Nr. crt. | Criteriul specific de performanţă | Dimensiunile specifice criteriului analizat |
1. | Îndeplinirea atribuţiilor funcţionale specifice ale unităţii sanitare cu paturi, prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia | a) Prioritizarea acţiunilor care stau la baza îndeplinirii atribuţiilor specifice, precum şi corelarea acestora cu resursele disponibile |
b) Modul de rezolvare a problemelor identificate şi sesizate în îndeplinirea atribuţiunilor specifice |
c) Impactul deciziilor luate asupra modului de îndeplinire a atribuţiunilor funcţionale specifice |
2. | Îndeplinirea atribuţiilor specifice comandantului, pe linia implementării sistemului de control intern/ managerial, precum şi gradul de implementare a standardelor de control intern/managerial, în cadrul unităţii sanitare cu paturi | a) Existenţa cadrului organizatoric şi a setului minim de documente necesare implementării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial |
b) Stabilirea obiectivelor specifice structurii în concordanţă cu cerinţele S.M.A.R.T. şi asocierea unor indicatori de performanţă pentru fiecare obiectiv |
c) Evaluarea deciziilor luate în urma analizei stadiului implementării şi dezvoltării sistemului propriu de control intern/managerial |
d) Managementul riscurilor identificate în cadrul unităţii sanitare cu paturi |
e) Evaluarea sistemului de control intern |
3. | Nivelul de realizare, în etapa evaluată, a obiectivelor stabilite în cadrul planului de dezvoltare a unităţii sanitare cu paturi | a) Monitorizarea încadrării în timp a activităţilor stabilite în cadrul obiectivelor |
b) Alocarea şi utilizarea raţională a resurselor financiare pentru îndeplinirea activităţilor stabilite în cadrul obiectivelor |
c) Monitorizarea şi evaluarea trimestrială a gradului de realizare a obiectivelor anuale stabilite în etapa evaluată |
4. | Atribuţiile, ce revin comandantului, în evaluarea membrilor comitetului director şi şefilor de secţie/laborator/ serviciu medical, atât în baza contractelor de administrare încheiate conform prevederilor legale, cât şi a atribuţiilor stabilite prin fişa postului | a) Elaborarea indicatorilor de performanţă şi a nivelului acestora, în concordanţă cu nivelul indicatorilor de performanţă asumaţi prin contractul de management |
b) Monitorizarea şi evaluarea îndeplinirii obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă stabiliţi în contractul de administrare |
5. | Implementarea Planului de prevenire şi protecţie, elaborarea de proceduri, planuri de măsuri şi controlul aplicării acestora, asigurarea mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă a personalului adaptate la specificul fiecărei/fiecărui secţii/ compartiment din unitatea sanitară cu paturi şi a instructajului personalului | a) Existenţa şi implementarea Planului de prevenire şi protecţie |
b) Existenţa tematicii pentru asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă |
c) Modul de implementare a Planului de prevenire şi protecţie |
d) Nivelul de asigurare cu echipamente de protecţie, alimentaţie de protecţie, substanţe dezinfectante şi antiseptice, materiale de igienă personală şi de curăţenie, raportat la necesarul stabilit |
6. | Activitatea desfăşurată de Comisia de expertiză medico-militară* __ * Criteriul specific de performanţă este avut în vedere doar pentru unităţile sanitare cu paturi pe lângă care funcţionează comisii de expertiză medico-militară. | Analiza cauzelor care au determinat neavizarea deciziilor emise de Comisia de expertiză medico-militară de către Comisia centrală de expertiză medico-militară |
7. | Pregătirea personalului şi resurselor materiale pentru asigurarea asistentei medicale în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză | a) Existenţa planurilor de pregătire |
b) Modul de executare a activităţilor de pregătire cuprinse în Plan |
8. | Respectarea prevederilor legale privind aplicarea sancţiunilor disciplinare, pe categorii de personal, pentru abaterile disciplinare ale angajaţilor unităţii sanitare cu paturi pentru neregulile semnalate | Respectarea prevederilor legale privind aplicarea sancţiunilor personalului încadrat în unitatea sanitară |
9. | Respectarea legalităţii privind soluţionarea petiţiilor | a) Existenţa registrului de evidenţă a cererilor şi reclamaţiilor |
b) Monitorizarea cererilor şi reclamaţiilor primite |
c) Respectarea legalităţii privind soluţionarea cererilor şi reclamaţiilor, potrivit prevederilor legale în vigoare |
10. | Nivelul privind organizarea, implementarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, precum şi a celor în domeniul informatic şi de comunicaţii, la nivelul unităţii sanitare cu paturi | a) Organizarea şi administrarea securităţii, protecţia personalului, protecţia fizică, protecţia documentelor clasificate şi securitatea industrială |
b) Respectarea prevederilor specifice pe linia protecţiei informaţiilor clasificate în activitatea de verificare şi avizare a informaţiilor de interes public ce urmează să fie tipărite, multiplicate, difuzate, transmise prin canale de informaţii neprotejate |
c) Eficacitatea măsurilor adoptate în cadrul activităţilor de control pentru asigurarea protecţiei informaţiilor clasificate în scopul prevenirii, contracarării şi eliminării oricăror riscuri de securitate |
d) Modul de aplicare a prevederilor legilor, normelor, dispoziţiilor, instrucţiunilor şi precizărilor specifice pe linia protecţiei informaţiilor clasificate şi măsurile adoptate pentru remedierea deficienţelor şi perfecţionarea cadrului organizatoric şi funcţional pe linia informaţiilor clasificate |
e) Modul de gestionare a activităţii de verificare a persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate, de iniţiere a procesului de solicitare a eliberării certificatelor de securitate/autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate şi de luare a măsurilor necesare pentru revalidarea sau retragerea certificatelor de securitate/autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate |
f) Respectarea legalităţii privind aplicarea măsurilor necesare clasificării şi definirii tuturor componentelor contractelor clasificate ce urmează a se încheia cu firmele/operatorii economici care posedă autorizaţie/certificat de securitate industrială |
g) Modul de gestionare a incidentelor de securitate, a cazurilor de compromitere a informaţiilor clasificate şi eficienţa măsurilor de limitare a consecinţelor şi de prevenire a unor astfel de situaţii |
h) Situaţia acreditărilor de securitate a Sistemului informatic şi de comunicaţii (SIC) şi respectarea documentaţiei de acreditare aprobată |
i) Protejarea informaţiilor rezultate din prelucrarea datelor pacienţilor |
j) Existenţa unui plan de îmbunătăţire a calităţii sistemului de informaţii |
k) îndeplinirea măsurilor stabilite în urma controalelor executate de Direcţia contrainformaţii şi securitate militară, eşalonul superior sau de alte structuri cu atribuţii pe linia protecţiei informaţiilor |
l) Administrarea şi configurarea SIC în conformitate cu ghidurile de securitate din Ministerul Apărării Naţionale |