ORDIN nr. 116 din 18 septembrie 2015 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 695/2008 privind uniforma şi gradele profesionale ale personalului medical, paramedical şi civil din cadrul serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 695/2008 privind uniforma şi gradele profesionale ale personalului medical, paramedical şi civil din cadrul serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 19 ianuarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.În anexa nr. 1, partea I capitolul II litera E, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) Însemnele de grad profesional
Se poartă la uniformă introduse pe epoleţii din material fond ai articolelor de echipament."
2.În anexa nr. 1, partea a II-a capitolul V, litera B se modifică şi va avea următorul cuprins:
"B. SUPORTUL CU ÎNSEMNE DE GRAD PROFESIONAL
1. Însemn de grad profesional pentru medici
Se confecţionează sub formă de suport de grad/manşon dreptunghiular, din paspoal de culoare bleu-navy/ultramarin, ajurat la ambele capete cu fir de culoare roşu-purpuriu. Însemnele de grad profesional pentru medici sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
Pe suporturile de grad se brodează cu fir de culoare alb-argintiu un caduceu, lauri, romburi şi barete dispuse orizontal, astfel:
- pentru medicul debutant: caduceul încadrat cu lauri;
- pentru medicul şef de echipaj: caduceul încadrat cu lauri sub care se realizează o baretă;
- pentru medicul şef gardă: caduceul încadrat cu lauri sub care se realizează două barete;
- pentru medicul şef intervenţie gradul I: caduceul încadrat cu lauri sub care se realizează trei barete;
- pentru medicul şef intervenţie gradul II: caduceul încadrat cu lauri sub care se realizează patru barete;
- pentru medicul şef serviciu gradul I sau locţiitor medic şef serviciu gradul II ori III: caduceul încadrat cu lauri sub care se realizează un romb;
- pentru medicul şef serviciu gradul II: sub caduceul încadrat cu lauri se realizează un romb deasupra unei barete;
- pentru medicul şef serviciu gradul III: sub caduceul încadrat cu lauri se realizează un romb deasupra a două barete;
- pentru medicul comandant regional gradul I: sub caduceul încadrat cu lauri se realizează un romb încadrat între două barete;
- pentru medicul comandant regional gradul II: sub caduceul încadrat cu lauri se realizează două romburi încadrate între două barete;
- pentru medicul comandant regional gradul III: sub caduceul încadrat cu lauri se realizează trei romburi încadrate între două barete.
2. Însemn de grad profesional pentru asistenţi medicali şi paramedici
Se confecţionează sub formă de suport de grad/manşon dreptunghiular, din paspoal de culoare bleu-navy/ultramarin, ajurat la ambele capete cu fir de culoare roşu-purpuriu. Însemnele de grad profesional pentru asistenţi medicali şi paramedici sunt prezentate în anexă.
Pe suporturile de grad se brodează cu fir de culoare alb-argintiu un caduceu şi elemente unghiulare, romburi şi barete dispuse oblic, astfel:
- pentru asistentul medical debutant: caduceul;
- pentru asistentul medical gradul I: caduceul, sub care se realizează un element unghiular;
- pentru asistentul medical gradul II: caduceul, sub care se realizează două elemente unghiulare;
- pentru asistentul medical gradul III: caduceul, sub care se realizează trei elemente unghiulare;
- pentru asistentul medical gradul IV: caduceul, sub care se realizează patru elemente unghiulare;
- pentru asistentul medical şef la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti: caduceul, sub care se realizează un romb;
- pentru asistentul medical şef la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti cu atribuţii pe plan regional: caduceul, sub care se realizează două romburi;
- pentru paramedicul debutant: caduceul;
- pentru paramedicul gradul I: caduceul, sub care se realizează o baretă înclinată;
- pentru paramedicul gradul II: caduceul, sub care se realizează două barete înclinate;
- pentru paramedicul gradul III: caduceul, sub care se realizează trei barete înclinate;
- pentru paramedicul gradul IV: caduceul, sub care se realizează patru barete înclinate."
3.În anexa nr. 11, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 3
Însemnele gradelor profesionale şi ecusoanele specifice ale personalului medical şi paramedical din cadrul serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare se aplică pe articolele de echipament special în conformitate cu modelul, forma şi descrierea din cuprinsul documentaţiilor tehnice de produs, aprobate la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă."
4.În anexa nr. 2, Norma nr. 2 pentru asigurarea echipamentului special personalului medical, paramedical şi civil din cadrul serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (S.M.U.R.D.) se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
5.În anexa nr. 2, articolele 2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 2
Norma nr. 1 cuprinde articolele de echipament din compunerea uniformei care se asigură de către angajator, contra cost, la preţul de achiziţie, personalului medical şi paramedical civil din structura medicală a S.M.U.R.D. de la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti.
Art. 3
Norma nr. 2 cuprinde articolele de echipament special de protecţie care se asigură gratuit de către angajator personalului medical şi paramedical civil din structura medicală a S.M.U.R.D. de la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti. Însemnele gradelor profesionale şi ecusoanele specifice se asigură şi personalului militar din structura S.M.U.R.D., cu îndeplinirea condiţiilor de acordare prevăzute de ordin."
6.În anexa nr. 2, după articolul 3 se introduc două noi articole, articolele 31 şi 32, cu următorul cuprins:
"Art. 31
Echipamentul special prevăzut în normă fără durată de serviciu, ca inventar de unitate, se propune pentru declasare şi casare şi se înlocuieşte atunci când din cauza uzurii normale nu mai poate fi folosit în scopul pentru care este destinat.
Art. 32
Însemnele gradelor profesionale şi ecusoanele specifice asigurate conform prevederilor Normei nr. 2 se scad din evidenţă în momentul distribuţiei."
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,

Gabriel Oprea

ANEXĂ: NORMA nr. 2 pentru asigurarea echipamentului special personalului medical, paramedical şi civil din cadrul Serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (S.M.U.R.D.)

Nr. crt.

Denumirea articolelor de echipament

U.M.

Prevederi

Observaţii

Cantitatea

Durata

(ani)

0

1

2

3

4

5

I. De fiecare medic, asistent medical şi paramedic civil de pe ambulanţele Serviciului mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare (S.M.U.R.D.)

1

Şapcă completă pentru vară

buc.

1

inv.

 

2

Şapcă completă pentru iarnă

buc.

1

inv.

 

3

Combinezon (salopetă) special

buc.

2

inv.

 

4

Complet modular (scurtă şi pantalon)

buc.

1

inv.

 

5

Tricou

buc.

2

1

 

6

Costum flauşat (bluză + pantalon)

buc.

2

2

 

7

Ghete unice (vară-iarnă)

per.

1

inv.

 

8

Însemne de grad profesional

buc.

1

-

De fiecare combinezon şi complet modular, la acordarea gradului profesional

Se asigură şi personalului paramedical militar din cadrul S.M.U.R.D., în condiţiile de acordare prevăzute în ordin.

9

Ecuson cu însemnul de unitate/clinică

buc.

1

-

De fiecare combinezon şi complet modular

Se asigură şi personalului paramedical militar din cadrul S.M.U.R.D.

10

Ecuson port-logo cu specialitatea (medic/asistent medical/paramedic)

buc.

1

-

11

Ecuson nominal

buc.

1

-

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 720 din data de 24 septembrie 2015