Domeniul de dezvoltare | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Aspect vizat | X | |
Dezvoltarea fizică şi motrică | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte | | |
Utilizarea unor mişcări specifice diferitelor segmente ale corpului | | |
Executarea unor mişcări sugestive şi folosirea unei mimici şi a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cântec, dans, teatru etc.) | | |
Participarea la activităţi motrice coordonate cu membrii grupului | | |
Dezvoltarea socio-emoţională | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Identificarea elementelor de identitate (nume, prenume, vârstă, gen, aspect fizic, naţionalitate etc.; numele părinţilor, localitatea etc.) | | |
Respectarea unor reguli simple de igienă personală | | |
Recunoaşterea emoţiilor de bază raportate la experienţa de viaţă | | |
Exprimarea de sine (exprimarea emoţiilor, temerilor, preocupărilor, a ceea ce îi place şi ce nu îi place etc.), în limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic etc.) | | |
Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural şi social | | |
Respectarea normelor elementare de comportament social | | |
Identificarea unor repere relaţionale (frate, soră, mamă, tată, bunici, rude, colegi, prieteni, adulţi, educatori) şi valorice (bine, frumos, bun etc.) | | |
Participarea la activităţile grupului, jocuri de grup, relaţii interpersonale | | |
Dezvoltarea cognitivă | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Identificarea cuvintelor din enunţuri scurte, rostite clar şi rar | | |
Identificarea silabelor şi a sunetului iniţial şi final în cuvinte clar articulate | | |
Discriminarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (literă, cifră), culorilor, sunetelor | | |
Sesizarea relaţiei dintre sunet şi literă, dintre cifră şi număr | | |
Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, al cifrelor şi al formelor geometrice principale) | | |
Identificarea unor repere: spaţiale (în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos) şi temporale (înainte, după, zi, noapte, iarnă, vară etc.) | | |
Utilizarea unor repere de gândire logică: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, raţionament simplu ("dacă ..., atunci ...") | | |
Recunoaşterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar | | |
Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10 | | |
Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu una-două unităţi în concentrul 0-10, cu suport intuitiv | | |
Dezvoltarea limbajului şi a comunicării | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Identificarea şi aplicarea regulilor principale de comunicare | | |
Utilizarea elementelor de logică în comunicare ("şi/sau", "dacă ..., atunci ...", "da/nu" etc.) | | |
Receptarea semnificaţiei corecte a mesajelor orale | | |
Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu | | |
Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, şcoală, mediu înconjurător | | |
Participarea la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală | | |
Dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare | Evaluare finală |
Realizat | În curs de realizare |
Respectarea normelor elementare de comportament şcolar | | |
Manifestarea perseverenţei în activitatea de învăţare | | |
Manifestarea curiozităţii pentru explorarea mediului natural şi social | | |
Identificarea unor regularităţi în mediul familiar, natural şi social | | |
Realizarea unor activităţi, proiecte, obiecte, construcţii simple | | |
Relaţionarea pozitivă cu alţi membri ai grupului, în rezolvarea unor sarcini simple de lucru | | |
Participarea la activităţi integrate, adaptate nivelului de vârstă | | |
Manifestarea imaginaţiei şi a creativităţii în activitate şi joc | | |