Domenii ale evaluării | Criterii de performanţă | Indicatori de performanţă | Punctaj maxim | Punctaj acordat | Validare consiliul profesoral |
Autoevaluare | Evaluare comisie | Evaluare consiliu de administraţie |
1. Proiectarea activităţii | 1.1. Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei | | | | | | |
1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii | | | | | | |
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare | | | | | | |
1.4. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii | | | | | | |
| | 15 | | | | |
2. Realizarea activităţilor didactice | 2.1. Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice | | | | | | |
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice-inclusiv a resurselor TIC | | | | | | |
2.3. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate | | | | | | |
2.4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat | | | | | | |
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de "a învăţa să înveţi" | | | | | | |
| | 25 | | | | |
3. Evaluarea rezultatelor învăţării | 3.1. Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor activităţilor de evaluare | | | | | | |
3.2. Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor | | | | | | |
3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unica | | | | | | |
3.4. Promovarea autoevaluării şi interevaluării | | | | | | |
3.5. Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali | | | | | | |
3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezultatelor învăţării | | | | | | |
| | 20 | | | | |
4. Managementul clasei de elevi | 4.1. Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini, ambient) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi | | | | | | |
4.2. Monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale | | | | | | |
4.3. Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor | | | | | | |
4.4. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică | | | | | | |
| | 12 | | | | |
5. Managementul carierei şi al dezvoltării personale | 5.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare | | | | | | |
5.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil | | | | | | |
5.3. Realizarea/Actualizarea portofoliului profesional şi dosarului personal | | | | | | |
5.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii (cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii-familiile elevilor) | | | | | | |
5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale | | | | | | |
| | 8 | | | | |
6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare | 6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale | | | | | | |
6.2. Promovarea ofertei educaţionale | | | | | | |
6.3. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participarea şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi extraşcolare | | | | | | |
6.4. Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate | | | | | | |
6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare | | | | | | |
6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei | | | | | | |
| | 15 | | | | |
7. Conduita profesională | 7.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) | | 2 | | | | |
7.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale | | 3 | | | | |
| | 5 | | | | |
TOTAL | | | 100 | | | | |