vor utiliza soluţia de conectare DTI, după verificarea documentelor menţionate la lit. B pct. 8.1-8.9, se întocmeşte, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării dosarului de autorizare, un aviz favorabil sau nefavorabil cu privire la autorizarea accesului la aplicaţia NCTS-RO, astfel:
9.1.dacă documentele depuse de solicitant sunt complete şi corecte, se eliberează autorizaţia în două exemplare şi se semnează de către directorul ANAF-DTICSV, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5. Aceasta va fi însoţită de lista cu birourile vamale, modalitatea de declarare a mărfurilor şi componenta pentru care se acordă accesul la aplicaţia NCTS-RO, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5A. Un exemplar al autorizaţiei, împreună cu lista birourilor vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se acordă accesul la aplicaţia NCTS-RO, se transmite solicitantului. Un exemplar al autorizaţiei, împreună cu lista birourilor vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se acordă accesul la aplicaţia NCTS-RO, se păstrează în evidenţa Serviciului analiza şi optimizarea aplicaţiilor informatice din cadrul ANAF-DTICSV.
9.2.dacă documentele depuse de solicitant sunt incomplete sau incorect completate, ANAF-DTICSV va solicita corectarea sau completarea şi retransmiterea acestora. În lipsa unui răspuns din partea solicitantului se eliberează avizul nefavorabil. După primirea avizului nefavorabil solicitantul are posibilitatea depunerii unui nou dosar de autorizare.
10.Pentru persoanele care vor utiliza soluţia de conectare EDI, după efectuarea cu succes a testelor de conformitate (condiţiile şi etapele necesare derulării testelor de conformitate sunt descrise în documentul "Instrucţiunile de conectare, configurare/dezvoltare necesare pentru implementarea soluţiei de conectare EDI", publicat pe pagina de internet, www.customs.ro, a Direcţiei Generale a Vămilor din cadrul ANAF), se întocmeşte certificatul de atestare a conformităţii într-un singur exemplar şi se semnează de către directorul ANAF-DTICSV, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. Exemplarul original al certificatului de atestare a conformităţii se transmite solicitantului, iar o copie a acestuia se păstrează în evidenţa Serviciului analiza şi optimizarea aplicaţiilor informatice din cadrul ANAF-DTICSV, După verificarea documentelor menţionate la lit. B şi emiterea certificatului de atestare a conformităţii se întocmeşte autorizaţia de acces la aplicaţia NCTS-RO, în două exemplare, şi se semnează de către directorul ANAF-DTICSV, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5. Aceasta va fi însoţită, după caz, de lista cu birourile vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se acordă accesul la aplicaţia NCTS-RO, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5A. Un exemplar al autorizaţiei, împreună cu lista birourilor vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se acordă accesul, se transmite solicitantului, iar un exemplar al acestora se păstrează în evidenţa Serviciului analiza şi optimizarea aplicaţiilor informatice din cadrul ANAF-DTICSV.
11.Odată cu autorizaţia de acces persoana va primi pe adresa de e-mail menţionată în formularul de înregistrare credenţialele necesare accesării aplicaţiei de gestionare a utilizatorilor de aplicaţie şi a certificatelor de conectare aferente.
12.Autorizaţia de acces conţine informaţii privind denumirea şi adresa sediului social ale solicitantului, numărul de identificare şi înregistrare (EORI), soluţia de conectare şi este însoţită de lista cu birourile vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care a fost acordat accesul.
13.După obţinerea autorizaţiei de acces la aplicaţia NCTS-RO, solicitantul va depune imediat o copie a acesteia, după caz, la fiecare birou vamal unde este autorizat să îşi desfăşoare activitatea, împreună cu lista persoanelor desemnate să deţină accesul la aplicaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
14.În baza documentelor depuse, persoanele desemnate din cadrul biroului vamal creează conturi de utilizatori şi atribuie roluri specifice utilizatorilor pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO. Informaţiile necesare conectării la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV) vor fi transmise pe adresele de e-mail ale persoanelor desemnate de solicitant să utilizeze sistemul informatic.
15.Persoanele desemnate să deţină accesul la aplicaţia NCTS-RO, conform anexei nr. 7, au obligaţia să îşi schimbe parolele de acces după prima conectare la aplicaţie, ulterior cu o periodicitate de maximum 30 de zile şi de câte ori este cazul, fiind direct răspunzătoare pentru toate operaţiunile realizate pe conturile de utilizator.
D)Extinderea autorizaţiei de acces
16.Extinderea autorizaţiei de acces la aplicaţia NCTS-RO se face la cererea titularului atunci când solicitantul beneficiază de o autorizaţie de acces la NCTS-RO şi solicită extinderea:
16.1.la o altă componentă a aplicaţiei (tranzit comunitar/comun, NCTS/TIR);
16.2.accesului la alte birouri vamale;
16.3.în procedură simplificată, fiind beneficiarul unei autorizaţii de expeditor/destinatar agreat, după caz, atât la biroul vamal pentru care este deja autorizat, cât şi pentru alte birouri vamale.
17.Cererea de autorizare/extindere a autorizaţiei de acces la NCTS-RO, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, împreună cu anexa nr. 2A actualizată, se va transmite la ANAF-DTICSV împreună cu documentele care atestă calitatea pentru care se solicită extinderea conform pct. 2 sau/şi 3. ANAF-DTICSV va transmite solicitantului anexa nr. 5A actualizată conform solicitărilor.
18.După extinderea autorizaţiei de acces la aplicaţia NCTS-RO, solicitantul va depune imediat o copie a anexei nr. 5A actualizate la fiecare birou vamal unde este autorizat să îşi desfăşoare activitatea, după caz, împreună cu lista persoanelor desemnate să deţină accesul la aplicaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
E)Actualizarea datelor privind autorizaţia de acces
19.Autorizaţia de acces a persoanelor la aplicaţia NCTS-RO se actualizează la cererea titularului, atunci când:
19.1.unul sau mai multe dintre elementele care au stat la baza emiterii autorizaţiei au fost modificate;
19.2.se solicită altă soluţie tehnică de conectare la aplicaţie conform pct. 4;
19.3.se suspendă activitatea la unul dintre birourile vamale autorizate anterior.
20.În cazul prezentat la pct. 19.1, titularul autorizaţiei are obligaţia de a informa în scris, în termen de 3 zile lucrătoare, ANAF-DTICSV cu privire la modificările survenite.
21.Pentru actualizarea autorizaţiei de acces la NCTS-RO, titularul sau reprezentantul legal face o solicitare în scris la ANAF-DTICSV, împreună cu documentele la care se face referire în cerere. ANAF-DTICSV întocmeşte autorizaţia de acces la aplicaţia NCTS-RO actualizată, semnată de către directorul ANAF-DTICSV, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, însoţită de anexa nr. 5A, după caz, urmând a se respecta procedura descrisă la pct. 13.
F)Suspendarea, revocarea şi anularea autorizaţiei/extinderii autorizaţiei de acces
22.ANAF-DTICSV poate suspenda autorizaţia de acces pentru o perioadă de 30 de zile, dacă:
22.1.titularul solicită suspendarea;
22.2.una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt îndeplinite;
22.3.titularul nu respectă obligaţiile ce revin utilizatorilor SIIV, asumate conform anexei nr. 4;
23.ANAF-DTICSV poate revoca autorizaţia de acces dacă:
23.1.titularul solicită revocarea;
23.2.atunci când titularul autorizaţiei nu regularizează problemele semnalate prin decizia de suspendare.
24.ANAF-DTICSV poate anula autorizaţia de acces dacă emiterea ei s-a făcut pe baza unor date sau informaţii incorecte, iar solicitantul avea cunoştinţă ori trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt şi această decizie nu ar fi fost luată dacă informaţiile ar fi fost corecte şi complete.
25.Înainte de a dispune suspendarea autorizaţiei ANAF-DTICSV pune în vedere titularului să îşi îndeplinească obligaţiile şi stabileşte un termen pentru aceasta. Dacă titularul nu îşi îndeplineşte obligaţiile în termenul stabilit, ANAF-DTICSV suspendă autorizaţia de acces la aplicaţia NCTS-RO pe o perioadă de 30 de zile. Dacă în această perioadă titularul îşi îndeplineşte obligaţiile, ANAF-DTICSV comunică titularului încetarea măsurii suspendării. Dacă în termenul pentru care s-a dispus suspendarea titularul nu îşi îndeplineşte obligaţiile, ANAF-DTICSV revocă autorizaţia de acces la aplicaţia NCTS-RO.
26.Decizia de suspendare a autorizaţiei de acces, întocmită conform anexei nr. 8, este transmisă atât titularului, cât şi tuturor birourilor vamale unde titularul a fost autorizat. Birourile vamale vor lua măsurile corespunzătoare de blocare a accesului la aplicaţia NCTS-RO, pentru utilizatorii persoanei suspendate.
27.Decizia de revocare a autorizaţiei de acces, întocmită conform anexei nr. 9, este transmisă atât titularului, cât şi tuturor birourilor vamale unde titularul a fost autorizat. Birourile vamale vor lua măsurile corespunzătoare de blocare a accesului la aplicaţia NCTS-RO, pentru utilizatorii persoanei suspendate.
28.Decizia de anulare a autorizaţiei de acces, întocmită conform anexei nr. 10, este transmisă atât titularului, cât şi tuturor birourilor vamale unde titularul a fost autorizat. Birourile vamale vor lua măsurile corespunzătoare de blocare a accesului la aplicaţia NCTS-RO, pentru utilizatorii persoanei suspendate.
29.O nouă autorizaţie poate fi solicitată în termen de 60 de zile de la data revocării, numai după remedierea sau înlăturarea cauzelor care au dus la revocarea celei iniţiale, prin reluarea procedurii de autorizare descrise în prezentele norme.
30.O nouă autorizaţie poate fi solicitată în termen de 90 de zile de la data anulării, numai după remedierea sau înlăturarea cauzelor care au dus la anularea celei iniţiale, prin reluarea procedurii de autorizare descrise în prezentele norme.
CAPITOLUL III: Dispoziţii finale
31.Persoanele interesate vor depune un singur dosar de autorizare pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO.
32.Instrucţiunile de instalare şi configurare ale Sistemului informatic integrat vamal sunt disponibile împreună cu manualul de utilizare pe site-ul www.customs.ro în secţiunea "Agenţi economici", subsecţinea "Utilizarea sistemului informatic vamal".
33.ANAF-DTICSV va informa persoanele, prin publicaţii pe site-ul propriu, despre schimbările ce pot surveni în politica de acces la aplicaţia NCTS-RO.
34.Anexele nr. 1, 2, 2A, 3, 4, 5, 5A, 6, 7, 8, 9 şi 10 fac parte integrantă din prezentele norme.
-****-
ANEXA nr. 1: CERINŢE TEHNICE MINIMALE pentru utilizarea aplicaţiei NCTS-RO prin intermediul soluţiei de conectare DTI
- Hardware (cerinţe minime)
-- Procesor - Pentium IV
--- Memorie RAM - 1GB
--- HDD -150 GB
--- USB
-- Conexiune internet stabilă (minimum 1Mbps), nerecomandat dial-up
-- Imprimantă laser
- Software
-- Windows XP sau superioară
-- Internet Explorer versiunea 6.0 sau superioară
-- Java Runtime Environment versiunea 1.4.2.06, respectiv versiunea 1.5.0.11 (disponibile pe adresa ftp://80.96.3.90)
-- Acrobat Reader PDF - versiune 6.0 sau superioară
ANEXA nr. 2:
Nr. ............... din .....................
Către AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
CERERE DE AUTORIZARE/ EXTINDERE pentru acces la aplicaţia NCTS-RO
Persoana*.............................., CUI........................., cu sediul în............................, adresa ....................., reprezentată legal de ............................, având funcţia de .........................., solicităm autorizarea/extinderea accesului la aplicaţia NCTS-RO conform anexei.
Solicităm utilizarea următoarei/următoarelor soluţii tehnice pentru accesul la NCTS-RO:
() conectare securizată la interfaţa WEB a NCTS-RO în vederea introducerii datelor atât din declaraţiile de tranzit, cât şi din carnetele TIR (DTI);
() schimb securizat de date între aplicaţia operatorului economic şi NCTS-RO (EDI)
Numele, prenumele şi funcţia
.....................................
Semnătura şi ştampila
......................................
___
* În înţelesul dispoziţiilor art. 4 pct. 1 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar.
ANEXA nr. 2A: LISTA cu birourile vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se solicită conectarea

Nr. crt.

Codul biroului vamal

Denumirea biroului vamal

T1/T2

TIR

PN*

PSEA**

PSDA***

PN
TIR****

PSDA
TIR*****

1

       

2

       
Numele, prenumele şi funcţia
.........................
Semnătura şi ştampila
..........................
__
*PN - procedură normală.
**PSEA - procedură simplificată expeditor agreat.
***PSDA - procedură simplificată destinatar agreat.
****PN TIR - procedură normală TIR.
*****PSDA TIR - procedură simplificată destinatar agreat TIR.
ANEXA nr. 3:

AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală

FORMULAR DE ÎNREGISTRARE LA APLICAŢIA NCTS-RO(*)

(*)Toate câmpurile din formular sunt obligatoriu de completat.

NUMĂR DE IDENTIFICARE ŞI ÎNREGISTRARE SOLICITANT (EORI)

 

DENUMIRE SOLICITANT

 

ADRESĂ SEDIU SOCIAL SOLICITANT

 

COD POŞTAL (ZIP)

 

ORAŞ/LOCALITATE

 

SECTOR/JUDEŢ

 

ŢARĂ

 

TELEFON

 

FAX

 

E-MAIL

 

NUME REPREZENTANT LEGAL

 

SOLICIT ACCESUL ÎN CALITATE DE:

|_| PRINCIPAL OBLIGAT

|_| EXPEDITOR AGREAT

|_| DESTINATAR AGREAT

|_| COMISIONAR

|_| REPREZENTANT

|_| TRANSPORTATOR AUTORIZAT LA REGIMUL TIR

|_| REPREZENTANT TRANSPORTATOR/ DESTINATAR AGREAT LA REGIMUL TIR

|_| DESTINATAR AGREAT LA REGIMUL TIR

BENEFICIAR AL UNEI AUTORIZAŢII DE ACCES LA APLICAŢIA NCTS-RO

|_| DA Nr. autorizaţie:

|_| NU

NUME, PRENUME ŞI FUNCŢIA

SEMNĂTURĂ ŞI ŞTAMPILĂ

ANEXA nr. 4: DECLARAŢIE-ANGAJAMENT privind respectarea obligaţiilor ce revin utilizatorilor aplicaţiei NCTS-RO
Nr. ................ din data ..................
Denumirea solicitantului ........................., CUI ..............................,
reprezentată legal prin ......................., având funcţia de ......................., se angajează:
în calitate de utilizator, cunoscând dispoziţiile legale cu caracter general şi special în materie de protecţie a dreptului de proprietate, precum şi sancţiunile aplicabile în cazul săvârşirii unor fapte prin care se aduce atingere dreptului de proprietate, ne asumăm în mod direct şi necondiţionat obligaţiile privitoare la utilizarea aplicaţiei NCTS-RO faţă de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală (ANAF-DTICSV), în calitate de proprietar al Sistemului informatic integrat vamal, astfel:
I.Obligaţiile utilizatorului
Ne angajăm, în calitate de utilizatori ai aplicaţiei NCTS-RO, să respectăm regulile impuse de ANAF-DTICSV, proprietară a sistemului.
Aceasta este singura în măsură să asigure accesul utilizatorilor la software-ul specific aplicaţiei NCTS-RO, în condiţiile pe care le consideră necesare.
Faţă de cele de mai sus, ne obligăm:
1.Condiţii tehnice:
a)să deţinem echipamentele de calcul adecvate pentru instalarea, utilizarea şi funcţionarea normală a aplicaţiei NCTS-RO;
b)să asigurăm conexiunea la internet în conformitate cu condiţiile stabilite prin normele privind accesul la aplicaţia NCTS-RO;
c)să deţinem platforma software adecvată pentru instalarea, utilizarea şi funcţionarea normală a aplicaţiei NCTS-RO;
d)să asigurăm suportul tehnic necesar pentru utilizarea şi funcţionarea normală a aplicaţiei NCTS-RO.
2.Resurse umane:
a)să asigurăm personalul calificat în domeniul informatic şi vamal capabil să utilizeze aplicaţia NCTS-RO;
b)să asigurăm instruirea personalului utilizator al aplicaţiei NCTS-RO cu privire la normele în vigoare;
c)să informăm imediat birourile vamale şi DTICSV cu privire la mobilitatea personalului propriu;
d)în cazul soluţiei de conectare EDI, să asigurăm personal de specialitate, calificat în vederea implementării de noi cerinţe/modificări şi pentru remedierea erorilor apărute în aplicaţia proprie;
e)vom transmite în scris orice modificare intervenită în datele personalului angajat la birourile vamale unde este autorizat şi la DTICSV, în termen de 3 zile lucrătoare de la producerea ei, cu completarea corespunzătoare a formularului din anexa nr. 7 la norme.
3.Confidenţialitatea şi securitatea datelor:
a)să asigurăm respectarea politicii de securitate a Sistemului informatic integrat vamal;
b)să nu permitem accesul terţilor la aplicaţia NCTS-RO;
c)să nu utilizăm aplicaţia NCTS-RO în numele altor persoane juridice sau fizice;
d)să nu difuzăm aplicaţia NCTS-RO altor persoane juridice sau fizice;
e)să nu modificăm aplicaţia NCTS-RO;
f)să nu utilizăm alte produse informatice pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO decât cele agreate şi certificate de ANAF- DTICSV;
g)să luăm toate măsurile ce se impun pentru a nu afecta securitatea Sistemului informatic integrat vamal;
h)să asigurăm confidenţialitatea datelor şi informaţiilor de care luăm cunoştinţă prin utilizarea aplicaţiei NCTS-RO;
i)să nu înstrăinăm certificatul digital care permite accesul securizat la aplicaţia NCTS-RO altor persoane neautorizate;
j)să nu divulgăm altor persoane neautorizate utilizatorii şi parolele care asigură accesul la aplicaţia NCTS-RO;
k)să asigurăm schimbarea parolelor de acces ale utilizatorilor proprii la aplicaţia NCTS-RO după prima conectare, iar ulterior cu o periodicitate de maximum 30 de zile şi de câte ori este cazul,
4.Asigurarea condiţiilor pentru exercitarea dreptului de control al ANAF-DTICSV asupra activităţii desfăşurate:
a)respectarea obligaţiilor referitoare la condiţiile tehnice, comunicaţii, confidenţialitatea şi securitatea datelor;
b)nivelul de instruire al persoanelor desemnate să utilizeze NCTS-RO şi respectarea instrucţiunilor de lucru şi a normelor în vigoare.
II.Măsuri cu caracter administrativ care pot fi luate de către ANAF-DTICSV
În cazul nerespectării obligaţiilor asumate, am luat cunoştinţă că suntem pasibili de a suporta următoarele sancţiuni, în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite:
a)suspendarea temporară a autorizaţiei de acces la NCTS-RO;
b)revocarea/anularea autorizaţiei de acces la NCTS-RO.
ANAF-DTICSV are dreptul de a revoca sancţiunile acordate.
Aplicarea sancţiunilor de către ANAF-DTICSV nu exclude răspunderea civilă şi penală a utilizatorului pentru eventualele prejudicii cauzate prin faptele săvârşite.
Data .......................
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal
................................
Semnătura şi ştampila
................................
ANEXA nr. 5:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
AUTORIZAŢIE pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO
Nr. .............. din data .....................
În temeiul prevederilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. ................/............:
1.Denumirea:.......................
adresa sediului social al solicitantului: .....................
2.EORI: .....................
este autorizat pentru acces la aplicaţia NCTS-RO utilizând următoarea soluţie de conectare:
|_| DTI |_| EDI
Director DTICSV,
............................
ANEXA nr. 5A: Lista cu birourile vamale, componenta şi modalitatea de declarare a mărfurilor pentru care se acordă accesul la aplicaţia NCTS-RO

Nr. crt.

Codul biroului vamal

Denumirea biroului vamal

Data autorizării

Data revocării/ suspendării

T1/T2

TIR

PN*

PSEA**

PSDA***

PN

TIR****

PSDA TIR*****

1

         

2

         
Director DTICSV,
..............................
__
*PN - procedură normală T1/T2.
**PSEA - procedură simplificată expeditor agreat T1/T2.
***PSDA - procedură simplificată destinatar agreat T1/T2.
****PN TIR - procedură normală TIR.
*****PSDA TIR - procedură simplificată destinatar agreat TIR.
ANEXA nr. 6:
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
CERTIFICAT DE ATESTARE A CONFORMITĂŢII emis la data ....................
În temeiul prevederilor cap. II, lit. A, pct. 7 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. ........./......... prin prezentul document se certifică faptul că solicitantul:
......................................................., având CUI ..........................., cu sediul în .................... (localitate, adresă) ...............
a efectuat cu succes testele de conformitate în vederea conectării sistemului propriu la aplicaţia NCTS-RO, utilizând soluţia de conectare EDI.
Director DTICSV,
..............................
ANEXA nr. 7: LISTA persoanelor desemnate să deţină accesul la aplicaţia NCTS-RO pentru biroul vamal..................
CUI titular autorizaţie NCTS-RO:*.............................

Nr. crt.

Persoana desemnată

T1/T2

TIR

Valabilitate

Numele

Prenumele

CNP*

Adresa de e-mail*

PN**

PSEA***

PSDA****

PN TIR*****

PSDA TIR******

Data început zz/ll/aaaa

Data sfârşit zz/ll/aaaa

1.

           

2.

           

3.

           

4.

           
Data .....................
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal
...............................
Semnătura şi ştampila
...............................
___
* Informaţii obligatorii,
** PN - procedură normală T1/T2.
*** PSEA - procedură simplificată expeditor agreat T1/T2.
**** PSDA - procedură simplificată destinatar agreat T1/T2.
***** PN TIR - procedură normală TIR.
****** PSDA TIR - procedură simplificată destinatar agreat TIR.
ANEXA nr. 8:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
Către ..........................
DECIZIA DE SUSPENDARE nr. ............. data ......................
În temeiul prevederilor pct. 22 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. ............/..........., vă informăm că autorizaţia dumneavoastră de conectare nr. ...................... din data ................... a fost suspendată începând cu data de ....................
Motivul suspendării: .........................................
În termen de ................. zile, sub sancţiunea revocării autorizaţiei, aveţi obligaţia să vă conformaţi următoarelor cerinţe: ........................
Director DTICSV,
................................
ANEXA nr. 9:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
Către.....................
DECIZIA DE REVOCARE nr. ........... data ...................
În temeiul prevederilor pct. 23 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. .........../........... vă informăm că autorizaţia dumneavoastră de conectare nr. ................. din data .............. a fost revocată începând cu data de .......................
Motivul revocării: ................................
Director DTICSV,
..............................
ANEXA nr. 10:
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală
Către ...................
DECIZIA DE ANULARE nr. .............. data ..................
În temeiul prevederilor pct. 24 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. ........./........, vă informăm că autorizaţia dumneavoastră de conectare nr. ................ din data ................... a fost anulată începând cu data de ...............
Motivul anulării: ....................
Director DTICSV,
..............................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 673 din data de 12 septembrie 2014