ORDIN nr. 1929 din 6 iulie 2012 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 pentru Societatea Comercială Operatorul Pieţei de Energie Electrică "Opcom" - S.A., filială a Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A.
Având în vedere prevederile art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emit următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 pentru Societatea Comercială Operatorul Pieţei de Energie Electrică "Opcom" - S.A., filială a Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A., prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
(1)Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi nivelul cheltuielilor în structură reprezintă limită maximă şi nu pot fi depăşite decât în cazuri justificate, prin aprobarea de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a unui ordin de rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli.
(2)În cazul în care în execuţie se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Societatea Comercială Operatorul Pieţei de Energie Electrică "Opcom" - S.A. poate efectua cheltuieli totale proporţional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficienţă aprobaţi.
-****-

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Daniel Chiţoiu

Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,

Florin Georgescu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mariana Câmpeanu

ANEXĂ:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
Societatea Comercială Operatorul Pieţei de Energie Electrică "Opcom" - S.A.
Bd. Hristo Botev nr. 16-18, sectorul 3, municipiul Bucureşti
CUI: RO 13278352
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI PE ANUL 2012
mii lei
 

INDICATORI

Nr. rd.

BVC 2011

BVC 2012

Preliminat/Realizat

0

1

2

3

4

5

I.

  

VENITURI TOTALE (Rd.2+Rd.10+Rd.15)

1

17.558

16.800

 

1

 

Venituri din exploatare, din care:

2

17.282

16.730

 

a)

din producţia vândută

3

16.817

16.310

b)

din vânzarea mărfurilor

4

  

c)

din subvenţii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care:

5

  
 

c1

subvenţii, cf. prevederilor legale în vigoare

6

  
 

c2

transferuri, cf prevederilor legale în vigoare

7

  

d)

producţia de imobilizări

8

  

e)

alte venituri din exploatare

9

465

420

  

- venituri conform OUG 95/2002

9a

  

2

 

Venituri financiare, din care:

10

276

70

 

a)

din imobilizări financiare

11

  

b)

din alte investiţii şi împrumuturi care fac parte din activele imobilizate

12

  

c)

din dobânzi

13

265

70

d)

alte venituri financiare

14

11

 

3

 

Venituri extraordinare

15

  

II

  

CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51)

16

15.254

16.118

 

1

 

Cheltuieli de exploatare, din care:

17

15.217

15.718

 

a)

cheltuieli materiale

18

427

300

b)

alte cheltuieli externe (cu energie şi apă)

19

341

410

c)

cheltuieli privind mărfurile

20

  

d)

cheltuieli cu personalul, din care:

21

7.181

7.408

 

d1

ch. cu salariile (Rd.22=Rd.94+Rd.95)

22

5.412

5.576

d2

cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială şi alte obligaţii legale, din care:

23

1.533

1.589

 

ch. privind contribuţia la asigurări sociale

24

1.142

1.184

ch. privind contribuţia la asigurări pt. şomaj

25

27

28

ch. privind contribuţia la asigurări sociale de sănătate

26

287

297

ch. privind contribuţiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii

27

78

81

d3

alte cheltuieli cu personalul, din care:

28

236

243

 

d3.1) ch. sociale prevăzute prin art. 21 Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, din care:

29

96

96

- tichete de creşă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare

30

  

- tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare

31

  

d3.2) tichete de masă

32

140

140

d3.3) tichete de vacanţă

33

  

d3.4) alte drepturi de personal conform prevederilor legale

33a

  

e)

ch. cu plăţile compensatorii cf CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări

34

  

f)

ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoreşti

35

  

g)

ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale şi necorporale

36

982

1.700

h)

ch. cu prestaţiile externe

37

5.892

5.500

i)

alte cheltuieli de exploatare, din care:

38

394

400

 

i1) contract de mandat

39

89,2

128,83

i2) ch de protocol, din care:

40

148

14

 

- tichete cadou potrivii Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare

41

65

10

i3) ch. de reclamă şi publicitate din care:

42

-

6

 

tichete cadou pt. cheltuieli de reclamă şi publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare

43

  

tichete cadou pt. campanii de marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţe existente sau noi, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare

44

  

i4) ch. cu sponsorizarea

45

25

23

i5) ch. cu taxa pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale

46

  

i6) ch. cu redevenţa pentru concesionarea bunurilor

47

  

i7) cheltuieli conform OUG 95/2002 şi/sau cheltuieli şomaj tehnic

47a

  

i8) cheltuieli aferente restructurării, privatizării, administrator special, alte cheltuieli care nu se regăsesc anterior

47b

 

125

2

 

Cheltuieli financiare, din care:

48

37

400

 

a)

cheltuieli privind dobânzile

49

-

350

b)

alte cheltuieli financiare

50

37

50

3

 

Cheltuieli extraordinare

51

  

III

  

REZULTATUL BRUT (profit/pierdere)

52

2.305

682

IV

  

IMPOZIT PE PROFIT

53

423

106

V

  

PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care:

54

1.882

576

 

1

 

Rezerve legale

55

11

34

2

 

Alte rezerve reprezentând facilităţi fiscale prevăzute de lege

56

  

3

 

Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi

57

  

4

 

Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plăţii dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente acestor împrumuturi

58

  

5

 

Alte repartizări prevăzute de lege

59

  

6

 

Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd 55, 56, 57, 58 şi 59

60

1.870

542

7

 

Participarea salariaţilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exerciţiul financiar de referinţă

61

97

54

8

 

Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat

62

1.693

461

9

 

Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la pct. 1-8 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare

63

177

27

VI

  

VENITURI DIN FONDURI EUROPENE (Phare)

64

455

-

VII

  

CHELTUIELI DIN FONDURI EUROPENE (Phare), din care:

65

455

-

  

a)

cheltuieli materiale

66

  
 

b)

cheltuieli salariale

67

  
 

c)

cheltuieli privind prestări servicii

68

  
 

d)

cheltuieli cu reclamă şi publicitate

69

  
 

e)

alte cheltuieli (amortizare imobilizări achiziţionate din surse Phare)

70

455

-

VIII

  

SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care:

71

2.636

15.523

 

1

 

Surse proprii

72

2.636

5.068

2

 

Alocaţii de la buget

73

  

3

 

Credite bancare

74

-

10.455

 

a)

- interne

75

-

10.455

b)

- externe

76

  

4

 

Fonduri europene

77

  

5

 

Alte surse

78

  

IX

  

CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care:

79

2.636

15.523

 

1

 

Cheltuieli aferente investiţiilor, inclusiv cele aferente investiţiilor în curs la finele anului

80

2.636

15.523

2

 

Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii

81

  
 

a)

interne

82

  

b)

externe

83

  

X

  

REZERVE din care

84

  

XI

1

 

Rezerve legale

85

11

34

 

2

 

Rezerve statutare

86

  

3

 

Alte rezerve

87

  

XII

  

DATE DE FUNDAMENTARE

88

  
 

1

 

Venituri totale

Pentru anul 2011: venituri aferente prodt. vândute (rd. 3)

89

16.817

16.800

2

 

Cheltuieli aferente veniturilor totale

Pentru anul 2011: venituri aferente prodt. vândute (rd. 17-rd.38-rd.29+rd.39)

90

14.816

16.118

3

 

Nr. prognozat de personal la finele anului

91

77

85

4

 

Nr. mediu de salariaţi total

92

77

81

5

 

Cheltuieli de natură salarială (a+b+c), din care:

93

5.552

5.716

 

a)

fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă

94

5.397

5.567

b)

alte cheltuieli cu personalul

95

15

9

c)

alte bonificaţii şi bonusuri în bani şi/sau natură

96

140

140

6

a)

Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) (Rd.94/Rd.92)/12*1000

97

5.841

5.728

 

b)

Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) influenţat de bonificaţiile şi bonusurile în lei şi sau natură (Rd.93/Rd.92)/12*1000

98

5.992

5.872

7

 

Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri curente (lei/persoană)(Rd.89/92)

99

218

207

8

 

Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri comparabile (lei/persoană) (Rd.89/92 x ICP)

100

  

9

 

Productivitatea fizică a muncii (Mwh/pers) (Cantitatea de energie electrică medie tranzacţionată lunar pe PZU/salariat)

101

9.599,13

10.349,79

10

 

Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale) x 1000 = (Rd.16/rd.1) x 1000

102

881

959

11

 

Plăţi restante

103

  
 

a)

preţuri curente

104

  

b)

preţuri comparabile

105

  

12

 

Creanţe restante

106

  
 

a)

preţuri curente

107

  

b)

preţuri comparabile

108

  
Rd. 96 va cuprinde sumele ce nu se regăsesc în Rd. 94 şi Rd. 95 şi reprezintă alte avantaje în bani/natură acordate salariaţilor, de natura:
- tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanţă, tichete de creşă etc.
- gratuităţi acordate
- asigurări de orice natură,
- şi altele
Macheta reprezintă cadru general şi poate fi adaptată în funcţie de specificul activităţii fiecărui operator economic.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 711 din data de 18 octombrie 2012