| | R | NR | M | P |
0. | 1. | 2. | 3. | 4. |
1. | DIMENSIUNI MAXIME ADMISE (în metri) |
1.1. | Lungime |
| Autovehicul, altul decât autobuz | 12,00 | 12,00 | 12,00 | 12,00 |
| Remorcă | 12,00 | 12,00 | 12,00 | 12,00 |
| Vehicul articulat | 16,50 | 16,50 | 16,50 | 16,50 |
| Tren rutier | 18,75 | 18,75 | 18,75 | 18,75 |
| Autobuz cu două axe | 13,50 | 13,50 | 13,50 | 13,50 |
| Autobuz cu mai mult de două axe | 15,00 | 15,00 | 15,00 | 15,00 |
| Autobuz cu remorcă | 18,75 | 18,75 | 18,75 | 18,75 |
| Autobuz articulat | 18,75 | 18,75 | 18,75 | 18,75 |
1.2. | Lăţime |
a) | Orice vehicul, cu excepţia celor frigorifice având caroseria izotermă | 2,55 | 2,55 | 2,55 | 2,55 |
b) | Vehicul frigorific având caroseria izotermă | 2,60 | 2,60 | 2,60 | 2,60 |
1.3. | Înălţime (orice vehicul) | 4,00 | 4,00 | 4,00 | 4,00 |
1.4. | Suprastructurile demontabile şi unităţile de transport standardizate, cum ar fi containerele, vor respecta dimensiunile precizate la pct. 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 şi 4.4. |
1.4.a. | Dacă în spatele autobuzului sunt montate dispozitive detaşabile exterioare, cum ar fi cutiile pentru schiuri, lungimea autovehiculului, inclusiv aceste dispozitive, nu trebuie să depăşească lungimea maximă prevăzută la pct. 1.1. |
1.5. | Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie să aibă posibilitatea de a întoarce într-o coroană circulară cu rază exterioară de 12,5 m şi o rază interioară de 5,3 m. |
1.5.a. | Cerinţe suplimentare pentru autobuze Cu vehiculul în staţionare, prin trasarea unei linii pe sol, se fixează un plan vertical tangent la latura vehiculului plasată peste cercul exterior. În cazul unui vehicul articulat, cele două părţi rigide ale acestuia trebuie să fie în acelaşi aliniament cu planul. Atunci când vehiculul intră, după o traiectorie liniară, pe suprafaţa descrisă la pct. 1.5, nicio parte a vehiculului nu trebuie să depăşească acest plan vertical cu mai mult de 0,6 m. |
1.6. | Distanţa maximă între axa pivotului de cuplare al semiremorcii şi partea din spate a semiremorcii | 12,00 | 12,00 | 12,00 | 12,00 |
1.7. | Distanţa maximă măsurată paralel cu axa longitudinală a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai în faţă al zonei de încărcare, din spatele cabinei, până la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu, minus distanţa din partea din spate a autovehiculului şi partea din faţă a remorcii | 15,65 | 15,65 | 15,65 | 15,65 |
1.8. | Distanţa maximă măsurată paralel cu axa longitudinală a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai în faţă al zonei de încărcare, din spatele cabinei, până la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu | 16,40 | 16,40 | 16,40 | 16,4 |
2. | MASA TOTALĂ MAXIMĂ ADMISĂ A VEHICULULUI (în tone) |
2.1. | Vehicule care fac parte dintr-un ansamblu de vehicule |
2.1.1. | Remorcă cu două axe | 18,00 | 17,00 | 17,00 | 16,00 |
2.1.2. | Remorcă cu 3 axe | 24,00 | 22,00 | 22,00 | 20,00 |
2.2. | Ansamblu de vehicule |
2.2.1. | Tren rutier cu 5 sau 6 axe |
a) | Autovehiculul cu două axe cu remorcă cu 3 axe | 40,00 | 40,00 | 40,00 | 38,00 |
b) | Autovehicul cu 3 axe cu remorcă cu două sau 3 axe | 40,00 | 40,00 | 40,00 | 38,00 |
2.2.2. | Vehicul articulat cu 5 sau 6 axe |
a) | Autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe | 40,00 | 40,00 | 40,00 | 38,00 |
b) | Autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe | 40,00 | 40,00 | 40,00 | 38,00 |
c) | Autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă un container ISO de 40 de picioare într-o operaţiune de transport combinat | 44,00 | 42,00 | 40,00 | 40,00 |
2.2.3. | Tren rutier cu 4 axe compus dintr-un autovehicul cu două axe şi o remorcă cu două axe | 36,00 | 36,00 | 36,00 | 34,00 |
2.2.4. | Vehicul articulat cu 4 axe compus dintr-un autovehicul cu două axe şi o semiremorcă cu două axe, dacă distanţa (d) dintre axele semiremorcii este: |
2.2.4.1. | mai mare sau egală cu 1,3 m, dar mai mică sau egală cu 1,8 m | 36,00 | 36,00 | 36,00 | 34,00 |
2.2.4.2. | mai mare de 1,8 m | 36,00* | 36,00 | 36,00 | 34,00 |
2.3. | Autovehicule |
2.3.1. | Autovehicul cu două axe | 18,00 | 17,00 | 16,00 | 16,00 |
2.3.2. | Autovehicul cu 3 axe | 25,00/26,00** | 22,00/24,00** | 22,00 | 22,00 |
2.3.3. | Autovehicul cu 4 axe, dintre care două axe de direcţie | 30,00/32,00** | 30,00 | 30,00 | 28,00 |
2.4. | Autobuz articulat cu 3 axe | 28,00 | 28,00 | 26,00 | 26,00 |
3. | MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXE (în tone) |
3.1. | Axa simplă |
| Axa simplă nemotoare | 10,00 | 10,00 | 8,00 | 7,50 |
3.2. | Axa dublă (tandem) a remorcilor şi semiremorcilor |
| Suma maselor pe axele componente, dacă distanţa (d) dintre ele este: |
3.2.1. | mai mică de 1,0 m (d < 1,0 m) | 11,00 | 11,00 | 11,00 | 11,00 |
3.2.2. | mai mare sau egală cu 1,0 m, dar mai mică de 1,3 m (1,0 < = d < 1,3 m) | 16,00 | 16,00 | 15,00 | 14,00 |
3.2.3. | mai mare sau egală cu 1,3 m, dar mai mică de 1,8 m (1,3 < = d < 1,8 m) | 18,00 | 17,00 | 16,00 | 15,00 |
3.2.4. | mai mare sau egală cu 1,8 m (1,8 m < = d) | 20,00 | 20,00 | 16,00 | 15,00 |
3.3. | Axa triplă (tridem) a remorcilor şi semiremorcilor Suma maselor pe axele componente, dacă distanţa (d) dintre ele este: |
3.3.1. | mai mică sau egală cu 1,3 m (d < = 1,3 m) | 21,00 | 21,00 | 19,00 | 16,50 |
3.3.2. | mai mare de 1,3 m, dar mai mică sau egală cu 1,4 m (1,3 < d < = 1,4 m) | 24,00 | 22,00 | 20,00 | 18,00 |
3.4. | Axa simplă motoare |
3.4.1. | Axa motoare a vehiculelor la care se face referire la pct. 2.2.1 şi 2.2.2 | 11,50 | 10,00 | 9,00 | 8,00 |
3.4.2. | Axa motoare a vehiculelor la care se face referire la pct. 2.2.3, 2.2.4, 2.3 şi 2.4 | 11,50 | 10,00 | 9,00 | 8,00 |
3.5. | Axa dublă (tandem) a autovehiculelor |
Suma maselor pe axele componente, dacă distanţa (d) dintre ele este: |
3.5.1. | mai mică de 1,0 m (d < 1,0 m) | 11,50 | 10,00 | 10,00 | 10,00 |
3.5.2. | mai mare sau egală cu 1,0 m, dar mai mică de 1,3 m (1,0 < =d < 1,3 m) | 16,00 | 15,00 | 14,00/ 15,00*** | 13,00 |
3.5.3. | mai mare sau egală cu 1,3 m, dar mai mică de 1,8 m (1,3 < = d < 1,8 m) | 18,00/19,00** | 17,00/18,00*** | 16,00 | 15,00 |
4. | ALTE CONDIŢII CONSTRUCTIVE IMPUSE VEHICULELOR |
4.1. | Pentru toate vehiculele Masa suportată de axa motoare sau axele motoare ale unui vehicul ori ansamblu de vehicule va fi de cel puţin 25% din masa totală cu încărcătură a vehiculului sau ansamblului de vehicule, atunci când acestea sunt utilizate în trafic internaţional. |
4.2. | Trenuri rutiere Distanţa dintre axa din spate a unui autovehicul şi axa din faţă a remorcii va fi de cel puţin 3,0 m. |
4.3. | Masa maximă admisă în funcţie de ampatament Masa maximă admisă, exprimată în tone, a unui autovehicul cu 4 axe nu poate depăşi de cinci ori distanţa, exprimată în metri, dintre axele extreme ale autovehiculului. |
4.4. | Semiremorci Distanţa măsurată în plan orizontal între axa pivotului de cuplare şi orice punct din partea frontală a semiremorcii nu trebuie să depăşească 2,04 m. |