INIŢIATIVĂ LEGISLATIVĂ din 22 octombrie 2012 a cetăţenilor potrivit Legii nr. 189/1999, pentru promovarea proiectului de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
PARTEA 1: Expunere de motive privind iniţiativa legislativă a cetăţenilor pentru promovarea proiectului de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
Motivele pentru care s-a constituit Comitetul de iniţiativă şi a fost redactat prezentul proiect de lege sunt următoarele:
1.Elaborarea unor soluţii legislative apte şi capabile să asigure un cadru normativ echilibrat în distribuirea drepturilor şi obligaţiilor partenerilor relaţiei de muncă şi utile în vederea implementării cu succes a politicilor privind ocuparea forţei de muncă apare ca necesară şi oportună.
Proiectul de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii vizează consolidarea dimensiunii parteneriale în configurarea drepturilor şi obligaţiilor salariaţilor, precum şi întărirea garanţiilor juridice de care beneficiază aceştia.
Totodată, s-a urmărit şi flexibilizarea relaţiilor de muncă, prin instituirea unei noi modalităţi de verificare a aptitudinilor profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea, dar şi prin reglementarea unei noi forme de organizare a muncii - telemunca.
2.Proiectul de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii îşi propune echilibrarea relaţiilor de muncă dintre angajatori şi angajaţi prin următoarele modificări:
- Instituirea pentru angajator a obligaţiei de a informa salariatul asupra modalităţilor de verificare a aptitudinilor profesionale şi personale, precum şi asupra obiectivelor de performanţă individuală;
- Instituirea în sarcina angajatorului a obligaţiei de a comunica în scris salariatului propunerile de modificare a contractului individual de muncă;
- Revizuirea reglementărilor privind aplicarea clauzei de neconcurenţă. Astfel, ca regulă, această clauză îşi va produce efectele pe parcursul executării contractului individual de muncă, părţile putând stabili aplicarea sa după încetarea contractului numai prin excepţie şi cu respectarea anumitor condiţii prevăzute de lege;
- Revizuirea reglementărilor privind aplicarea clauzei de confidenţialitate. Clauza de confidenţialitate va produce efecte după încetarea contractului individual de muncă numai în situaţii excepţionale, pentru o perioadă determinată de timp şi în legătură cu anumite categorii de informaţii, stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern;
- Reglementarea în detaliu a obiectivelor de performanţă. Astfel, obiectivele de performanţă fac obiectul negocierii colective, putând fi stabilite pe categorii de salariaţi, prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, după caz. Îndeplinirea obiectivelor de performanţă constituie condiţii de majorare a salariului sau de promovare în carieră. Neîndeplinirea lor nu poate constitui motiv de concediere pentru necorespundere profesională.
- Reglementarea clauzei de obiectiv de performanţă;
- Reglementarea perioadei de probă ca modalitate de sine stătătoare de verificare a aptitudinilor profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea;
- Stabilirea unei durate mai reduse a perioadei de probă în cazul muncitorilor necalificaţi;
- Reglementarea unui nou caz de modificare unilaterală a contractului individual de muncă de către angajator. Aşadar, angajatorul va putea modifica unilateral durata timpului de muncă, pe o perioadă ce nu poate depăşi 3 luni cumulat într-un an calendaristic, pentru motive tehnice, tehnologice sau structurale.
- Abrogarea dispoziţiei potrivit căreia angajatorul poate dispune suspendarea contractului individual de muncă în cazul reducerii temporare a activităţii;
- Modificarea criteriilor în cazul concedierilor colective. Cu ocazia stabilirii ordinii de prioritate la concediere, nu vor putea fi utilizate criterii ce ţin de îndeplinirea obiectivelor de performanţă de către salariaţi. Concedierile colective sunt dispuse pentru motive ce nu ţin de persoana salariatului. Astfel, nu se justifică stabilirea ordinii de prioritate la concediere în funcţie de motive ce ţin de persoana salariatului;
- Revizuirea termenului în care angajatorul are obligaţia de a reangaja salariaţii concediaţi prin concediere colectivă cu prioritate pe posturile reînfiinţate;
- Mărirea perioadei maxime pentru care se pot încheia contractele pe durată determinată, de la 3 ani la 5 ani;
- Reglementarea condiţiilor şi a termenelor în care pot fi prelungite contractele pe durată determinată;
- Modificarea prevederilor privind munca prin agent de muncă temporară:
- reglementarea cazurilor în care un utilizator poate apela la agenţi de muncă temporară;
- calitatea de agent de muncă temporară poate fi dobândită numai de societăţi comerciale sau persoane fizice autorizate, acreditate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
- stabilirea regulii potrivit căreia contractul de muncă temporară se încheie pe durată nedeterminată;
- stabilirea regulii potrivit căreia salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care îl primeşte salariatul utilizatorului, care prestează aceeaşi muncă sau una similară cu cea a salariatului temporar.
- Reglementarea telemuncii;
- Modificarea prevederilor privind durata timpului de lucru şi munca suplimentară:
- stabilirea domeniilor de activitate pentru care se pot stabili perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni;
- compensarea muncii suplimentare atât prin acordarea de ore libere plătite în următoarele 30 de zile calendaristice după efectuarea acesteia, cât şi prin acordarea unui spor la salariu;
- reglementarea condiţiilor în care angajatorul poate acorda zile libere plătite în perioadele de reducere a activităţii.
- Modificarea dispoziţiilor privind salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sensul raportării cuantumului net al acestuia la cuantumul salariului mediu net la nivel naţional comunicat de Institutul Naţional de Statistică avut în vedere la fundamentarea bugetului de stat;
- Modificarea prevederilor ce privesc dialogul social:
- acordarea posibilităţii de a adera la sindicatele constituite potrivit legii pensionarilor şi şomerilor;
- extinderea interdicţiei de concediere a reprezentanţilor aleşi în organele de conducere ale sindicatelor, precum şi a reprezentanţilor salariaţilor pentru motive ce ţin de îndeplinirea mandatului pe care l-au primit de la salariaţii din unitate şi pe o perioadă de 2 ani de la încetarea mandatului;
- alocarea unui număr de 20 de ore pe lună reprezentanţilor aleşi în organele de conducere ale sindicatelor, precum şi reprezentanţilor salariaţilor în vederea îndeplinirii mandatului pe care l-au primit de la salariaţi. Orele utilizate în vederea îndeplinirii acestui mandat sunt considerate timp efectiv lucrat, fiind remunerate corespunzător.
- Modificări ale jurisdicţiei muncii, în sensul:
- introducerii distincţiei între conflicte de drepturi şi conflicte de interese;
- introducerii obligaţiei instanţei de a încerca stingerea conflictului de drepturi prin împăcarea părţilor;
- introducerii prevederii potrivit căreia hotărârile prin care se soluţionează fondul cauzei se pronunţă în ziua în care au luat sfârşit dezbaterile;
- stabilirii caracterului devolutiv al recursului.
Abrogarea din Legea nr. 62/2011 a dispoziţiilor ce reglementează conflictele individuale de muncă, în scopul eliminării neconcordanţelor existente între prevederile acestei legi şi Codul muncii.
Ţinând cont de prevederile Legi nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, am întocmit prezentul proiect de lege a cărui avizare o solicităm.
Membrii Comitetului de iniţiativă:
Athanasiu Alexandru
Vlăsceanu Ana Maria
Kniesner Mariana
Teoroc Ştefan
Onofrei Ioana
Ionescu Mircea
Anghel Dan Valentin
Poroşnicu Alexandru
Miu Ilie
Căpăţână Gheorghe
Mureşan Adolf
Freibergher Niculina
Hulubei Emilian
Petre Costel
Pisc-Scrădeanu Ion
Chelaru Dănuţ
Mihai Cristian
Costin Dumitru
Ivaşcu Minel
PARTEA 2: INIŢIATIVĂ LEGISLATIVĂ - LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. I
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Alineatul (1) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Prezentul cod reglementează raporturile individuale şi colective de muncă, modul în care se efectuează controlul aplicării reglementărilor din domeniul raporturilor de muncă, precum şi jurisdicţia muncii."
2.Alineatul (2) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Anterior începerii activităţii de către salariat, angajatorul are obligaţia de a înregistra contractul individual de muncă în registrul general de evidenţă al salariaţilor."
3.După alineatul (2) al articolului 16 se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
"(21) În termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea contractului individual de muncă, angajatorul va transmite inspectoratului teritorial de muncă registrul general de evidenţă al salariaţilor."
4.La articolul 17 alineatul (3), după litera a) se introduce o nouă literă, lit. a1), cu următorul cuprins:
"a1) modalităţile de verificare a aptitudinilor profesionale şi personale."
5.La articolul 17 alineatul (3), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d)funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi atribuţiile postului;
e)obiectivele de performanţă individuală, precum şi criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariatului, aplicabile la nivelul angajatorului."
6.După alineatul (5) al articolului 17 se introduc patru noi alineate, alin. (51)-(54), cu următorul cuprins:
"(51) Angajatorul are obligaţia de a comunica în scris salariatului propunerea de modificare a contractului individual de muncă.
(52) Salariatul are obligaţia de a comunica în scris răspunsul său angajatorului în termen de 10 zile de la data luării la cunoştinţă a propunerii.
(53) În cazul în care salariatul nu este de acord cu propunerea angajatorului sau nu răspunde în termenul prevăzut la alin. (52), contractul individual de muncă nu poate fi modificat.
(54) În cazul în care salariatul este de acord cu propunerea de modificare a contractului individual de muncă, părţile vor încheia în scris actul adiţional la contract în termen de 15 zile de la data luării la cunoştinţă de către angajator a acordului exprimat de către salariat. Actul adiţional va intra în vigoare în momentul semnării de către părţi, chiar dacă acesta este încheiat după expirarea termenului de 15 zile."
7.La articolul 20 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
"e) clauza de obiectiv de performanţă."
8.Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 21
(1) La încheierea contractului individual de muncă sau pe parcursul executării acestuia, părţile pot negocia şi introduce în contract o clauză de neconcurenţă prin care salariatul să fie obligat ca în timpul executării contractului să nu presteze, în interes propriu sau al unui terţ, o activitate care se află în concurenţă cu cea prestată la angajatorul său, în schimbul unei indemnizaţii de neconcurenţă lunare pe care angajatorul se obligă să o plătească pe toată perioada existenţei contractului individual de muncă.
(2) Părţile nu pot conveni introducerea unei clauze de neconcurenţă în contractul individual de muncă decât în situaţia în care angajatorul dovedeşte că prestarea unei activităţi de către salariat în condiţiile alin. (1) este de natură să producă un prejudiciu.
(3) Angajatorul poate denunţa unilateral clauza de neconcurenţă oricând pe parcursul aplicării acesteia.
(4) În mod excepţional, părţile pot stabili aplicarea unei clauze de neconcurenţă după încetarea contractului individual de muncă, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) precizarea expresă a activităţilor ce fac obiectul clauzei;
b) precizarea expresă a duratei de aplicabilitate a clauzei;
c) indicarea locurilor de muncă pentru care operează interzicerea la angajare;
d) precizarea expresă a ariei teritoriale în care salariatul nu se poate angaja;
e) dovedirea producerii unui prejudiciu real, concret şi material angajatorului în cazul nerespectării clauzei;
f) stabilirea şi plata indemnizaţiei la care este îndreptăţit fostul salariat."
9.După articolul 21 se introduce un nou articol, art. 211, cu următorul cuprins:
"Art. 211
(1) Cuantumul indemnizaţiei de neconcurenţă lunară datorată salariatului este de:
a) cel puţin 25% din salariul de bază, în cazul clauzei de neconcurenţă aplicabile pe parcursul executării contractului individual de muncă;
b) cel puţin 50% din media veniturilor salariale brute ale salariatului din ultimele 6 luni anterioare datei încetării contractului individual de muncă sau, în cazul în care durata contractului individual de muncă a fost mai mică de 6 luni, din media veniturilor salariale lunare brute cuvenite acestuia pe durata contractului.
(2) Indemnizaţia de neconcurenţă lunară datorată salariatului sau fostului salariat, după caz, nu este de natură salarială.
(3) Indemnizaţia de neconcurenţă reprezintă o cheltuială efectuată de angajator, este deductibilă la calculul profitului impozabil şi se impozitează la persoana fizică beneficiară, potrivit legii."
10.Alineatul (1) al articolului 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) În cazul prevăzut de art. 21 alin. (4), clauza de neconcurenţă îşi poate produce efectele pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data încetării contractului individual de muncă."
11.Alineatul (1) al articolului 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă."
12.După alineatul (1) al articolului 26 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepţie, clauza de confidenţialitate poate produce efecte şi după încetarea contractului individual de muncă, în legătură cu anumite categorii de informaţii şi pe o durată determinată de timp, stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern."
13.După articolul 26 se introduc două noi articole, art. 261 şi 262, cu următorul cuprins:
"Art. 261
(1) Obiectivul de performanţă presupune, pe lângă îndeplinirea la timp şi întocmai a atribuţiilor de serviciu, obţinerea de rezultate concrete şi evaluabile, care materializează o îmbunătăţire generală a activităţii unităţii sau a compartimentului funcţional din care face parte salariatul.
(2) Obiectivele de performanţă fac obiectul negocierii colective, fiind stabilite pe categorii de salariaţi, prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, după caz.
(3) Îndeplinirea obiectivelor de performanţă constituie condiţii de majorare a salariului sau de promovare în carieră.
(4) Neatingerea obiectivelor de performanţă nu poate constitui motiv de concediere pentru necorespundere profesională, în baza art. 61 lit. d).
Art. 262
(1) Părţile pot conveni, la încheierea contractului individual de muncă sau pe parcursul executării acestuia, introducerea unei clauze de obiectiv de performanţă, cu respectarea prevederilor art. 261.
(2) Clauza de obiectiv de performanţă se poate introduce pe parcursul executării contractului individual de muncă prin încheierea în scris a unui act adiţional la contract.
(3) Părţile vor stabili în concret condiţiile şi conţinutul clauzei de obiectiv de performanţă în conformitate cu prevederile art. 261."
14.După alineatul (2) al articolului 27 se introduc două noi alineate, alin. (21) şi (22), cu următorul cuprins:
"(21)Dacă salariatul prezintă certificatul medical din care rezultă că este apt de muncă după încheierea contractului individual de muncă, contractul se consideră valabil încheiat.
(22)Dispoziţiile alin. (2)1 se aplică numai în măsura în care certificatul medical a fost prezentat de către salariat anterior constatării nulităţii contractului individual de muncă pentru lipsa acestuia."
(2)Modalităţile principale prin care se verifică aptitudinile profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea sunt concursul sau examenul şi perioada de probă."
15.După alineatul (1) al articolului 29 se introduce un alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Modalităţile principale prin care se verifică aptitudinile profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea sunt concursul sau examenul şi perioada de probă."
16.După alineatul (1) al articolului 29 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Modalităţile principale prin care se verifică aptitudinile profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea sunt concursul sau examenul şi perioada de probă."
17.Alineatul (2) al articolului 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Alegerea uneia din modalităţile de verificare prevăzute la alin. (11) se face în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil în statutul de personal - profesional sau disciplinar - şi în regulamentul intern, în măsura în care legea nu dispune altfel."
18.După articolul 29 se introduce un nou articol, art. 291, cu următorul cuprins:
"Art. 291
(1) Concursul sau examenul, precum şi perioada de probă sunt modalităţi de verificare de sine stătătoare, iar angajarea în muncă se poate face, de regulă, doar prin utilizarea uneia dintre acestea.
(2) Prin excepţie, pentru ocuparea funcţiilor de conducere, în sectorul public şi privat, verificarea aptitudinilor profesionale se poate realiza prin concurs sau examen şi perioadă de probă."
19.După articolul 30 se introduce un nou articol, art. 301, cu următorul cuprins:
"Art. 301
(1) Încadrarea lucrătorilor în sectorul privat se poate face prin concurs, examen sau prin perioadă de probă, dacă prin lege specială nu se prevede altfel.
(2) Alegerea uneia dintre aceste modalităţi se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern."
20.Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 31
(1) Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la încheierea contractului individual de muncă se poate stabili o perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice pentru funcţiile de execuţie şi de cel mult 120 de zile calendaristice pentru funcţiile de conducere.
(2) Verificarea aptitudinilor profesionale la încadrarea persoanelor cu handicap se realizează exclusiv prin modalitatea perioadei de probă de maximum 45 de zile calendaristice.
(3) De regulă, muncitorii necalificaţi sunt angajaţi în baza perioadei de probă.
(4) În cazul muncitorilor necalificaţi, durata perioadei de probă nu poate depăşi 10 zile lucrătoare.
(5) Dacă pe durata perioadei de probă angajatorul constată că salariatul corespunde profesional locului de muncă ocupat, acesta va continua activitatea potrivit clauzelor contractului individual de muncă încheiat.
(6) Dacă salariatul nu corespunde profesional locului de muncă ocupat, angajatorul poate dispune concedierea acestuia în condiţiile art. 61 lit. d) din prezentul cod.
(7) În situaţia prevăzută la alin. (5), dispoziţiile art. 64 nu se aplică.
(8) Pe parcursul sau la sfârşitul perioadei de probă, salariatul poate denunţa unilateral contractul individual de muncă, prin intermediul unei notificări scrise.
(9) Pe parcursul perioadei de probă, părţile pot conveni încetarea contractului individual de muncă prin acordul lor mutual.
(10) Pe durata perioadei de probă salariatul beneficiază de toate drepturile şi are toate obligaţiile prevăzute în legislaţia muncii, în contractul colectiv de muncă aplicabil, în regulamentul intern, precum şi în contractul individual de muncă.
(11) Absolvenţii instituţiilor de învăţământ se încadrează, la debutul lor, în profesia pentru care au dobândit calificarea profesională sau specializarea, după caz, pe baza unei perioade de probă de cel mult 6 luni sau în condiţiile prevăzute de legi speciale."
21.Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 32
(1) Ocuparea unui post se face pe baza verificării aptitudinilor profesionale şi personale ale lucrătorului printr-o singură perioadă de probă.
(2) Prin excepţie, salariatul poate fi supus la o nouă perioadă de probă de către angajator în situaţia în care este încadrat într-o nouă funcţie, profesie, meserie sau ocupaţie, ori urmează să presteze activitatea într-un loc de muncă cu condiţii grele, vătămătoare sau periculoase.
(3) Neinformarea persoanei care solicită încadrarea în muncă pe posturi pentru care verificarea aptitudinilor profesionale şi personale se poate face atât pe bază de concurs, cât şi prin perioadă de probă duce la decăderea angajatorului din dreptul de a verifica aptitudinile salariatului prin perioada de probă, cu excepţia situaţiei în care salariatul îşi dă acordul în scris cu privire la verificarea aptitudinilor sale printr-o asemenea modalitate.
(4) Perioada de probă constituie vechime în muncă şi în specialitate, după caz."
22.Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 35
(1) Orice salariat poate presta activitatea simultan la angajatori diferiţi sau la acelaşi angajator, în baza unor contracte individuale de muncă, beneficiind de salariul corespunzător pentru fiecare dintre acestea.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) situaţiile în care prin lege sunt prevăzute incompatibilităţi pentru cumulul unor funcţii.
(3) Salariaţii care cumulează mai multe funcţii sunt obligaţi să declare fiecărui angajator locul unde exercită funcţia pe care o consideră de bază."
23.Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 36
Cetăţenii străini şi apatrizii pot fi angajaţi prin contract individual de muncă în baza autorizaţiei de muncă eliberată potrivit legii."
24.La articolul 40 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) să stabilească atribuţiile corespunzătoare fiecărui salariat, în condiţiile legii şi/sau în condiţiile contractului colectiv de muncă aplicabil încheiat la nivel de sector de activitate sau grup de unităţi;"
25.Articolul 40, alineatul (1), litera f) se abrogă.
26.La articolul 40 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, f1), cu următorul cuprins:
"f1) să comunice caselor teritoriale de pensii informaţiile necesare în vederea emiterii deciziilor de pensionare pentru limită de vârstă a propriilor salariaţi, cu cel puţin 60 de zile anterior îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare de către aceştia."
27.După articolul 41 se introduce un nou articol, art. 411, cu următorul cuprins:
"Art. 411
(1) Durata timpului de muncă poate fi modificată unilateral de către angajator, în cazul reducerii temporare a activităţii, pentru motive tehnice, tehnologice, structurale.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), angajatorul are posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, cu diminuarea corespunzătoare a salariului, pe o perioadă ce nu poate depăşi 3 luni cumulat într-un an calendaristic.
(3) Reducerea temporară a activităţii poate afecta pe toţi salariaţii sau numai pe o parte dintre aceştia.
(4) Condiţiile în care pot avea loc reduceri temporare de activitate se stabilesc prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau ca urmare a consultării organizaţiilor sindicale ori a reprezentanţilor salariaţilor, după caz, în scopul ajungerii la un acord."
28.Alineatul (1) al articolului 44 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Delegarea poate fi dispusă pentru o perioadă de cel mult 60 de zile în ultimele 12 luni şi se poate prelungi, cu acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile înlăuntrul termenului de 12 luni. Lipsa acordului salariatului privind prelungirea delegării nu constituie motiv de sancţionare disciplinară."
29.După alineatul (1) al articolului 46 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în cazul detaşării internaţionale a lucrătorilor, durata maximă a detaşării poate fi mai mare de 1 an, în condiţiile stabilite prin lege specială."
30.Alineatul (2) al articolului 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În mod excepţional, perioada detaşării poate fi prelungită pentru motive obiective ce impun prezenţa salariatului la angajatorul la care s-a dispus detaşarea, cu acordul ambelor părţi, pe o perioadă de maximum 6 luni."
31.După alineatul (2) al articolului 46 se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
"(21) După încetarea detaşării este interzisă dispunerea unei noi detaşări pe o perioadă de cel puţin 3 luni."
32.Alineatul (3) al articolului 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Salariatul poate refuza detaşarea dispusă de angajatorul său numai în mod excepţional şi pentru motive personale temeinice. Lipsa acordului salariatului privind prelungirea detaşării nu constituie motiv de sancţionare disciplinară."
33.Alineatul (6) al articolului 49 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) În cazul suspendării contractului individual de muncă se suspendă toate termenele care au legătură cu executarea, modificarea sau încetarea contractului, cu excepţia situaţiilor în care contractul de muncă încetează de drept sau în temeiul art. 52 lit. c) şi d)."
34.La articolul 50, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) concediu de carantină;"
35.La articolul 50, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:
"c1) efectuarea serviciului militar obligatoriu, în condiţiile legii speciale;"
36.La articolul 50, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"h) la data expirării perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizaţiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei, cu excepţia situaţiei în care avizele, autorizaţiile ori atestările necesare exercitării profesiei au o valabilitate limitată în timp şi formalităţile în vederea obţinerii acestora au fost îndeplinite înainte de expirarea perioadei de valabilitate, iar organul administrativ nu a soluţionat cererea în termen legal. Dacă în termen de 6 luni la data expirării perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizaţiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei salariatului, acestea nu au fost reînnoite, contractul individual de muncă încetează de drept."
37.La articolul 50, după litera h) se introduce o nouă literă, lit. h1), cu următorul cuprins:
"h1) pe durata suspendării de către autorităţile competente a avizelor, autorizaţiilor sau atestărilor necesare pentru exercitarea profesiei."
38.La articolul 52 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) în cazul în care s-a pus în mişcare acţiunea penală ca urmare a plângerii formulate de către angajator împotriva salariatului sau acesta a fost trimis în judecată pentru fapte penale incompatibile cu funcţia deţinută, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti;
c) în cazul întreruperii temporare a activităţii, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare;"
39.La articolul 52 alineatul (1), litera e) se abrogă.
40.Alineatul (3) al articolului 52 se abrogă.
41.Alineatele (1) şi (2) ale articolului 53 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) Pe durata întreruperii temporare a activităţii, salariaţii implicaţi în activitatea întreruptă, care nu mai desfăşoară activitate, beneficiază de o indemnizaţie, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.
(2) Pe durata întreruperii temporare prevăzute la alin. (1), salariaţii se vor afla la dispoziţia angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activităţii."
42.La articolul 56 alineatul (1), literele c) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) la data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă; la data comunicării deciziei de pensie în cazul pensiei de invaliditate, pensiei anticipate parţiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare;
......................................................
f) ca urmare a condamnării la executarea unei pedepse privative de libertate, de la data rămânerii definitivă şi irevocabilă a hotărârii judecătoreşti;"
43.După articolul 57 se introduce un nou articol, art. 571, cu următorul cuprins:
"Art. 571
(1) Părţile, cu ocazia încheierii contractului individual de muncă sau pe parcursul executării acestuia, prin act adiţional, pot negocia clauze prin care stabilesc conţinutul drepturilor şi obligaţiilor ce le revin în cazul încetării contractului individual de muncă prin acordul lor.
(2) Clauzele prevăzute la alin. (1) cuprind cel puţin următoarele elemente:
a) data încetării contractului individual de muncă;
b) cuantumul indemnizaţiei la care este îndreptăţit salariatul.
(3) La negocierea acestor clauze, oricare dintre părţi poate beneficia de asistenţă juridică de specialitate, inclusiv prin intermediul sindicatului sau al reprezentanţilor salariaţilor, conform propriei opţiuni."
44.La articolul 60 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) pe durata concediului pentru carantină;"
45.La articolul 60 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. f1), cu următorul cuprins:
"f1) pe durata îndeplinirii serviciului militar;"
46.Alineatul (2) al articolului 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului, în condiţiile legii."
47.Alineatul (3) al articolului 69 se abrogă.
48.Alineatele (1)-(5) ale articolului 74 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) Angajatorul care a dispus concedieri colective nu poate face noi încadrări pe locurile de muncă ale salariaţilor concediaţi timp de 9 luni de la data concedierii acestora.
(2) În situaţia în care în această perioadă se reiau activităţile a căror încetare a condus la concedieri colective, angajatorul are obligaţia de a transmite salariaţilor care au fost concediaţi o comunicare scrisă în acest sens şi de a-i reangaja pe aceleaşi locuri de muncă pe care le-au ocupat anterior, fără examen sau concurs ori perioadă de probă.
(3) Salariaţii au la dispoziţie un termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data comunicării angajatorului, prevăzută la alin. (2), pentru a-şi manifesta în scris consimţământul cu privire la locul de muncă oferit.
(4) În situaţia în care salariaţii care au dreptul de a fi reangajaţi potrivit alin. (2) nu îşi manifestă în scris consimţământul în termenul prevăzut la alin. (3) sau refuză locul de muncă oferit, angajatorul poate face noi încadrări pe locurile de muncă rămase vacante.
(5) Procedura concedierii colective a salariaţilor din instituţiile publice şi autorităţile publice se va reglementa prin lege specială."
49.Articolul 82 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Prin derogare de la dispoziţiile art. 12 alin. (1), angajatorii au posibilitatea de a încheia contracte individuale de muncă pe durată determinată în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod.
(2) Contractul individual de muncă pe durată determinată se încheie în condiţiile art. 16, cu precizarea expresă a duratei pentru care se încheie.
(3) La stabilirea duratei contractului individual de muncă, părţile vor ţine seamă de perioada de timp necesară desfăşurării activităţii ce face obiectul contractului.
(4) Contractul individual de muncă pe durată determinată poate fi prelungit şi după expirarea termenului iniţial, cu acordul scris al părţilor, dar numai înlăuntrul termenului prevăzut la art. 84.
(5) Părţile pot conveni prelungirea contractului individual de muncă numai dacă la încheierea acestuia nu au putut stabili cu certitudine durata necesară desfăşurării activităţii pentru care a fost încheiat.
(6) Între aceleaşi părţi se pot încheia cel mult 5 contracte individuale de muncă succesive pe durată determinată, înlăuntrul termenului prevăzut de art. 84, sub condiţia respectării dispoziţiilor alin. (3).
(7) Contractele individuale de muncă pe durată determinată încheiate în termen de 3 luni de la încetarea unui contract de muncă pe durată determinată sunt considerate contracte succesive.
(8) Sub sancţiunea nulităţii absolute este interzisă angajarea pe acelaşi post a mai mult de 5 persoane cu contract individual de muncă pe durată determinată, înlăuntrul termenului prevăzut la art. 84."
50.La articolul 83, literele b) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) creşterea temporară a activităţii şi/sau schimbarea temporară a structurii de activitate ca urmare a reorganizării interne a angajatorului;
......................................................
h) în alte cazuri prevăzute de legi speciale ori pentru desfăşurarea unor lucrări, proiecte, programe, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă încheiat la nivel de sector de activitate."
51.Alineatul (1) al articolului 84 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Contractul individual de muncă pe durată determinată nu poate fi încheiat pe o perioadă mai mare de 5 ani."
52.După articolul 84 se introduce un nou articol, art. 841, cu următorul cuprins:
"Art. 841
În cazul în care se constată pe cale judecătorească că angajatorul a încheiat un contract individual de muncă pe durată determinată pentru activităţi cu caracter permanent, cu încălcarea prevederilor art. 82, contractul individual de muncă astfel încheiat se consideră a fi pe durată nedeterminată."
53.Articolul 85 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Angajarea cu contract individual de muncă pe durată determinată se face prin concurs/examen sau perioadă de probă, după caz.
(2) Durata perioadei de probă nu va putea depăşi:
a) 5 zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă mai mică de 3 luni;
b) 15 zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă cuprinsă între 3 şi 6 luni;
c) 30 de zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă mai mare de 6 luni;
d) 45 de zile lucrătoare în cazul salariaţilor încadraţi în funcţii de conducere, pentru o durată a contractului individual de muncă mai mare de 6 luni."
54.Alineatele (1) şi (3) ale articolului 87 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) Salariaţii cu contract individual de muncă pe durată determinată nu vor fi discriminaţi direct sau indirect în privinţa condiţiilor de angajare şi de muncă, beneficiind de acelaşi tratament juridic cu salariaţii permanenţi comparabili, cu excepţia cazurilor justificate de motive obiective.
......................................................
(3) Atunci când nu există un salariat cu contract individual de muncă încheiat pe durată nedeterminată comparabil în aceeaşi unitate, se au în vedere dispoziţiile din contractul colectiv de muncă aplicabil. În cazul în care nu există un contract colectiv de muncă aplicabil, se au în vedere dispoziţiile legislaţiei în vigoare."
55.Alineatele (2) şi (3) ale articolului 88 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Salariatul temporar este persoana care a încheiat un contract de muncă temporară cu un agent de muncă temporară, în vederea punerii sale la dispoziţia unui utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea şi conducerea acestuia.
(3) Agentul de muncă temporară este societatea comercială sau persoana fizică autorizată, acreditate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care încheie contracte de muncă temporară cu salariaţi temporari, pentru a-i pune la dispoziţia utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilită de contractul de punere la dispoziţie sub supravegherea şi conducerea acestuia. Condiţiile de funcţionare, precum şi procedura de autorizare a agentului de muncă temporară se stabilesc prin hotărâre a Guvernului."
56.Articolul 89 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 89
Un utilizator poate apela la agenţi de muncă temporară pentru executarea unei sarcini precise şi cu caracter temporar şi numai în următoarele cazuri:
a) pentru înlocuirea unui salariat al cărui contract individual de muncă este suspendat, pe durata suspendării;
b) pentru prestarea unor activităţi cu caracter sezonier;
c) pentru prestarea unor activităţi specializate ori ocazionale."
57.Articolul 94 se abrogă.
58.Articolul 95 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 95
(1) Contractul de muncă temporară este un contract individual de muncă ce se încheie în scris între agentul de muncă temporară şi salariatul temporar, de regulă, pe durată nedeterminată. În perioada dintre două misiuni, salariatul temporar se află la dispoziţia agentului de muncă temporară şi beneficiază de o indemnizaţie ce nu poate fi mai mică decât salariul minim brut pe ţară garantat în plată.
(2) Prin excepţie, contractul de muncă temporară se poate încheia pentru una sau mai multe misiuni, cu respectarea termenului prevăzut la art. 90 alin. (2).
(3) Pentru fiecare nouă misiune, între părţi se încheie un act adiţional la contractul de muncă temporară, în care se precizează, în afara elementelor prevăzute la art. 17 şi la art. 18 alin. (1), condiţiile în care urmează să se desfăşoare misiunea, durata misiunii, identitatea şi sediul utilizatorului, precum şi modalităţile de remunerare a salariatului temporar.
(4) În situaţia prevăzută la alin. (2), contractul de muncă temporară încetează la terminarea misiunii ori misiunilor pentru care a fost încheiat, după caz, sau dacă utilizatorul renunţă la serviciile sale înainte de încheierea misiunii, în condiţiile contractului de punere la dispoziţie."
59.Alineatele (2) şi (4) ale articolului 96 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care îl primeşte salariatul utilizatorului, care prestează aceeaşi muncă sau una similară cu cea a salariatului temporar.
......................................................
(4) În cazul în care în termen de 15 zile de la data la care obligaţiile privind plata salariului, a contribuţiilor şi a impozitelor au devenit scadente, iar agentul de muncă temporară nu le execută, ele vor fi plătite de utilizator, în baza solicitării salariatului temporar."
60.După alineatul (2) al articolului 96 se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
"(21) În măsura în care utilizatorul nu are un astfel de salariat, salariul primit de salariatul temporar va fi stabilit luându-se în considerare salariul unei persoane angajate cu contract individual de muncă şi care prestează aceeaşi muncă sau una similară, astfel cum este stabilit prin legislaţia în vigoare ori prin contractul colectiv de muncă aplicabil utilizatorului."
61.Articolul 97 se abrogă.
62.După alineatul (2) al articolului 106 se introduc trei noi alineate, alin. (3)-(5), cu următorul cuprins:
"(3) Durata concediului de odihnă se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat, raportat la drepturile cuvenite salariaţilor pentru programul normal de lucru.
(4) Prin contractul colectiv de muncă aplicabil, părţile pot stabili o durată mai mare a concediului de odihnă decât cea prevăzută la alin. (3).
(5) Prin contractul colectiv de muncă aplicabil şi prin contractul individual de muncă se poate stabili o durată a concediului de odihnă pentru salariaţii cu timp parţial egală cu cea a salariaţilor cu normă întreagă."
63.După articolul 107 se introduc patru noi articole, art. 1071-1074, cu următorul cuprins:
"Art. 1071
(1) Telemunca este o formă de organizare a muncii, prin intermediul căreia salariaţii, utilizând tehnologiile informatice, îndeplinesc atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţin, în alt loc decât sediul ori domiciliul angajatorului, după caz.
(2) În înţelesul prezentei legi, are calitate de telesalariat orice persoană care desfăşoară activitatea în condiţiile alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu ce le revin, telesalariaţii îşi stabilesc singuri programul de lucru.
(4) Angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau contractul individual de muncă, după caz.
Art. 1072
(1) În vederea încheierii contractului individual de muncă cu prestarea activităţii prin telemuncă, salariatul trebuie să consimtă în mod expres şi explicit asupra acestui mod de organizare a muncii.
(2) Refuzul salariatului de a consimţi la prestarea activităţii pe bază de telemuncă nu poate constitui motiv de sancţionare disciplinară a acestuia.
Art. 1073
Contractul individual de muncă se încheie în condiţiile art. 16 şi conţine, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (3), următoarele menţiuni:
a) locul din care prestează munca telesalariatul;
b) programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului şi modalitatea concretă de realizare a controlului;
c) obligaţia angajatorului de a-i asigura telesalariatului condiţiile tehnice necesare prestării muncii, precum şi alte facilităţi utile bunei desfăşurări a activităţii, cu excepţia cazului în care părţile nu convin altfel;
d) lista echipamentelor puse la dispoziţia telesalariatului de către angajator;
e) obligaţia angajatorului de a asigura transportul la şi de la locul în care prestează munca telesalariatul al materiilor prime şi materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează;
f) obligaţia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispoziţiile din reglementările legale, din contractul colectiv de muncă aplicabil sau ale regulamentului intern, după caz, în materia protecţiei datelor cu caracter personal.
Art. 1074
(1) Telesalariatul beneficiază de toate drepturile recunoscute prin lege, prin contractele colective de muncă aplicabile şi prin regulamentul intern, salariaţilor care au locul de muncă la sediul sau la domiciliul angajatorului, după caz.
(2) Prin contractele colective de muncă şi/sau prin contractele individuale de muncă se pot stabili şi alte condiţii specifice privind telemunca în conformitate cu legislaţia în vigoare."
64.Articolul 114 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
(3) Prin excepţie, se pot stabili perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni, pentru următoarele domenii de activitate:
a) în cazul activităţilor în care locul de muncă al lucrătorului şi domiciliul acestuia sunt la distanţă unul de celălalt, cum ar fi activităţile offshore, sau dacă locurile în care lucrătorul îşi desfăşoară activitatea sunt la distanţă unul faţă de celălalt;
b) în cazul activităţilor de securitate şi supraveghere care necesită prezenţa permanentă în scopul de a proteja bunuri şi persoane, în special gardieni, paznici sau firme de pază şi securitate;
c) în cazul activităţilor care implică nevoia de continuitate a serviciilor sau producţiei, în special:
(i)servicii privind primirea, tratamentul şi îngrijirea oferite de spitale sau de instituţii similare, inclusiv activităţile medicilor stagiari, instituţiilor rezidenţiale şi ale închisorilor;
(ii)lucrătorii la docuri sau la aeroporturi;
(iii)servicii de presă, radio, televiziune, producţie cinematografică, servicii de poştă şi telecomunicaţii, ambulanţă, servicii de pompieri şi protecţie civilă;
(iv)producţia, transportul şi distribuţia de gaze, apă şi electricitate, colectarea reziduurilor menajere şi instalaţiile de incinerare;
(v)sectoare în care procesul de muncă nu poate fi întrerupt din motive tehnice;
(vi)activităţi de cercetare şi dezvoltare;
(vii)agricultură;
(viii)lucrători din domeniul transportului de călători pe linii urbane regulate;
d) dacă există o intensificare previzibilă a activităţii, în special în:
(i)agricultură;
(ii)turism;
(iii)servicii poştale;
e) în cazul persoanelor care lucrează în sectorul transportului feroviar:
(i)ale căror activităţi sunt intermitente;
(ii)care petrec timpul de lucru în trenuri; sau
(iii)ale căror activităţi sunt legate de orarele de transport şi de asigurarea continuităţii şi regularităţii traficului;
(iv)în cazul muncii în ture, de fiecare dată când lucrătorul schimbă tura şi nu poate beneficia de perioade de repaus zilnic şi săptămânal între sfârşitul unei ture şi începutul următoarei;
f) în cazul activităţilor care implică perioade de lucru fracţionate de-a lungul zilei, mai ales acelea ale personalului însărcinat cu activităţile de curăţenie.
(4) Durata perioadei de referinţă prevăzută la alin. (3) se stabileşte prin contractul colectiv de muncă încheiat la nivel de sector de activitate.
(5) Prin contractul colectiv de muncă încheiat la nivel de sector de activitate se stabilesc în concret categoriile de profesii, ocupaţii, meserii pentru care durata perioadei de referinţă poate fi de maximum 6 luni.
(6) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele colective de muncă încheiate la nivel de sector de activitate pot prevedea derogări de la durata perioadei de referinţă stabilite la alin. (3), dar pentru perioade de referinţă care în niciun caz să nu depăşească 12 luni.
(7) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2)-(4) şi (6) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă.
(8) Prevederile alin. (1)-(6) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani."
65.Alineatul (1) al articolului 118 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, dacă această posibilitate este prevăzută în contractele colective de muncă aplicabile la nivelul angajatorului sau, în absenţa acestora, în regulamentele interne."
66.Articolul 122 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 122
(1) Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 30 de zile calendaristice după efectuarea acesteia, precum şi prin acordarea unui spor ce nu poate fi mai mic de 50% din salariul de bază.
(2) În perioadele de reducere a activităţii, angajatorul poate acorda zile libere plătite, pe baza consimţământului salariatului.
(3) Zilele libere plătite se vor recupera, dacă este cazul, în maximum 12 luni de la efectuarea lor, prin organizarea corespunzătoare a programului de lucru."
67.Alineatul (2) al articolului 123 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază."
68.Articolul 132 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 132
(1) Stabilirea criteriilor de normare a condiţiilor de dimensionare a activităţii şi a cerinţelor de aplicare se face pe baza consultării sindicatelor sau a reprezentanţilor salariaţilor, consemnate printr-un acord scris al acestora.
(2) Periodic, părţile vor reexamina conţinutul acordului încheiat şi îl vor putea modifica prin consimţământul lor mutual."
69.Alineatele (2) şi (3) ale articolului 137 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) În cazul în care repausul în zilele de sâmbătă şi/sau duminică ar prejudicia interesul public sau desfăşurarea normală a activităţii, repausul va putea fi acordat şi în alte zile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
(3) În situaţia prevăzută la alin. (2) salariaţii vor beneficia de un spor la salariu stabilit prin contractul colectiv de muncă sau, după caz, prin contractul individual de muncă, ce nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază."
70.La articolul 139 alineatul (1) după a cincea liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
"- Sfântul Apostol Andrei;"
71.Alineatul (2) al articolului 155 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai cu acordul sindicatului sau, după caz, cu acordul reprezentanţilor salariaţilor şi numai dacă absenţa salariatului prejudiciază desfăşurarea activităţii."
72.După alineatul (2) al articolului 159 se adaugă trei noi alineate, alin. (21)-(23), cu următorul cuprins:
"(21) Se acordă spor la salariu pentru perioadele în care salariatul, în timpul său liber, se află la dispoziţia angajatorului, putând fi chemat oricând să îndeplinească obligaţii de serviciu.
(22) În situaţia în care salariatul este chemat la serviciu pentru îndeplinirea obligaţiilor de muncă în condiţiile alineatului precedent, activitatea prestată se remunerează în regim de muncă suplimentară.
(23) Condiţiile de acordare şi cuantumul sporului se stabilesc prin lege, contract colectiv sau individual de muncă, după caz."
73.Alineatul (1) al articolului 162 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Prin contractele colective de muncă se stabilesc niveluri minime de salarizare pe categorii de funcţii, profesii, activităţi şi cuantumul salariului minim pentru sectorul de activitate, grupul de unităţi sau unitate."
74.Alineatul (1) al articolului 164 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, corespunzător programului normal de muncă, se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, după consultarea organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional. În cazul în care programul normal de muncă este, potrivit legii, mai mic de 8 ore zilnic, salariul de bază minim brut orar se calculează prin raportarea salariului de bază minim brut pe ţară la numărul mediu de ore lunar potrivit programului legal de lucru aprobat."
75.După alineatul (1) al articolului 164 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Cuantumul net al salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată nu poate fi mai mic de 50% din salariul de bază mediu net la nivel naţional comunicat de Institutul Naţional de Statistică, avut în vedere la fundamentarea bugetului de stat."
76.Alineatul (2) al articolului 166 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Plata salariului se poate efectua şi prin virament într-un cont bancar, numai dacă salariatul şi-a dat consimţământul în acest scop."
77.Alineatul (2) al articolului 197 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Pe perioada participării la cursurile sau la stagiile de formare profesională conform alin. (1), salariatul va beneficia, pe toată durata formării profesionale, de toate drepturile salariale deţinute, cu excepţia acelor sporuri la salariu a căror acordare este strict legată de condiţiile concrete în care se prestează munca."
78.Alineatul (1) al articolului 198 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Salariaţii care au beneficiat de un curs sau de un stagiu de formare profesională cu o durată de cel puţin un an, în condiţiile art. 197 alin. (1), nu pot avea iniţiativa încetării contractului individual de muncă pentru o perioadă stabilită prin act adiţional."
79.Articolul 214 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 214
(1) Sindicatele, federaţiile şi confederaţiile sindicale, denumite în continuare organizaţii sindicale, sunt constituite de către salariaţi pe baza dreptului de liberă asociere, în scopul promovării intereselor lor profesionale, economice şi sociale, precum şi al apărării drepturilor individuale şi colective ale acestora prevăzute în contractele colective şi individuale de muncă sau în acordurile colective de muncă şi raporturile de serviciu, precum şi în legislaţia naţională, în pactele, tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte.
(2) Pot adera la sindicatele constituite potrivit alin. (1) şomerii şi pensionarii.
(3) Organizaţiile sindicale au dreptul de a reglementa prin statutele proprii modul de organizare, asociere şi gestiune, sub condiţia ca statutele să fie adoptate cu respectarea prevederilor legale în vigoare."
80.Articolul 219 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 219
Sindicatele pot reprezenta pe membrii lor, la cerere, în cadrul conflictelor de drepturi."
81.Alineatul (2) al articolului 220 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Pe toată durata exercitării mandatului, precum şi pe o perioadă de 2 ani de la încetarea acestuia, reprezentanţii aleşi în organele de conducere ale sindicatelor nu pot fi concediaţi pentru motive ce ţin de îndeplinirea mandatului pe care l-au primit de la salariaţii din unitate."
82.După alineatul (2) al articolului 220 se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
"(21) Timpul alocat reprezentanţilor aleşi în organele de conducere ale sindicatelor în vederea îndeplinirii mandatului pe care l-au primit este de 20 de ore pe lună şi se consideră timp efectiv lucrat, iar activitatea desfăşurată este salarizată corespunzător."
83.Alineatul (1) al articolului 221 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) La angajatorii cu mai mult de 20 de salariaţi şi unde sunt constituite organizaţii sindicale reprezentative conform legii, interesele salariaţilor sunt promovate şi apărate de reprezentanţii lor, aleşi şi mandataţi special în acest scop, precum şi de sindicatele nereprezentative din unitate, după caz."
84.Articolul 225 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 225
Timpul alocat reprezentanţilor salariaţilor în vederea îndeplinirii mandatului pe care l-au primit este de 20 de ore pe lună şi se consideră timp efectiv lucrat, iar activitatea desfăşurată este salarizată corespunzător."
85.Articolul 226 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 226
Pe durata exercitării mandatului, precum şi pe o perioadă de 2 ani de la încetarea acestuia, reprezentanţii salariaţilor nu pot fi concediaţi pentru motive ce ţin de îndeplinirea mandatului pe care l-au primit de la salariaţi."
86.Articolul 231 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 231
(1) Conflictul de muncă reprezintă orice dezacord intervenit între partenerii sociali, în raporturile de muncă.
(2) Conflictele de muncă ce au ca obiect stabilirea condiţiilor de muncă cu ocazia negocierii contractelor colective de muncă sunt conflicte referitoare la interesele cu caracter profesional, social sau economic ale salariaţilor, denumite conflicte de interese.
(3) Conflictele de muncă ce au ca obiect exercitarea unor drepturi sau îndeplinirea unor obligaţii decurgând din legi ori din alte acte normative, precum şi din contractele colective sau individuale de muncă sunt conflicte referitoare la drepturile salariaţilor, denumite conflicte de drepturi."
87.Articolul 232 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 232
Procedura de soluţionare a conflictelor de interese se stabileşte prin lege specială."
88.Alineatul (3) al articolului 248 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Sancţiunea disciplinară se radiază de drept în termen de 12 luni, calculat de la data începerii executării acesteia, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancţiune disciplinară în acest termen."
89.Alineatul (1) al articolului 253 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Angajatorul este obligat, în temeiul normelor şi principiilor răspunderii civile contractuale, să îl despăgubească pe salariat în situaţia în care acesta a suferit un prejudiciu material din culpa angajatorului în timpul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu sau în legătură cu serviciul."
90.Alineatele (3) şi (4) ale articolului 254 se abrogă.
91.După alineatul (1) al articolului 264 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin caracterul repetat al faptei se înţelege situaţia în care angajatorul remunerează unul sau mai mulţi salariaţi sub nivelul salariul minim brut pe ţară garantat în plată, după ce în prealabil a fost sancţionat contravenţional."
92.La articolul 268 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul cuprins:
"b1) în termen de 30 de zile de la data luării la cunoştinţă de către salariat a faptelor sau actelor dispuse unilateral de către angajator, pentru care dispoziţiile prezentului cod nu reglementează expres procedura comunicării lor;"
93.Articolul 269 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Conflictele de muncă se judecă, în primă instanţă de tribunale, iar în recurs, de curţile de apel.
(2) Cererile referitoare la cauzele prevăzute la alin. (1) se adresează instanţei competente în a cărei circumscripţie reclamantul îşi are domiciliul sau reşedinţa, locul de muncă ori sediul, după caz."
94.După articolul 271 se introduce un nou articol, art. 2711, cu următorul cuprins:
"Art. 2711
La prima zi de înfăţişare, înainte de intrarea în dezbateri, instanţa are obligaţia de a încerca stingerea conflictului de drepturi prin împăcarea părţilor."
95.După articolul 273 se introduce un nou articol, art. 2731, cu următorul cuprins:
"Art. 2731
(1) Hotărârile prin care se soluţionează fondul cauzei se pronunţă în ziua în care au luat sfârşit dezbaterile.
(2) În situaţii deosebite, pronunţarea poate fi amânată cel mult două zile."
96.Alineatul (2) al articolului 274 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Hotărârile motivate ale instanţei de fond se redactează şi se comunică părţilor în termen de cel mult 15 zile de la pronunţare."
97.După articolul 274 se introduc două noi articole, art. 2741 şi 2742, cu următorul cuprins:
"Art. 2741
Termenul de recurs este de 10 zile de la data comunicării hotărârii pronunţate de instanţa de fond.
Art. 2742
(1) În caz de admitere a recursului, instanţa va judeca în fond cauza.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în următoarele situaţii:
a) soluţionarea cauzei de instanţa de fond s-a făcut cu încălcarea prevederilor legale privitoare la competenţă;
b) judecata în fond a avut loc în lipsa părţii care nu a fost legal citată."
98.După articolul 278 se introduc şase noi articole, art. 2781-2786, cu următorul cuprins:
"Art. 2781
Contractul colectiv de muncă se poate încheia şi la nivel naţional, pentru categorii de drepturi şi activităţi stabilite prin lege specială.
Art. 2782
În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va elabora un proiect de lege privind concedierea colectivă a personalului din instituţiile şi autorităţile publice.
Art. 2783
În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va elabora o lege de modificare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României.
Art. 2784
(1) Drepturile sportivilor profesionişti şi amatori, în calitate de angajaţi, se vor reglementa printr-o lege specială.
(2) Guvernul va înainta în termen de 90 de zile de la data adoptării prezentei legi un proiect de lege cu acest obiect.
Art. 2785
(1) Se înlocuieşte sintagma de «conflict individual de muncă» cu cea de «conflict de drepturi» şi sintagma «conflict colectiv de muncă» cu cea de «conflict de interese» în tot cuprinsul Legii nr. 62/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 10 mai 2011.
(2) Noţiunile de «conflict de drepturi» şi «conflict de interese» au înţelesul dat de art. 231 alin. (2) şi alin. (3) din prezentul cod.
Art. 2786
- Art. 152 alin. (2) din Legea nr. 62/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 10 mai 2011, se modifică şi va avea următorul cuprins:
«(2) Conflictele de drepturi în legătură cu executarea, modificarea sau încetarea contractului colectiv de muncă se soluţionează de către instanţele judecătoreşti competente.»"
Art. II
La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă capitolul VI intitulat "Conflictele individuale de muncă" din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 625 din 31 august 2012.
Art. III
Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PARTEA 3:
PARTEA 4:
I._
DECLARAŢIE
Subsemnaţii:
- ATHANASIU ALEXANDRU, cetăţean român, având CNP 1550101401079, domiciliat în Bucureşti, str. Fabrica de Cărămidă nr. 1A, Vila 1, sectorul 1, identificat cu CI seria RT nr. 711650/14.01.2010/SPCEP S1 biroul nr. 5, având calitatea de alegător;
- COSTIN DUMITRU, cetăţean român, având CNP 1611114090021, domiciliat în Bucureşti, Str. 11 Iunie nr. 73, et. 3, ap. 3, sectorul 4, identificat cu CI seria RT nr. 650607/21.08.2009/SPCEP S4 biroul nr. 2, având calitatea de alegător;
- CHELARU DĂNUŢ, cetăţean român, având CNP 1640823400624, domiciliat în Bucureşti, sectorul 6, aleea Istru nr. 1, bl. P2, sc. A, et. 2, ap. 6, identificat cu CI seria RR nr. 959960/20.09.2012/SPCEP S6, având calitatea de alegător;
- FREIBERGHER NICULINA, cetăţean român, având CNP 2560911400450, domiciliată în Bucureşti, str. Lăptari Tei nr. 2, bl. 6, sc. A, et. 6, ap. 37, sectorul 2, identificată cu CI seria RD nr. 478160/14.06.2006/SPCEP S2 biroul nr. 2, având calitatea de alegător;
- IVAŞCU MINEL, cetăţean român, având CNP 1611016400288, domiciliat în Bucureşti, str. Pâncota nr. 9, bl. 11N, sc. 6, et. 3, ap. 165, sectorul 2, identificat cu CI seria RR nr. 727179/10.03.2011/SPCEP sectorul 2, având calitatea de alegător;
- KNIESNER MARIANA, cetăţean român, având CNP 2560301400269, domiciliată în Bucureşti, şos. Berceni nr. 21, bl. 28, sc. 1, et. 7, ap. 31, sectorul 4, identificată cu CI seria RT nr. 379724/08.04.2005/Secţia 15, având calitatea de alegător;
- MIHAI CRISTIAN, cetăţean român, având CNP 1740912034985, domiciliat în Bucureşti, bd. Iuliu Maniu nr. 176-180, bl. 41, sc. 1, et. 7, ap. 32, sectorul 6, identificat cu CI seria RR nr. 667364/13.05.2010/SPCEP S6 biroul nr. 2, având calitatea de alegător;
- MIU ILIE, cetăţean român, având CNP 1520102035027, domiciliat în municipiul Piteşti, str. Mr. Gheorghe Şonţu nr. 2, bl. D6, sc. B1, ap. 10, judeţul Argeş, identificat cu CI seria AS nr. 626343/31.03.2009/SPCLEP Piteşti, având calitatea de alegător;
- MUREŞAN ADOLF, cetăţean român, având CNP 1520102201027, domiciliat în municipiul Deva, bd. Decebal, bl. 23, sc. F, et. 3, ap. 51, judeţul Hunedoara, identificat cu CI seria HD nr. 333004/03.08.2006/SPCLEP Deva, având calitatea de alegător;
- ONOFREI IOANA, cetăţean român, având CNP 2510725400619, domiciliată în Bucureşti, str. Armeniş nr. 2, bl. P3, sc. B, et. 3, ap. 51, sectorul 3, identificată cu CI seria RR nr. 584863/10.04.2009/SPCEP S3 biroul nr. 4, având calitatea de alegător;
- PISC-SCRĂDEANU ION, cetăţean român, având CNP 1571207182785, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, aleea Petreşti nr. 14, judeţul Gorj, identificat cu CI seria GZ nr. 454001/07.05.2012/SPCLEP Târgu Jiu, având calitatea de alegător;
- TEOROC ŞTEFAN, cetăţean român, având CNP 1721006461522, domiciliat în oraşul Bragadiru, Prelungirea Ghencea nr. 45, bl. C2, sc. B, et. 4, ap. 59, judeţul Ilfov, identificat cu Ci seria IF nr. 218872/02.04.2009/SPCLEP Bragadiru, având calitatea de alegător;
- VLĂSCEANU ANA MARIA, cetăţean român, având CNP 2880623420071, domiciliată în Bucureşti, Intrarea Lt. Marcel Andreescu nr. 7, et. 1, ap. 2, sectorul 1, identificată cu CI seria RR nr. 695552/07.07.2010/SPCEP S1 biroul nr. 3, având calitatea de alegător;
- IONESCU MIRCEA, cetăţean român, având CNP 1600606400461, domiciliat în Bucureşti, sectorul 4, şos. Olteniţei nr. 248, bl. 123, sc. 1, et. 5, ap. 34, identificat cu CI seria RR nr. 469176/10.04.2006/SPCEP S4 biroul nr. 2, având calitatea de alegător;
- PETRE COSTEL, cetăţean român, având CNP 1511016131265, domiciliat în municipiul Constanţa, judeţul Constanţa, bd. I. Gh. Duca nr. 81C, bl. L44, sc. A, et. 3, ap. 14, identificat cu CI seria KT nr. 297383/20.09.2002/Municipiul Constanţa, având calitatea de alegător;
- POROŞNICU ALEXANDRU, cetăţean român, având CNP 1600710400579, domiciliat în municipiul Bucureşti, sectorul 1, str. Borşa nr. 44-46, bl. 4E, sc. 1, et. 4, ap. 16, identificat cu CI seria RR nr. 622451/22.07.2009/SPCEP S1 biroul nr. 2, având calitatea de alegător;
- ANGHEL DAN VALENTIN, cetăţean român, având CNP 1680512423011, domiciliat în Bucureşti, sectorul 3, str. Prof. Dr. Ştefan S. Nicolau nr. 4, bl. S1, sc. 2, et. 2, ap. 61, identificat cu CI seria RT nr. 555625/08.05.2008/SPCEP S3 biroul nr. 3, având calitatea de alegător;
- CĂPĂŢÂNĂ GHEORGHE, cetăţean român, având CNP 1571115400038, domiciliat în oraşul Otopeni, str. Maramureş nr. 24B, bl. D, et. 3, ap. 14, judeţul Ilfov, identificat cu CI seria IF nr. 272512/07.01.2011/SPCLEP Otopeni, având calitatea de alegător;
- HULUBEI EMILIAN, cetăţean român, având CNP 1781004450017, domiciliat în Bucureşti, sectorul 5, str. Podul Giurgiului nr. 3, bl. 11, sc. 1, et. 8, ap. 52, identificat cu CI seria DP nr. 138603/02.07.2010/DEPABD, având calitatea de alegător,
în conformitate cu dispoziţiile art. 2 pct. (3) din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată,
constituim prin prezenta declaraţie comitetul de iniţiativă legislativă intitulată "Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii", care are ca scop elaborarea unor soluţii legislative apte şi capabile să asigure un cadru normativ echilibrat în distribuirea drepturilor şi obligaţiilor partenerilor relaţiilor de muncă în vederea implementării cu succes a politicilor privind ocuparea forţei de muncă ce apare ca necesară şi oportună.
Proiectul de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii vizează consolidarea dimensiunii parteneriale în configurarea drepturilor şi obligaţiilor salariaţilor, precum şi întărirea garanţiilor juridice de care beneficiază aceştia.
De asemenea, declarăm prin prezenta că nu încălcăm prevederile art. 2 alin. 2 din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, articol care prevede că "nu pot face parte din comitetul de iniţiativă persoanele alese în funcţie prin vot universal, membrii Guvernului, persoanele numite în funcţie de primul-ministru sau care nu pot face parte, potrivit legii, din partide politice", anexând totodată prezentei şi declaraţiile noastre individuale.
A fost desemnat, cu unanimitate de voturi, ca preşedinte al Comitetului de iniţiativă, domnul Dumitru Costin, pentru rezolvarea problemelor operative şi reprezentarea comitetului în raporturile sale cu autorităţile publice centrale şi locale.
Dăm prezenta declaraţie spre a servi la instituţiile competente în vederea constituirii comitetului de iniţiativă legislativă intitulată "Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii".
Redactat şi autentificat de Biroul Notarial Public "Pisano Claudia Elena", în 7 exemplare, astăzi data autentificării, din care 6 exemplare se eliberează părţilor şi un exemplar rămâne în arhiva biroului notarial.
Semnături:
ATHANASIU ALEXANDRU
COSTIN DUMITRU
CHELARU DĂNUŢ
FREIBERGHER NICULINA
IVAŞCU MINEL
KNIESNER MARIANA
MIHAI CRISTIAN
MIU ILIE
ILCEA IONEL
IONESCU MIRCEA
PETRE COSTEL
POROŞNICU ALEXANDRU
ANGHEL DAN VALENTIN
CĂPĂŢÂNĂ GHEORGHE
HULUBEI EMILIAN
MUREŞAN ADOLF
ONOFREI IOANA
OŢELEA IONEL
PISC-SCRĂDEANU ION
TEOROC ŞTEFAN
VLĂSCEANU ANA MARIA
II._
ROMÂNIA
BIROUL NOTARIAL PUBLIC "PISANO CLAUDIA ELENA"
Str. C.C. Arion nr. 14, parter, ap. 1, sectorul 1
Bucureşti, cod fiscal RO 19837844
Tel./Fax: 021/420.34.78
Cod avp 1270
ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE nr. 601 din 1 octombrie 2012
Eu, PISANO CLAUDIA ELENA, notar public, la cererea părţilor, m-am deplasat în Bucureşti, Str. Turturelelor nr. 11A, et. 3, sectorul 3, unde am găsit pe:
- ATHANASIU ALEXANDRU, cetăţean român, având CNP 1550101401079, domiciliat în Bucureşti, str. Fabrica de Cărămidă nr. 1A, Vila 1, sectorul 1, identificat cu CI seria RT nr. 711650/14.01.2010/SPCEP S1 biroul nr. 5, în nume propriu;
- COSTIN DUMITRU, cetăţean român, având CNP 1611114090021, domiciliat în Bucureşti, Str. 11 Iunie nr. 73, et. 3, ap. 3, sectorul 4, identificat cu CI seria RT nr. 650607/21.08.2009/SPCEP S4 biroul nr. 2, în nume propriu;
- CHELARU DĂNUŢ, cetăţean român, având CNP 1640823400624, domiciliat în Bucureşti, sectorul 6, aleea Istru nr. 1, bl. P2, sc. A, et. 2, ap. 6, identificat cu CI seria RR nr. 959960/20.09.2012/SPCEP S5, în nume propriu;
- FREIBERGHER NICULINA, cetăţean român, având CNP 2560911400450, domiciliată în Bucureşti, str. Lăptari Tei nr. 2, bl. 6, sc. A, et. 6, ap. 37, sectorul 2, identificată cu CI seria RD nr. 478160/14.06.2006/SPCEP S2, biroul nr. 2, în nume propriu;
- IVAŞCU MINEL, cetăţean român, având CNP 1611016400288, domiciliat în Bucureşti, str. Pâncota nr. 9, bl. 11N, sc. 6, et. 3, ap. 165, sectorul 2, identificat cu CI seria RR nr. 727179/10.03.2011/SPCEP sectorul 2, în nume propriu;
- KNIESNER MARIANA, cetăţean român, având CNP 2560301400269, domiciliată în Bucureşti, şos. Berceni nr. 21, bl. 28, sc. 1, et. 7, ap. 31, sectorul 4, identificată cu CI seria RT nr. 379724/08.04.2005/Secţia 15, în nume propriu;
- MIHAI CRISTIAN, cetăţean român, având CNP 1740912034985, domiciliat în Bucureşti, bd. Iuliu Maniu nr. 176-180, bl. 41, sc. 1, et. 7, ap. 32, sectorul 6, identificat cu CI seria RR nr. 667364/13.05.2010/SPCEP S6 biroul nr. 2, în nume propriu;
- MIU ILIE, cetăţean român, având CNP 1520102035027, domiciliat în municipiul Piteşti, str. Mr. Gheorghe Şonţu nr. 2, bl. D6, sc. B1, ap. 10, judeţul Argeş, identificat cu CI seria AS nr. 626343/31.03.2009/SPCEP Piteşti, în nume propriu;
- MUREŞAN ADOLF, cetăţean român, având CNP 1520102201027, domiciliat în municipiul Deva, bd. Decebal, bl. 23, sc. F, et. 3, ap. 51, judeţul Hunedoara, identificat cu CI seria HD nr. 333004/03.08.2006/SPCLEP Deva, în nume propriu;
- ONOFREI IOANA, cetăţean român, având CNP 2510725400619, domiciliată în Bucureşti, str. Armeniş nr. 2, bl. P3, sc. B, et. 3, ap. 51, sectorul 3, identificată cu CI seria RR nr. 584863/10.04.2009/SPCEP S3 biroul nr. 4, în nume propriu;
- PISC-SCRĂDEANU ION, cetăţean român, având CNP 1571207182785, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, aleea Petreşti nr. 14, judeţul Gorj, identificat cu CI seria GZ nr. 454001/07.05.2012/SPCLEP Târgu Jiu, în nume propriu;
- TEOROC ŞTEFAN, cetăţean român, având CNP 1721006461522, domiciliat în Bragadiru, Prelungirea Ghencea nr. 45, bl. C2, sc. B, et. 4, ap. 59, judeţul Ilfov, identificat cu CI seria IF nr. 218872/02.04.2009/SPCLEP Bragadiru, în nume propriu;
- VLĂSCEANU ANA MARIA, cetăţean român, având CNP 2880623420071, domiciliată în Bucureşti, Intrarea Lt. Marcel Andreescu nr. 7, et. 1, ap. 2, sectorul 1, identificată cu CI seria RR nr. 695552/07.07.2010/SPCEP S1 biroul nr. 3, în nume propriu;
- IONESCU MIRCEA, cetăţean român, având CNP 1600606400461, domiciliat în Bucureşti, sectorul 4, Şos. Olteniţei nr. 248, bl. 123, sc. 1, et. 5, ap. 34, identificat cu CI seria RR nr. 469176/10.04.2006/SPCEP S4 biroul nr. 2, în nume propriu;
- PETRE COSTEL, cetăţean român, având CNP 1511016131265, domiciliat în municipiul Constanţa, judeţul Constanţa, bd. I. Gh. Duca nr. 81C, bl. L44, sc. A, et. 3, ap. 14, identificat cu CI seria KT nr. 297383/20.09.2002/Municipiul Constanţa, în nume propriu;
- POROŞNICU ALEXANDRU, cetăţean român, având CNP 1600710400579, domiciliat în municipiul Bucureşti, sectorul 1, str. Borşa nr. 44-46, bl. 4E, sc. 1, et. 4, ap. 16, identificat cu CI seria RR nr. 622451/22.07.2009/SPCEP S1 biroul nr. 2, în nume propriu;
- ANGHEL DAN VALENTIN, cetăţean român, având CNP 1680512423011, domiciliat în Bucureşti, sectorul 3, str. Prof. Dr. Ştefan S. Nicolau nr. 4, bl. S1, sc. 2, et. 2, ap. 61, identificat cu CI seria RT nr. 555625/08.05.2008/SPCEP S3 biroul nr. 3, în nume propriu;
- CĂPĂŢÂNĂ GHEORGHE, cetăţean român, având CNP 1571115400038, domiciliat în oraşul Otopeni, str. Maramureş nr. 24B, bl. D, et. 3, ap. 14, judeţul Ilfov, identificat cu CI seria IF nr. 272512/07.01.2011/SPCLEP Otopeni, în nume propriu;
- HULUBEI EMILIAN, cetăţean român, având CNP 1781004450017, domiciliat în Bucureşti, sectorul 5, str. Podul Giurgiului nr. 3, bl. 11, sc. 1, et. 8, ap. 52, identificat cu CI seria DP nr. 138603/02.07.2010/DEPABD, în nume propriu,
care, după ce au citit actul şi au luat cunoştinţă de anexe, au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.
În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995, republicată,
se declară autentic prezentul înscris.
S-a perceput onorariul de 100,00 lei şi 24,00 lei TVA, cu Chitanţa nr. 729/2012.
Notar public,
Pisano Claudia Elena
III._
ROMÂNIA
BIROUL NOTARIAL PUBLIC "PISANO CLAUDIA ELENA"
Str. C.C. Arion nr. 14, parter, ap. 1, sectorul 1
Bucureşti, cod fiscal RO 19837844
Tel./Fax: 021/420.34.78
Cod avp 1270
ÎNCHEIERE DE RECTIFICARE nr. 22 din 2 octombrie 2012
Eu, PISANO CLAUDIA ELENA, notar public, din oficiu, verificând actele de identitate care au stat la baza autentificării declaraţiei, constat că:
În Declaraţia autentificată cu nr. 601 din 1 octombrie 2012 de Biroul Notarial Public "Pisano Claudia Elena", cu sediul în Bucureşti, la p. 3 şi 4 la rubrica "Semnături", din eroare, au rămas menţionate numele şi prenumele a două persoane, Ilcea Ionel şi Oţelea Ionel, care, în realitate, nu au fost prezente în faţa notarului public şi nici semnatare ale declaraţiei.
În dreptul numelui şi prenumelui Ilcea Ionel, precum şi în dreptul numelui şi prenumelui Oţelea Ionel s-a barat rubrica cu o linie orizontală pentru a se evidenţia că cele două persoane nu sunt semnatare ale documentului.
Faţă de cele constatate, în baza art. 54 din Legea nr. 36/1995, republicată, şi a Regulamentului de punere în aplicare a legii, notarul public
DISPUNE:
Rectificarea Declaraţiei autentificate cu nr. 601 din 1 octombrie 2012 de Biroul Notarial Public "Pisano Claudia Elena", cu sediul în Bucureşti, în sensul că, la rubrica "Semnături", numele şi prenumele Ilcea Ionel şi Oţelea Ionel, în dreptul cărora există barată o linie orizontală pentru a se evidenţia că cele două persoane nu au fost semnatare ale documentului, nu se vor lua în considerare, semnatarii documentului fiind Athanasiu Alexandru, Costin Dumitru, Chelaru Dănuţ, Freibergher Niculina, Ivaşcu Minel, Kniesner Mariana, Mihai Cristian, Miu Ilie, Mureşan Adolf, Onofrei Ioana, Pisc-Scrădeanu Ion, Teoroc Ştefan, Vlăsceanu Ana Maria, Ionescu Mircea, Petre Costel, Poşnicu Alexandru, Anghel Dan Valentin, Căpăţână Gheorghe şi Hulubei Emilian.
Celelalte menţiuni prevăzute în Declaraţia autentificată cu nr. 601 din 1 octombrie 2012 de Biroul Notarial Public "Pisano Claudia Elena", cu sediul în Bucureşti, rămân neschimbate.
Redactat şi editat la Biroul Notarial Public "Pisano Claudia Elena, în 8 exemplare care fac parte integrantă din actul de mai sus, făcându-se menţiune în acest sens pe toate exemplarele înscrisului.
Scutit de onorariu.
Notar public,
Pisano Claudia Elena
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 773 din data de 16 noiembrie 2012