REZOLUŢIE nr. MSC.351(92) din 21 iunie 2013 - Amendamente la
Codul Internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994)
Comitetul de siguranţă maritimă
,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile comitetului,
luând notă de Rezoluţia
MSC.36(63)
, prin care s-a adoptat Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză (denumit în continuare Codul HSC 1994), care a devenit obligatoriu conform capitolului X din
Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare
(SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând, de asemenea, articolul VIII(b) şi regula X/1.1 din
Convenţie
cu privire la procedura de amendare a Codului HSC 1994,
luând în considerare amendamentele la Codul HSC 1994, în cadrul celei de a nouăzeci şi doua sesiuni, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din
Convenţie
,
1.
adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din
Convenţie
, amendamentele la Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994), al căror text este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta rezoluţie;
2.
stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din
Convenţie
, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2014, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la
Convenţie
sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3.
invită guvernele contractante să ia notă că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din
Convenţie
, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2015, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4.
solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din
Convenţie
, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la
Convenţie
;
5.
solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la
Convenţie
.
-****-
ANEXĂ:
AMENDAMENTE la
Codul internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994)
(1)
CAPITOLUL 18: Cerinţe de exploatare
1.
După paragraful existent 18.5.3 se introduce un nou paragraf, după cum urmează:
"18.5.4. Membrii echipajului cu responsabilităţi de acces în spaţiu închis sau de salvare trebuie să participe la un exerciţiu de intrare în spaţiu închis şi de salvare, care trebuie să fie organizat la bordul navei cel puţin o dată la două luni."
2.
Paragrafele existente 18.5.4 până la 18.5.10 se renumerotează cu, respectiv, 18.5.5 până la 18.5.11.
3.
Prima frază din paragraful renumerotat 18.5.8 se modifică după cum urmează:
"18.5.8. Înregistrări în jurnalul de bord
Data când au loc adunările, detaliile cu privire la exerciţiile de abandon al navei şi exerciţiile în caz de incendiu, exerciţiile cu alte mijloace de salvare, exerciţiile privind accesul în spaţiu închis şi de salvare, precum şi instruirea la bordul navei trebuie să fie înregistrate în jurnalul de bord aşa cum a fost prevăzut de către administraţie."
4.
După paragraful 18.5.11 renumerotat se introduce un nou paragraf, după cum urmează:
"18.5.12. Exerciţii privind accesul la spaţiu închis şi de salvare
18.5.12.1. Exerciţiile privind accesul la spaţiu închis şi de salvare trebuie să fie planificate şi efectuate în condiţii de siguranţă, luând în considerare, după caz, indicaţiile prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie
*
.
__
*
Se referă la "Recomandările revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor", adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.1050(27).
18.5.12.2. Fiecare exerciţiu privind accesul la spaţiu închis şi de salvare trebuie să cuprindă:
.1 verificarea şi utilizarea echipamentului individual de protecţie necesar pentru acces;
.2 verificarea şi utilizarea procedurilor şi echipamentului de comunicare;
.3 verificarea şi utilizarea instrumentelor de măsurare a atmosferei în spaţiile închise;
.4 verificarea şi utilizarea echipamentului şi procedurilor de salvare; şi
.5 instrucţiuni de prim ajutor şi tehnici de resuscitare.
18.5.12.3. Riscurile asociate spaţiilor închise şi procedurile de la bord pentru accesul în condiţii de siguranţă în aceste spaţii trebuie să ia în considerare, după caz, indicaţiile prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie
*
.
__
*
Se referă la "Recomandările revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor", adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.1050(27)."
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 579 din data de 4 august 2014