METODOLOGIE din 29 octombrie 2014 privind verificarea şi certificarea datelor înscrise în Situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, rămase neachitate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti la data publicării Hotărârii Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014
1.În sensul prezentei metodologii, obligaţiile de plată reprezintă contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate în contabilitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
2.Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti întocmeşte situaţia obligaţiilor de plată, potrivit modelului din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, completată cu o coloană în care sunt înscrise numerele ordinelor de plată, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil, care semnează pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând prin semnătură că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice, în cadrul prevederilor bugetare aprobate, şi sunt evidenţiate în contabilitatea proprie pe baza documentelor justificative.
3.Situaţiile prevăzute la pct. 2 sunt prezentate, în termen de două zile lucrătoare de la efectuarea plăţilor, Ministerului Sănătăţii, însoţite de copii ale facturilor care au stat la baza stabilirii cuantumului obligaţiilor, precum şi de copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont.
4.La nivelul Ministerului Sănătăţii se constituie o comisie formată din 5 membri, din care 3 reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, respectiv Direcţia generală buget şi contabilitate, Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică, Corpul de Control şi 2 reprezentanţi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
5.Comisia va analiza următoarele aspecte:
a)corespondenţa datelor din situaţia menţionată la pct. 2 cu cele înscrise în facturile anexate la acestea, atât din punctul de vedere al naturii cheltuielilor, respectiv produse, bunuri şi servicii, investiţii şi reparaţii capitale, cât şi al concordanţei sumelor;
b)încadrarea facturilor în termenele de plată stabilite de lege, respectiv mai vechi de 90 de zile;
c)existenţa avizării şi certificării prin semnătură de către persoanele în drept;
d)transmiterea de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti a situaţiei obligaţiilor stinse, pe furnizori, a copiilor ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
e)în cazul unor sume rămase neutilizate, existenţa documentelor de virare a acestora către Ministerul Sănătăţii în termen de 5 zile de la încheierea operaţiunilor de plată.
6.Constatările comisiei, ca urmare a analizei efectuate, vor fi consemnate într-un proces-verbal de constatare pentru sumele de plată, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie, denumit în continuare proces-verbal.
7.Procesul-verbal, întocmit conform modelului prezentat în anexă, va fi semnat de preşedintele şi membrii comisiei.
8.În cazul în care comisia constată că nu au fost îndeplinite toate condiţiile legale privind plata arieratelor, Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti are obligaţia restituirii sumelor către Ministerul Sănătăţii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea procesului-verbal.
9.Procesul-verbal se emite în 4 exemplare originale şi se transmite, însoţit de situaţia menţionată la pct. 3, după cum urmează:
- un exemplar Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti;
- un exemplar Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
- un exemplar Ministerului Sănătăţii - Direcţia generală buget şi contabilitate;
- un exemplar rămâne la nivelul comisiei.
-****-
ANEXĂ: Proces-verbal de constatare pentru sumele de plată
Încheiat astăzi ......................
Comisia, formată din doamna/domnul ............................. preşedinte şi domnul/doamna ......................, în calitate de membrii ai comisiei, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate, a constatat următoarele:
- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti a întocmit la termenul stabilit situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă mai vechi de 90 de zile şi neachitate, pe categorii de furnizori, în conformitate cu modelul prezentat în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014;
- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil ai Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti au semnat situaţia mai sus menţionată, certificând realitatea şi exactitatea datelor;
- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au certificat pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale din situaţia prezentată au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în limita prevederilor bugetare aprobate;
- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au transmis Ministerului Sănătăţii situaţia obligaţiilor stinse, pe furnizori, copiile ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au virat Ministerului Sănătăţii, în termen de 5 zile de la încheierea operaţiunilor de plată, suma de .......... mii lei, rămasă neutilizată, conform Documentului nr. ................. .
Faţă de cele de mai sus, comisia stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile legale pentru plata obligaţiilor peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, astfel:
Total obligaţii de plată ............... lei, din care:
- medicamente .......................... lei;
- materiale sanitare .................. lei;
- alţi furnizori de bunuri şi servicii ........... lei;
- investiţii ...................... lei;
- reparaţii capitale ................ lei.
Alte menţiuni*): .......................... .
Faţă de cele de mai sus, comisia stabileşte că nu au fost îndeplinite condiţiile legale pentru plata obligaţiilor peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, drept care suma de ........... lei va fi restituită Ministerului Sănătăţii în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea prezentului proces-verbal.

COMISIA

Semnătura:

Doamna/Domnul .............................................., preşedinte - ......................

Doamna/Domnul .............................................., membru ............................

Doamna/Domnul .............................................., membru ............................

Doamna/Domnul .............................................., membru ...........................

Doamna/Domnul .............................................., membru .............................

Data ...........................
___
*) Se vor enumera cazurile sau situaţiile în care comisia constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 802 din data de 4 noiembrie 2014