ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 45 din 23 octombrie 2015 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea pagubelor cauzate de fenomenul meteorologic de secetă severă în perioada aprilie-septembrie 2015
În anul 2015, sectorul agricol din România a fost puternic afectat de secetă severă, fenomen înregistrat începând cu luna aprilie şi care s-a manifestat cu diferite intensităţi în toată ţara.
În conformitate cu datele furnizate de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM), în perioada aprilie-septembrie, cantitatea de precipitaţii s-a redus drastic, înregistrând valori chiar şi de 30% din media multianuală. Vremea deosebit de călduroasă a făcut ca ANM să emită frecvent cod portocaliu, iar în anumite judeţe a fost emis cod roşu de caniculă şi disconfort termic accentuat, situaţia fiind similară celei din anul 2007. Temperaturile ridicate şi seceta atmosferică şi pedologică au avut efect negativ asupra sectorului producţiei primare din agricultură, numeroase culturi agricole fiind afectate în proporţie de peste 30%.
Potrivit Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020, fenomenul de secetă severă poate fi asimilat unei calamităţi naturale.
Pentru a veni în sprijinul producătorilor agricoli afectaţi, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a solicitat încă din luna iunie a.c. instituţiei prefectului din toate judeţele sprijin pentru structurile abilitate în managementul situaţiilor de urgenţă şi pentru constituirea şi funcţionarea comisiilor în scopul constatării şi evaluării pierderilor provocate de fenomenul de secetă prelungită.
În urma monitorizării şi evaluării situaţiilor centralizatoare comunicate de către instituţia prefectului şi direcţia pentru agricultură judeţeană la Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, a rezultat că sunt afectaţi circa 173,5 mii de fermieri, pe o suprafaţă de circa 1,65 milioane hectare, cele mai afectate fiind culturile de porumb boabe, floarea-soarelui, soia, cartof, sfeclă de zahăr, legume în câmp, plante de nutreţ, păşuni şi fâneţe. Amploarea fenomenului este semnificativă, cifrele reprezentând circa 18% din totalul numărului de fermieri şi din suprafaţa agricolă, conform bazei de date a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură pe anul 2015.
Reducerea drastică a producţiilor agricole pe suprafeţele afectate cauzează diminuarea veniturilor producătorilor agricoli, ceea ce conduce la imposibilitatea reluării ciclului de producţie pe întreaga suprafaţă agricolă.
În anul agricol 2015, producătorii agricoli au suferit pierderi importante de venit din cauza secetei severe şi se află în incapacitate de plată, iar înfiinţarea culturilor din această toamnă implică un nivel ridicat al cheltuielilor pe hectar, cu achiziţionarea inputurilor - seminţe, îngrăşăminte chimice, pesticide - şi cu lucrările mecanizate necesare.
Având în vedere situaţia extraordinară creată de perioada scurtă de timp rămasă pentru desfăşurarea campaniei agricole de toamnă, cu încadrarea în perioada optimă de însămânţare şi necesitatea achiziţionării de inputuri pentru asigurarea respectării tehnologiilor de cultură şi realizarea de producţii agricole eficiente, se impune luarea unor măsuri de sprijinire a producătorilor agricoli.
Pentru a reduce impactul pierderilor de venit asupra continuării activităţii producătorilor agricoli, prezenta ordonanţă de urgenţă prevede instituirea unei scheme de ajutor de stat, având ca obiectiv acordarea de compensaţii producătorilor agricoli afectaţi grav de efectele secetei severe produse în perioada aprilie-septembrie 2015.
Deoarece prezenta schemă de ajutor de stat îşi poate produce efectele după primirea deciziei (CE), se impune adoptarea prezentului act normativ în regim de urgenţă, având în vedere perioada de timp necesară obţinerii avizului favorabil emis de Comisia Europeană.
Având în vedere faptul că neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor de reglementare prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă va avea ca efect periclitarea producţiei agricole pe anul 2016,
luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile atât în plan economic, cât şi în plan social, prin scăderea veniturilor producătorilor agricoli şi prin scăderea gradului de securitate alimentară a populaţiei,
întrucât agricultura reprezintă una dintre priorităţile majore ale Guvernului,
deoarece toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Scopul prezentei ordonanţe de urgenţă este instituirea unei scheme de ajutor de stat, denumită în continuare schemă, având ca obiectiv acordarea de compensaţii producătorilor agricoli afectaţi grav de efectele secetei severe produse în perioada aprilie-septembrie 2015.
(2)Efectele secetei severe sunt semnalate de Administraţia Naţională de Meteorologie, care a emis avertismente de temperaturi ridicate peste limita de confort şi precipitaţii reduse în perioada prevăzută la alin. (1).
(3)Prezenta schemă respectă prevederile din cadrul secţiunii 1.2.1.2, cap. 1, partea II din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020 (2014/C 204/01), denumite în continuare Orientările UE.
(4)Schema se aplică pe întreg teritoriul României.
(5)Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, prin structurile sale teritoriale, respectiv centrele judeţene/al municipiului Bucureşti, reprezintă autoritatea competentă responsabilă cu implementarea schemei.
Art. 2
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
a)schemă de ajutoare - orice act pe baza căruia, fără să mai fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului în mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific, uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi pentru o valoare nedefinită;
b)producţia agricolă primară - producţia de produse ale solului şi ale creşterii animalelor, prevăzute în anexa nr. I la Tratatul pentru funcţionarea Uniunii Europene, fără a se efectua nicio altă operaţiune de modificare a naturii produselor respective;
c)fenomen meteorologic nefavorabil care poate fi asimilat unei calamităţi naturale - condiţiile meteorologice nefavorabile, cum ar fi secetă severă care distruge peste 30% din producţia medie calculată pe baza datelor din anii precedenţi.
CAPITOLUL II: Beneficiari, criterii de eligibilitate, modalitatea de calcul al pagubei şi sumele reprezentând ajutor de stat
Art. 3
(1)Beneficiarii prezentei scheme sunt producătorii agricoli care îşi desfăşoară activitatea în producţie agricolă primară, respectiv:
a)producători agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol;
b)producători agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare;
c)producători agricoli persoane juridice, precum şi orice forme asociative cu sau fără personalitate juridică, constituite conform legii.
(2)Pentru a fi eligibili schemei de ajutor de stat, beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
a)să deţină proces-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, încheiat în perioada cuprinsă între 1 aprilie 2015 şi 20 octombrie 2015, conform legislaţiei pentru situaţiile de urgenţă, semnat de membrii comisiei şi în care să fie înscrise cel puţin informaţii privind cultura, suprafaţă calamitată, precum şi procentul de calamitare de peste 30%;
b)să fie înregistraţi în evidenţele APIA cu cerere unică de plată aferentă anului 2015.
(3)Nu sunt eligibili schemei beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) care sunt declaraţi de APIA neeligibili pentru schema de plată unică pe suprafaţă aferentă anului 2015, în urma controlului administrativ.
(4)Pentru culturile prevăzute la art. 4, suprafaţa pentru care se acordă ajutorul de stat, aferentă fiecărei culturi, nu poate depăşi suprafaţa determinată în urma controlului administrativ al cererii unice de plată pentru anul 2015.
Art. 4
Se acordă plăţi compensatorii pentru pierderile de venit survenite la următoarele culturi: porumb boabe, floarea-soarelui, soia, cartof, sfeclă de zahăr, legume în câmp, plante de nutreţ, păşuni şi fâneţe.
Art. 5
(1)Pentru pierderile de venit, se utilizează datele publicate de Institutul Naţional de Statistică, de cercetarea statistică, precum şi datele operative ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, pe fiecare cultură dintre cele prevăzute la art. 4, prin utilizarea producţiei medii pe anii 2012, 2013 şi 2014, precum şi a preţului mediu din aceeaşi perioadă, conform prevederilor pct. 361 lit. a) secţiunea 1.2.1.2 din Orientările UE.
(2)Ajutorul de stat reprezintă o plată compensatorie care acoperă cel mult 20% din pierderea de venit de 100% aferentă culturilor prevăzute la art. 4, plată compensatorie diferenţiată în funcţie de procentul de calamitare înscris în procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor, prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi de categoria beneficiarului.
(3)Ajutorul de stat acordat conform alin. (2) se încadrează în prevederile pct. 363 secţiunea 1.2.1.2 din Orientările UE.
(4)Cuantumurile maxime ale ajutorului de stat sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(5)Cuantumurile maxime prevăzute la alin. (4) scad proporţional în funcţie de procentul de calamitare.
(6)În cazul în care în procesul-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, calamitarea este înscrisă sub forma sintagmei "peste... %", cifra consemnată în această sintagmă este utilizată în calculul diferenţiat al compensaţiei.
CAPITOLUL III: Modalitatea de acordare a ajutorului
Art. 6
(1)Beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1), ale căror culturi au fost afectate de fenomenul meteorologic de secetă severă şi care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 3 alin. (2), depun la APIA, până la data de 30 noiembrie 2015, o cerere de acordare a ajutorului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de următoarele documente:
a)copie a B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului mandatat;
b)copie a atestatului de producător, după caz;
c)copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, precum şi copie a B.I./C.I. al/a împuternicitului/reprezentantului legal;
d)copie a procesului-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor;
e)numărul contului deschis la instituţii de credit, cu excepţia beneficiarilor producători agricoli persoane juridice pentru care se completează conturile deschise la Trezoreria Statului.
(2)Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) sunt prezentate şi în original, în vederea certificării de către reprezentantul APIA, prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul".
Art. 7
(1)Centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, verifică, stabilesc sume şi beneficiari, întocmesc şi transmit la APIA situaţia centralizatoare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(2)Autorizarea beneficiarilor şi a sumelor cuvenite şi înregistrarea obligaţiilor de plată se efectuează după primirea deciziei (CE) privind aprobarea acordării ajutorului de stat.
(3)APIA întocmeşte şi transmite MADR, pe baza cererilor aprobate de către centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, situaţia centralizatoare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 8
MADR transmite Ministerului Finanţelor Publice, pe baza anexei nr. 4, transmise de APIA, cererea de deschidere a creditelor bugetare însoţită de situaţia centralizatoare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 9
După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul MADR se alimentează contul APIA, care virează sumele cuvenite în conturile solicitanţilor ajutorului de stat, potrivit legislaţiei în vigoare.
Art. 10
(1)Resursele financiare necesare aplicării prezentei scheme de ajutor de stat se asigură de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate cu această destinaţie MADR pe anul 2015, la capitolul 83.01 "Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare", titlul 40 "Subvenţii", articolul 40.15 "Sprijinirea producătorilor agricoli".
(2)În situaţia în care sumele necesare depăşesc prevederile bugetare aprobate cu această destinaţie, valoarea sprijinului se reduce proporţional pentru toţi beneficiarii.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
Art. 11
(1)În anul 2016, APIA efectuează controale pe teren la beneficiarii persoane juridice care deţin bilanţ contabil, pe un eşantion de minimum 5%.
(2)În situaţia în care, în urma controalelor prevăzute la alin. (1), rezultă că pierderea de venit calculată pe baza datelor contabile este inferioară ajutorului de stat acordat, acesta se recuperează, cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data încasării ajutorului, conform legislaţiei specifice.
(3)Sumele astfel recuperate se vor vira de APIA după cum urmează:
a)creanţa bugetară se virează în conturile corespunzătoare de cheltuieli bugetare;
b)dobânzile şi penalităţile aferente creanţelor bugetare se vor vira în contul de venituri ale bugetului de stat.
(4)În baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, APIA va elabora proceduri de verificare şi control, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Art. 12
Începând cu data primirii deciziei (CE) privind aprobarea acordării ajutorului de stat, se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se poate constitui obligaţia de plată a acestui ajutor.
Art. 13
În situaţia în care, anterior emiterii deciziei (CE), Comisia Europeană solicită modificări privind prezenta schemă de ajutor de stat, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se modifică în mod corespunzător.
Art. 14
Textul prezentei scheme se publică integral pe site-ul MADR, pe adresa www.madr.ro.
Art. 15
- Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Daniel Constantin

Ministrul finanţelor publice,

Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,

Graţiela Leocadia Gavrilescu

p. Ministrul afacerilor externe,

George Ciamba,

secretar de stat

ANEXA nr. 1: CUANTUMURILE MAXIME ale ajutorului de stat în funcţie de categoria beneficiarului, conform art. 5 alin. (4)
- lei/ha -

Cultura

Beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b)

Beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. c)

Porumb boabe

280

560

Floarea-soarelui

285

570

Soia

335

670

Cartof

1.130

2.260

Sfeclă de zahăr

600

1.200

Legume în câmp

1.490

2.980

Plante de nutreţ*

222,5

445

Păşune

50

100

Fâneaţă

75

150

ANEXA nr. 2: Cerere de solicitare a ajutorului de stat pentru compensarea pagubelor cauzate de fenomenul meteorologic de seceta severă manifestat în perioada aprilie - septembrie 2015
(1)_

Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură ...............

Operator date cu caracter personal: 9596

 

Nr. de înregistrare ..............

Data .......................

 

Nr. unic de identificare beneficiar din RUI (ID)

 

Nr. cerere unică de plată C2015

 
Solicitant

Denumirea PJ/PFA/ÎI/ÎF

Nume prenume PF

 

Cod unic de înregistrare (CUI)/

Cod de identificare fiscală (CIF)

          

CNP pentru PF

Numele titularului/administratorului/reprezentantului legal

Prenumele titularului/administratorului/reprezentantului legal

  

CNP-ul titularului/administratorului/reprezentantului legal

             

Codul ţării şi nr. actului de identitate

(pentru altă cetăţenie)

 
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎI/ÎF
DOMICILIUL PF

Judeţul/Sectorul

Localitatea

Satul/Strada

Nr.

Cod poştal

Bl.

Ap.

Telefon

Fax

E-mail

ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)

Numele

Prenumele

CNP

             

Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale

Numărul contului deschis la instituţii de credit, cu excepţia beneficiarilor producători agricoli persoane juridice pentru care se completează conturile deschise la Trezoreria Statului

În baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului ............ privind instituirea unei scheme de ajutor de stat, având ca obiectiv acordarea de plăţi compensatorii producătorilor agricoli afectaţi grav de efectele secetei severe produse în perioada aprilie-septembrie 2015, solicit ajutor de stat în valoare de ............. lei, după cum urmează:

Cultura

Suprafaţa totală

(ha)

Suprafaţa calamitată

Procent de calamitare

(%)

Cuantum maxim

(lei/ha)

Valoare ajutor de stat

(lei)

(ha)

Nr. bloc fizic

Nr. parcelă

1

2

3

4

5

6

7

8=3x6x7

Porumb boabe

       
        

Floarea-soarelui

       
        

Soia

       
        

Cartof

       
        

Sfeclă de zahăr

       
        

Legume în câmp

       
        

Plante de nutreţ*

       
        

Păşune

       
        

Fâneaţă

       
        

TOTAL

-

-

-

-

-

-

 
Coloanele 3 şi 4 se completează conform Procesului-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor.
* Furaje verzi anuale şi perene din arabil semănate în ogor propriu recoltate pentru masă verde (m.v.), fân sau însilozare (furaje verzi anuale în ogor propriu: pb furajer m.v., cereale m.v., alte pentru fân şi m.v.; Furaje perene în ogor propriu: trifoi, lucernă, alte furaje perene, păşuni şi fâneţe temporare)

Nr. crt.

Documente ataşate cererii

DA

NU

DA

NU

Nu este cazul

(0)

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

1.

copie a B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică

|_|

|_|

|_|

|_|

 

2.

împuternicire/procură notarială al/a împuternicitului persoană fizică/reprezentantului legal, după caz

|_|

|_|

|_|

|_|

 

3.

copie a B.I./C.I. al/a împuternicitului persoană fizică/reprezentantului legal, după caz

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

4.

copie a atestatului de producător, pentru persoanele fizice

|_|

|_|

|_|

|_|

 

5.

copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul persoanelor juridice/PFA/II/IF, după caz

|_|

|_|

|_|

|_|

 

6.

împuternicire/procură notarială al/a reprezentantului legal, după caz

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

7.

copie a procesului-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor

     

8.

numărul contului deschis la instituţii de credit, cu excepţia beneficiarilor producători agricoli persoane juridice pentru care se completează conturile deschise la Trezoreria Statului

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

Semnătura solicitantului/administratorului/reprezentantului legal/împuternicitului

Ştampila

(dacă este cazul)

Data ...................

Notă: Se bifează DA/NU/Nu este cazul, pentru toate documentele depuse.
Coloanele (2) şi (3) se completează de către beneficiar.
Coloanele (4) şi (5) se completează de către funcţionarul APIA care a preluat cererea.
Documentele depuse în copie se certifică de către reprezentantul APIA împuternicit cu primirea şi înregistrarea cererii.
Semnătura funcţionarului APIA care a preluat cererea .......................
Prezenta cerere a fost înregistrată în baza electronică de date APIA.
Numele şi prenumele operatorului ......................
Semnătura operatorului .......................
(2)Declaraţii şi angajamente
Subsemnatul, ...................., CNP/CUI ..........., administrator/reprezentant legal al .................. (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii familiale), cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar următoarele:
Am luat cunoştinţă de:
- condiţiile şi modalităţile de acordare a ajutorului de stat conform reglementărilor naţionale, pe care mă angajez să le respect;
- mă oblig să notific în scris centrului judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în termen de 10 zile lucrătoare, orice modificare privitoare la informaţiile declarate în cererea de ajutor, anexând documentele justificative pentru aceste modificări;
- faptul că Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment.
Drept care declar şi mă angajez la următoarele:
- declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile;
- mă oblig să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui/oricărei control/verificări la faţa locului;
- să mă supun controalelor efectuate în baza prevederilor art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. ........./2015 şi să pun la dispoziţia atât a echipelor de control, cât şi altor organe abilitate toate documentele contabile aferente anului 2015;
- să restitui ajutorul de stat încasat cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data încasării ajutorului, la simpla solicitare a APIA, dacă în urma controlului efectuat în baza art. 11 alin. (2) se constată că pierderea de venit calculată pe baza datelor contabile puse la dispoziţie echipelor de control este inferioară ajutorului de stat încasat;
- sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

Semnătura

Ştampila (după caz)

Data ...................

ANEXA nr. 3: SITUAŢIE CENTRALIZATOARE cu beneficiarii şi sumele aferente ajutorului de stat pentru compensarea pagubelor cauzate de fenomenul meteorologic de secetă severă manifestat în perioada aprilie-septembrie 2015
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Centrul judeţean .....................
Operator de date cu caracter personal: 9596
Nr. de înregistrare ..................
Data .................

Nr. crt.

Numele şi prenumele/Denumirea

CNP/CUI/CIF

Cultura

Suprafaţa

(ha)

Cuantum

(lei/ha)

Procent de calamitare

(%)

Valoare ajutor de stat cuvenit

(lei)

1

2

3

4

5

6

7

8

1

  

Floarea-soarelui

    

Soia

    

Cartof

    

Sfeclă de zahăr

    

Legume în câmp

    

Plante de nutreţ*

    

Păşune

    

Fâneaţă

    

2

  

Floarea-soarelui

    

Soia

    

Cartof

    

Sfeclă de zahăr

    

Legume în câmp

    

Plante de nutreţ*

    

Păşune

    

Fâneaţă

    

...

       

TOTAL

Floarea-soarelui

    

Soia

    

Cartof

    

Sfeclă de zahăr

    

Legume în câmp

    

Plante de nutreţ*

    

Păşune

    

Fâneaţă

    
Director executiv/executiv adjunct centrul judeţean,
.........................
Şef serviciu,
.........................
Consilier,
.........................
ANEXA nr. 4: SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu sumele aferente ajutorului de stat pentru compensarea pagubelor cauzate de fenomenul meteorologic de secetă severă manifestat în perioada aprilie - septembrie 2015
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Operator de date cu caracter personal: 9596
Nr. de înregistrare ...............
Data ...............

Nr. crt.

Judeţul

Nr. de beneficiari

Valoarea ajutorului de stat cuvenit

(lei)

1

Alba

  

2

Arad

  

3

Argeş

  

4

Bacău

  

5

Bihor

  

6

Bistriţa-Năsăud

  

7

Botoşani

  

8

Braşov

  

9

Brăila

  

10

Buzău

  

11

Caraş-Severin

  

12

Călăraşi

  

13

Cluj

  

14

Constanţa

  

15

Covasna

  

16

Dâmboviţa

  

17

Dolj

  

18

Galaţi

  

19

Giurgiu

  

20

Gorj

  

21

Harghita

  

22

Hunedoara

  

23

Ialomiţa

  

24

Iaşi

  

25

Ilfov

  

26

Maramureş

  

27

Mehedinţi

  

28

Mureş

  

29

Neamţ

  

30

Olt

  

31

Prahova

  

32

Satu Mare

  

33

Sălaj

  

34

Sibiu

  

35

Suceava

  

36

Teleorman

  

37

Timiş

  

38

Tulcea

  

39

Vaslui

  

40

Vâlcea

  

41

Vrancea

  

42

Bucureşti

  

Total general:

 
Director general,
.......................
ANEXA nr. 5: SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu sumele aferente ajutorului de stat pentru compensarea pagubelor cauzate de fenomenul meteorologic de secetă severă manifestat în perioada aprilie - septembrie 2015
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene

Nr. crt.

Judeţul

Nr. de beneficiari

Valoarea ajutorului de stat cuvenit

(lei)

1

Alba

  

2

Arad

  

3

Argeş

  

4

Bacău

  

5

Bihor

  

6

Bistriţa-Năsăud

  

7

Botoşani

  

8

Braşov

  

9

Brăila

  

10

Buzău

  

11

Caraş-Severin

  

12

Călăraşi

  

13

Cluj

  

14

Constanţa

  

15

Covasna

  

16

Dâmboviţa

  

17

Dolj

  

18

Galaţi

  

19

Giurgiu

  

20

Gorj

  

21

Harghita

  

22

Hunedoara

  

23

Ialomiţa

  

24

Iaşi

  

25

Ilfov

  

26

Maramureş

  

27

Mehedinţi

  

28

Mureş

  

29

Neamţ

  

30

Olt

  

31

Prahova

  

32

Satu Mare

  

33

Sălaj

  

34

Sibiu

  

35

Suceava

  

36

Teleorman

  

37

Timiş

  

38

Tulcea

  

39

Vaslui

  

40

Vâlcea

  

41

Vrancea

  

42

Bucureşti

  

Total general:

 
Director general,
.......................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 798 din data de 27 octombrie 2015