RAPORT nr. 15877 din 5 noiembrie 2014 privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Sediul central
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
- extras -
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5), şi (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu Planul de control pe anul 2014, aprobat de preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, precum şi cu notificarea misiunii de control, în perioada 25 august-18 septembrie 2014 s-a efectuat controlul finanţării Partidului Social Democrat - Sediul central pentru anul 2013.
I.Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispoziţia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Social Democrat - Sediul central au totalizat 15.203.653,93 lei şi au fost obţinute din cotizaţiile membrilor de partid în sumă de 10.831.065,86 lei, din donaţii în sumă de 813.908,97 lei, din subvenţii de la bugetul de stat în sumă de 2.194.634,74 lei şi din alte surse de venit în sumă de 1.364.044,36 lei. De asemenea s-a constatat faptul că au fost încălcate prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru aceste fapte, Partidul Social Democrat - Sediul central a fost sancţionat conform art. 41 alin. (1) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
II.Recomandări:
- respectarea reglementărilor contabile în vigoare;
- deschiderea unui cont bancar separat pentru încasarea şi utilizarea subvenţiei de la bugetul de stat;
- transmiterea către Autoritatea Electorală Permanentă a formularelor prevăzute de către Hotărârea Guvernului nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare, la termenele prevăzute;
- verificarea documentelor transmise de către organizaţii şi comunicarea soluţiilor corecte pentru remedierea erorilor din contabilitate;
- toate documentele întocmite/transmise trebuie să poarte dovada autenticităţii şi responsabilităţii întocmirii lor, respectiv semnătură şi stampilă.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 913 din data de 16 decembrie 2014