NORMA nr. 15 din 18 iunie 2014 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 5/2006 privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2006, şi a art. 71 alin. (7) din Norma nr. 16/2013 privind activitatea de marketing al fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 64/2013
În urma deliberărilor din şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 18 iunie 2014,
având în vedere prevederile art. 741 alin. (2), art. 98 şi ale art. 99 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. j) şi q) şi ale art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea normă:
Art. I
Norma nr. 5/2006 privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2006, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 27 august 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 4, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) mesajul transmis prin intermediul materialului publicitar va fi formulat astfel încât să nu inducă în eroare participanţii sau potenţialii participanţi;
c) toate materialele publicitare vor fi difuzate în limba română, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi."
2.La articolul 5 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) denumirea completă a fondului de pensii facultative şi a administratorului acestuia;
b) adresa poştală, pagina de internet sau numărul de telefon ale administratorului fondului de pensii facultative."
3.La articolul 5 alineatul (1), litera c) se abrogă.
4.La articolul 7, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) folosirea sintagmelor «rezultat garantat», «câştig garantat» sau a oricăror altor formulări care pot crea aparenţa de garantare a unui câştig, dacă astfel de angajamente nu sunt prevăzute în prospectul schemei de pensii facultative, autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară;"
5.Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 8
Persoana care conduce structura de control intern din cadrul administratorului are obligaţia de a aviza conformitatea materialelor publicitare cu prevederile actelor normative aplicabile, înainte de transmiterea acestora spre prima difuzare."
6.Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 10
Autoritatea de Supraveghere Financiară interzice orice formă de publicitate în toate cazurile în care constată încălcarea prevederilor art. 9."
7.După articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 11, cu următorul cuprins:
"Art. 11
Încălcarea dispoziţiilor prezentei norme se sancţionează de Autoritatea de Supraveghere Financiară conform prevederilor legale în vigoare."
Art. II
1.La articolul 71 din Norma nr. 16/2013 privind activitatea de marketing a fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 64/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 6 ianuarie 2014, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) În desfăşurarea activităţii de marketing din cadrul sistemului de pensii private, se interzice agenţilor de marketing persoane juridice să utilizeze alte materiale publicitare decât cele avizate de către persoana care conduce structura de control intern din cadrul administratorului."
Art. III
Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,

Mişu Negriţoiu

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 474 din data de 27 iunie 2014