REZOLUŢIE nr. MSC.350(92) din 21 iunie 2013 cu privire la Amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată
Comitetul de Siguranţă Maritimă,
amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, articolul VIII (b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, (SOLAS) (denumită în continuare Convenţie), referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, altele decât dispoziţiile prevăzute în capitolul I,
luând în considerare amendamentele la Convenţie în cadrul celei de-a nouăzeci şi doua sesiuni propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII (b)(i) din aceasta,
1.adoptă, în conformitate cu articolul VIII (b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2.stabileşte, în conformitate cu articolul VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2014, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din Guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3.invită guvernele contractante la SOLAS să ia notă că în conformitate cu articolul VIII (b)(vii) (2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2015, după acceptarea în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4.solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII (b)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor Guvernelor contractante la Convenţie.
5.solicită de asemenea secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
-****-
(- Anexă la Rezoluţia MSC.350(92))
I.CAPITOLUL III: Mijloace şi dispozitive de salvare
- Partea B - Cerinţe aplicabile navelor şi mijloacelor de salvare
Regula 19 - Instruirea şi exerciţii pentru caz de urgenţă
1.Textul existent de la paragrafele 2.2 şi 2.3 se înlocuieşte după cum urmează:
"2.2. Pe o navă angajată într-un voiaj unde pasagerii vor fi la bord pentru mai mult de 24 de ore, apelul noilor pasageri îmbarcaţi trebuie să aibă loc înainte sau imediat după plecare. Pasagerii trebuie să fie instruiţi în privinţa folosirii vestelor de salvare şi a măsurilor ce se iau în caz de urgenţă.
2.3. Ori de câte ori la bordul navei se îmbarcă noi pasageri, acestora li se va face, înainte de plecare sau imediat după plecare, o scurtă informare privind securitatea pasagerilor. Această scurtă informare va cuprinde instrucţiunile cerute de regulile 8.2 şi 8.4 şi va fi făcută printr-un anunţ în una sau mai multe limbi care să fie înţelese de pasageri. Anunţul va fi făcut prin instalaţia de comunicare a navei cu publicul sau prin alte mijloace echivalente astfel încât să poată fi auzit cel puţin de către pasagerii care nu l-au auzit încă în timpul voiajului. Această informare poate fi inclusă în apelul cerut de paragraful 2.2. Pliantele sau afişele cu informaţii sau programele video vizualizate pe monitoarele video ale navei pot fi folosite în completarea scurtei informări, dar nu pot fi folosite pentru a înlocui anunţul."
2.După paragraful existent 3.2, un nou paragraf 3.3 se introduce după cum urmează:
"3.3. Membrii echipajului cu responsabilităţi de acces în spaţiu închis sau de salvare trebuie să participe la un exerciţiu de intrare în spaţiu închis şi de salvare, care trebuie să fie organizat la bordul navei cel puţin o dată la două luni."
3.Secţiunile existente 3.3 şi 3.4 se renumerotează 3.4 şi, respectiv, 3.5. În paragraful renumerotat 3.4.2, referinţa la "paragraful 3.3.1.5" se înlocuieşte cu referinţa la "paragraful 3.4.1.5"; şi în paragraful renumerotat 3.4.3, referinţa la "paragrafele 3.3.4 şi 3.3.5" se înlocuieşte cu referinţa la "paragrafele 3.4.4 şi 3.4.5".
4.După secţiunea renumerotată 3.5 se adaugă următoarea nouă secţiune:
"3.6. Exerciţii privind accesul la spaţiu închis şi de salvare
3.6.1.Exerciţiile privind accesul la spaţiu închis şi de salvare ar trebui să fie planificate şi să fie efectuate în condiţii de siguranţă, luând în considerare indicaţiile relevante prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie.
3.6.2.Fiecare exerciţiu privind accesul la spaţiu închis şi de salvare trebuie să cuprindă:
.1 verificarea şi utilizarea echipamentului individual de protecţie necesar pentru acces;
.2 verificarea şi utilizarea procedurilor şi echipamentului de comunicare;
.3 verificarea şi utilizarea instrumentelor de măsurare a atmosferei în spaţiile închise;
.4 verificarea şi utilizarea echipamentului şi procedurilor de salvare; şi
.5 instrucţiuni de prim ajutor şi tehnici de resuscitare."
5.În paragraful 4.2, la sfârşitul subparagrafului .3, cuvântul "şi" se elimină; la sfârşitul subparagrafului 4, punctul "." se înlocuieşte cu cuvântul "; şi"; şi după subparagraful .4 se adaugă un nou subparagraf:
".5 riscurile asociate spaţiilor închise şi procedurilor de la bord pentru accesul în condiţii de siguranţă în aceste spaţii, care ar trebui să ia în considerare, după caz, indicaţiile prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie."
6.La paragraful 5, după cuvintele "ale exerciţiilor pentru caz de incendiu" se introduc cuvintele "accesul în spaţiu închis şi exerciţii de salvare".
II.CAPITOLUL V: Siguranţa navigaţiei
(1)Regula 19 - Cerinţe de dotare a navelor cu sisteme şi echipamente de navigaţie
7.La subparagraful 1.2.1, cuvintele "1.2.2 şi 1.2.3" se înlocuiesc cu cuvintele "1.2.2, 1.2.3 şi 1.2.4".
8.În paragraful 1.2.2, cuvântul "şi" de la sfârşitul paragrafului se elimină, iar la paragraful 1.2.3, la final simbolul "." este înlocuit cu cuvântul "; şi".
9.După subparagraful existent 1.2.3 se adaugă un nou subparagraf:
".4 să fie dotate cu sistemul cerut la paragraful 2.2.3 după cum urmează:
.1 navele de pasageri, indiferent de mărimea acestora, nu mai târziu de prima inspecţie efectuată după 1 ianuarie 2016;
.2 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3000, nu mai târziu de prima inspecţie efectuată după 1 ianuarie 2016;
.3 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, dar mai mic de 3000, nu mai târziu de prima inspecţie efectuată după 1 ianuarie 2017; şi
.4 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 150, dar mai mic de 500, nu mai târziu de prima inspecţie efectuată după 1 ianuarie 2018.
Sistemul de alarmă de cart pe puntea de navigaţie trebuie să fie în funcţiune atât timp cât nava navighează pe mare.
Dispoziţiile paragrafului 2.2.4 se aplică, de asemenea, navelor construite înainte de 1 iulie 2002."
10.După paragraful nou 1.2.4 se adaugă un nou paragraf:
"1.3 Administraţiile pot acorda derogare navelor de la aplicarea cerinţelor paragrafului 1.2.4 atunci când aceste nave vor fi scoase complet din exploatare în decurs de doi ani de la data punerii în aplicare specificată la subparagrafele 1.2.4.1 până la 1.2.4.4."
III.CAPITOLUL XI - 1: Măsuri speciale pentru sporirea siguranţei maritime
(1)Regula 1 - Autorizarea organizaţiilor recunoscute
11.Textul existent al reguli 1 este înlocuit cu următorul:
"Administraţia trebuie să autorizeze organizaţiile menţionate în regula I/6, inclusiv societăţile de clasificare, în conformitate cu prevederile prezentei Convenţii şi ale Codului pentru organizaţiile recunoscute (Codul RO), care este format din partea 1 şi partea 2 (ale căror prevederi trebuie să fie considerate ca fiind obligatorii) şi partea 3 (ale cărei prevederi trebuie să fie considerate ca fiind recomandări), astfel cum acesta a fost adoptat de către Organizaţie prin Rezoluţia MSC.349(92) şi astfel cum acesta poate fi amendat de către Organizaţie, cu condiţia că:
.1 amendamentele la partea 1 şi partea 2 ale Codului RO sunt adoptate, intrate în vigoare şi au efect în conformitate cu prevederile articolului VIII al prezentei Convenţii;
.2 amendamentele la partea 3 a Codului RO sunt adoptate de către Comitetul de siguranţă maritimă în conformitate cu regulile sale de procedură; şi
.3 orice amendamente adoptate de către Comitetul de siguranţă maritimă şi de către Comitetul pentru protecţia mediului marin sunt identice şi intră în vigoare sau au efect în acelaşi moment, după caz."
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 103 din data de 9 februarie 2015