Amestec de combustibil marin şi gaz lichefiat pierdut prin vaporizare pe durata stocării | Decizia 2010/769/UE a Comisiei din 13 decembrie 2010 privind stabilirea criteriilor pentru utilizarea de către navele transportatoare de gaz natural lichefiat a metodelor tehnologice ca alternativă la utilizarea combustibililor marini cu conţinut redus de sulf care respectă cerinţele articolului 4b din Directiva 1999/32/CE a Consiliului privind reducerea conţinutului de sulf din anumiţi combustibili lichizi, astfel cum a fost modificată prin Directiva 2005/33/CE a Parlamentului European şi a Consiliului cu privire la conţinutul de sulf al combustibililor marini, transpus prin art. 10 şi 11 din prezenta hotărâre |
Sisteme de purificare a gazelor de evacuare | Rezoluţia MEPC.184(59) adoptată la 17 iulie 2009 Apa de spălare provenită de la sistemele de epurare a gazelor de eşapament care utilizează substanţe chimice, aditivi, preparate şi alte produse chimice relevante create in situ, menţionate la punctul 10.1.6.1 din rezoluţia MEPC.184(59), nu se deversează în mare, inclusiv în porturi şi estuare închise, decât dacă operatorul navei demonstrează că deversarea apei de spălare nu are un impact negativ semnificativ asupra sănătăţii umane şi a mediului şi nu prezintă riscuri pentru acestea. În cazul în care substanţa chimică utilizată este sodă caustică, este suficient ca apa de spălare să îndeplinească criteriile stabilite în Rezoluţia MEPC.184(59) şi ca pH-ul acesteia să nu depăşească 8,0. |
Biocombustibili | Utilizarea biocombustibililor, astfel cum sunt definiţi în Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt conformi cu standardele relevante CEN şi ISO Amestecurile de biocombustibili şi combustibili marini trebuie să fie conforme cu standardele privind conţinutul de sulf stabilite la art. 9, art. 7 alin. (1)-(4) şi (6), art. 10 şi 11 din prezenta hotărâre. |