Având în vedere:
- art. 281 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 18 pct. 20 şi 21 şi art. 33 alin. (3) şi (4) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 16 din 18 decembrie 2013,
În temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
Art. I
Metodologia privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă, încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora, aprobată prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 28 ianuarie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.La articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
"Art. 1
(1) Angajarea directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, denumită în continuare CNAS, şi a preşedinţilor-directori generali ai caselor de asigurări de sănătate judeţene, Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti (denumite în continuare case de asigurări) se face prin concurs, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare, respectiv titlul VIII "Asigurările sociale de sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare."
2.Articolul 8 va avea următorul cuprins:
"Art. 8
Procedura de concurs este cea reglementată de actele normative în vigoare cu privire la ocuparea unui post vacant corespunzător funcţiilor contractuale de conducere din instituţiile publice."
3.La articolul 9, alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:
"(2) Modul de calcul al salariilor preşedinţilor-directori generali ai caselor de asigurări, manageri ai sistemului la nivel local, se stabileşte pe baza următoarei formule:
unde:
Cm = limita minimă prevăzută de art. 288 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
CM = limita maximă prevăzută de art. 288 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
Pxm = punctajul minim al postului, respectiv 3, corespunzător unui punctaj minim de 70 de puncte;
PxM = punctajul maxim al postului, respectiv 5, corespunzător unui punctaj maxim de 100 de puncte;
Pxy = punctajul obţinut în urma evaluării conform art. 12 alin. (1);
C = salariul rezultat în urma evaluării.
(3) Stabilirea salariilor de bază individuale între limite pentru preşedinţii-directori generali se face pe baza rezultatelor evaluării performanţelor profesionale, atât la numirea prin concurs în baza fişei de evaluare pe baza criteriilor de selecţie la angajare, aprobată prin ordin al preşedintelui CNAS, cât şi la evaluarea periodică (anexa nr. 8) în raport cu obiectivele şi cerinţele postului stabilite în contractul de management."
4.La anexa nr. 2, la articolul 4 litera B, punctul 23 va avea următorul cuprins:
"23. să organizeze şi să realizeze activitatea de control al execuţiei contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale;"
5.La anexa nr. 4, indicatorul specific 4 de la indicatorul general 1 "Capacitatea managerială a directorului general" va avea următorul cuprins:
"4. Monitorizarea organizării cadrului de implementare şi sistemului prescrierii electronice:
a) monitorizarea organizării întâlnirilor cu medicii prescriptori şi furnizorii de medicamente pentru sesizarea eventualelor disfuncţionalităţi care pot apărea în utilizarea soluţiei informatice;
- cel puţin două întâlniri/trimestru, din care una cu medicii prescriptori şi una cu furnizorii de medicamente - 5 puncte;
- mai puţin de două întâlniri - 0 puncte;
b) monitorizarea asigurării respectării de către furnizori a obligaţiei privind raportarea electronică lunar/trimestrial a prescripţiilor off-line:
- peste 80% din medicii prescriptori au transmis on-line - 5 puncte;
- sub 80% din raportări au fost transmise on-line - 0 puncte;
c) monitorizarea semestrială a consumului de DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS/CJAS*)
___
*) Procentul se calculează ca raport între numărul de rapoarte efectiv realizate pentru monitorizarea consumului pentru fiecare DCI aprobat la nivelul CNAS, respectiv CAS, elaborate o dată pe semestru, şi numărul de DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS/CAS aferent fiecărui judeţ.
c.1)DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS:
- între 99% şi 100% rapoarte elaborate pe semestru - 5 puncte;
- între 50% şi 98% rapoarte elaborate pe semestru - 2 puncte;
- sub 50% rapoarte elaborate pe semestru - 0 puncte;
c.2)DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CAS:
- între 99% şi 100% rapoarte elaborate pe semestru - 5 puncte;
- între 50% şi 98% rapoarte elaborate pe semestru - 2 puncte;
- sub 50% rapoarte elaborate pe semestru - 0 puncte.
d) monitorizarea derulării contractelor
- peste 80% contracte decontate SIUI - ERP - 5 puncte;
- sub 80% contracte decontate SIUI - ERP - 0 puncte."
6.La anexa nr. 6, indicatorii specifici 4 şi 5 de la indicatorul general 1 "Capacitatea managerială a preşedintelui-director general" vor avea următorul cuprins:
"4. Monitorizarea sistemului de prescriere electronică prin:
a) organizarea de întâlniri cu medicii prescriptori şi furnizorii de medicamente pentru sesizarea eventualelor disfuncţionalităţi care pot apărea în utilizarea soluţiei informatice:
- cel puţin două întâlniri/trimestru, din care una cu medicii prescriptori şi una cu furnizorii de medicamente - 5 puncte;
- mai puţin de două întâlniri - 0 puncte;
b) monitorizarea respectării de către furnizori a obligaţiei privind raportarea electronică lunar/trimestrial a prescripţiilor off-line;
- peste 80% din medicii prescriptori au transmis on-line - 5 puncte;
- sub 80% din raportări au fost transmise on-line - 0 puncte;
c) monitorizarea semestrială a consumului de DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS/CJAS*)
___
*) Procentul se calculează ca raport între numărul de rapoarte efectiv realizate pentru monitorizarea consumului pentru fiecare DCI aprobat la nivelul CNAS, respectiv CAS, elaborate o dată pe semestru, şi numărul de DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS/CAS aferent fiecărui judeţ.
c.1)DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CNAS:
- între 99% şi 100% rapoarte elaborate pe semestru - 5 puncte;
- între 50% şi 98% rapoarte elaborate pe semestru - 2 puncte;
- sub 50% rapoarte elaborate pe semestru - 0 puncte;
c.2)DCI-uri aprobate prin comisiile de experţi de la nivelul CAS:
- între 99% şi 100% rapoarte elaborate pe semestru - 5 puncte
- între 50% şi 98% rapoarte elaborate pe semestru - 2 puncte
- sub 50% rapoarte elaborate pe semestru - 0 puncte.
d) monitorizarea derulării contractelor:
- peste 80% contracte decontate SIUI - ERP - 5 puncte;
- sub 80% contracte decontate SIUI - ERP - 0 puncte.
5. Monitorizarea organizării cadrului de implementare a sistemului naţional al cârdului naţional de asigurări sociale de sănătate, prin distribuirea acestuia în termenul stabilit de către CNAS:
-100% -5 puncte;
- sub 100% -0 puncte,
a) Monitorizarea activităţilor legate de distribuţia cârdului naţional de asigurări sociale de sănătate la termenele stabilite de CNAS pentru fiecare CAS*):
___
*) Indicatorul se va raporta şi va fi notat începând de la data repartizării cârdurilor către CAS.
- 100% - 5 puncte;
- sub 100% - 0 puncte.
b) Monitorizarea activităţilor legate de producţia şi distribuţia cârdului european, conform legislaţiei în vigoare:
- peste 90% carduri realizate şi distribuite în termen - 5 puncte;
- sub 90% carduri realizate şi distribuite în termen - 0 puncte.
c) Monitorizarea activităţilor legate de introducerea datelor în sistemul informatic, verificarea şi aprobarea emiterii cârdului european:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
d) Monitorizarea activităţilor legate de dosarul electronic al pacientului în ceea ce priveşte asigurarea cadrului legal necesar funcţionării acestuia:
- implementarea integrală a cadrului legal de la data intrării în producţie a sistemului - 5 puncte;
- implementarea incompletă a cadrului legal de la data intrării în producţie a sistemului - 0 puncte.
e) Monitorizarea organizării unor întâlniri periodice cu furnizorii, pentru informarea acestora cu privire la utilizarea PIAS:
- cel puţin două întâlniri pe trimestru - 5 puncte;
- mai puţin de două întâlniri pe trimestru - 0 puncte.
f) Monitorizarea până la data de 31 decembrie 2014 a utilizării sistemului DES în timp real de către medicii aflaţi în relaţie contractuală cu CAS:
- peste 80% - 5 puncte;
- sub 80% - 0 puncte."
7.La anexa nr. 6, indicatorul specific 25 de la indicatorul general 2 "Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultate cu resursele disponibile" va avea următorul cuprins:
"25. Transmiterea de date neconcordante*) între CNAS, instanţele judecătoreşti sau partea adversa a CNAS, în dosarele în care CNAS este parte:
- 0-5 puncte;
- 1-0 puncte.
___
*) Indicatorul se raportează la perioada mandatului preşedintelui-director general."
8.La anexa nr. 6, indicatorul specific 28 de la indicatorul general 2 "Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultate cu resursele disponibile" se abrogă.
9.La anexa nr. 6, indicatorul specific 31 de la indicatorul general 2 "Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultate cu resursele disponibile" va avea următorul cuprins:
"31. Gradul de satisfacţie al asiguraţilor pe baza chestionarului de evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui CNAS - un chestionar pe semestru*):
- 50-100% - 5 puncte;
- 20-49% - 3 puncte;
- sub 20% - 1 punct.
___
*) Indicatorul se va lua în calcul la evaluare o singură dată pe semestru pe un eşantion de 400 de asiguraţi.
Numărul optim de asiguraţi intervievaţi care vor constitui eşantionul de lucru este de 400 de asiguraţi. În rapoartele de evaluare se va preciza numărul asiguraţilor (valoarea absolută şi procentuală din totalul persoanelor intervievate care au răspuns la chestionar) aferent fiecărei variante posibile de răspuns în parte, pentru fiecare întrebare a chestionarului de evaluare."
10.La anexa 6, indicatorul specific 2 de la indicatorul general 3 "Competenţă şi răspundere decizională" va avea următorul cuprins:
"2. Nivelul de implementare a sistemului de control managerial intern la nivelul CAS
2.1. Gradul de realizare al misiunilor prevăzute în planul anual de audit în perioada de raportare (pentru CAS cu structură de audit public intern):
- 100% - 5 puncte;
- 50%-99% - 3 puncte;
- sub 50% - 0 puncte.
2.2. Gradul de implementare a recomandărilor formulate în rapoartele de audit intern, cu termenele de implementare în perioada de raportare:
- 100% - 5 puncte;
- 50%-99% - 3 puncte;
- sub 50% - 0 puncte.
3. Nivelul de implementare a sistemului de control managerial intern la nivelul CAS
3.1. Gradul de realizare al planului de control:
- peste 95% - 5 puncte;
- sub 95% - 0 puncte.
3.2. Gradul de recuperare a sumelor imputate în urma controalelor efectuate (sume încasate necuvenit din FNUASS de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, amenzi contravenţionale, sancţiuni; la calculul indicatorului se vor lua în considerare numai sumele care au termen de recuperare/încasare în perioada de raportare):
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
3.3. Gradul de implementare a măsurilor dispuse în urma acţiunilor de control care au termen în perioada de raportare:
- 100% -5 puncte;
- sub 100% -0 puncte.
3.4. Utilizarea SIUI în pregătirea acţiunilor de control tematice:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte."
11.La anexa nr. 6, indicatorul specific 1 de la indicatorul general 4 "Corectitudine şi loialitate" va avea următorul cuprins:
"1. Management proactiv în domeniul relaţiilor publice
1.1. Analiză imagine:
- pozitivă - 5 puncte;
- neutră - 2 puncte;
- negativă - 0 puncte.
1.2. Numărul apariţiilor în media în scopul promovării imaginii sistemului de asigurări sociale de sănătate şi informării asiguraţilor din total apariţii:
- sub 60% - 0 puncte;
- 60-90% - 3 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
1.3. Ponderea articolelor pozitive în totalul apariţiilor în media în scopul promovării imaginii sistemului de asigurări de sănătate şi informării asiguraţilor:
- peste 60% articole pozitive - 5 puncte;
- între 30% şi 60% articole pozitive - 3 puncte;
- sub 30% articole pozitive - 0 puncte."
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Cristian Silviu Buşoi

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 26 din data de 14 ianuarie 2014