ORDIN nr. 398 din 21 martie 2013 pentru înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de asistenţă medicală şi politici publice nr. E.N. 2.737 din 21 martie 2013,
având în vedere prevederile art. 16 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) şi art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1
Pentru coordonarea ştiinţifică şi metodologică a activităţii de specialitate din reţeaua de asistenţă medicală se înfiinţează şi funcţionează următoarele comisii consultative ale Ministerului Sănătăţii:
a)Comisia naţională pentru coordonarea comisiilor de specialitate;
b)comisiile de specialitate.
Art. 2
Atribuţiile, precum şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 3
Atribuţiile, precum şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 4
Componenţa nominală a Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii este prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 5
Lista comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii şi componenţa nominală a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 6
Participarea persoanelor nominalizate la activităţile desfăşurate în cadrul comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii în condiţiile prezentului ordin constituie atribuţie de serviciu, se înscrie în fişa postului şi se apreciază în raportul anual de evaluare a performanţelor profesionale.
Art. 7
(1)Membrii comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii se supun prevederilor referitoare la confidenţialitate şi la conflictul de interese, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare.
(2)Aceştia sunt obligaţi, în termen de 30 de zile de la numire, să întocmească şi să depună o declaraţie de interese, pe propria răspundere, cu privire la funcţiile şi activităţile pe care le desfăşoară, precum şi angajamentul de confidenţialitate.
(3)Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia să îşi actualizeze anual declaraţia de interese, până la data de 31 decembrie a fiecărui an, precum şi ori de câte ori intervin modificări ale datelor care fac obiectul acestei declaraţii.
(4)Declaraţiile de interese şi angajamentul de confidenţialitate se depun şi se păstrează la Secretariatul general al Ministerului Sănătăţii.
(5)Declaraţiile de interese se vor publica pe site-ul Ministerului Sănătăţii.
(6)Modelul declaraţiei de interese şi modelul angajamentului de confidenţialitate sunt prevăzute în anexele nr. 5 şi 6.
(7)Nerespectarea prevederilor alin. (2) şi (3) atrage pierderea calităţii de membru al comisiei consultative a Ministerului Sănătăţii.
Art. 8
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 9
Membrii comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii, precum şi direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 10
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 326/2009 privind înfiinţarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii şi a Comisiei naţionale de transparenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 6 aprilie 2009, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul sănătăţii,

Gheorghe-Eugen Nicolăescu

ANEXA nr. 1: REGULAMENT de organizare şi funcţionare al Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Comisia naţională pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii, denumită în continuare Comisia Naţională, este un organism consultativ al Ministerului Sănătăţii şi se asimilează cu comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii.
(2)Comisia Naţională are rolul de a coordona tehnic şi metodologic activitatea comisiilor de specialitate, precum şi de a elabora şi a înainta ministrului sănătăţii propuneri bazate pe dovezi pentru fundamentarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor de sănătate.
Art. 2
(1)Comisia Naţională este formată din 8 membri, un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, personalităţi reprezentative în domeniul sănătăţii.
(2)Secretariatul tehnic al Comisiei Naţionale este asigurat de reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 3
(1)Comisia Naţională îşi desfăşoară activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui comisiei, a ministrului sănătăţii sau a secretarului de stat cu atribuţii în domeniu.
(2)Şedinţele Comisiei Naţionale sunt conduse de preşedintele acesteia, de ministrul sănătăţii sau de secretarul de stat cu atribuţii în domeniu, după caz.
(3)Şedinţele Comisiei Naţionale se desfăşoară la sediul Ministerului Sănătăţii şi numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi cu drept de vot.
(4)Preşedintele Comisiei Naţionale are dreptul la un singur vot.
(5)Membrii Secretariatului tehnic al Comisiei Naţionale nu au drept de vot.
(6)Pentru informaţii suplimentare, Comisia Naţională poate solicita participarea unor experţi în domeniu la şedinţele acesteia sau poate solicita informaţii şi documente suplimentare de la comisiile de specialitate.
(7)La şedinţele Comisiei Naţionale pot participa, în calitate de invitaţi, preşedinţi ai comisiilor de specialitate, în funcţie de problematica dezbătută.
(8)Ministrul sănătăţii sau secretarul de stat desemnat poate participa la lucrările Comisiei Naţionale şi în acest caz conduce lucrările şedinţei.
Art. 4
Sediul Comisiei Naţionale este la sediul Ministerului Sănătăţii.
Art. 5
(1)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Comisia Naţională emite hotărâri.
(2)Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin două treimi din numărul membrilor Comisiei Naţionale cu drept de vot, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
(3)În caz de egalitate, votul preşedintelui decide.
(4)În situaţia în care sunt supuse dezbaterii probleme specifice domeniului de activitate în care vreunul dintre membrii Comisiei Naţionale îşi desfăşoară activitatea, acesta este obligat să se abţină şi să nu participe la luarea deciziei în această problemă.
Art. 6
Actele oficiale ale Comisiei Naţionale sunt semnate numai de preşedintele acesteia.
Art. 7
Comisia Naţională este subordonată ministrului sănătăţii sau secretarului de stat desemnat de către acesta.
Art. 8
(1)Membrii Comisiei Naţionale cu drept de vot sunt obligaţi ca, în termen de 30 de zile de la numire, să întocmească şi să depună o declaraţie de interese, pe propria răspundere, cu privire la funcţiile şi activităţile pe care le desfăşoară, precum şi angajamentul de confidenţialitate, prevăzute în anexele nr. 5 şi 6 la ordin.
(2)Declaraţiile de interese şi angajamentele de confidenţialitate ale membrilor Comisiei Naţionale se actualizează anual, până la data de 31 decembrie a fiecărui an, precum şi ori de câte ori intervin modificări ale datelor care fac obiectul acestor declaraţii.
(3)Declaraţiile de interese şi angajamentul de confidenţialitate se depun şi se păstrează la Secretariatul general al Ministerului Sănătăţii.
(4)Declaraţiile de interese se vor publica pe site-ul Ministerului Sănătăţii.
Art. 9
(1)În termen de 30 de zile de la numire, membrii Comisiei Naţionale sunt obligaţi să comunice Secretariatului general al Ministerului Sănătăţii datele de contact ale acestora, şi anume:
a)numele şi prenumele;
b)unitatea sanitară unde îşi desfăşoară activitatea;
c)adresa de corespondenţă;
d)adresa de e-mail;
e)numărul de telefon/număr de fax.
(2)Datele de contact ale Comisiei Naţionale se vor publica pe site-ul Ministerului Sănătăţii.
CAPITOLUL II: Atribuţiile Comisiei Naţionale
Art. 10
(1)Comisia Naţională are următoarele atribuţii:
a)coordonează tehnic şi metodologic activitatea comisiilor de specialitate;
b)monitorizează şi evaluează modul în care comisiile de specialitate îşi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin prezentul regulament;
c)analizează şi avizează propunerile comisiilor de specialitate cu privire la pachetele de servicii medicale care se asigură în cadrul sistemului de sănătate, urmând ca hotărârile adoptate să fie prezentate ministrului sănătăţii;
d)analizează şi avizează, după caz, fundamentările elaborate de către comisiile de specialitate, pe care le înaintează ministrului sănătăţii în vederea stabilirii deciziilor strategice pentru soluţionarea problemelor specifice domeniului de specialitate al acestora;
e)la cererea ministrului sănătăţii, propune măsuri de întărire a rolului sistemului de sănătate, de îmbunătăţire a managementului acestuia şi de organizare a serviciilor de sănătate;
f)elaborează şi înaintează ministrului sănătăţii propuneri bazate pe dovezi pentru fundamentarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor de sănătate;
g)participă la elaborarea politicilor, strategiilor şi programelor de acţiune în domeniul sănătăţii populaţiei, în acord cu Programul de guvernare;
h)elaborează şi prezintă ministrului sănătăţii analize cu privire la starea de sănătate a populaţiei împreună cu tendinţele de evoluţie a acesteia şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia;
i)identifică şi propune ministrului sănătăţii priorităţile naţionale pe termen scurt, mediu şi lung specifice fiecărui domeniu de intervenţie al asistenţei de sănătate publică stabilite prin lege;
j)participă la elaborarea, implementarea şi monitorizarea Strategiei naţionale de sănătate;
k)fundamentează şi propune ministrului sănătăţii măsurile ce se impun a fi luate pentru asigurarea concordanţei cu politicile, strategiile şi recomandările instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale în domeniu;
l)soluţionează la cerere, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării documentului la Secretariatul tehnic al Comisiei Naţionale, litigiile apărute la nivelul comisiilor de specialitate;
m)îndeplineşte şi alte sarcini, la solicitarea ministrului sănătăţii.
(2)Comisia Naţională poate solicita, prin intermediul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activităţii ei, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
Art. 11
Comisia Naţională poate să hotărască modificarea sau respingerea, după caz, a deciziilor luate de către comisiile de specialitate, cu precizarea motivelor legale care au stat la baza acestei hotărâri.
Art. 12
Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea membrilor Comisiei Naţionale la şedinţele acesteia, în condiţiile prezentului regulament, sunt suportate de instituţiile publice în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfăşoară activitate prin integrare clinică.
ANEXA nr. 2: REGULAMENT de organizare şi funcţionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
Comisia de specialitate este un organism consultativ prin care Ministerul Sănătăţii coordonează, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, reţeaua de asistenţă medicală corespunzător domeniului de specialitate din sfera de competenţă a comisiei.
Art. 2
(1)Comisia de specialitate este formată din personalităţi ale lumii medicale, numite prin ordin de către ministrul sănătăţii.
(2)Comisia de specialitate este formată din:
a)preşedinte;
b)vicepreşedinte;
c)secretar;
d)membri.
(3)Comisia de specialitate poate invita la şedinţele sale şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordată.
(4)La şedinţele comisiei de specialitate pot participa, în calitate de invitaţi permanenţi, 2 medici rezidenţi sau specialişti cu vechime mai mică de un an în specialitate, precum şi un reprezentant desemnat de asociaţiile reprezentative ale pacienţilor.
(5)În termen de 14 zile de la publicarea prezentului regulament, preşedintele comisiei desemnează 2 membri cu experienţă în efectuarea reviziilor critice (critical appraisal) ale documentelor care stau la baza evaluării tehnologiilor medicale.
(6)Numele persoanelor desemnate în condiţiile prevăzute la alin. (5) sunt comunicate în scris ministrului sănătăţii şi Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii.
Art. 3
(1)Comisia de specialitate îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar.
(2)Şedinţele comisiei de specialitate se convoacă de către preşedinte, vicepreşedinte, ministrul sănătăţii sau de către secretarul de stat cu atribuţii în domeniu şi se desfăşoară numai în prezenţa persoanei care a convocat comisia de specialitate, precum şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi cu drept de vot.
(3)În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei de specialitate, deleagă această competenţă vicepreşedintelui acesteia.
(4)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, comisia de specialitate emite decizii.
(5)Cvorumul necesar pentru a lua decizii valide este de cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi cu drept de vot, iar deciziile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor.
(6)Decizia comisiei de specialitate se consideră validă numai dacă este asumată prin consensul preşedintelui şi al vicepreşedintelui.
(7)Preşedintele comisiei de specialitate are dreptul la un singur vot.
(8)Secretarul comisiei de specialitate şi invitaţii care participă la şedinţele acesteia nu au drept de vot.
(9)În situaţia în care sunt supuse dezbaterii probleme cu privire la persoane fizice şi/sau juridice cu care vreunul dintre membrii comisiei de specialitate are relaţii cu caracter patrimonial, acesta este obligat să se abţină de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi să îl informeze de îndată pe preşedintele comisiei de specialitate sau persoana care conduce şedinţa comisiei de specialitate, după caz.
Art. 4
(1)Comisia de specialitate poate avea în structura sa una sau mai multe subcomisii, a căror activitate o coordonează.
(2)Fiecare subcomisie din structura comisiilor de specialitate este condusă de un preşedinte.
(3)Subcomisiile din structura comisiilor de specialitate îşi pot desfăşura activitatea în şedinţe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui subcomisiei, preşedintelui comisiei de specialitate respective, ministrului sănătăţii sau a secretarului de stat cu atribuţii în domeniu.
(4)Activitatea subcomisiilor din structura comisiilor de specialitate se desfăşoară numai în prezenţa preşedintelui subcomisiei şi a preşedintelui sau vicepreşedintelui comisiei de specialitate respective.
(5)Deciziile subcomisiei se adoptă cu majoritate simplă a voturilor şi sunt transmise preşedintelui comisiei de specialitate care coordonează activitatea subcomisiei, în termen de 5 zile de la adoptarea acestora.
Art. 5
(1)Comisia de specialitate sau subcomisiile acesteia se întrunesc la sediul Ministerului Sănătăţii sau într-o altă locaţie stabilită de preşedintele comisiei sau subcomisiei, după caz.
(2)Situaţia privind prezenţa la şedinţele comisiei de specialitate şi/sau la şedinţele subcomisiilor acesteia, după caz, se certifică prin semnătura preşedintelui comisiei respective şi se depune de către secretarul comisiei de specialitate la sediul Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii, lunar, până la data de 5 a lunii curente pentru luna anterioară.
(3)La fiecare şedinţă a comisiei de specialitate se întocmeşte un proces-verbal care este semnat de participanţi.
Art. 6
(1)Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea la şedinţele comisiei de specialitate sau la şedinţele subcomisiei acesteia, după caz, în condiţiile prezentului regulament, sunt suportate de instituţiile publice în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfăşoară activitate prin integrare clinică.
(2)Specialiştii invitaţi la lucrările comisiei de specialitate sau ale subcomisiei acesteia nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare.
Art. 7
Actele oficiale ale comisiei de specialitate sunt semnate numai de preşedintele acesteia.
Art. 8
Activitatea comisiei de specialitate este coordonată de Comisia naţională pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii.
Art. 9
(1)În termen de 30 de zile de la data publicării prezentului regulament, preşedinţii comisiilor de specialitate sunt obligaţi să comunice Secretariatului general al Ministerului Sănătăţii datele de contact ale tuturor membrilor comisiei pe care o reprezintă, şi anume:
a)numele şi prenumele;
b)unitatea sanitară unde îşi desfăşoară activitatea;
c)adresa de corespondent;
d)adresa de e-mail;
e)număr de telefon/număr de fax.
(2)Datele de contact ale comisiilor de specialitate se vor publica pe site-ul Ministerului Sănătăţii.
CAPITOLUL II: Atribuţiile comisiei de specialitate
Art. 10
Comisia de specialitate are următoarele atribuţii:
1.coordonează, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, reţeaua de asistenţă medicală corespunzător domeniului de specialitate din sfera sa de competenţă;
2.identifică şi propune ministrului sănătăţii priorităţile naţionale pe termen scurt, mediu şi lung, corespunzător domeniului de specialitate din sfera sa de competenţă;
3.participă la elaborarea Strategiei naţionale de sănătate;
4.elaborează ghidurile şi protocoalele de practică medicală, pe care le supune aprobării ministrului sănătăţii;
5.elaborează propuneri pentru pachetele de servicii medicale care se asigură în cadrul sistemului de sănătate;
6.participă la procesul de evaluare a tehnologiilor medicale, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii;
7.colaborează cu organisme profesionale din sistemul de sănătate şi instituţii academice în cadrul procesului de evaluare a tehnologiilor medicale;
8.fundamentează deciziile ministrului sănătăţii cu privire la politicile, strategiile şi programele de acţiune în domeniul Sănătăţii populaţiei din sfera sa de competenţă, în acord cu Programul de guvernare;
9.elaborează criteriile specifice necesare în vederea constituirii registrelor naţionale pentru bolile cu impact major asupra sănătăţii;
10.colaborează cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii pentru elaborarea programelor de pregătire profesională, organizarea şi desfăşurarea activităţii de învăţământ;
11.coordonează activitatea subcomisiilor pe care le are în structura sa;
12.participă la acţiunile de control şi evaluare a activităţii de specialitate din instituţiile sanitare, la solicitarea Ministerului Sănătăţii;
13.colaborează cu Comisia naţională de acreditare a spitalelor la elaborarea şi fundamentarea criteriilor şi standardelor de acreditare în vederea acreditării spitalelor;
14.elaborează şi propune ministrului sănătăţii dotarea minimă obligatorie cu aparatură medicală şi materiale sanitare a unităţilor sanitare, pe tipuri de spitale;
15.elaborează şi propune ministrului sănătăţii nomenclatoare cu tehnologii specifice sistemului de sănătate;
16.participă, prin specialiştii desemnaţi, la elaborarea documentaţiei pentru produsele care fac obiectul procedurilor de achiziţii publice organizate de Ministerul Sănătăţii;
17.propune ministrului sănătăţii medicamentele, materialele sanitare şi echipamentele medicale care pot fi incluse în Lista cu medicamentele, materialele sanitare, echipamentele medicale, echipamentele de protecţie, serviciile, combustibilii şi lubrifianţii pentru parcul auto pentru care se organizează achiziţii publice centralizate, la nivel naţional, în condiţiile legii;
18.colaborează cu societăţile ştiinţifice sau asociaţiile profesional-ştiinţifice în problemele majore ori de interes naţional din sfera sa de competenţă;
19.formulează şi propune ministrului sănătăţii criteriile de evaluare a unităţilor sanitare sau secţiilor/compartimentelor de specialitate din sfera sa de competenţă;
20.participă la procesul de guvernanţă clinică, de îmbunătăţire continuă a calităţii actului medical şi a siguranţei pacientului prin elaborarea de proceduri şi standarde specifice, precum şi prin monitorizarea modului de implementare a acestora;
21.evaluează, la solicitarea Ministerului Sănătăţii, recomandările formulate de către comisiile de specialitate teritoriale pentru trimiterea la tratament medical în străinătate a unor categorii de bolnavi;
22.propune ministrului sănătăţii preşedintele fiecărei comisii de specialitate teritoriale constituite în vederea trimiterii la tratament medical în străinătate a unor categorii de bolnavi;
23.îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de ministrul sănătăţii, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordonează;
24.fundamentează deciziile ministrului sănătăţii cu privire la problemele specifice domeniului de specialitate din sfera sa de competenţă, vizând:
a)elaborarea politicilor şi strategiilor Ministerului Sănătăţii în domeniul său de competenţă;
b)elaborarea de criterii şi standarde de performanţă pentru organizarea, monitorizarea şi evaluarea activităţii medicale din unităţile sanitare;
c)achiziţia de aparatură de înaltă performanţă pentru dotarea unităţilor sanitare publice;
d)pregătirea continuă a personalului medical de specialitate din sistemul de sănătate;
e)pregătirea prin rezidenţiat a medicilor specialişti (numărul de posturi necesar pentru pregătirea prin rezidenţiat, criteriile de admitere, structura pregătirii, precum şi alte atribuţii);
f)elaborarea criteriilor de admitere pentru obţinerea celei de-a doua specialităţi;
g)programul de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea sistemului de sănătate;
h)organizarea şi funcţionarea structurilor de specialitate din sistemul de sănătate.
Art. 11
În domeniul programelor naţionale de sănătate, comisia de specialitate colaborează cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii pentru:
a)identificarea şi rezolvarea cu prioritate a problemelor de sănătate specifice domeniului său de competenţă, în conformitate cu Strategia naţională de sănătate a Ministerului Sănătăţii;
b)evaluarea nevoilor populaţiei, evidenţiate din date obiective;
c)asigurarea concordanţei programelor naţionale de sănătate cu politicile, strategiile şi recomandările instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale în domeniu;
d)definirea structurii, obiectivelor, activităţilor, precum şi a oricăror altor condiţii şi termene necesare implementării şi derulării programelor naţionale de sănătate;
e)elaborarea criteriilor de selecţie a unităţilor de specialitate prin care se implementează programele naţionale de sănătate;
f)estimarea şi fundamentarea necesarului de resurse financiare în raport cu obiectivele şi activităţile cuprinse în programele naţionale de sănătate, precum şi cu politicile, strategiile şi recomandările instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale în domeniu;
g)stabilirea măsurilor necesare în vederea îmbunătăţirii modului de derulare a programelor naţionale de sănătate;
h)propunerea unităţilor de asistenţă tehnică şi management al programelor naţionale de sănătate;
i)elaborarea de criterii, standarde şi metodologii pentru evaluarea impactului, oportunităţii şi eficienţei programelor naţionale de sănătate;
j)controlul şi analiza modului de aplicare de către personalul medical cu responsabilităţi în implementarea programelor naţionale de sănătate a ghidurilor de practică medicală, protocoalelor de diagnostic şi a protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, aprobate în condiţiile legii.
Art. 12
Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activităţii ei, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
Art. 13
Ministerul Sănătăţii, prin direcţiile de specialitate, asigură buna desfăşurare a şedinţelor comisiei de specialitate.
ANEXA nr. 3: COMPONENŢA NOMINALĂ a Comisiei naţionale pentru coordonarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii
Preşedinte: acad. prof. univ. dr. Constantin Popa - Bucureşti
Vicepreşedinţi: prof. dr. Radu Deac - Târgu Mureş
Prof. dr. Alexandru Irimie - Cluj-Napoca
Membri:
Prof. dr. Vasile Astărăstoaie - Iaşi
Prof. dr. Daniela Bartoş - Bucureşti
Prof. dr. Mircea Beuran - Bucureşti
Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel - Bucureşti
Prof. dr. Maria Dorobanţu - Bucureşti
Prof. dr. Monica Pop - Bucureşti
Prof. dr. Irinel Popescu - Bucureşti
Prof. dr. Gheorghe Peltecu - Bucureşti
Prof. dr. Ioanel Sinescu - Bucureşti
Prof. dr. Mihai Voiculescu - Bucureşti
ANEXA nr. 4: Lista comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii şi componenţa nominală a acestora
SECŢIUNEA I: Comisiile de specialitate:
1.Comisia de anestezie şi terapie intensivă;
2.Comisia de boli infecţioase;
3.Comisia de cardiologie;
4.Comisia de dermatovenerologie;
5.Comisia de diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice;
6.Comisia de endocrinologie;
7.Comisia de farmacologie clinică;
8.Comisia de gastroenterologie;
9.Comisia de genetică medicală;
10.Comisia de geriatrie şi gerontologie;
11.Comisia de hematologie;
12.Comisia de medicină de familie;
13.Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre;
14.Comisia de medicină internă;
15.Comisia de medicina muncii;
16.Comisia de nefrologie;
17.Comisia de neurologie, neurologie pediatrică;
18.Comisia de oncologie;
19.Comisia de paliaţie;
20.Comisia de pediatrie şi neonatologie;
21.Comisia de pneumologie, alergologie şi imunologie clinică;
22.Comisia de psihiatrie şi psihiatrie pediatrică;
23.Comisia de reabilitare medicală;
24.Comisia de reumatologie;
25.Comisia de chirurgie cardiovasculară;
26.Comisia de chirurgie generală;
27.Comisia de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;
28.Comisia de chirurgie toracică;
29.Comisia de chirurgie pediatrică;
30.Comisia de neurochirurgie;
31.Comisia de obstetrică-ginecologie;
32.Comisia de oftalmologie;
33.Comisia de ortopedie şi traumatologie;
34.Comisia de ortopedie pediatrică;
35.Comisia de otorinolaringologie;
36.Comisia de urologie;
37.Comisia de anatomie patologică;
38.Comisia de epidemiologie;
39.Comisia de medicină de laborator;
40.Comisia de medicină legală;
41.Comisia de radiologie-imagistică medicală şi medicină nucleară;
42.Comisia de sănătate publică şi management;
43.Comisia de igienă;
44.Comisia de medicină dentară;
45.Comisia de chirurgie orală şi maxilo-facială;
46.Comisia naţională de luptă anti-SIDA;
47.Comisia de bioetică.
SECŢIUNEA II: Componenţa nominală a comisiilor de specialitate
1.Comisia de anestezie şi terapie intensivă
Preşedinte: prof. dr. Dorel Săndesc - Timişoara
Vicepreşedinte: conf. dr. Şerban Ion Bubenek Turconi - Bucureşti
Secretar: dr. Ovidiu Bedreag - Timişoara
Membri:
Conf. dr. Daniela Filipescu - Bucureşti
Prof. dr. Sanda Copotoiu - Târgu Mureş
Conf. dr. Ioana Grinţescu - Bucureşti
Conf. dr. Natalia Hagău - Cluj-Napoca
Conf. dr. Elena Copaciu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Dana Tomescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Gabriela Droc - Bucureşti
2.Comisia de boli infecţioase
Preşedinte: prof. dr. Adrian Streinu-Cercel - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Victoria Aramă - Bucureşti
Secretar: dr. Sorin Petrea - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Emanoil Ceauşu - Bucureşti
Prof dr. Augustin Cupşa - Craiova
Prof. dr. Carmen Dorobăţ - Iaşi
Prof. dr. Sorin Rugină - Constanţa
Prof. dr. Doina Ţăţulescu - Cluj-Napoca
Conf. dr. Gabriel-Adrian Popescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Voica Lăzureanu - Timişoara
2.1.Subcomisia pentru limitarea rezistenţei microbiene
Preşedinte: conf. dr. Gabriel-Adrian Popescu - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Irina Codiţă - Bucureşti
Dr. Roxana Şerban - Bucureşti
Dr. Edit Szekely - Târgu Mureş
Dr. Daniela Tălăpan - Bucureşti
Farm. Gabriela Ruja - Bucureşti
3.Comisia de cardiologie
Preşedinte: prof. dr. Cezar Macarie - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Dragoş Vinereanu - Bucureşti
Secretar: prof. dr. Dan Gaiţă - Timişoara
Membri:
Dr. Dan Deleanu - Bucureşti
Prof. dr. Ştefan Iosif Drăgulescu - Timişoara
Prof. dr. Dan Dobreanu - Târgu Mureş
Prof. dr. Maria Dorobanţu - Bucureşti
Prof. dr. Carmen Ginghină - Bucureşti
Prof. dr. Doina Dimulescu - Bucureşti
Prof. dr. Cătălina Georgescu-Arsenescu - Iaşi
Conf. dr. Iancu Adrian - Cluj-Napoca
Prof. dr. Crina Sinescu - Bucureşti
4.Comisia de dermato-venerologie
Preşedinte: prof. dr. Călin Giurcăneanu - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. George Sorin Ţiplică - Bucureşti
Secretar: dr. Alin Codruţ Nicolescu - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Laura Gheuca Solovăstru - Iaşi
Conf. dr. Silviu Morariu - Târgu Mureş
Conf. dr. Cătălin Popescu - Bucureşti
Conf. dr. Virgil Pătraşcu - Craiova
Conf. dr. Maria Rotaru - Sibiu
5.Comisia de diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice
Preşedinte: dr. Alina Nicolau - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Ioan Andrei Veresiu - Cluj-Napoca
Secretar: dr. Rucsandra Dănciulescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Constantin Ionescu-Târgovişte - Bucureşti
Prof. dr. Petru Aurel Babeş - Oradea
Prof. dr. Mariana Graur - Iaşi
Prof. dr. Radu Lichiardopol - Bucureşti
Prof. dr. Gabriela Radulian - Bucureşti
Prof. dr. Maria Moţa - Craiova
Prof. dr. Ioana Micle - Timişoara
Conf. dr. Romulus Timar - Timişoara
Şef lucrări dr. Maria Niţescu - Bucureşti
6.Comisia de endocrinologie
Preşedinte: prof. dr. Constantin Dumitrache - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Simona Fica - Bucureşti
Secretar: dr. Raluca Alexandra Trifanescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Voichiţa Mogoş - Iaşi
Prof. dr. Circo Eduard - Constanţa
Conf. dr. Cătălina Poiană - Bucureşti
Conf. dr. Ionela Paşcanu - Târgu Mureş
Conf. dr. Carmen Georgescu - Cluj-Napoca
Conf. dr. Aurora Milos - Timişoara
Conf. dr. Ghervan Cristina - Cluj
Şef lucrări dr. Adina Mariana Ghemigean - Bucureşti
Şef lucrări dr. Diana Loreta Păun - Bucureşti
7.Comisia de farmacologie clinică
Preşedinte: acad. prof. dr. Victor Voicu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Anca Buzoianu - Cluj-Napoca
Secretar: asist. dr. Tudosie Mihai - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Ioan Fulga - Bucureşti
Prof. dr. Mihai Nechifor - Iaşi
Prof. dr. Gheorghe Ţarălungă - Constanţa
Conf. dr. Daniel Vasile - Bucureşti
Conf. dr. Andrei Tică - Craiova
8.Comisia de gastroenterologie
Preşedinte: prof. dr. Oliviu Pascu - Cluj-Napoca
Vicepreşedinte: prof. dr. Mircea Diculescu - Bucureşti
Secretar: dr. Teodor Bădescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Ligia Bancu - Târgu Mureş
Prof. dr. Adrian Săftoiu - Craiova
Prof. dr. Ioan Sporea - Timişoara
Prof. dr. Anca Trifan - Iaşi
Conf. dr. Eugen Dumitru - Constanţa
Conf. dr. Cristin-Constantin Vere - Craiova
Şef lucrări dr. Gabriel Constantinescu - Bucureşti
9.Comisia de genetică medicală
Preşedinte: prof. dr. Marius Bembea - Oradea
Vicepreşedinte: prof. dr. Maria Puiu - Timişoara
Secretar: dr. Vasilica Plăiaşu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Emilia Severin - Bucureşti
Conf. dr. Vlad Gorduza - Iaşi
Prof. dr. Pop Ioan Victor - Cluj-Napoca
10.Comisia de geriatrie şi gerontologie
Preşedinte: conf. dr. Luiza Spiru - Bucureşti
Vicepreşedinte: şef lucrări dr. Gabriel Prada - Bucureşti
Secretar: dr. Ioana Ioancio - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Ioan Valer Donca - Cluj
Conf. dr. Dana Ioana Alexa - Iaşi
Conf. dr. Maria Georgescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Lelia Maria Şuşan - Timişoara
Dr. Carmen Ştiru - Bucureşti
11.Comisia de hematologie
Preşedinte; prof. dr. Margit Şerban - Timişoara
Vicepreşedinte: prof. dr. Anca Lupu - Bucureşti
Secretar: şef lucrări Iulia Ursuleac - Bucureşti
Membri:
Dr. Florentina Vlădăreanu - Bucureşti
Dr. Călin Lazăr - Cluj-Napoca
Dr. Cătălin Dănăilă - Iaşi
Dr. Alina Dobrotă - Constanţa
Dr. Luminiţa Rusen - Bucureşti
Conf. dr. Coriu Daniel - Bucureşti
Dr. Valentina Uscătescu - Bucureşti
12.Comisia de medicină de familie
Preşedinte: prof. dr. Matei Dumitru - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. Viorela Enăchescu - Craiova
Secretar: dr. Adrian Grom - Vaslui
Membri:
Doina Ileana Mihăilă - Bucureşti
Dr. Rodica Tănăsescu - Bucureşti
Dr. Cristina Isar - Bucureşti
Dr. Sever Cristian Oană - Bucureşti
Dr. Adela Iancu - Bucureşti
Dr. Anca Bălan - Cluj
Dr. Loredana Piloff - Sibiu
Dr. Cecilia Grigore - Iaşi
Dr. Cătălin Petrencic - Călăraşi
Dr. Sandra Alexiu - Bucureşti
Dr. Marina Pârcălabu - Bucureşti
13.Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre
Preşedinte: şef lucrări dr. Raed Arafat - Târgu Mureş
Vicepreşedinte: dr. Hadrian Liviu Borcea - Oradea
Secretar: dr. Cătălina Cornea - Bucureşti
Membri:
Şef lucrări dr. Luciana Rotaru - Craiova
Dr. Alice Grasu - Bucureşti
Dr. Leonida Iancu - Timişoara
Dr. Bogdan Opriţă - Bucureşti
Dr. Vasile Popescu - Constanţa
Dr. Monica Puticiu - Arad
Dr. Horia Simu - Cluj-Napoca
Dr. Lavinia Ramona Orac - Târgu Mureş
Dr. Alexandra Cojocaru - Constanţa
14.Comisia de medicină internă
Preşedinte: prof. dr. Ioan Brukner - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Daniela Bartoş - Bucureşti
Secretar: şef lucrări dr. Elisabeta Bădilă - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Emil Caraşca - Târgu Mureş
Prof. dr. Coman Tănăsescu - Bucureşti
Conf. dr. Ioana Dana Alexa - Iaşi
Conf. dr. Florin Petrescu - Craiova
Prof. dr. Dan Dumitraşcu - Cluj-Napoca
15.Comisia de medicina muncii
Preşedinte: prof. dr. Eugenia Naghi - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Elena Ana Păuncu - Timişoara
Secretar: dr. Marina Oţelea - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Marilena Oargă - Cluj-Napoca
Prof. dr. Ion Toma - Craiova
Şef lucrări dr. Stelian Morariu - Arad
Dr. Mihaela Stoia - Sibiu
Dr. Adriana Todea - Bucureşti
16.Comisia de nefrologie
Preşedinte: prof. dr. Gabriel Mircescu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Adrian Covic - Iaşi
Secretar: dr. Liliana Gârneaţă - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Grigore Dogaru - Târgu Mureş
Prof. dr. Alexandru Ciocâlteu - Bucureşti
Prof. dr. Dan Ştefan Vlăduţiu - Cluj-Napoca
Conf. dr. Gabriel Bako - Oradea
Prof. dr. Eugen Moţa - Craiova
Conf. dr. Mircea Nicolae Penescu - Bucureşti
Dr. Ovidiu Sorin Golea - Timişoara
17.Comisia de neurologie, neurologie pediatrică
Preşedinte: prof. dr. Ovidiu Alexandru Băjenaru - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Dafin Mureşanu - Cluj-Napoca
Secretar: asist. dr. Mihai Vasile - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Perju Dumbravă Lăcrămioara - Cluj-Napoca
Prof. dr. Cristian-Dinu Popescu - Iaşi
Prof. dr. Mihaela Simu - Timişoara
Conf. dr. Bogdan Popescu - Bucureşti
Conf. dr. Rodica Bălaşa - Târgu Mureş
Conf. dr. Tuţă Sorin - Bucureşti
Conf. dr. Dana Cristina Craiu - Bucureşti
18.Comisia de oncologie
Preşedinte: prof. dr. Alexandru Irimie - Cluj-Napoca
Vicepreşedinte: prof. dr. Anca Lupu - Bucureşti
Secretar: dr. Alexandru Eniu - Cluj-Napoca
18.1.Subcomisia oncologie medicală (tumori solide)
Preşedinte: prof. dr. Tudor Ciuleanu - Cluj-Napoca;
Membri:
Conf. dr. Lucian Miron - Iaşi
Dr. Ciprian Aldea - Bucureşti
Dr. Călin Alexandru Grigorescu - Bucureşti
Dr. Ştefan Curescu - Timişoara
Dr. Şerban Donea - Bucureşti
18.2.Subcomisia oncohematologie
Preşedinte: prof. dr. Anca Lupu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Hortensia Ioniţă - Timişoara
Prof. dr. Oltean Galafteon - Târgu Mureş
Conf. dr. Anca Bojan - Cluj-Napoca
Dr. Radu Niculescu - Bucureşti
Dr. Cristina Burcoveanu - Iaşi
18.3.Subcomisia de chirurgie oncologică
Preşedinte: prof. dr. Brătucu Eugen - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Viorel Scripcariu - Iaşi
Prof. dr. Alexandru Blidaru - Bucureşti
Prof. dr. Alexandru Irimie - Cluj-Napoca
Conf. dr. Octavian Mazilu - Timişoara
Şef lucrări dr. Patriciu Achimaş-Cadariu - Cluj-Napoca
18.4.Subcomisia radioterapie
Preşedinte: conf. dr. Valentin Cernea - Cluj-Napoca
Membri:
Şef lucrări dr. Xenia Elena Bacinschi - Bucureşti
Dr. Laura Rebegea Paraschiv - Galaţi
Dr. Bogdan Lişcu - Bucureşti
Dr. Mircea Nicolae Savu - Bucureşti
Dr. Anca Munteanu - Iaşi
18.5.Subcomisia oncopediatrie
Preşedinte: conf. dr. Monica Desire Dragomir - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Despina Baghiu - Târgu Mureş
Conf. dr. Smaranda Arghirescu - Timişoara
Conf. dr. Ingrid-Crenguţa Miron - Iaşi
Şef lucrări dr. Anca Colita - Bucureşti
Dr. Rodica Voichiţa Cosnarovici - Cluj-Napoca
19.Comisia de paliaţie
Preşedinte: dr. Daniela Moşoiu - Hospice Casa Speranţei Braşov
Vicepreşedinte: dr. Răzvan Curcă-Alba Iulia
Secretar: as. univ. dr. Estera Boeriu - Timişoara
Membri:
Prof. dr. Mirela Gherman - Cluj-Napoca
As. univ. dr. Vladimir Poroh - Iaşi
Dr. Silviu Corbu - Oradea
Dr. Angelica Lascu - Constanţa
Dr. Sorina Pop - Cluj-Napoca
20.Comisia de pediatrie şi neonatologie
Preşedinte: prof. dr. Doina Pleşca - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Silvia Stoicescu - Bucureşti
Secretar: dr. Carmen Zăpucioiu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Evelina Moraru - Iaşi
Prof. dr. Liviu Pop - Timişoara
Conf. dr. Oana Mărgineanu - Târgu Mureş
Dr. Andreica Marian - Cluj-Napoca
Dr. Alin Stănescu - Bucureşti
21.Comisia de pneumologie, alergologie şi imunologie clinică
Preşedinte: prof. dr. Miron Bogdan - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Voicu Tudorache - Timişoara
Secretar: dr. Claudia Lucia Toma - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Doina Todea - Cluj-Napoca
Conf. dr. Dragoş Bumbăcea - Bucureşti
Prof. dr. Traian Mihăescu - Iaşi
Conf. dr. Florin Dan Popescu - Bucureşti
Dr. Irina Strâmbu - Bucureşti
22.Comisia de psihiatrie şi psihiatrie pediatrică
Preşedinte: prof. dr. Dragoş Marinescu - Craiova
Vicepreşedinte: prof. dr. Dan Prelipceanu - Bucureşti
Secretar: conf. dr. Cristinel Ştefănescu - Iaşi
Membri:
Prof. dr. Ioana Micluţia - Cluj-Napoca
Prof. dr. Aurel Nireştean - Târgu Mureş
Prof. dr. Delia Podea - Arad
Prof. dr. Iuliana Dobrescu - Bucureşti
Prof. dr. Tudor Udriştoiu - Craiova
As. univ. dr. Laura Mateescu - Bucureşti
Dr. Simona Macovei - Bucureşti
23.Comisia de reabilitare medicală
Preşedinte: prof. dr. Mihai Berteanu - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Ioan Onac - Cluj-Napoca
Secretar: şef lucrări dr. Florina Popa - Sibiu
Membri:
Prof. dr. Gelu Onose - Bucureşti
Prof. dr. Dan Nemeş - Timişoara
Prof. dr. Roxana Popescu - Craiova
Conf. dr. Adrian Bighea - Craiova
Conf. dr. Anca Ionescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Sorin Stratulat - Iaşi
Dr. Daiana Popa - Băile Felix, judeţul Bihor
24.Comisia de reumatologie
Preşedinte: prof. dr. Ruxandra Ionescu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Simona Rednic - Cluj-Napoca
Secretar: dr. Laura Grosanu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Rodica Chiriac - Iaşi
Prof. dr. Paulina Ciurea - Craiova
Prof. dr. Maria Şuta - Constanţa
Conf. dr. Mihai Bojincă - Bucureşti
Dr. Cătălin Codreanu - Bucureşti
25.Comisia de chirurgie cardiovasculară
Preşedinte: prof. dr. Radu Deac - Târgu Mureş
Vicepreşedinte: prof. dr. Grigore Tinică - Iaşi
Secretar: as. univ. dr. Liviu Moraru - Târgu Mureş
Membri:
Prof. dr. Vlad Iliescu - Bucureşti
Prof. dr. Marian Gaspar - Timişoara
Conf. dr. Horaţiu Moldovan - Bucureşti
Conf. dr. Horaţiu Suciu - Târgu Mureş
Conf. dr. Traian Scridon - Cluj-Napoca
Dr. Viorel Goleanu - Bucureşti
25.1.Subcomisia de chirurgie vasculară
Preşedinte: dr. Sorin Liviu Băilă - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Mihai Ionac - Timişoara
Dr. Ionel Droc - Bucureşti
Dr. Horia Mureşan - Bucureşti
Dr. Marina Jana Pacescu - Bucureşti
Dr. Adrian Mureşan - Târgu Mureş
26.Comisia de chirurgie generală
Preşedinte: prof. dr. Mircea Beuran - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Florian Popa - Bucureşti
Secretar: şef lucrări dr. Cristian Iorga - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Traian Pătraşcu - Bucureşti
Prof. dr. Silviu Constantinoiu - Bucureşti
Prof. dr. Constantin Copotoiu - Târgu Mureş
Prof. dr. Ştefan Georgescu - Iaşi
Prof. dr. Vasile Sârbu - Constanţa
Conf. dr. Cornel Iancu - Cluj-Napoca
Conf. dr. Lică Ion - Bucureşti
27.Comisia de chirurgie plastică-microchirurgie reconstructivă
Preşedinte: prof. dr. Ioan Lascăr - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Dan Mircea Enescu - Bucureşti
Secretar: şef lucrări dr. Dragoş Zamfirescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Ioan Bordeianu - Constanţa
Prof. dr. Tiberiu Bratu - Timişoara
Prof. dr. Ioan Petre Florescu - Bucureşti
Prof. dr. Alexandru Georgescu - Cluj-Napoca
Prof. dr. Toma Mugea - Cluj-Napoca
Prof. dr. Teodor Stamate - Iaşi
Conf. dr. Horia Pârvănescu - Craiova
Dr. Dan Chelariu - Bacău
Dr. Dorin Dorobanţu - Târgu Mureş
28.Comisia de chirurgie toracică
Preşedinte: prof. dr. Ioan Cordoş - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Teodor Horvat - Bucureşti
Secretar: dr. Ciprian Nicolae Bolea - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Alexandru Constantin Nicodim - Timişoara
Şef lucrări dr. Cristina Grigorescu - Iaşi
Dr. Cezar Motaş - Bucureşti
Dr. Claudiu Eduard Nistor - Bucureşti
Dr. Dan Nicolau - Cluj-Napoca
29.Comisia de chirurgie pediatrică
Preşedinte: conf. dr. Radu Bălănescu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Eugen Boia - Timişoara
Secretar, asist. dr. Laura Topor - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Gabriel Aprodu - Iaşi
Conf. dr. Sebastian Nicolae Ionescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Ovidiu Ciobanu - Craiova
Sef lucrări dr. Horaţiu Viorel Gocan - Cluj-Napoca
Sef lucrări dr. Horea Gozar - Târgu Mureş
30.Comisia de neurochirurgie
Preşedinte: prof. dr. Radu Mircea Gorgan - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Ioan Ştefan Florian - Cluj-Napoca
Secretar: asist. dr. Corneliu Toader - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Nicolae Ianovici - Iaşi
Conf. dr. Dumitru Mohan - Oradea
As. univ. dr. Horia Pleş - Timişoara
Dr. Adrian Bălaşa - Târgu Mureş
Dr. Sergiu Stoica - Bucureşti
31.Comisia de obstetrică-ginecologie
Preşedinte: prof. dr. Gheorghe Peltecu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Radu Vlădăreanu - Bucureşti
Secretar: dr. George Iancu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Doru Atanasiu - Timişoara
Prof. dr. Mircea Onofirescu - Iaşi
Prof. dr. Bela Szabo - Târgu Mureş
Prof. dr. Florin Stamatian - Cluj-Napoca
Prof. dr. Vlad Tica - Constanţa
Conf. dr. Nicolae Suciu - Bucureşti
Conf. dr. Nicolae Cernea - Craiova
32.Comisia de oftalmologie
Preşedinte: prof. dr. Monica Pop - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Mihai Pop - Bucureşti
Secretar: dr. Cornel Ştefan - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Liliana Voinea - Bucureşti
Prof. dr. Dorin Chiseliţă - Iaşi
Prof. dr. Cristina Vlăduţiu - Cluj-Napoca
Prof. dr. Adriana Stănilă - Sibiu.
Şef lucrări dr. Florin Baltă - Bucureşti
33.Comisia de ortopedie şi traumatologie
Preşedinte: conf. dr. Cristian Ioan Stoica - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Ors Nagy - Târgu Mureş
Secretar: şef lucrări dr. Alexandru Ulici - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Dinu Antonescu - Bucureşti
Prof. dr. Paul Botez - Iaşi
Prof. dr. Dan Lucaciu - Cluj-Napoca
Prof. dr. Radu Prejbeanu - Timişoara
Prof. dr. Cătălin Cărstoiu - Bucureşti
Conf. dr. Horia Orban - Bucureşti
Conf. dr. Gheorghe Popescu - Bucureşti
34.Comisia de ortopedie pediatrică
Preşedinte: prof. dr. Gheorghe Burnei - Bucureşti
Vicepreşedinte: şef lucrări dr. Alexandru Ulici - Bucureşti
Secretar: dr. Costel Vlad - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Mihail Jianu - Bucureşti
Dr. Dan Apostol - Iaşi
Dr. Liviu Muntean - Braşov
35.Comisia de otorinolaringologie
Preşedinte: prof. dr. Viorel Zainea - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Gheorghe Muhlfay - Târgu Mureş
Secretar: asist. dr. Hainăroşie Răzvan - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Codruţ Sarafoleanu - Bucureşti
Prof. dr. Elena Ioniţă - Craiova
Prof. dr. Marcel Cozgărea - Cluj-Napoca
Conf. dr. Mihail Dan Cobzeanu - Iaşi
Dr. Stamate Dan - Bucureşti
36.Comisia de urologie
Preşedinte: prof. dr. Ioanel Sinescu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Mihai Lucan - Cluj-Napoca
Secretar: conf. dr. Gabriel Gluck - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Viorel Bucuraş - Timişoara
Prof. dr. Petrişor Geavlete - Bucureşti
Prof. dr. Braticevici Bogdan - Bucureşti
Conf. dr. Dan Mischianu - Bucureşti
Conf. dr. Costică Novac - Iaşi
Conf. dr. Viorel Jinga - Bucureşti
Conf. dr. Martha Orsolya - Târgu Mureş
37.Comisia de anatomie patologică
Preşedinte: prof. dr. Maria Sajin - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Cristiana Simionescu - Craiova
Secretar: conf. dr. Mariana Costache - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Imre Egyed - Târgu Mureş
Prof. dr. Alis Dema - Timişoara
Prof. dr. Irina Draga Căruntu - Iaşi
Prof. dr. Elena Roşca - Oradea
Prof. dr. Mariana Aşchie - Constanţa
Conf. dr. Doiniţa Crişan - Cluj-Napoca
Dr. Teodora Vlădescu - Bucureşti
38.Comisia de epidemiologie
Preşedinte: prof. dr. Doina Azoicăi - Iaşi
Vicepreşedinte: şef lucrări dr. Daniela Piţigoi - Bucureşti
Secretar: dr. Alina Zaharia - Bucureşti
Membri:
Dr. Graţiana Chicin - Timişoara
Dr. Adriana Pistol - Bucureşti
Dr. Florin Popovici - Bucureşti
Dr. Carmen Sima - Baia Mare
Dr. Camelia Truică - Călăraşi
39.Comisia de medicină de laborator
Preşedinte: conf. dr. Alexandru Rafila - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Luminiţa Iancu - Iaşi
Secretar: dr. Gabriel Ionescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Monica Likker - Timişoara
Prof. dr. Simona Ruţă - Bucureşti
Prof. dr. Olga Dorobăţ - Bucureşti
Conf. dr. Carmen Pânzaru - Iaşi
Conf. dr. Minodora Dobreanu - Târgu Mureş
40.Comisia de medicină legală
Preşedinte: prof. dr. Dan Dermengiu - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Vasile Astărăstoae - Iaşi
Secretar: dr. Cătălin Dogăroiu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Alexandra Enache - Timişoara
Prof. dr. Roxana Zăvoi - Craiova
Conf. dr. Cristian Curcă - Bucureşti
Conf. dr. Gabriel Mihalache - Oradea
Conf. dr. Silviu Morar - Sibiu
Conf. dr. Dan Perju Dumbravă - Cluj-Napoca
Şef lucrări dr. Viorel Hădărean - Târgu Mureş
41.Comisia de radiologie-imagistică medicală şi medicină nucleară
Preşedinte: prof. dr. Constantin Zaharia - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Gheorghe Iana - Bucureşti
Secretar: dr. Ruxandra Vlădescu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Radu Badea - Cluj-Napoca
Prof. dr. Mircea Buruian - Târgu Mureş
Prof. dr. Sorin Dudea - Cluj-Napoca
Prof. dr. Zoia Stoica - Craiova
Prof. dr. Dragoş Negru - Iaşi
Conf. dr. Ioana Lupescu - Bucureşti
Conf. dr. Florin Bârsăşteanu - Timişoara
42.Comisia de sănătate publică şi management
Preşedinte: prof. dr. Petru Armean - Bucureşti
Vicepreşedinte: conf. dr. Carmen Domnariu - Sibiu
Secretar: as. univ. dr. Eugenia Bratu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Corneliu Amariei - Constanţa
Prof. dr. Dana Mincă - Bucureşti
Conf. dr. Cristina Borzan - Cluj-Napoca
Conf. dr. Mugur Ghelase - Craiova
Şef lucrări dr. Florentina Furtunescu - Bucureşti
Dr. Mioara Predescu - Bucureşti
Dr. Virgil Ciobanu - Timişoara
43.Comisia de igienă
Preşedinte: prof. dr. Brigitta Vlaicu - Timişoara
Vicepreşedinte: şef lucrări dr. Maria Niţescu - Bucureşti
Secretar: şef lucrări dr. Alexandra Cucu - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Monica Popa - Cluj-Napoca
Conf. dr. Lucian Indrei - Iaşi
Dr. Mariana Vlad - Cluj-Napoca
Dr. Corina Zugravu - Bucureşti
Dr. Andra Neamţu - Bucureşti
44.Comisia de medicină dentară
Preşedinte: prof. dr. Alexandru Bucur - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Dragoş Stanciu - Bucureşti
Secretar: dr. Elena Delia Daragiu - Bucureşti
Membri:
Prof dr. Virgil Cârligeriu - Timişoara
Prof. dr. Mariana Păcurar - Târgu Mureş
Prof. dr. Norina Forna - Iaşi
Prof. dr. Ecaterina Ionescu - Bucureşti
Prof. dr. Alin Şerbănescu - Cluj-Napoca
Prof. dr. Teodor Trăistaru - Bucureşti
Prof. dr. Radu Câmpeanu - Cluj-Napoca
45.Comisia de chirurgie orală şi maxilo-facială
Preşedinte: prof. dr. Grigore Băciuţ - Cluj-Napoca
Vicepreşedinte: prof. dr. Alexandru Bucur - Bucureşti
Secretar: dr. Marius Pricop - Timişoara
Membri:
Prof. dr. Ecaterina Ionescu - Bucureşti
Prof. dr. Mircea Surpăţeanu - Craiova
Prof. dr. Adrian Creangă - Constanţa
Prof. dr. Dezideriu Kovacs - Târgu Mureş
Dr. Eugenia Popescu - Iaşi
46.Comisia naţională de luptă anti-SIDA
Preşedinte: prof. dr. Adrian Streinu-Cercel - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Augustin Cupşa - Craiova
Secretar: dr. Gabriel Colţan - Bucureşti
Membri:
Prof. dr. Doina Ţăţulescu - Cluj-Napoca
Prof. dr. Lucian Negruţiu - Timişoara
Conf. dr. Carmen Chiriac - Târgu Mureş
Conf. dr. Elisabeta Otilia Benea - Bucureşti
Conf. dr. Dan Duiculescu - Bucureşti
Şef lucrări dr. Daniela Piţigoi - Bucureşti
Dr. Liviu Prisăcariu - Iaşi
Dr. Mariana Mărdărescu - Bucureşti
Dr. Dan Oţelea - Bucureşti
47.Comisia de bioetică
Preşedinte: prof. dr. Radu Palade - Bucureşti
Vicepreşedinte: prof. dr. Vladimir Beliş - Bucureşti
Secretar: dr. Carmen Sălăvăstru - Bucureşti
Membri:
Conf. dr. Ioan Zanc - Cluj-Napoca
Conf. dr. Mugurel Ştefan Ghelase - Craiova
Conf. dr. Dan Perju Dumbravă - Cluj-Napoca
Dr. Cristina Gavrilovici - Iaşi
Dr. Carmen Pantiş - Oradea
ANEXA nr. 5: DECLARAŢIE DE INTERESE a membrilor comisiilor consultative

Numele:

Prenumele:

Funcţia:

Adresa profesională:

Locul de muncă:

Adresa

 

Strada nr.

 

Cod poştal

Localitatea

Număr de telefon (serviciu)

Număr de telefon (acasă)

Număr de telefon (mobil)

Număr de fax

Adresa de e-mail

Comisia:
  
  
  
  
A)Interese personale
Indicaţi mai jos toate legăturile cu societăţile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţară ale societăţilor comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente:
1.Participare financiară la capitalul unei societăţi din categoriile menţionate mai sus
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura participării financiare
(deţinere de acţiuni)

  
2.Activitate/Activităţi care conduce/conduc la o remunerare personală
2.1.Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura legăturii durabile sau permanente

  
2.2.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): studii clinice şi lucrări ştiinţifice
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura studiilor sau lucrărilor ştiinţifice

  
2.3.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză

  
2.4.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): activităţi de consiliere
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii de consiliere

  
2.5.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare

  
2.6.Altele
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
3.Activităţi care conduc la obţinerea unui vărsământ în bugetul unei instituţii
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Instituţia beneficiară a vărsământului

  
4.Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
B)Interese ale soţului/soţiei

Numele:

Prenumele:

  
Indicaţi mai jos toate legăturile cu societăţile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţară ale societăţilor comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente:
1.Participare financiară la capitalul unei societăţi din categoriile menţionate mai sus
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura participării financiare
(deţinere de acţiuni)

  
2.Activitate/Activităţi care conduce/conduc la o remunerare personală
2.1.Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura legăturii durabile sau permanente

  
2.2.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): studii clinice şi lucrări ştiinţifice
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura studiilor sau lucrărilor ştiinţifice

  
2.3.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză

  
2.4.Intervenţie/intervenţii punctuală/punctuale (IP): activităţi de consiliere
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii de consiliere

  
2.5.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare

  
2.6.Altele
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
3.Activităţi care conduc la obţinerea unui vărsământ în bugetul unei instituţii
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Instituţia beneficiară a vărsământului

  
4.Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
C)Interese ale rudelor de gradul I (părinţi, copii, fraţi)

Numele şi prenumele

Tipul de rudenie

  
Indicaţi mai jos toate legăturile cu societăţile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţară ale societăţilor comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente:
1.Participare financiară la capitalul unei societăţi din categoriile menţionate mai sus
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura participării financiare

(deţinere de acţiuni)

  
2.Activitate/Activităţi care conduce/conduc la o remunerare personală
2.1.Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura legăturii durabile sau permanente

  
2.2.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): studii clinice şi lucrări ştiinţifice
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura studiilor sau lucrărilor ştiinţifice

  
2.3.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză

  
2.4.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): activităţi de consiliere
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii de consiliere

  
2.5.Intervenţie/Intervenţii punctuală/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare

  
2.6.Altele
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
3.Activităţi care conduc la obţinerea unui vărsământ în bugetul unei instituţii
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Instituţia beneficiară a vărsământului

  
4.Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR)
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura activităţii

  
D)Interese ale persoanelor aflate în întreţinere

Numele şi prenumele

Tipul de rudenie

  
Indicaţi mai jos toate legăturile cu societăţile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţară ale societăţilor comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente:
Participare financiară la capitalul unei societăţi din categoriile menţionate mai sus
|_| niciuna

Denumirea societăţii

Natura participării financiare

(deţinere de acţiuni)

  
Subsemnatul/Subsemnata, ................................, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că toate interesele directe sau indirecte susceptibile de a aduce atingere obiectivităţii de care trebuie să fac dovadă în cadrul mandatului meu sunt enumerate mai sus.
Mă angajez să declar imediat orice modificare apărută în legătură cu cele menţionate mai sus.
Data ...................
Semnătura ....................
ANEXA nr. 6: ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE al membrilor comisiei consultative
Subsemnatul/Subsemnata,..........................................., având profesia de ................................... la ........................, membru al Comisiei de specialitate ...................................., mă angajez prin prezentul angajament să păstrez confidenţialitatea tuturor documentelor discutate în cadrul comisiei, cu excepţia celor care devin publice prin publicare sau prin ordin al ministrului sănătăţii.
Data .......................
Semnătura .......................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 157 din data de 25 martie 2013