ORDIN nr. 59 din 20 ianuarie 2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene
În temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al art. 5 alin. (4) teza a II-a şi al art. 1472 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al pct. 491 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifică după cum urmează:
1.Titlul ordinului va avea următorul cuprins:
"ORDIN pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România"
2.Articolul 1 va avea următorul cuprins:
"Art. 1
Se aprobă Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România, prevăzută în anexa nr. 1."
3.Titlul anexei nr. 1 va avea următorul cuprins:
"PROCEDURĂ de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România"
4.La anexa nr. 1, secţiunea I, punctul 1 va avea următorul cuprins:
"1. Potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 491 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI «Taxa pe valoarea adăugată» din acelaşi act normativ, persoana impozabilă stabilită în România, denumită în continuare solicitant, poate beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adăugată aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, denumit în continuare stat membru de rambursare."
5.La anexa nr. 4, punctul 1.1 va avea următorul cuprins:
"1.1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene."
6.La anexa nr. 4, secţiunea nr. 1, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Statul membru în care au fost efectuate importurile şi achiziţiile de bunuri/servicii: se înscrie numele statului membru al Uniunii Europene în care au fost efectuate importurile şi achiziţiile de bunuri mobile livrate/servicii."
7.La anexa nr. 4, secţiunea nr. 1, paragraful al treilea va avea următorul cuprins:
"Moneda - se înscrie moneda oficială a statului membru de rambursare."
8.Anexele nr. 2 şi 3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
Art. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. IV
Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor şi Direcţia generală de tehnologia informaţiei vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
-****-

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu-Ştefan Diaconu

ANEXA nr. 1:
(- Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 3/2010)

Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal

Nr. de operator de date cu caracter personal 759

STATUL MEMBRU ÎN CARE AU FOST EFECTUATE IMPORTURILE ŞI ACHIZIŢIILE DE BUNURI/SERVICII

 
 

Limba oficială

 

Moneda

 

ANUL: |_|_|_|_|

PERIOADA |_|_|-_|_|_|

Cerere anuală |_|

Cerere iniţială |_|

Cerere rectificativă |_|

Număr de referinţă a cererii anterioare |_|

AJUSTAREA PRO - RATEI

ANUL:|_|_|_|_|

PRO-RATA DEFINITIVĂ:|_|_|_| |_|_|

DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI

DENUMIRE/ NUME, PRENUME |__________________________________________________|

COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA

RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

DOMICILIUL FISCAL

 
 

COD POŞTAL |____________| TELEFON |______________| E-MAIL |___________________|

OBIECTUL DE ACTIVITATE (se pot completa mai multe coduri de activitate) |_|_|_|_|

REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT

DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI

DENUMIRE/ NUME. PRENUME |________________________________________________|

COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

DOMICILIUL FISCAL |_________________________________________________________|

 
 

COD POŞTAL |______________| TELEFON |______________| E-MAIL |_________________|

INFORMAŢII FINANCIARE

SUMA SOLICITATA LA RAMBURSARE |________________| MONEDA |________________|

TITULARUL CONTULUI |_________________________| SOLICITANT |_| ÎMPUTERNICIT |_|

COD IBAN |_________________________| COD BIC/SWIFT |__________________|

LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA TVA

ACHIZIŢII BUNURI/ SERVICII

Nr. crt.

Referinţă factură |___________________________|

1....m

Factură simplificată |D|N| Număr factură |____________| Data factură |_________________|

Natura bunurilor/serviciilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri)

Cod |___________| Sub-cod |______________| Descriere |______________|

Total factură

Baza impozabilă |_______| TVA |_____| Pro - rata|_____| TVA deductibilă |________|

Furnizor/Prestator

Cod de înregistrare în scopuri de TVA/ cod de înregistrare fiscală |______________|

Denumire |____________________|

Adresă |_____________________|

Ţara |________| Telefon |______________|

Se completează câte un tabel pentru fiecare factură

IMPORTURI

Nr. crt.

Referinţă document de import

m+1...n

Număr document de import |__________| Data document de import |______________|

Descriere |_______________________________________________|

Natura bunurilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri)

Cod |____________| Sub-cod |_____________| Descriere |______________________|

Total document de import |________________________________________________|

Baza impozabilă |_______| TVA |_____| Pro - rata|_____| TVA deductibilă |________|

Exportator |______________________________________|

Denumire |________________________________________|

Adresă |____________________________________________|

Ţara |________| Telefon |______________|

Se completează câte un tabel pentru fiecare document de import

DOCUMENTE ATAŞATE

Nume Fişier

 

Tip fişier

 

Descriere

 

NR. ANEXE |_|_|_| NR. FACTURI |_|_|_| NR. DOCUMENT DE IMPORT |_|_|_|

Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din greşeală

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că nu am efectuat livrări de bunuri sau prestări de servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul perioadei de rambursare, cu excepţia:

- serviciilor de transport şi a serviciilor auxiliare transportului, scutite în temeiul art. 144, 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse în legislaţia statului membru de rambursare;

- livrărilor de bunuri şi a prestărilor de servicii către o persoană care are obligaţia de a plăti TVA în conformitate cu art. 194-197 şi 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse în legislaţia statului membru de rambursare.

Numele persoanei care face declaraţia

 

Funcţia

 

Semnătura

 

Cod MFP: 14.13.03.02/18

ANEXA nr. 2:
(- Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 3/2010)

Declaraţie de ajustare a pro ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din normele metodologice

Nr. de operator de date cu caracter personal 759

DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI |__________________________________|

DENUMIRE/NUME, PRENUME |________________________________________________|

COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA

RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

DOMICILIUL FISCAL |________________________________________________________|

 
 

COD POŞTAL |___________| TELEFON |_______________| E-MAIL |_____________________|

AJUSTAREA PRO - RATEI

ANUL:|_|_|_|_|

PRO-RATA DEFINITIVĂ:|_|_|_| |_|_|

Numele persoanei care face declaraţia

 

Funcţia

 

Semnătura

 

Cod MFP: 14.13.03.02/19

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 68 din data de 28 ianuarie 2014