Nr. crt. | Atribuţii | Indicatori de performanţă | Punctaj maxim | Punctaj acordat |
Autoevaluare | Evaluare |
2.1. | Elaborează graficul inspecţiilor şcolare şi efectuează cel puţin 9 zile lunar de inspecţie în domeniul curricular/domeniul său de competenţă la unităţile de învăţământ de stat şi particular. | Graficul inspecţiilor şcolare şi procesele - verbale de inspecţie' | 6 | | |
Respectă principiile şi graficul propriu de inspecţie şi planul general de inspecţie al inspectoratului şcolar. | 2 | | |
Asigură desfăşurarea fluentă a activităţii şi respectă regulamentul de ordine interioară. | 2 | | |
2.2. | Elaborează criterii de monitorizare şi evaluare a calităţii managementului educaţional şi asigură consiliere pentru dezvoltarea capacităţii de autoevaluare a unităţii de învăţământ. | Criteriile de monitorizare şi evaluare a calităţii managementului sunt în concordanţă cu standardele de calitate/obiectivele din legea calităţii. | 1,5 | | |
Existenţa analizei rezultatelor evaluărilor calităţii managementului şi concretizarea acestora în planul de măsuri | 1,5 | | |
2.3. | Redactează rapoarte, informări, procese-verbale, studii şi programe de măsuri de valorificare a activităţii de evaluare instituţională. | Existenţa rapoartelor, informărilor, proceselor-verbale, studiilor şi programelor de măsuri de valorificare a activităţii de evaluare instituţională | 2 | | |
2.4. | Coordonează activitatea de evaluare a activităţii directorilor unităţilor de învăţământ preuniversitar şi asigură evaluarea acestora, conform legislaţiei în vigoare. | Implicarea în activitatea de evaluare a activităţii directorilor unităţilor de învăţământ din zona de responsabilitate şi asigurarea evaluării acestora, conform legislaţiei în vigoare | 1 | | |
Completarea fişelor de evaluare a directorilor, dacă este cazul | 1 | | |
2.5. | Participă în comisiile pentru acordarea salariilor şi gradaţiilor de merit, a recompenselor (ordine, distincţii, decoraţii) şi în cele de anchetă, constituite în vederea cercetării abaterilor săvârşite de cadre didactice, personal de conducere, îndrumare şi control. | Transparenţa procesului de acordare a salariului, gradaţiilor de merit, recompenselor se realizează printr-o atitudine responsabilă, corectă şi imparţială. | 3 | | |
Cercetarea presupuselor abateri, în conformitate cu legislaţia în vigoare | 2 | | |
2.6. | Îndrumă şi verifică activitatea comisiilor de asigurare a calităţii din şcoli şi întocmeşte sinteze, analize, recomandări privind autoevaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar. Monitorizează şi evaluează strategiile şi procedurile de asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ, în conformitate cu politica Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi în consens cu strategia inspectoratului şcolar judeţean de asigurare a calităţii. | Existenţa sintezelor, analizelor, recomandărilor privind autoevaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar | 1,5 | | |
Culegerea informaţiilor se face cu ajutorul chestionarelor evaluative. | 1,5 | | |
Chestionarele/Rapoartele sunt interpretate prin raportare la standardele de calitate. | 1,5 | | |
Verificarea aplicării/respectării procedurilor de asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ | 1,5 | | |
Monitorizarea şi evaluarea strategiilor şi procedurilor de asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ, în conformitate cu politica Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi în consens cu strategia inspectoratului şcolar judeţean de asigurare a calităţii | 2 | | |