MATEMATICĂ ŞI EXPLORAREA MEDIULUI | Evaluare finală |
Realizată | În curs de realizare |
1. Utilizarea numerelor în calcule elementare |
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31 | | |
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31 | | |
1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-31, folosind poziţionarea pe axa numerelor | | |
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea/extragerea a 1-5 elemente dintr-o mulţime dată | | |
1.5. Efectuarea de adunări repetate/scăderi repetate prin numărare şi reprezentări obiectuale în concentrul 0-31 | | |
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (sumă, total, diferenţă, =, +, -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme | | |
2. Evidenţierea caracteristicilor geometrice ale unor obiecte localizate în spaţiul înconjurător |
2.1. Orientarea şi mişcarea în spaţiu în raport cu repere/direcţii precizate, folosind sintagme de tipul; în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos, stânga, dreapta, orizontal, vertical, oblic | | |
2.2. Identificarea unor forme geometrice plane (pătrat triunghi, dreptunghi, cerc) şi a unor corpuri geometrice (cub, cuboid, sferă) în obiecte manipulate de copii şi în mediul înconjurător | | |
3. Identificarea unor fenomene/relaţii/regularităţi/structuri din mediul apropiat |
3.1. Descrierea unor fenomene/procese/structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi | | |
3.2. Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul familiar | | |
4. Generarea unor explicaţii simple prin folosirea unor elemente de logică |
4 1. Formularea unor observaţii asupra mediului apropiat folosind limbajul comun, reprezentări prin desene şi operatorii logici "şi", "nu" | | |
4.2. Identificarea relaţiilor de tipul "dacă... atunci..." între două evenimente succesive | | |
5. Rezolvarea de probleme pornind de la sortarea şi reprezentarea unor date |
5.1. Sortarea/clasificarea unor obiecte/materiale etc., pe baza unui criteriu dat | | |
5.2. Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-5 unităţi în concentrul 0-31, cu ajutorul obiectelor | | |
6. Utilizarea unor etaloane convenţionale pentru măsurări şi estimări |
6.1. Utilizarea unor măsuri neconvenţionale pentru determinarea şi compararea lungimilor | | |
6.2. Utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea/estimarea duratelor unor evenimente familiare | | |
6.3. Realizarea unor schimburi echivalente valoric folosind reprezentări neconvenţionale în probleme-joc simple de tip venituri-cheltuieli, cu numere din concentrul 0-31 | | |