HOTĂRÂRE nr. 11 din 19 februarie 2015 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar
În temeiul prevederilor:
- art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 15 alin. (3) şi art. 41 alin. (1) lit. c) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 19 februarie 2015, hotărăşte:
Art. I
Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 15 mai 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 3, alineatul (3) se abrogă.
2.La articolul 3, după alineatul (6) se introduc patru noi alineate, alineatele (7)-(10), cu următorul cuprins:
"(7) Auditorii financiari persoane fizice şi juridice care solicită înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari în primul semestru al anului achită integral cotizaţia pentru anul respectiv, conform art. 2 alin. (2) şi art. 3 alin. (1) şi (2).
(8) Auditorii financiari care solicită înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari în cel de-al doilea semestru al anului achită cotizaţia fixă anuală pentru anul respectiv, în cuantum de:
a) auditorii financiari persoane fizice active: 400 lei;
b) auditorii financiari persoane fizice nonactive: 200 lei;
c) auditorii financiari persoane juridice: 550 lei.
(9) Cotizaţia fixă anuală la care se face referire la alin. (8) se achită la momentul depunerii documentelor de înscriere în Registrul public al auditorilor financiari.
(10) Pentru obţinerea vizei anuale înainte de data de 31 martie a fiecărui an, auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice şi persoane juridice, după caz, achită prima tranşă din cotizaţia fixă, conform art. 2 alin. (2) şi art. 3 alin. (1), şi integral cotizaţia fixă, conform art. 2 alin. (2) şi art. 3 alin. (2)."
3.La articolul 6 alineatul (1), literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) taxa pentru aprobarea auditorilor financiari persoane fizice care au fost autorizaţi în alt stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori Confederaţiei Elveţiei, atribuirea calităţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice este în sumă de 2.600 lei;
..................................................
d) taxa pentru aprobarea auditorilor financiari persoane juridice care au fost autorizaţi în alt stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori Confederaţiei Elveţiei, atribuirea calităţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane juridice este în sumă de 2.600 lei;"
4.La articolul 6 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
"d1) taxa pentru aprobarea auditorilor financiari persoane fizice şi juridice din terţe ţări, atribuirea calităţii de membru al Camerei şi înregistrarea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice şi juridice este în sumă de 4.000 lei;"
5.La articolul 6 alineatul (1), literele f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"f) taxa pentru înscrierea la cursul pentru auditorii financiari persoane fizice care pot desfăşura activitate de audit financiar la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este în sumă de 850 lei;
g) taxa pentru înscrierea la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori este în sumă de 450 lei;"
6.La articolul 6 alineatul (1), după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:
"h) taxa pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori este în sumă de 100 lei;
i) taxa pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane juridice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori este în sumă de 100 lei."
7.La articolul 6, alineatul (2) se abrogă.
8.La articolul 7, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Taxa stabilită la alin. (1) lit. c) se achită la momentul depunerii dosarului pentru echivalarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu în activitatea de audit financiar. În caz de respingere a dosarului se restituie 50% din suma achitată. În cazul în care dosarul a fost aprobat, dar solicitantul nu s-a înscris la stagiu, în termenele stabilite prin reglementările Camerei, taxa nu se restituie."
Art. II
Departamentele din cadrul aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. III
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Gabriel Radu

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 144 din data de 26 februarie 2015