ORDIN nr. 1717 din 17 decembrie 2012 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare şi acces la informaţiile din cazierul fiscal
Având în vedere dispoziţiile art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare şi acces la informaţiile din cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756 din 27 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La anexa nr. 1, formularul 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", cod MFP 14.13.43.15/6, se modifică şi se înlocuieşte cu formularul prevăzut în anexa la prezentul ordin.
2.La anexa nr. 3, capitolul II "Procedura de actualizare a faptelor şi situaţiilor înscrise în cazierul fiscal", după secţiunea F2 "Dispoziţii speciale privind scoaterea situaţiilor privind inactivitatea fiscală, declarată de activitatea de inspecţie fiscală în condiţiile art. 781 alin. (1) lit. b)-c) din Codul de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate" se introduce o nouă secţiune, secţiunea G, cu următorul cuprins:
"G. Dispoziţii speciale referitoare la scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a situaţiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată
1. Situaţiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidenţa cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, în condiţiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Pentru scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a acestor situaţii, fişa de actualizare se întocmeşte de către compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidenţă a fost înregistrată persoana juridică declarată inactivă fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivată, după primirea informaţiei/comunicarea documentului care atestă radierea persoanei juridice declarate inactivă fiscal, prin completarea formularului 508 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifează căsuţa «reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal».
3. Fişa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal în a cărui sferă de competenţă intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat fără a fi reactivată.
4. Dispoziţiile secţiunii A pct. 6 şi 7 se aplică în mod corespunzător."
Art. II
- Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III
Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. IV
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,

Florin Georgescu

ANEXĂ:

508

Număr de operator de date cu caracter personal - ...

FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL privind inactivitate fiscală

Unitatea teritorială competentă ...............

Instituţia ...............

Judeţul ...............

Organul care actualizează

...............

Înregistrat la unitatea teritorială competentă

Nr. .......... Data ...../...../...........

Înregistrat la organul care actualizează

Nr. .......... Data ...../...../...........

Înregistrat la compartimentul cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal

Nr. .......... Data ...../...../...........

FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL privind inactivitate fiscală
Contribuabilul:
Cod de identificare fiscală: ...............
Nume şi prenume/denumire: ..............................
Domiciliul fiscal: Judeţ: ............... Localitate: ...............
Sector ........ Strada: ............... Număr: ...... Bloc ...... Scara: ........
Ap. ........ Telefon ............... Fax: ................... E-mail ..................
se fac actualizări la fapta menţionată în prezentul document.

Cod faptă

Act normativ care prevede fapta

Fapta săvârşită

Documentul prin care s-a declarat starea de inactivitate fiscală

Menţiuni privind:

Data de la care persoana juridică a fost declarată inactivă fiscal (pentru art. 2 alin. (2) lit. b)),

Persoana juridică reprezentată, declarată inactivă fiscal şi data de la care aceasta a fost declarată inactivă fiscal (pentru art. 2 alin. (3))

Tip modificare*

Documentul prin care persoana a fost reactivată/Informaţii referitoare la radierea persoanei juridice declarate inactive anterior radierii

Nr.

Data

Nr.

Data emiterii

Data reactivării/Data radierii

 

Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 - art. 2 alin. (2) lit. b)

Stare de inactivitate fiscală

       

SAU

 

Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 - art. 2 alin. (3)

Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal

       

Date despre

Fişa de înscriere iniţială/

Fişa de actualizare înscrieri

Instituţia ...............

Judeţul ...............

Înregistrarea fişei la compartimentul registrul contribuabililor/inspecţie fiscală/cazier fiscal Nr. .......... Data ...../...../...........

*Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A - anularea înscrierii

CONDUCĂTOR organ care actualizează ...............
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, de către salariatul ............... Semnătura salariatului:
la data de: ...../...../...........
Cod MFP: 14.13.43.15/6
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 896 din data de 28 decembrie 2012