REZOLUŢIE nr. MSC.355(92) din 21 iunie 2013 - Amendamente la Convenţia internaţională din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC)
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitatului,
notând articolul X din Convenţia internaţională din 1972 pentru securitatea containerelor (denumită în continuare Convenţia) referitor la procedura specială de amendare a anexelor la Convenţie,
luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa, amendamentele propuse la Convenţie în conformitate cu procedura stabilită la paragrafele 1 şi 2 din articolul X al Convenţiei,
1.adoptă amendamentele la anexele la Convenţie, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2.stabileşte, în conformitate cu paragraful 3 al articolului X din Convenţie, că amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 iulie 2014, cu excepţia cazului în care, înainte de 1 ianuarie 2014, cinci sau mai multe părţi contractante la Convenţie notifică secretarului general obiecţiile lor la amendamente;
3.solicită secretarului general, în conformitate cu paragraful 2 al articolului X din Convenţie, să transmită tuturor părţilor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă, în vederea acceptării lor;
4.solicită, de asemenea, secretarului general să informeze toate părţile contractante şi toţi membrii Organizaţiei asupra oricăror cereri şi comunicări făcute în conformitate cu articolul X din Convenţie şi asupra datei la care amendamentele intră în vigoare.
-****-
PARTEA I: ANEXA I - Reguli pentru încercarea, inspectarea, acceptarea şi întreţinerea containerelor
I.CAPITOLUL I: Reguli comune tuturor sistemelor de acceptare
(1)_
1.După titlul capitolului I se introduce următorul text:
"Prevederi generale
În scopul prezentei anexe se aplică următoarele definiţii:
Litera g înseamnă acceleraţia gravitaţională standard, egală cu 9,8 m/s2.
Cuvântul «sarcină», atunci când este utilizat pentru a descrie o cantitate fizică care se poate exprima în unităţi, semnifică masă.
Masa brută maximă de serviciu sau R înseamnă masa totală maximă admisibilă a containerului şi a încărcăturii sale. Litera R se exprimă în unităţi de masă. Atunci când în anexe se face referire la forţe gravitaţionale derivate din această valoare, acea forţă, care este o forţă de inerţie, se indică prin Rg.
Sarcina utilă maximă admisibilă sau P înseamnă diferenţa dintre masa brută maximă de serviciu şi tară. Litera P se exprimă în unităţi de masă. Dacă în anexe se face referire la forţe gravitaţionale derivate din această valoare, acea forţă, care este o forţă de inerţie, se indică prin Pg.
Ţara înseamnă masa containerului gol, inclusiv accesoriile permanent fixate."
(2)Regula 1 - Plăcuţa pentru aprobarea de securitate
2.Subparagraful 1(b) al regulii 1 se modifică după cum urmează:
"b) Pe fiecare container toate marcajele indicând masa brută maximă de serviciu trebuie să corespundă cu informaţiile privind masa brută maximă de serviciu înscrise pe plăcuţa pentru aprobarea de securitate."
3.Subparagraful 2(a) se modifică după cum urmează:
"a) Plăcuţa trebuie să conţină următoarele informaţii, redactate cel puţin în limba engleză sau franceză:
«APROBARE DE SECURITATE CSC»
Ţara de acceptare şi indicativul acceptării
Data fabricaţiei (luna şi anul)
Numărul de identificare al containerului dat de către fabricant sau, în cazul containerelor existente la care acest număr nu se cunoaşte, numărul atribuit de către Administraţie
Masa brută maximă de serviciu (kg şi lbs)
Sarcina admisibilă la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs)
Forţa de încercare la rigiditate transversală (newtoni)"
4.La sfârşitul paragrafului 3 se adaugă un nou text după cum urmează:
", la data următoarei examinări planificate sau înainte de aceasta, ori înaintea oricărei altei date aprobate de Administraţie, cu condiţia ca această marcare să fie făcută cel târziu la 1 iulie 2015."
5.După paragraful 4 existent se adaugă un nou paragraf 5, după cum urmează:
"5. Un container a cărui fabricaţie a fost terminată înainte de 1 iulie 2014 poate păstra plăcuţa pentru aprobarea de securitate autorizată de Convenţie înainte de acea dată, atât timp cât nu survin modificări structurale la acel container."
II.CAPITOLUL IV: Reguli pentru acceptarea containerelor existente şi a containerelor noi neacceptate în timpul fabricaţiei
(1)Regula 9 - Acceptarea containerelor existente
6.Subparagrafele 1(c) şi 1(e) se modifică după cum urmează:
"c) Modificare fără obiect în limba română.
.................
e) Sarcina admisibilă la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs); şi"
(2)Regula 10 - Acceptarea containerelor noi neacceptate în timpul fabricaţiei
7.Subparagrafele (c) şi (e) se modifică după cum urmează:
"c) Modificare fără obiect în limba română.
................
e) Sarcina admisibilă la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs); şi"
PARTEA I1: Apendice
8.Al 4-lea, al 5-lea şi al 6-lea alineat din modelul plăcuţei pentru aprobarea de securitate reprodus în apendice se modifică după cum urmează:
"MASA BRUTĂ MAXIMĂ DE SERVICIU ...... kg .... lbs
SARCINA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g ...... kg ........ lbs
FORŢA DE ÎNCERCARE LA RIGIDITATE TRANSVERSALĂ ......... newtoni"
9.Poziţiile de la 4 la 8 din apendice se modifică după cum urmează:
"4. Masa brută maximă de serviciu (kg şi lbs)
5. Sarcina admisibilă la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs)
6. Forţa de încercare la rigiditate transversală (newtoni)
7. Rezistenţa pereţilor frontali trebuie indicată pe plăcuţă numai dacă pereţii sunt concepuţi să suporte o forţă mai mică sau mai mare de 0,4 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă, adică 0,4 Pg.
8. Rezistenţa pereţilor laterali trebuie indicată pe plăcuţă numai dacă pereţii sunt concepuţi să suporte o forţă mai mică sau mai mare de 0,6 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă, adică 0,6 Pg."
10.Paragrafele 10 şi 11 existente se înlocuiesc cu următoarele:
"10. Rezistenţa la stivuire în cazul eliminării unei uşi trebuie indicată pe plăcuţă numai dacă containerul este aprobat pentru exploatarea cu o uşă eliminată. Marcarea va indica: SARCINA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g (... kg ... lbs) ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI. Acest marcaj trebuie afişat imediat lângă valoarea de încercare privind rezistenţa la stivuire (vezi linia 5).
11. Rezistenţa la deformare în cazul eliminării unei uşi trebuie indicată pe plăcuţă numai dacă containerul este aprobat pentru exploatarea cu o uşă eliminată. Marcarea va indica: FORŢA DE ÎNCERCARE LA RIGIDITATE TRANSVERSALĂ (......... newtoni). Acest marcaj trebuie afişat imediat lângă valoarea de încercare privind rigiditatea (vezi linia 6)."
PARTEA II: ANEXA II - Reguli pentru securitatea constructivă şi încercări
11.După titlul capitolului II se introduce următorul text:
"Prevederi generale
În scopul prezentei anexe se aplică următoarele definiţii:
Litera g înseamnă acceleraţia gravitaţională standard, egală cu 9,8 m/s2.
Cuvântul «sarcină», atunci când este utilizat pentru a descrie o cantitate fizică care se poate exprima în unităţi, semnifică masă.
Masa brută maximă de serviciu sau R înseamnă masa totală maximă admisibilă a containerului şi a încărcăturii sale. Litera R se exprimă în unităţi de masă. Atunci când în anexe se face referire la forţe gravitaţionale derivate din această valoare, acea forţă, care este o forţă de inerţie, se indică prin Rg.
Sarcina utilă maximă admisibilă sau P înseamnă diferenţa dintre masa brută maximă de serviciu şi ţară. Litera P se exprimă în unităţi de masă. Dacă în anexe se face referire la forţe gravitaţionale derivate din această valoare, acea forţă, care este o forţă de inerţie, se indică prin Pg.
Ţara înseamnă masa containerului gol, inclusiv accesoriile permanent fixate."
12.Prima propoziţie din Introducerea la Anexa II (Reguli pentru securitatea constructivă şi încercări) se modifică după cum urmează:
"La stabilirea cerinţelor prezentei anexe se subînţelege că în niciuna din fazele de exploatare a containerelor, forţele rezultate din mişcarea, amplasarea, stivuirea şi efectul gravitaţional al containerului încărcat şi forţele exterioare nu vor depăşi rezistenţa de caicul a containerului."
13.În secţiunea 1 (Ridicarea), subsecţiunea 1(A) (Ridicare prin piese de colţ), textul privind sarcinile de probă şi forţele aplicate se modifică după cum urmează:
"SARCINA DE PROBA ŞI FORŢE APLICATE
(1) Sarcina interioară:
O sarcină uniform repartizată, astfel încât masa totală a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu 2 R. În cazul unui container cisternă, dacă sarcina de probă a sarcinii interioare plus tara este mai mică de 2 R, se va adăuga containerului o sarcină suplimentară repartizată pe toată lungimea cisternei.
(2) Forţe exterioare aplicate:
Astfel încât să se ridice masa totală de 2 R în modul prescris (în coloana PROCEDURI DE ÎNCERCARE)"
14.În secţiunea 1 (Ridicarea), subsecţiunea 1(B) (Ridicare prin diverse alte metode) se înlocuieşte cu următorul text:

"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE

PROCEDURI DE ÎNCERCARE

Sarcina interioară:

(i) Ridicarea prin buzunarele pentru furci:

O sarcină uniform repartizată, astfel încât masa totală a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu 1,25 R

Forţe exterioare aplicate:

Astfel încât să se ridice masa totală egală cu 1,25 R în modul prescris (în coloana PROCEDURI DE ÎNCERCARE)

Containerul va fi aşezat pe bare care sunt situate în acelaşi plan orizontal; în fiecare din buzunarele pentru furci se centrează câte o bară pentru ridicarea containerului încărcat. Barele vor avea o lăţime egală cu cea a furcilor ce urmează a fi utilizate la manipularea containerului şi trebuie să pătrundă în centrul buzunarului pe 75% din lungimea acestuia.

Sarcina interioară:

O sarcină uniform repartizată, astfel încât masa totală a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu 1,25 R. În cazul unui container cisternă, dacă sarcina de probă a sarcinii interioare plus tara este mai mică de 1,25 R, se va adăuga containerului o sarcină suplimentară repartizată pe toată lungimea cisternei.

(ii) Ridicarea prin prindere cu braţe:

Containerul se va poziţiona pe suporturi aflate în acelaşi plan orizontal, câte unul sub fiecare din locaşurile pentru prinderea cu braţe. Aceste suporturi trebuie să aibă aceleaşi dimensiuni ca şi suprafaţa de ridicare a braţelor de prindere ce urmează a fi utilizate.

Forţe exterioare aplicate:

Astfel încât să se ridice masa totală egală cu 1,25 R în modul prescris (în coloana PROCEDURI DE ÎNCERCARE)

 
 

(iii) Alte metode:

Dacă containerele sunt proiectate ca să fie ridicate în stare încărcată prin orice altă metodă, nemenţionată la (A) sau (B) (i) şi (ii), ele trebuie să fie de asemenea încercate cu sarcina interioară şi cu forţe exterioare aplicate corespunzătoare condiţiilor de acceleraţie proprii acelei metode."

15.Paragrafele 1 şi 2 din secţiunea 2 (STIVUIREA) se modifică după cum urmează:
"1. În condiţiile de transport internaţional în care acceleraţia verticală maximă diferă apreciabil de 1,8 g şi atunci când, în mod incontestabil şi efectiv, containerul este limitat la aceste condiţii de transport, sarcina de probă la stivuire se poate modifice prin raportul corespunzător acceleraţiei.
2. La terminarea cu succes a acestei probe, containerul poate fi considerat că suportă deasupra, în mod static, sarcina admisibilă la stivuire, care trebuie să fie indicată pe plăcuţa pentru aprobarea de securitate la rubrica SARCINA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g (kg şi lbs)."
16.În secţiunea 2 (STIVUIREA) textul privind sarcinile de probă şi forţele aplicate se modifică după cum urmează:
"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE
(1) Sarcina interioară:
O sarcină uniform repartizată, astfel încât masa totala a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu 1,8 R. Containerele cisternă pot fi încercate în starea tarată.
(2) Forţe exterioare aplicate:
Astfel încât fiecare dintre cele patru piese de colţ superioare să fie supusă unei forţe verticale, de sus în jos, egală cu 0,25 x 1,8 x forţa gravitaţională a sarcinii admisibile la stivuire, aflate deasupra, în mod static."
17.Secţiunea 3 (SARCINILE CONCENTRATE) se modifică după cum urmează:

"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE

PROCEDURI DE ÎNCERCARE

(a) Pe acoperiş

Sarcina interioară:

Niciuna

Forţele exterioare aplicate trebuie să f e aplicate vertical, de sus în jos, pe suprafaţa exterioară a porţiunii cel mai puţin rezistente a acoperişului containerului.

Forţe exterioare aplicate:

 

O forţă gravitaţională concentrată a unei mase de 300 kg (660 lbs), uniform repartizată pe o suprafaţă de 600 mm x 300 mm (24 in x 12 in)

 

(b) Pe planşeu

Sarcina interioară:

Două sarcini concentrate, de câte 2.730 kg (6.000 lbs), aplicate separat pe planşeul containerului pe o suprafaţă de contact de 142 cm2 (22 sq.in) fiecare

Proba trebuie făcută cu containerul aşezat pe 4 suporturi aflate la acelaşi nivel, câte unul sub fiecare din cele 4 piese de colţ inferioare, astfel încât baza containerului să se poată încovoia liber.

Forţe exterioare aplicate:

Niciuna

Pe întreaga suprafaţă a planşeului containerului trebuie manevrat un dispozitiv de probă încărcat astfel încât masa sa totală să fie egală cu 5.460 kg (12.000 lbs) şi această masă să fie repartizată pe două suprafeţe de contact, fiecare suprafaţă suportând câte 2.730 kg (6.000 lbs).

Aceste două suprafeţe trebuie să aibă o arie de contact totală de 284 cm2 (44 sq in), adică 142 cm2 (22 sq in) de fiecare, lăţimea suprafeţelor de 180 mm (7 in), iar distanţa dintre centrele lor de 760 mm (30 in)."

18.Titlul şi subtitlul textului privind sarcinile de probă şi, respectiv, forţele aplicate, din secţiunea 4 (RIGIDITATEA TRANSVERSALĂ), se înlocuiesc cu următoarele:
"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE" şi, respectiv, "Sarcina interioară:"
19.În secţiunea 5 [SOLICITAREA LONGITUDINALĂ (PROBA STATICĂ)], textul referitor la sarcinile de probă şi forţele aplicate se modifică după cum urmează:
"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE
(1) Sarcina interioară:
O sarcină uniform repartizată, astfel încât masa totală a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu masa brută maximă de serviciu sau R. În cazul unui container cisternă, dacă masa sarcinii interioare plus tara este mai mică decât masa brută maximă sau R, se va adăuga containerului o sarcină suplimentară.
(2) Forţe exterioare aplicate:
Astfel încât să se supună fiecare latură a containerului la forţe longitudinale de compresiune şi tracţiune egale cu Rg, respectiv baza containerului, considerată ca un întreg, la o forţă totală egală cu 2 Rg."
20.Primul paragraf al secţiunii 6 (PEREŢII FRONTALI) se modifică după cum urmează:
"Pereţii frontali trebuie să poată suporta o forţă cel puţin egală cu 0,4 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă. Totuşi, dacă pereţii frontali sunt concepuţi să suporte o forţă mai mică sau mai mare decât 0,4 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă, factorul care exprimă rezistenţa va fi indicat pe plăcuţa pentru aprobarea de securitate, conform regulii 1 din Anexa I."
21.În secţiunea 6 (PEREŢII FRONTALI), textul privind sarcinile de probă şi forţele aplicate se modifică după cum urmează:
"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE
(1) Sarcina interioară:
Astfel încât suprafaţa interioară a unui perete frontal să fie supusă unei forţe uniform repartizate de 0,4 Pg sau unei alte forţe asemănătoare pentru care ar putea fi conceput containerul.
(2) Forţe exterioare aplicate:
Niciuna."
22.Primul paragraf al secţiunii 7 (PEREŢII LATERALI) se modifică după cum urmează:
"Pereţii laterali trebuie să poată suporta o forţă cel puţin egală cu 0,6 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă. Totuşi, dacă pereţii laterali sunt concepuţi să suporte o forţă mai mică sau mai mare decât 0,6 ori forţa gravitaţională exercitată de sarcina utilă maximă admisibilă, factorul care exprimă rezistenţa va fi indicat pe plăcuţa pentru aprobarea de securitate, conform regulii 1 din Anexa I."
23.În secţiunea 7 (PEREŢII LATERALI), textul privind sarcinile de probă şi forţele aplicate se modifică după cum urmează:
"SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE
(1) Sarcina interioară:
Astfel încât suprafaţa interioară a unui perete lateral să fie supusă unei forţe uniform repartizate de 0,6 Pg sau unei alte forţe asemănătoare pentru care ar putea fi conceput containerul.
(2) Forţe exterioare aplicate:
Niciuna."
24.Secţiunea 8 existentă (EXPLOATAREA CU O UŞĂ ELIMINATĂ) se înlocuieşte cu următoarea:
"8. EXPLOATAREA CU O UŞĂ ELIMINATĂ
8.1. Containerele cu o uşă eliminată au o reducere considerabilă a capacităţii lor de a rezista la deformare şi, posibil, o reducere a rezistenţei la stivuire. Eliminarea unei uşi de la un container în timpul exploatării este considerată a fi o modificare făcută la container. Containerele trebuie să fie aprobate pentru exploatarea cu o uşă eliminată. Această aprobare trebuie să se bazeze pe rezultatele încercărilor indicate mai jos.
8.2. Containerele care au trecut cu succes încercarea de rezistenţă la stivuire pot fi considerate că suportă sarcina admisibilă la stivuire, aflată deasupra, care trebuie indicată pe plăcuta pentru aprobarea de securitate imediat sub linia 5: SARCINA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g (kg şi lbs) ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI.
8.3. La containerele care au trecut cu succes încercarea de rezistenţă la deformare, sarcina de încercare privind rezistenţa la deformare trebuie indicată pe plăcuţa pentru aprobarea de securitate imediat sub linia 6: FORŢA DE ÎNCERCARE LA RIGIDITATE TRANSVERSALĂ ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI (............ newtoni).

SARCINA DE PROBĂ ŞI FORŢE APLICATE

PROCEDURI DE ÎNCERCARE

Stivuirea

Sarcină interioară:

O sarcină uniform repartizată astfel încât masa totală a containerului şi a sarcinii de probă să fie egală cu 1,8 R

 

 

Procedurile de încercare sunt cele stabilite în secţiunea 2 STIVUI REA

Forţe exterioare aplicate:

Astfel încât să supună fiecare piesă de colţ superioară la o forţă verticală, direcţionată în jos, care este egală cu 0,25 x 1,8 x forţa gravitaţională exercitată de sarcina admisibilă la stivuire, aflată deasupra, în mod static.

 

Rigiditatea transversală

 

Sarcină interioară:

Niciuna.

Forţe exterioare aplicate:

Astfel încât să rigidizeze structurile de capăt ale părţilor laterale ale containerului. Forţele trebuie să fie egale cu acele forţe pentru care a fost proiectat containerul.

Procedurile de încercare sunt cele stabilite în secţiunea

4. RIGIDITATEA TRANSVERSALĂ

"
PARTEA III: ANEXA III - Control şi verificare
25.Secţiunea 4 existentă se înlocuieşte cu următoarele:
"4. Elemente vulnerabile din punctul de vedere al structurii
4.1. Următoarele elemente sunt vulnerabile din punctul de vedere al structurii şi trebuie examinate pentru a vedea dacă prezintă deficienţe în conformitate cu următorul tabel:

(i)

(ii)

(iii)

(iv)

(v)

(vi)

(vii)

Element vulnerabil din punctul de vedere al structurii

Deficienţa gravă ce impune scoaterea imediată din exploatare

Deficienta ce impune obligaţia de a informa proprietarul şi de a supune transportul unor restricţii

Restricţii de aplicat în caz de deficienţe în conformitate cu coloana (iii)

Container gol

Container încărcat

Transport maritim

Alte moduri de transport

Transport maritim

Alte moduri de transport

Lonjeroane superioare

Deformarea locală la un lonjeron de peste 60 mm ori separări, fisuri sau smulgeri din materialul lonjeronului pe o lungime mai mare de 45 mm (a se vedea Nota 1)

Deformarea locală la un lonjeron de peste 40 mm ori separări, fisuri sau smulgeri din materialul lonjeronului pe o lungime mai mare de 10 mm (a se vedea Nota 1)

Fără restricţii

Fără restricţii

Ridicarea containerului de partea inferioară nu este permisă, ridicarea de partea superioară nu este permisă decât dacă se utilizează dispozitive de prindere fără lanţuri.

Ridicarea containerului de partea inferioară nu este permisă, ridicarea de partea superioară nu este permisă decât dacă se utilizează dispozitive de prindere fără lanţuri.

Nota 1: În cazul anumitor containere cisternă, proiectarea lonjeroanelor superioare este astfel încât acestea să nu constituie un element structural important.

Lonjeroane inferioare

Deformarea locală de peste 100 mm perpendiculară pe lonjeron ori separări, fisuri sau smulgeri din materialul lonjeronului pe o lungime mai mare de 75 mm (a se vedea Nota 2)

Deformarea locală de peste 60 mm perpendiculară pe lonjeron ori separări, fisuri sau smulgeri din materialul lonjeronului: în ceea ce priveşte centura superioară, pe o lungime mai mare de 25 mm; sau, în ceea ce priveşte inima, pe orice lungime
(a se vedea Nota 2)

Fără restricţii

Fără restricţii

Ridicarea containerului la nivelul oricărei piese de colţ nu este permisă

Ridicarea containerului la nivelul oricărei piese de colţ nu este permisă

Nota 2: Materialul lonjeroanelor nu include centura inferioară a acestora.

Traverse superioare

Deformarea locală de peste 80 mm la o traversă superioară ori fisuri sau smulgeri pe o lungime mai mare de 80 mm

Deformarea locală de peste 50 mm la o traversă superioară ori fisuri sau smulgeri pe o lungime mai mare de 10 mm

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Traverse inferioare

Deformarea locală de peste 100 mm la o traversă inferioară ori fisuri sau smulgeri pe o lungime mai mare de 100 mm

Deformarea locală de peste 60 mm la o traversă inferioară ori fisuri sau smulgeri pe o lungime mai mare de 10 mm

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Rigidizări de colţ

Deformarea locală de peste 50 mm la rigidizările de colţ ori fisuri sau smulgeri pe o lungime mai mare de 50 mm

Deformarea locală de peste 30 mm la rigidizările de colţ ori fisuri sau smulgeri pe orice lungime

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Piese de colţ şi piese intermediare

Lipsa pieselor de colţ, orice fisuri sau smulgeri existente la piese, orice deformări ale pieselor care împiedică funcţionarea completă a dispozitivelor de fixare sau ridicare (a se vedea Nota 3) sau orice deformare a sudurii elementelor contigue pe o lungime mai mare de 50 mm

Deformarea sudurii elementelor contigue pe o lungime de 50 mm sau mai mică

Nu se ridică containerul la bordul unei nave dacă piesele avariate împiedică ridicarea sau fixarea în siguranţă.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Nu se încarcă containerul la bordul unei nave.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Orice reducere a grosimii tablei care conţine deschiderea superioară, care face ca această grosime să fie mai mică de 25 mm

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie. Containerul nu se suprastivuieşte dacă trebuie utilizate dispozitive pivotante de fixare.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Containerul nu se ridică de piesele de colţ superioare.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Orice reducere a grosimii tablei care conţine deschiderea superioară, care face ca această grosime să fie mai mică de 26 mm

Containerul nu se suprastivuieşte dacă trebuie utilizate dispozitive pivotante de fixare în totalitate automate.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Containerul nu se utilizează cu dispozitive pivotante de fixare în totalitate automate.

Containerul se ridică şi se manipulează cu luarea unor măsuri speciale de precauţie.

Nota 3: Funcţionarea completă a dispozitivelor de fixare sau ridicare este împiedicată dacă există orice deformare a pieselor mai mari de 5 mm în raport cu planul lor de origine, orice deschidere cu o lăţime mai marc de 66 mm, orice deschidere cu o lungime mai mare de 127 mm sau orice reducere de grosime a tablei care conţine deschiderea superioară care face ca această grosime să fie mai mică de 23 mm.

Structura podelei

Lipsa a două sau mai multe elemente transversale adiacente ori desprinderea lor de lonjeroanele inferioare. Lipsa ori desprinderea a 20% sau mai mult din numărul total de elemente transversale
(a se vedea Nota 4)

Lipsa uneia sau a două elemente transversale ori desprinderea lor (a se vedea Nota 4)

Fără restricţii

Fără restricţii

Fără restricţii

Fără restricţii

Lipsa a mai mult de două elemente transversale ori desprinderea lor (a se vedea Notele 4 şi 5)

Fără restricţii

Fără restricţii

Încărcătura utilă maximă se limitează la 0,5 P.

Încărcătura utilă maximă se limitează la 0,5 P.

Nota 4: Dacă se permite continuarea transportului, este esenţială blocarea deplasării libere a elementelor transversale desprinse.

Nota 5: Încărcătura trebuie descărcată cu prudenţă, deoarece capacitatea de ridicare cu încărcătorul cu furci a structurii podelei ar putea fi limitată.

Armături de închidere

Una sau mai multe armături de închidere interioare nu funcţionează, (a se vedea Nota 6)

Una sau mai multe armături de închidere exterioare nu funcţionează.
(a se vedea Nota 6)

Containerul nu se suprastivuieşte.

Fără restricţii

Containerul nu se suprastivuieşte. încărcătura se fixează de cadrul containerului şi uşa nu serveşte la absorbirea forţelor de acceleraţie - în caz contrar, încărcătura utilă maximă se limitează la 0,5 P.

Încărcătura se fixează de cadrul containerului şi uşa nu serveşte la absorbirea forţelor de acceleraţie - în caz contrar, încărcătura utilă maximă se limitează la 0,5 P.

 

Nota 6: Unele containere sunt proiectate şi aprobate (şi astfel înregistrate pe plăcuţa CSC) pentru a opera cu o uşă deschisă sau eliminată."

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 329 din data de 7 mai 2014