ORDIN nr. 1234 din 20 octombrie 2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare - START, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 741/2015
Având în vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) şi (7) din Hotărârea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,
ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri emite următorul ordin:
Art. I
Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare - START, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 741/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 şi 415 bis din 11 iunie 2015, se modifică după cum urmează:
1.La punctul 6 subpunctul 6.8, alineatele (5) şi (6) vor avea următorul cuprins:
"(5) În maximum 45 de zile lucrătoare de la semnarea contractului, dar nu mai târziu de 16 noiembrie 2015, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia de decont la sediul OTIMMC. Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul Programului vor fi certificate prin vizita la faţa locului a reprezentanţilor UMCR din cadrul OTIMMC în termen de 20 de zile lucrătoare de la depunerea decontului, dar nu mai târziu de 26 noiembrie 2015. Reprezentanţii UMCR vor face verificări la faţa locului, consemnând cele constatate într-un proces-verbal, contrasemnat de beneficiar, întocmit în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
(6) În situaţia neefectuării cheltuielilor sau în cazul în care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea iniţială ori elementele de cost achiziţionate nu sunt noi şi puse în funcţiune, beneficiarul nu primeşte finanţare pentru acestea."
2.La punctul 6, subpunctul 6.9 va avea următorul cuprins:
"6.9. Termenul de 45 de zile se poate prelungi doar cu acordul DPAIPIMM, la propunerea OTIMMC, pentru situaţii excepţionale (de exemplu, întârzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN). Prelungirea se acordă o singură dată, pe baza unei cereri depuse de către solicitant la sediul OTIMMC cu cel puţin 5 zile înainte de expirarea termenului-limită de depunere a decontului. Prelungirea nu poate depăşi termenul-limită de efectuare a cheltuielilor, respectiv 16 noiembrie 2015."
Art. II
Direcţia politici antreprenoriale şi implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri şi oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri,

Anca-Laura Ionescu,

secretar de stat

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 797 din data de 27 octombrie 2015