NORME METODOLOGICE din 12 decembrie 2013 privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)În sensul prezentelor norme, prin unităţi sanitare cu paturi se înţelege:
a)spitalele militare;
b)Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare "Academician dr. Vasile Cândea";
c)Sanatoriul de Balneofizioterapie şi Recuperare Medicală "Dr. Dimitrie Cantemir" Bălţăteşti.
(2)Unităţile sanitare cu paturi de la alin. (1), denumite în continuare spitale, sunt structuri cu personalitate juridică, funcţionează pe principiul autonomiei financiare, a căror finanţare este efectuată din venituri proprii obţinute în condiţiile legii şi transferuri acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, care furnizează servicii medicale tuturor beneficiarilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ai Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi altor categorii de asiguraţi, în condiţiile legii.
Art. 2
Principiul autonomiei financiare presupune următoarele:
a)organizarea activităţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, pe total unitate, precum şi pe fiecare secţie şi/sau compartiment, astfel încât cheltuielile necesare pentru realizarea serviciilor medicale să fie acoperite din veniturile proprii realizate şi/sau fondurile alocate de la bugetul de stat;
b)estimarea corectă a veniturilor proprii, fundamentarea cheltuielilor pe baza propunerilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, în raport cu obiectivele programate, şi elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005;
c)aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli de către ordonatorul de credite ierarhic superior, la propunerea comandantului spitalului;
d)repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, pe secţiile şi compartimentele din structura spitalului;
e)modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, cu aprobarea ordonatorului de credite ierarhic superior;
f)execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, printr-o bună gestiune economico-financiară, realizarea serviciilor medicale contractate, precum şi a celorlalte prestaţii şi activităţi ale spitalului, în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.
Art. 3
Spitalul este condus de un comandant, care îndeplineşte atribuţiile ordonatorului terţiar de credite, în condiţiile legii; comandantul încheie contract de management cu ministrul apărării naţionale pe o perioadă de maximum 3 ani, în care se cuprind şi obligaţii legate de realizarea indicatorilor economico-financiari rezultaţi din modul de elaborare şi execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli.
Art. 4
(1)Responsabilităţile comandantului, ca ordonator terţiar de credite, sunt:
a)angajează, lichidează şi ordonanţează cheltuielile în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor instituţiei pe care o conduce şi în condiţiile stabilite prin Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
b)realizează serviciile medicale contractate cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, denumită în continuare CASAOPSNAJ, precum şi cu terţe persoane fizice şi juridice, după caz;
c)asigură, drepturile pacienţilor, în condiţiile legii;
d)realizează veniturile;
e)angajează şi utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi pe baza bunei gestiuni financiare;
f)asigură integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce;
g)răspunde de organizarea contabilităţii şi ţinerea la zi a acesteia şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
h)organizează sistemul de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de investiţii publice;
i)încheie, după caz, contractele cu direcţiile de sănătate, răspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în acestea, pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate;
j)organizează evidenţa programelor naţionale de sănătate şi realizează indicatorii aferenţi acestora;
k)organizează evidenţa patrimoniului şi ţinerea la zi a acesteia, conform reglementărilor legale;
l)analizează periodic execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte măsuri operative pentru remedierea deficienţelor;
m)monitorizează cheltuielile de personal;
n)asigură fondurile necesare funcţionării unităţilor de primiri urgenţe/compartimentelor de primiri urgenţe, denumite în continuare U.P.U./C.P.U., în condiţiile legii, cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobată în condiţiile legii;
o)asigură fondurile necesare pentru dotarea truselor de urgenţă cu medicamente şi materiale sanitare, precum şi cele pentru funcţionarea centrului de permanenţă din structura spitalului, aprobat în condiţiile legii;
p)transmite spre aprobare eşalonului superior lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea comitetului director;
q)identifică surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale;
r)asigură drepturile salariale pentru rezidenţi în toată perioada rezidenţiatului, anii I-VII, după caz;
s)încheie contractele de prestări servicii cu institutele de medicină legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate şi răspunde de îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în acestea, după caz;
t)îndeplineşte toate atribuţiile care decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite şi răspunde de respectarea şi aplicarea corectă a legislaţiei din domeniu.
(2)Comandanţii au obligaţia de a stabili prin ordin de zi pe unitate:
a)persoanele cu atribuţii şi responsabilităţi în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operaţiunile de angajare, lichidare şi ordonanţare;
b)persoanele autorizate care efectuează plăţile, pe baza documentelor ordonanţate de către ordonatorul de credite;
c)persoanele desemnate pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu.
CAPITOLUL II: Structura, elaborarea, fundamentarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli
SECŢIUNEA 1: Structura bugetului de venituri şi cheltuieli
Art. 5
(1)Bugetul cuprinde veniturile estimate şi cheltuielile prognozate ce urmează a fi efectuate pe parcursul unui an bugetar, necesare pentru asigurarea condiţiilor de desfăşurare normală a activităţilor de furnizare a serviciilor medicale contractate cu CASAOPSNAJ, precum şi a altor servicii, în condiţiile legii; veniturile şi cheltuielile se cuprind în macheta de buget întocmită potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
(2)Bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului se compune din:
a)bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1;
b)bugetele de venituri şi cheltuieli ale secţiilor/compartimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
c)situaţia privind numărul de posturi şi structura acestora, conform statului de organizare aprobat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
d)bugetul Fondului de dezvoltare al spitalului şi Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe cuprinse în fondul de dezvoltare anual, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 4 şi 5.
Art. 6
(1)Veniturile proprii ale spitalelor se înscriu în macheta de buget pe capitole, subcapitole şi paragrafe, capitolul de venituri cuprinzând:
a)valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale încheiate de spitale cu CASAOPSNAJ, în calitate de furnizor de servicii medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi alte prestaţii şi activităţi prevăzute de lege;
b)valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate private sau cu operatori economici, după caz;
c)valoarea contractelor privind furnizarea de servicii medicale solicitate de alte unităţi spitaliceşti, farmaceutice, de cabinete medicale sau de alte unităţi sanitare publice ori private acreditate, care nu au specialişti pentru unele activităţi sau manopere medicale;
d)sumele realizate din editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical;
e)sumele realizate din servicii medicale, hoteliere sau de altă natură, furnizate la cererea unor terţi;
f)sumele realizate din servicii de asistenţă medicală la domiciliu, furnizate la cererea pacienţilor, după caz, în baza unui contract de furnizare de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
g)valoarea contractelor de cercetare medicală şi a studiilor clinice;
h)valoarea contractelor reprezentând asocieri investiţionale în domenii medicale ori de cercetare medicală şi farmaceutică;
i)sumele din închirierea unor spaţii medicale către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii;
j)sumele din închirierea de echipamente, aparatură medicală şi alte bunuri care aparţin spitalului către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii;
k)sumele din închirierea unor spaţii disponibile, în condiţiile legii;
l)sumele din donaţii şi sponsorizări;
m)sumele din dispoziţii testamentare;
n)după caz, sumele provenite din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate;
o)sumele alocate de la bugetul de stat şi din bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice, în condiţiile şi potrivit destinaţiilor stabilite de lege;
p)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru acţiuni de sănătate şi cheltuieli specifice Ministerului Apărării Naţionale;
q)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru finanţarea investiţiilor la spitale în condiţiile şi potrivit destinaţiilor stabilite de lege;
r)coplata pentru unele servicii medicale;
s)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru U.P.U./C.P.U., în condiţiile legii;
t)alte venituri realizate din servicii medicale prestate la cererea pacienţilor.
(2)Spitalele care derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, în execuţie, vor detalia subdiviziunile de la capitolul 45.10 "Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări", precum şi de la titlul 56.10 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare" pe subcapitole şi paragrafe la venituri şi, respectiv, pe articole şi alineate la cheltuieli, potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
Art. 7
Cheltuielile spitalului se evidenţiază în macheta de buget pe structura clasificaţiei economice şi funcţionale pe total cheltuieli şi, detaliat, pe surse de provenienţă.
Art. 8
(1)Excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli se stabileşte ca diferenţă între totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor; bugetul spitalelor poate fi încheiat cu excedent sau, când veniturile sunt egale cu cheltuielile, cu excedent zero; excedentul anual, rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.
(2)În situaţia în care spitalul a rămas cu excedent de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul exerciţiu bugetar se procedează după cum urmează:
a)cheltuielile pentru exerciţiul curent se măresc în limita excedentului înregistrat la finele anului precedent şi care se află sub formă de disponibilităţi în contul curent deschis la Trezoreria Statului;
b)se echilibrează cheltuielile activităţii curente care vor fi mai mari decât veniturile curente prin poziţia "Excedent din anul precedent pentru echilibrarea cheltuielilor în anul curent";
c)se completează rubrica "Deficit" de la finele machetei.
(3)Sumele care se decontează în luna ianuarie, aferente serviciilor medicale acordate în luna decembrie în baza contractelor încheiate cu CASAOPSNAJ, inclusiv regularizările aferente anului precedent, se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli şi reprezintă venituri ale anului curent.
(4)Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe cheltuiala acestui an.
SECŢIUNEA 2: Elaborarea, fundamentarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli
Art. 9
(1)În etapa de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul director trebuie să analizeze resursele posibile şi cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe principalii indicatori fizici: volumul serviciilor medicale ce urmează a fi furnizate, alte resurse, dezvoltarea/restructurarea unor activităţi, după caz.
(2)Bugetul de venituri şi cheltuieli se elaborează în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.
(3)Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli are la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile şi cheltuielile sunt înscrise în machetă pe surse de provenienţă şi pe categorii de cheltuieli, grupate după natura lor economică şi destinaţia acestora, potrivit clasificaţiei bugetare.
(4)Veniturile proprii evidenţiate şi realizate de spital, altele decât sumele provenite din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, la partea de cheltuieli, şi care nu au o anumită destinaţie, pot fi utilizate pentru cheltuieli curente şi de capital, în condiţiile legii.
Art. 10
(1)Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaborează de către comitetul director pe baza propunerilor fundamentate, prezentate de conducătorii secţiilor şi ai celorlalte structuri din compunerea spitalului, având în vedere:
a)estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestaţii şi activităţi;
b)cheltuielile necesare şi priorităţile stabilite pentru activitatea de acordare a asistenţei medicale, precum şi a altor activităţi specifice;
c)realizarea echilibrului financiar între veniturile şi cheltuielile cuprinse în proiectul de buget.
(2)Propunerile prezentate sunt centralizate de către structura financiar-contabilă a spitalului.
Art. 11
Fundamentarea veniturilor spitalului se face pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care să conducă la stabilirea corectă a nivelului acestora; analiza cuprinde situaţia veniturilor realizate în ultimii 3 ani.
Art. 12
(1)La fundamentarea veniturilor se au în vedere aspectele care reglementează sursele de venituri şi condiţiile specifice fiecărei unităţi de furnizare a serviciilor medicale.
(2)La estimarea veniturilor din contractele încheiate cu CASAOPSNAJ pentru furnizarea serviciilor medicale se iau în consideraţie:
a)condiţiile de contractare prevăzute anual prin Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele proprii de aplicare ale acestuia, precum şi celelalte reglementări în domeniu;
b)numărul de servicii estimat a se realiza şi finanţa;
c)modalitatea de plată;
d)inflaţia prognozată;
e)analiza valorii serviciilor în anul curent faţă de anul precedent şi identificarea cauzelor plusurilor şi minusurilor constatate.
(3)La estimarea veniturilor realizate din serviciile prestate persoanelor fizice şi juridice se au în vedere:
a)numărul estimat al persoanelor solicitante;
b)volumul şi natura serviciilor medicale solicitate la cerere;
c)veniturile medii pe persoană;
d)analiza comparativă a estimărilor din anul curent cu realizările din anul precedent.
(4)Veniturile din asocieri investiţionale se estimează pe baza contractelor în curs şi care rămân valabile şi în anul curent sau pe baza noilor contracte.
(5)Alte venituri se estimează în concordanţă cu volumul prestărilor de servicii medicale, inclusiv actele adiţionale, având ca nivel de referinţă realizările din anul anterior, creşterea sau reducerea capacităţii spitalului de a presta servicii medicale, indicele de inflaţie prognozat de către instituţiile abilitate, noi surse de venituri.
(6)Veniturile rezultate din sumele primite de la bugetul de stat se estimează având în vedere naturile de cheltuieli şi normativele specifice Ministerului Apărării Naţionale reglementate de actele normative în vigoare.
(7)La estimarea veniturilor rezultate din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti se iau în consideraţie condiţiile de contractare, modalităţile privind executarea şi decontarea sumelor, precum şi destinaţia acestora.
(8)La estimarea veniturilor din contractele încheiate cu institutele de medicină legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate se iau în consideraţie condiţiile de contractare, modalităţile privind executarea şi decontarea sumelor, precum şi destinaţia acestora.
Art. 13
(1)Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de către comitetul director, împreună cu şefii de secţii şi ai celorlalte structuri din compunerea spitalului, urmărindu-se în principal:
a)utilizarea resurselor materiale şi băneşti pentru cheltuieli oportune şi strict necesare;
b)reducerea cheltuielilor materiale, de funcţionare şi administrare prin stabilirea de norme proprii de consum;
c)aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente etc., pentru asigurarea tratamentului adecvat, în limita cerinţelor impuse de serviciile medicale acordate, evitându-se formarea de stocuri;
d)stabilirea la nivelul spitalului de proceduri pentru actele medicale furnizate la nivelul secţiilor, stabilirea listelor proprii de medicamente, a materialelor sanitare, reactivi etc., aprobate de comitetul director;
e)stabilirea necesarului de lucrări de întreţinere pe bază de studii şi documentaţii tehnice în cadrul unor strategii de îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale acordate;
f)evaluarea produselor din gestiuni şi eliberarea acestora în funcţie de serviciile medicale şi de respectarea scopului pentru care au fost achiziţionate;
g)întărirea controlului intern asupra consumurilor pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului;
h)reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii şi activităţi, potrivit normelor legale.
(2)La fundamentarea cheltuielilor se mai au în vedere următoarele:
a)indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate aprecia efortul financiar - număr de angajaţi, număr de cazuri externate, număr de paturi, număr de zile de spitalizare;
b)evoluţia cheltuielilor pe ultimii 3 ani, pentru a constata tendinţa de creştere sau de reducere a cheltuielilor;
c)evaluarea cheltuielilor pe fiecare secţie sau structură din compunerea spitalului şi a responsabilităţilor stabilite şefilor acestora;
d)normele şi reglementările privind efectuarea cheltuielilor;
e)eliminarea sau reducerea practicilor anterioare care au condus la cheltuieli ineficiente.
(3)Fundamentarea cheltuielilor necesită efectuarea calculelor pentru stabilirea necesarului de resurse umane, materiale şi de capital, stabilirea cheltuielilor directe, indirecte şi generale necesare pentru realizarea serviciilor medicale.
Art. 14
(1)La stabilirea cheltuielilor de personal se ia în calcul necesarul de cheltuieli pentru întregul personal prevăzut în statul de organizare aprobat, prin evaluarea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificaţiei indicatorilor financiari, pe baza structurii organizatorice a spitalului.
(2)Cuantumul cheltuielilor aferente drepturilor de personal se aprobă conform prevederilor legale, cu avizul consiliului de administraţie, în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului.
(3)Evaluarea cheltuielilor pentru bunuri şi servicii se fundamentează pe fiecare alineat, avându-se în vedere:
a)necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la fiecare secţie şi structură din compunerea spitalului, stocul normat stabilit de spital, stocul la finele anului precedent;
b)alocaţiile legale de hrană pe tipuri de secţii/structuri din compunerea spitalului;
c)necesarul de materiale sanitare, medicamente, reactivi;
d)necesarul fundamentat pentru cheltuieli de reparaţii curente;
e)alte activităţi şi consumuri necesare.
(4)La stabilirea principalelor niveluri de cheltuieli prevăzute la alin. (1)-(3) se au în vedere prevederile legale ce reglementează fiecare natură de cheltuieli, precum şi alte elemente de calcul.
(5)Cheltuielile de capital se estimează ţinându-se cont de propunerile justificate ale secţiilor şi celorlalte structuri din compunerea spitalului, pe bază de documentaţii tehnice, în condiţiile legii; fundamentarea cheltuielilor de capital se realizează conform secţiunii a 3-a din capitolul III din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor dispoziţii legale din domeniul investiţiilor publice; cheltuielile de capital se înscriu în programul de investiţii publice, anexă la bugetul Ministerului Apărării Naţionale, la propunerea directorului de program major Administraţie centrală, cu încadrarea în limitele de cheltuieli stabilite conform Strategiei fiscal bugetare, comunicate de Ministerul Finanţelor Publice prin Scrisoarea-cadru; conform prevederilor anexei nr. I la Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, cheltuielile de capital se înscriu în lista de investiţii; în cadrul cheltuielilor de capital, cheltuielile din Fondul de dezvoltare al spitalului se evidenţiază distinct, în conformitate cu condiţiile cuprinse în prezentele norme metodologice.
Art. 15
Spitalele pot primi sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, alocate pentru:
a)achiziţia de echipamente medicale şi alte dotări independente de natura cheltuielilor de capital, în condiţiile legii;
b)investiţii legate de construirea de noi spitale, inclusiv pentru finalizarea celor aflate în execuţie, în condiţiile legii;
c)expertizarea, transformarea şi consolidarea construcţiilor grav afectate de seisme şi de alte cazuri de forţă majoră;
d)modernizarea, transformarea şi extinderea construcţiilor existente, precum şi efectuarea de reparaţii capitale;
e)finanţarea cheltuielilor salariale şi a activităţilor specifice Ministerului Apărării Naţionale prevăzute în actele normative în vigoare;
f)finanţarea activităţilor didactice şi de cercetare fundamentală;
g)finanţarea activităţilor de medicina muncii stabilite în sarcina Ministerului Apărării Naţionale;
h)finanţarea drepturilor de personal pentru rezidenţi;
i)finanţarea U.P.U./C.P.U., din cadrul spitalelor de urgenţă cu sumele aferente cheltuielilor de personal, cheltuielilor cu medicamentele, reactivii şi materialele sanitare, cheltuielilor ocazionate de investigaţiile paraclinice pentru cazurile rezolvate în aceste structuri, fără a fi necesară internarea lor în spitalul din care face parte respectivul U.P.U. sau C.P.U.; finanţarea de la bugetul de stat este posibilă dacă în urma evaluării, efectuată de către Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii, se constată că acestea îndeplinesc condiţiile de organizare şi dotare prevăzute de legislaţia în domeniu;
j)finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării centrelor de permanenţă, constituite conform legii, precum şi dotarea cu medicamente şi materiale sanitare a truselor de urgenţă;
k)asigurarea asistenţei medicale şi a medicamentelor gratuite, pentru personalul militar din Ministerul Apărării Naţionale, precum şi a altor categorii de personal stabilite prin lege, la nivelul spitalelor şi nedecontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
l)finanţarea cheltuielilor laboratoarelor de medicină preventivă din structura spitalelor;
m)organizarea şi funcţionarea capabilităţilor medicale operaţionale de sprijin medical aflate în structura organizatorică a spitalelor;
n)servicii medicale profilactice şi examene medicale obligatorii pentru supravegherea sănătăţii personalului angajat în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, altele decât cele prevăzute în Contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia;
o)vizita medicală a personalului angajat al Ministerului Apărării Naţionale şi a membrilor de familie ai acestuia, după caz, la plecarea/înapoierea în/din misiuni;
p)vizita medicală a personalului selecţionat pentru încadrarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti, a personalului chemat/rechemat în activitate;
q)vizita medicală a elevilor şi studenţilor instituţiilor militare de învăţământ, precum şi candidaţilor la instituţiile militare de învăţământ;
r)expertiza medicală a cadrelor militare în activitate, precum şi a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti;
s)expertiza medicală a cadrelor militare trecute în rezervă/retragere ale căror raporturi de serviciu au încetat sau care beneficiază de pensie de invaliditate de la casele de pensii sectoriale;
t)expertiza medicală a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti trecuţi în rezervă ca urmare a încetării raporturilor de muncă;
u)expertiza medicală a elevilor liceelor militare şi ai şcolilor militare, precum şi a studenţilor aparţinând unei instituţii de învăţământ militare;
v)asistenţa medicală şi tratamentul bolilor profesionale în caz de accidente de muncă survenite în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare/de serviciu.
Art. 16
În cazul în care spitalul derulează programe naţionale de sănătate, calculul necesarului se face având în vedere prevederile cuprinse în normele de organizare şi finanţare a programelor naţionale de sănătate în vigoare la data fundamentării bugetului de venituri şi cheltuieli.
Art. 17
(1)Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se definitivează după semnarea contractului de furnizare de servicii medicale cu CASAOPSNAJ.
(2)Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se avizează de către consiliul de administraţie al spitalului.
Art. 18
(1)Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de eşalonul ierarhic superior acestuia la propunerea comandantului spitalului.
(2)În vederea aprobării, bugetul de venituri şi cheltuieli va fi însoţit de o notă de prezentare, care va cuprinde enumerarea surselor de venituri şi a sumelor corespunzătoare fiecărei surse de venit, precum şi măsurile preconizate de spital pentru încadrarea cheltuielilor în prevederile bugetare de cheltuieli şi în nivelul veniturilor estimate a fi realizate; în cazul existenţei unor obligaţii către furnizori la data întocmirii bugetului de venituri şi cheltuieli, acestea vor fi evidenţiate separat, stabilindu-se posibilităţile şi intervalul în care vor fi achitate.
(3)După aprobare, bugetul de venituri şi cheltuieli se repartizează pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului. Bugetele pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului se comunică şefilor acestora şi intră în execuţie odată cu încheierea contractului de administrare.
(4)O copie a bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat se prezintă unităţii Trezoreriei Statului la care spitalul are conturile deschise.
Art. 19
Bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat se postează pe site-ul Ministerului Apărării Naţionale, în termen de 15 zile de la aprobare, prin structura specializată cu atribuţii în domeniu.
CAPITOLUL III: Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli
Art. 20
(1)Veniturile spitalului se încasează, se administrează, se utilizează şi se contabilizează potrivit dispoziţiilor legale.
(2)Veniturile se înregistrează în contabilitatea spitalului în conturile corespunzătoare de venituri la momentul creării lor.
Art. 21
(1)Sumele aprobate la cheltuieli, în cadrul cărora se angajează, se ordonanţează şi se efectuează plăţi, reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăşite. Angajarea cheltuielilor se face numai în limita prevederilor bugetare aprobate.
(2)Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli au destinaţie precisă şi limitată şi nu pot fi efectuate dacă nu au temei legal.
(3)Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea se iniţiază de către compartimentele de specialitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(4)Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe parcursul exerciţiului financiar, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare şi a disponibilului din cont.
(5)Plăţile se efectuează de către persoanele care îndeplinesc funcţia de contabil, stabilite de către comandant, în conformitate cu Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile de plată către furnizori se înregistrează în contabilitatea spitalului pe baza documentelor justificative care reflectă crearea obligaţiei de plată, şi nu când are loc plata.
(6)Sumele rămase neutilizate la finele anului, cu excepţia sumelor alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.
Art. 22
(1)Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se derulează prin conturile deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe seama spitalului, iar operaţiunile respective sunt înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor şi procedurilor aprobate pentru instituţiile publice.
(2)Pentru veniturile încasate şi plăţile dispuse în limita bugetului de venituri şi cheltuieli pe subdiviziunile acestuia, spitalul are deschise la Trezoreria Statului următoarele conturi:
a)Contul 50.41 "Disponibil din activitatea sanitară";
b)Contul 50.47.03 "Disponibil din sume primite de la bugetul de stat" - pentru gestionarea sumelor primite de la bugetul de stat.
(3)În contul 50.41 "Disponibil din activitatea sanitară" se înregistrează:
a)veniturile proprii încasate din activitatea de prestări de servicii medicale pe bază de contracte încheiate cu CASAOPSNAJ, acte adiţionale la contracte, venituri din servicii medicale la cerere;
b)venituri din închirieri, asociaţii investiţionale în domeniul medical ori de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică, editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical, donaţii şi sponsorizări, alte surse;
c)plăţile dispuse în limita prevederilor din bugetul de venituri şi cheltuieli.
(4)Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de la alin. (3) se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în conturile următoare:
a)560 "Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii";
b)706 "Venituri din chirii", cod 30.10;
c)701 "Venituri din vânzarea produselor finite", cod 33.10.16;
d)704 "Venituri din lucrări executate şi servicii prestate", cod 33.10 (mai puţin 33.10.16);
e)779 "Venituri din bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit", cod 37.10;
f)791 "Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului", cod 39.10.
(5)În contul 50.47.03 "Disponibil din sume primite de la bugetul de stat" se înregistrează sumele primite de la bugetul de stat.
(6)Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de la alin. (5) se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie, pentru sumele primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, în următoarele conturi:
a)contul 551.1 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat";
b)contul 773.1 "Venituri din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat" (42.10 şi 43.10);
c)conturile 551.1 şi 773.1 se dezvoltă pe analitice, după caz.
Art. 23
(1)În conformitate cu pct. 5 din Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, comandanţii spitalelor, în baza atribuţiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terţiari de credite, au obligaţia organizării evidenţei creditelor bugetare aprobate, a angajamentelor bugetare şi legale, folosindu-se în acest scop conturile în afara bilanţului:
a)contul 8060 "Credite bugetare aprobate";
b)contul 8066 "Angajamente bugetare";
c)contul 8067 "Angajamente legale";
d)contul 8071 "Credite de angajament aprobate";
e)contul 8072 "Credite de angajament angajate".
(2)Conturile menţionate la alin. (1) se desfăşoară în evidenţa analitică conform reglementărilor în vigoare, pentru activitatea realizată din venituri proprii şi pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocaţii cu destinaţie specială, pe capitole şi, în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate; pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfăşoară pe fiecare acţiune şi program, pe titluri, articole şi alineate.
Art. 24
Comandanţii spitalelor au obligaţia de a analiza şi raporta lunar, trimestrial şi anual execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli ordonatorului de credite ierarhic superior; analiza se efectuează atât la nivelul bugetelor secţiilor şi compartimentelor, cât şi pe total spital, pentru a se identifica aspectele care influenţează negativ execuţia bugetară şi, implicit, realizarea contractului de administrare.
Art. 25
Spitalele transmit ordonatorului de credite ierarhic superior prin care se finanţează, la termenul stabilit de acesta, Decontul justificativ pentru utilizarea transferurilor pentru acţiuni de sănătate, conform modelului prezentat anual în precizările întocmite la nivelul Ministerului Apărării Naţionale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli.
CAPITOLUL IV: Fondul de dezvoltare a spitalului
Art. 26
(1)Fondul de dezvoltare a spitalului se utilizează pentru dotarea spitalului şi se constituie din următoarele surse:
a)sume rezultate din valorificarea bunurilor disponibile, precum şi din cele casate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
b)sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare";
c)o cotă de 20% din excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli înregistrat la finele exerciţiului financiar;
d)sume rezultate din închirieri, în condiţiile legii;
e)cotă-parte de până la 5% din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, exclusiv clădirile, şi preliminată pe an, stabilită în bugetul Fondului de dezvoltare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, cu condiţia păstrării echilibrului financiar; calculul sumei constituite din amortizare se efectuează în baza datelor din Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe, cuprinsă în Fondul de dezvoltare al spitalului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5; suma calculată se reţine din excedentul anului precedent.
(2)Evidenţa cheltuielilor din Fondul de dezvoltare al spitalului se face pe subdiviziunile titlului 70 "Cheltuieli de capital" al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
(3)Sumele neutilizate la finele anului din Fondul de dezvoltare al spitalului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.
(4)Soldul contului de disponibil pentru Fondul de dezvoltare al spitalului se evidenţiază în contul 50.24, deschis la unităţile Trezoreriei Statului.
CAPITOLUL V: Dispoziţii finale
Art. 27
(1)Serviciile medicale realizate de spitale peste valoarea contractată se facturează distinct.
(2)Contravaloarea serviciilor prevăzute la alin. (1) se include, prin act adiţional, în bugetul spitalului, atât la venituri, cât şi la cheltuieli, în condiţiile suplimentării valorii contractului încheiat cu CASAOPSNAJ.
Art. 28
Negocierea contractului de furnizare de servicii medicale se efectuează potrivit pct. 3 din Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.043/2010, cu modificările ulterioare.
Art. 29
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
-****-
ANEXA nr. 1: BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI PENTRU ANUL .............

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

SPITALUL MILITAR

Aprob,

Ordonator de credite ierarhic superior,

........................

- mii lei -

Nr. crt.

Capitol

Subcapitol

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Credite de angajament anual

Prevederi anuale

Trim. I

Trim. II

Trim. III

Trim. IV

A

B

C

D

E

1

2

3

4

5

6

1.

   

TOTAL VENITURI PROPRII

      

2.

   

I. VENITURI CURENTE

      

3.

   

C. VENITURI NEFISCALE

      

4.

30.10

  

C1 VENITURI DIN PROPRIETATE

      

5.

   

Venituri din concesiuni şi închirieri

      

6.

   

Alte venituri din proprietate

      

7.

   

C2 VÂNZĂRI DE BUNURI ŞI SERVICII

      

8.

33.10

  

VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII ŞI ALTE ACTIVITĂŢI

      

9.

 

20

 

Venituri din cercetare

      

10.

 

21

 

Venituri din contracte încheiate cu CASAOPSNAJ

      

11.

 

30

 

Venituri din contracte încheiate cu DSPJ/DSPMB

      

12.

 

50

 

Alte venituri din domeniul sănătăţii

      

13.

37.10

  

TRANSFERURI VOLUNTARE, ALTELE DECÂT SUBVENŢIILE

      

14.

 

01

 

Donaţii şi sponsorizări

      

15.

   

II. VENITURI DIN CAPITAL

      

16.

39.10

  

VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI

      

17.

 

01

 

Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice

      

18.

   

III. SUBVENŢII

      

19.

42.10

  

SUBVENŢII DE LA BUGETUL DE STAT

      

20.

 

11

 

Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale

      

21.

   

Investiţii, în condiţiile legii

      

22.

   

Reparaţii capitale

      

23.

   

Acţiuni de sănătate

      

24.

   

Aparatură şi echipamente medicale

      

25.

   

Alte cheltuieli

      

26.

43.10

  

SUBVENŢII DE LA ALTE ADMINISTRAŢII

      

27.

 

09

 

Subvenţii pentru instituţii publice

      

28.

45.10

  

Sume primite de la UE în cadrul plăţilor efectuate

      

29.

Titlu

Articol

Alineat

Denumirea indicatorilor

      

30.

   

TOTAL CHELTUIELI (II.1. - II.7.) - 66.10.06

      

31.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

32.

10

  

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

      

33.

 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

      

34.

  

01

Salarii de bază

      

35.

  

05

Sporuri pentru condiţii de muncă

      

36.

  

06

Alte sporuri

      

37.

  

07

Ore suplimentare

      

38.

  

08

Fond de premii

      

39.

  

11

Fond aferent plăţii cu ora

      

40.

  

13

Indemnizaţii de delegare - în ţară

      

41.

  

14

Indemnizaţii de detaşare

      

42.

  

30

Alte drepturi salariale în bani

      

43.

 

10.02

 

Cheltuieli salariale în natură

      

44.

  

02

Norme de hrană

      

45.

  

03

Uniforme şi echipament obligatoriu

      

46.

  

05

Transportul la şi de la locul de muncă

      

47.

  

30

Alte drepturi salariale în natură

      

48.

 

10.03

 

Contribuţii

      

49.

  

01

Contribuţii de asigurări sociale de stat

      

50.

  

02

Contribuţii de asigurări de şomaj

      

51.

  

03

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

      

52.

  

06

Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii

      

53.

  

07

Fond de garantare a creanţelor salariale

      

54.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

55.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

56.

  

01

Furnituri de birou

      

57.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

58.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

59.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

60.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

61.

  

06

Piese de schimb

      

62.

  

07

Transport

      

63.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet

      

64.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

65.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

66.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

67.

 

20.03

 

Hrană

      

68.

  

01

Hrană pentru oameni

      

69.

  

02

Hrană pentru animale

      

70.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

71.

  

01

Medicamente

      

72.

  

02

Materiale sanitare

      

73.

  

03

Reactivi

      

74.

  

04

Dezinfectanţi

      

75.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

76.

  

01

Uniforme şi echipament

      

77.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

78.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

79.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

80.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

81.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

82.

 

20.10

 

Cercetare-dezvoltare

      

83.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

84.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

85.

 

20.13

 

Pregătire profesională

      

86.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

87.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

88.

  

04

Chirii

      

89.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

90.

51

  

TITLUL VI - TRANSFERURI INTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE

      

91.

 

51.01

 

Transferuri curente

      

92.

  

26

Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului

      

93.

56

  

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

      

94.

57

  

TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ

      

95.

 

57.01

 

Asigurări sociale

      

96.

 

57.01

03

Plăţi compensatorii

      

97.

 

57.02

 

Ajutoare sociale

      

98.

 

57.02

01

Ajutoare sociale în numerar

      

99.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

100.

71

  

TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE

      

101.

 

71.01

 

Active fixe

      

102.

  

01

Construcţii

      

103.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

104.

  

02

Maşini echipamente şi mijloace de transport

      

105.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

106.

  

30

Alte active fixe

      

107.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

108.

   

II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI CASAOPSNAJ

      

109.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

110.

10

  

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

      

111.

 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

      

112.

  

01

Salarii de bază

      

113.

  

05

Sporuri pentru condiţii de muncă

      

114.

  

06

Alte sporuri

      

115.

  

07

Ore suplimentare

      

116.

  

08

Fond de premii

      

117.

  

11

Fond aferent plăţii cu ora

      

118.

  

13

Indemnizaţii de delegare - în ţară

      

119.

  

14

Indemnizaţii de detaşare în ţară

      

120.

  

30

Alte drepturi salariale în bani

      

121.

 

10.02

 

Cheltuieli salariale în natură

      

122.

  

02

Norme de hrană

      

123.

  

03

Uniforme şi echipament obligatoriu

      

124.

  

30

Alte drepturi salariale în natură

      

125.

 

10.03

 

Contribuţii

      

126.

  

01

Contribuţii de asigurări sociale de stat

      

127.

  

02

Contribuţii de asigurări de şomaj

      

128.

  

03

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

      

129.

  

06

Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii

      

130.

  

07

Fond de garantare a creanţelor salariale

      

131.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

132.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

133.

  

01

Furnituri de birou

      

134.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

135.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

136.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

137.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

138.

  

06

Piese de schimb

      

139.

  

07

Transport

      

140.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet

      

141.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

142.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

143.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

144.

 

20.03

 

Hrană

      

145.

  

01

Hrană pentru oameni

      

146.

  

02

Hrană pentru animale

      

147.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

148.

  

01

Medicamente

      

149.

  

02

Materiale sanitare

      

150.

  

03

Reactivi

      

151.

  

04

Dezinfectanţi

      

152.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

153.

  

01

Uniforme şi echipament

      

154.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

155.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

156.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

157.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

158.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

159.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

160.

 

20.12

 

Consultanţă şi expertiză

      

161.

 

20.13

 

Pregătire profesională

      

162.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

163.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

164.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

165.

  

04

Chirii

      

166.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

167.

56

  

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

      

168.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

169.

71

  

TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE

      

170.

 

71.01

 

Active fixe

      

171.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

172.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

173.

  

30

Alte active fixe

      

174.

   

II.2. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII

      

175.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

176.

10

  

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

      

177.

 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

      

178.

  

01

Salarii de bază

      

179.

  

05

Sporuri pentru condiţii de muncă

      

180.

  

06

Alte sporuri

      

181.

  

07

Ore suplimentare

      

182.

  

08

Fond de premii

      

183.

  

11

Fond aferent plăţii cu ora

      

184.

  

13

Indemnizaţii de delegare - în ţară

      

185.

  

30

Alte drepturi salariale în bani

      

186.

 

10.02

 

Cheltuieli salariale în natură

      

187.

  

02

Norme de hrană

      

188.

  

03

Uniforme şi echipament obligatoriu

      

189.

  

30

Alte drepturi salariale în natură

      

190.

 

10.03

 

Contribuţii

      

191.

  

01

Contribuţii de asigurări sociale de stat

      

192.

  

02

Contribuţii de asigurări de şomaj

      

193.

  

03

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

      

194.

  

06

Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii

      

195.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

196.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

197.

  

01

Furnituri de birou

      

198.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

199.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

200.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

201.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

202.

  

06

Piese de schimb

      

203.

  

07

Transport

      

204.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet

      

205.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

206.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

207.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

208.

 

20.03

 

Hrană

      

209.

  

01

Hrană pentru oameni

      

210.

  

02

Hrană pentru animale

      

211.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

212.

  

01

Medicamente

      

213.

  

02

Materiale sanitare

      

214.

  

03

Reactivi

      

215.

  

04

Dezinfectanţi

      

216.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

217.

  

01

Uniforme şi echipament

      

218.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

219.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

220.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

221.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

222.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

223.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

224.

 

20.12

 

Consultanţă şi expertiză

      

225.

 

20.13

 

Pregătire profesională

      

226.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

227.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

228.

  

01

Reclamă şi publicitate

      

229.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

230.

  

04

Chirii

      

231.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

232.

56

  

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

      

233.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

234.

71

  

TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE

      

235.

 

71.01

 

Active fixe

      

236.

  

01

Construcţii

      

237.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

238.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

239.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

240.

  

30

Alte active fixe

      

241.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

242.

   

II.3. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA BUGETUL DE STAT PENTRU SPITALE

      

243.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

244.

10

  

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

      

245.

 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

      

246.

  

01

Salarii de bază

      

247.

  

05

Sporuri pentru condiţii de muncă

      

248.

  

06

Alte sporuri

      

249.

  

07

Ore suplimentare

      

250.

  

08

Fond de premii

      

251.

  

11

Fond aferent plăţii cu ora

      

252.

  

13

Indemnizaţii de delegare - în ţară

      

253.

  

30

Alte drepturi salariale în bani

      

254.

 

10.02

 

Cheltuieli salariale în natură

      

255.

  

02

Norme de hrană

      

256.

  

03

Uniforme şi echipament obligatoriu

      

257.

  

30

Alte drepturi salariale în natură

      

258.

 

10.03

 

Contribuţii

      

259.

  

01

Contribuţii de asigurări sociale de stat

      

260.

  

02

Contribuţii de asigurări de şomaj

      

261.

  

03

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

      

262.

  

06

Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii

      

263.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

264.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

265.

  

01

Furnituri de birou

      

266.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

267.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

268.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

269.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

270.

  

06

Piese de schimb

      

271.

  

07

Transport

      

272.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

      

273.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

274.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

275.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

276.

 

20.03

 

Hrană

      

277.

  

01

Hrană pentru oameni

      

278.

  

02

Hrană pentru animale

      

279.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

280.

  

01

Medicamente

      

281.

  

02

Materiale sanitare

      

282.

  

03

Reactivi

      

283.

  

04

Dezinfectanţi

      

284.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

285.

  

01

Uniforme şi echipament

      

286.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

287.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

288.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

289.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

290.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

291.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

292.

 

20.12

 

Consultanţă şi expertiză

      

293.

 

20.13

 

Pregătire profesională

      

294.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

295.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

296.

  

01

Reclamă şi publicitate

      

297.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

298.

  

04

Chirii

      

299.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

300.

51

  

TITLUL VI - TRANSFERURI INTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE

      

301.

 

51.01

 

Transferuri curente

      

302.

  

26

Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului

      

303.

56

  

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

      

304.

57

  

TITLUL IX - ASISTENŢĂ SOCIALĂ

      

305.

 

57.01

 

Asigurări sociale

      

306.

 

57.01

03

Plăţi compensatorii

      

307.

 

57.02

 

Ajutoare sociale

      

308.

 

57.02

01

Ajutoare sociale în numerar

      

309.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

310.

71

  

TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE

      

311.

 

71.01

 

Active fixe

      

312.

  

01

Construcţii

      

313.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

314.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

315.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

316.

  

30

Alte active fixe

      

317.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

318.

   

II.4. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA ALTE ADMINISTRAŢII

      

319.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

320.

10

  

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

      

321.

 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

      

322.

  

01

Salarii de bază

      

323.

  

05

Sporuri pentru condiţii de muncă

      

324.

  

06

Alte sporuri

      

325.

  

07

Ore suplimentare

      

326.

  

08

Fond de premii

      

327.

  

11

Fond aferent plăţii cu ora

      

328.

  

13

Indemnizaţii de delegare-în ţară

      

329.

  

30

Alte drepturi salariale în bani

      

330.

 

10.02

 

Cheltuieli salariale în natură

      

331.

  

02

Norme de hrană

      

332.

  

03

Uniforme şi echipament obligatoriu

      

333.

  

05

Transportul la şi de la locul de muncă

      

334.

  

30

Alte drepturi salariale în natură

      

335.

 

10.03

 

Contribuţii

      

336.

  

01

Contribuţii de asigurări sociale de stat

      

337.

  

02

Contribuţii de asigurări de şomaj

      

338.

  

03

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

      

339.

  

06

Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii

      

340.

  

07

Fond de garantare a creanţelor salariale

      

341.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

342.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

343.

  

01

Furnituri de birou

      

344.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

345.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

346.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

347.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

348.

  

06

Piese de schimb

      

349.

  

07

Transport

      

350.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

      

351.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

352.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

353.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

354.

 

20.03

 

Hrană

      

355.

  

01

Hrană pentru oameni

      

356.

  

02

Hrană pentru animale

      

357.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

358.

  

01

Medicamente

      

359.

  

02

Materiale sanitare

      

360.

  

03

Reactivi

      

361.

  

04

Dezinfectanţi

      

362.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

363.

  

01

Uniforme şi echipament

      

364.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

365.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

366.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

367.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

368.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

369.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

370.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

371.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

372.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

373.

  

04

Chirii

      

374.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

375.

51

  

TITLUL VI - TRANSFERURI INTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE

      

376.

 

51.01

 

Transferuri curente

      

377.

  

26

Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului

      

378.

56

  

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

      

379.

57

  

TITLUL IX - ASISTENŢĂ SOCIALĂ

      

380.

 

57.01

 

Asigurări sociale

      

381.

 

57.01

03

Plăţi compensatorii

      

382.

 

57.02

 

Ajutoare sociale

      

383.

 

57.02

01

Ajutoare sociale în numerar

      

384.

   

II. 5. CHELTUIELI DIN DONAŢII ŞI SPONSORIZĂRI

      

385.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

386.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

387.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

388.

  

01

Furnituri de birou

      

389.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      

390.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

391.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

392.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

393.

  

06

Piese de schimb

      

394.

  

07

Transport

      

395.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

      

396.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

397.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

398.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

399.

 

20.03

 

Hrană

      

400.

  

01

Hrană pentru oameni

      

401.

  

02

Hrană pentru animale

      

402.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

403.

  

01

Medicamente

      

404.

  

02

Materiale sanitare

      

405.

  

03

Reactivi

      

406.

  

04

Dezinfectanţi

      

407.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

408.

  

01

Uniforme şi echipament

      

409.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

410.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

411.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

412.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

413.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

414.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

415.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

416.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

417.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

418.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

419.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

420.

 

71.01

 

Active fixe

      

421.

  

01

Construcţii

      

422.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

423.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

424.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

425.

  

30

Alte active fixe

      

426.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

427.

   

II.6. CHELTUIELI DIN CERCETARE

      

428.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

429.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

430.

 

20.01

 

Bunuri şi servicii

      

431.

  

01

Furnituri de birou

      

432.

  

02

Materiale pentru curăţenie

      
           

433.

  

03

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

      

434.

  

04

Apă, canal şi salubritate

      

435.

  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

      

436.

  

06

Piese de schimb

      

437.

  

07

Transport

      

438.

  

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

      

439.

  

09

Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional

      

440.

  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

      

441.

 

20.02

 

Reparaţii curente

      

442.

 

20.03

 

Hrană

      

443.

  

01

Hrană pentru oameni

      

444.

  

02

Hrană pentru animale

      

445.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

446.

  

01

Medicamente

      

447.

  

02

Materiale sanitare

      

448.

  

03

Reactivi

      

449.

  

04

Dezinfectanţi

      

450.

 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

      

451.

  

01

Uniforme şi echipament

      

452.

  

03

Lenjerie şi accesorii de pat

      

453.

  

30

Alte obiecte de inventar

      

454.

 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

      

455.

  

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

      

456.

 

20.09

 

Materiale de laborator

      

457.

 

20.11

 

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

      

458.

 

20.14

 

Protecţia muncii

      

459.

 

20.30

 

Alte cheltuieli

      

460.

  

03

Prime de asigurare non-viaţă

      

461.

  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

      

462.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

463.

 

71.01

 

Active fixe

      

464.

  

01

Construcţii

      

465.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

466.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

467.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

468.

  

30

Alte active fixe

      

469.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

470.

   

II.7. CHELTUIELI DIN PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE

      

471.

   

CHELTUIELI CURENTE

      

472.

20

  

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

      

473.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

474.

  

01

Medicamente

      

475.

  

02

Materiale sanitare

      

476.

   

Cheltuieli din subprogramele naţionale sănătate

      

477.

 

20.04

 

Medicamente şi materiale sanitare

      

478.

  

01

Medicamente

      

479.

  

02

Materiale sanitare

      

480.

   

Din total cheltuieli de capital, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE

      

481.

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

      

482.

 

71.01

 

Active fixe

      

483.

  

01

Construcţii

      

484.

  

01.01

Investiţii noi şi în continuare

      

485.

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

486.

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      

487.

  

30

Alte active fixe

      

488.

 

71.03

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

      

489.

   

Excedent din anul curent

      

490.

   

Excedent din anul precedent

      

491.

   

Deficit din anul curent

      

Comandantul spitalului,

.........................

Director financiar-contabil,

.........................

ANEXA nr. 2: BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI pentru anul .......

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

SPITALUL MILITAR

Secţia/Compartimentul

Nr. ..................

Aprob,

Comandantul Spitalului,

..........................

- mii lei -

Nr. crt.

Capitol

Subcapitol

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Credite de angajament

Prevederi anuale

Trim. I

Trim. II

Trim. III

Trim. IV

A

B

C

D

E

1

2

3

4

5

6

    

TOTAL VENITURI

      

1

   

PROPRII

      

2

33.10

  

Venituri din prestări servicii şi alte activităţi

      

3

 

08

 

Venituri din prestări servicii

      

4

 

16

 

Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă

      

5

 

20

 

Venituri din cercetare

      

6

 

21

 

Venituri din contracte cu casele de asigurări de sănătate

     

7

Titlu

Articol

Alineat

Denumirea indicatorilor

     

8

   

TOTAL CHELTUIELI

     

9

10

  

TITLUL I - cheltuieli de personal

     

10

20

  

TITLUL II - bunuri şi servicii

     

11

70

  

CHELTUIELI DE CAPITAL

     

12

71

  

TITLUL XII - active nefinanciare

     

13

 

01

 

Active fixe

     

14

  

01

Construcţii

     

15

  

02

Maşini, echipament şi mijloace de transport

     

16

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

     

17

  

30

Alte active fixe

     
Director financiar-contabil,
.....................
ANEXA nr. 3: NUMĂRUL DE POSTURI ŞI STRUCTURA ACESTORA conform Statului de organizare aprobat pe anul .......

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

SPITALUL MILITAR

Nr. ..................

Aprob,

Ordonator de credite ierarhic superior,

.............................

Nr. crt.

Structura posturilor

Numărul de posturi

1.

Numărul de posturi - total, din care:

 

2.

Personal sanitar - total, din care:

 

2.1

Medici

 

2.2

Alt personal superior

 

2.3

Personal mediu

 

3.

Personal auxiliar sanitar, tehnic, economic

 

4.

Număr persoane remunerate pe anul bugetar în curs

 

5.

Număr persoane estimate a fi încadrate şi remunerate în anul în curs

 

Comandantul spitalului,

.........................

Director financiar-contabil,

.........................

ANEXA nr. 4: BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE pentru anul .......

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

SPITALUL MILITAR

Nr. ................

Aprob,

Ordonator de credite ierarhic superior,

.........................

- mii lei -

Nr. crt.

Capitol

Subcapitol

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Credite de angajament

Prevederi anuale

Trim. I

Trim. II

Trim. III

Trim. IV

A

B

C

D

E

1

2

3

4

5

6

1

   

TOTAL VENITURI

      

2

33.10

05

 

Sume rezultate din închirieri

      

3

37.10

05

 

Sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare"

      

4

39.10

05

 

Sume din valorificare bunurilor disponibile şi casate

      

5

   

O cotă de până la 5% din amortizarea calculată lunar

      

6

   

O cotă de 20% din excedentul bugetului

      

7

Titlu

Articol

Alineat

Denumirea indicatorilor

      

8

70

  

TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL

      

9

71

  

Active nefinanciare

      

10

71

01

 

Active fixe

      

11

  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

      

12

  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

      
           

13

  

30

Alte active fixe

      

14

   

Excedent din anul precedent

      

Comandantul spitalului,

.........................

Director financiar-contabil,

.........................

ANEXA nr. 5: NOTĂ DE CALCUL privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe cuprinsă în fondul de dezvoltare pentru anul .......

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

SPITALUL MILITAR

Nr. ....................

Aprob,

Ordonator de credite ierarhic superior,

.............................

- mii lei -

Nr. crt.

Indicatori

Suma

1.

Amortizarea medie lunară din anul precedent

 

2.

Cota de 5% din amortizarea medie lunară din anul precedent pentru constituirea Fondului de dezvoltare al spitalului

 

3.

Suma anuală a cotei de 5% din amortizarea medie lunară a anului precedent (rd.3 = rd.2x12)

 

4.

Excedent al anului în contul 5041

 

5.

Cota de 20% din excedent pentru constituirea fondului de dezvoltare al spitalului

 

6.

Suma anuală în limita cotei de până la 5% din amortizarea medie lunară a anului precedent cu menţinerea echilibrului bugetar

 

7.

Suma rămasă neutilizată care se reportează în anul următor potrivit legii (rd.7 = rd.4-rd.5-rd.6)

 

Comandantul spitalului,

.........................

Director financiar-contabil,

.........................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 800 din data de 18 decembrie 2013