NORME METODOLOGICE din 28 decembrie 2012 privind stabilirea competenţelor structurilor Ministerului Afacerilor Interne sau ale instituţiilor şi structurilor aflate în subordine, în aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012 privind asigurarea unei contribuţii suplimentare a României la nivelul Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală - INTERPOL prin detaşarea ofiţerilor de poliţie
Art. 1
(1)Detaşarea ofiţerilor de poliţie la Organizaţia Internaţională de Poliţie Criminală - INTERPOL, denumită în continuare INTERPOL, se dispune prin ordin al ministrului afacerilor interne, în baza unei note de fundamentare întocmite de structura de provenienţă a ofiţerului de poliţie care a fost selectat de INTERPOL pentru un post de expert detaşat.
(2)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (1) cuprinde o analiză pertinentă şi completă a situaţiei profesionale a ofiţerului de poliţie selectat de INTERPOL, a postului pentru care a fost selectat, precum şi informaţii referitoare la beneficiile operative şi/sau de imagine pentru Ministerul Afacerilor Interne.
(3)La nota de fundamentare prevăzută la alin. (2) se anexează documentul emis de INTERPOL prin care se solicită detaşarea ofiţerului de poliţie selectat, precum şi acordul expres al ofiţerului de poliţie selectat cu privire la detaşare pentru perioada solicitată de INTERPOL.
(4)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (1) se aprobă de ministrul afacerilor interne, după ce a fost avizată de către secretarul general, secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică şi Şeful Departamentului Schengen, Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale, precum şi vizată de către următoarele structuri:
a)Direcţia Generală Management Resurse Umane, denumită în continuare DGMRU,
b)Direcţia Generală Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale, denumită în continuare DGAERI,
c)Direcţia Generală Financiară, denumită în continuare DGF,
d)Direcţia Generală Logistică, denumită în continuare DGL,
e)Direcţia Generală Management Operaţional, denumită în continuare DGMO.
(5)După aprobare, nota de fundamentare prevăzută la alin. (1) se transmite de către structura de provenienţă a ofiţerului de poliţie care a fost selectat de INTERPOL către structurile Ministerului Afacerilor Interne şi instituţiile/structurile din subordine, competente pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor din cuprinsul acesteia.
Art. 2
(1)Prelungirea perioadei iniţiale a detaşării se efectuează prin ordin al ministrului afacerilor interne, emis în baza unei note de fundamentare întocmite de DGAERI, de regulă cu cel puţin 3 luni înainte de data la care ar înceta detaşarea.
(2)La nota de fundamentare prevăzută la alin. (1) se anexează documentul INTERPOL de solicitare a prelungirii perioadei iniţiale a detaşării, precum şi acordul expres al ofiţerului de poliţie cu privire la prelungirea detaşării pentru perioada solicitată de INTERPOL.
(3)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (1) se aprobă, se avizează potrivit normelor de competenţă stabilite la art. 1 alin. (4) şi se vizează de către:
a)DGMRU,
b)DGF,
c)DGL,
d)structura de provenienţă a ofiţerului de poliţie detaşat.
(4)Dispoziţiile art. 1 alin. (5) se aplică în mod corespunzător, transmiterea documentaţiei urmând a fi realizată de către DGAERI.
(5)Informarea prevăzută la art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012 privind asigurarea unei contribuţii suplimentare a României la nivelul Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală - INTERPOL prin detaşarea ofiţerilor de poliţie se primeşte şi se înregistrează la DGAERI care o transmite DGMRU pentru luarea măsurilor legale necesare încetării detaşării.
Art. 3
(1)La propunerea DGAERI, DGF ia măsurile necesare asigurării în bugetul propriu al ordonatorului principal de credite a fondurilor aferente desfăşurării activităţii ofiţerilor de poliţie detaşaţi la INTERPOL, precum şi pentru asigurarea şi plata drepturilor prevăzute la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012.
(2)Pentru asigurarea drepturilor prevăzute la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012 se aplică în mod corespunzător procedurile stabilite pentru ataşaţii de afaceri interne prin actele normative de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, inclusiv cele referitoare la reîntregirea familiei, de închiriere şi întreţinere a locuinţei.
(3)Prin alte cheltuieli conexe în înţelesul art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012, se înţeleg acele cheltuieli reprezentând comisioane pentru agenţii imobiliare, comisioane bancare pentru plata cheltuielilor de chirie/utilităţi, garanţii imobiliare.
(4)Documentele justificative prevăzute la art. 4 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012, precum şi informarea prevăzută la art. 4 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012 se primesc şi se înregistrează la DGAERI, care le transmite la DGF pentru luarea măsurilor necesare decontării sumelor aferente.
Art. 4
(1)Ofiţerii de poliţie detaşaţi la INTERPOL se numesc în statul de organizare al posturilor pentru încadrarea personalului Ministerului Afacerilor Interne care desfăşoară misiuni în afara teritoriului ţării constituit la nivelul DGMRU, prin ordin al ministrului afacerilor interne emis cu data detaşării.
(2)Detaşarea ofiţerilor de poliţie la INTERPOL, prelungirea detaşării sau, după caz, încetarea detaşării înainte de termen se realizează prin ordin al ministrului afacerilor interne.
(3)Numirea ofiţerilor de poliţie în statul de organizare prevăzut la alin. (1) se realizează pe posturi de ataşat de afaceri interne, prin suplimentarea acestuia.
(4)Numirea şi avansarea în funcţie a ofiţerilor de poliţie detaşaţi la INTERPOL se realizează în condiţiile prevăzute de procedurile interne aplicabile ataşaţilor de afaceri interne, cu respectarea prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
(5)La încetarea detaşării la INTERPOL ofiţerii de poliţie sunt mutaţi, în interesul serviciului, din statul de organizare prevăzut la alin. (1), potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, la structurile de provenienţă.
(6)Echivalarea evaluărilor profesionale anuale ale ofiţerilor de poliţie obţinute de ofiţerii de poliţie detaşaţi la INTERPOL se realizează potrivit procedurilor interne.
(7)DGMRU ia măsurile necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 şi 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2012.
(8)În perioada detaşării la INTERPOL a ofiţerilor de poliţie, DGMRU desfăşoară, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, orice alte activităţi privind gestionarea raporturilor de serviciu ale acestora.
(9)În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, DGMRU emite procedura privind echivalarea evaluărilor obţinute de ofiţerii de poliţie detaşaţi la INTERPOL.
Art. 5
DGL ia măsurile necesare pentru încheierea asigurărilor medicale pentru ofiţerul de poliţie şi membrii de familie care îl însoţesc, atunci când acestea nu sunt asigurate prin efectul legii.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 22 din data de 10 ianuarie 2013