Fiecare grup va nota în foaia de observaţie ce percepe după modelul: Ce vedem? Ce auzim? Ce simţim? Ce mirosim? Cum interacţionăm cu oamenii?: 1. ce simţim de foarte departe? > 100 m (de exemplu, 150 m): - vedem/putem identifica: siluetele clădirilor unde se află colegii noştri; - auzim: nu putem să îi auzim pe colegii noştri şi nici zgomotele locului unde sunt; - contact social: distingem siluetele de oameni, nu ştim cine sunt. 2. ce simţim de departe 100 m-35 m (de exemplu: 50 m): - vedem/putem identifica: volumele clădirilor, observăm culorile generale, alternanţa plin/gol a faţadelor şi lumina/umbra locului unde se află colegii noştri; - auzim: putem să îi auzim dacă ţipă la noi; - contact social: distingem siluetele oamenilor, putem să îi identificăm pe colegi. 3. ce simţim de aproape (35 m - 5 m) (de exemplu: 15 m): - vedem: distingem nuanţele culorilor şi detaliile clădirilor (uşi, ferestre, balcoane, decoraţii mari etc.), intuim materialele din care sunt făcute; - auzim: zgomotele specifice locului, fără a le putea identifica exact decât pe cele puternice, putem să îi auzim dacă strigă la noi; - contact social: îi recunoaştem pe colegi, le putem face semne. 4. ce simţim de foarte aproape < 7 m: - vedem: detalii şi decoraţii mărunte (apropiate de scara noastră), identificăm texturile; - auzim: o conversaţie, muzica, zgomotele locului le putem identifica; - mirosim: mirosurile specifice locului le putem identifica; - simţim: temperatura locului unde se află ei (datorată umbrei, soarelui, vântului); - contact social: putem vorbi cu colegii noştri. 5. ce simţim şi când putem atinge: simţim: texturile materialelor, temperatura lor. |