HOTĂRÂRE nr. 90 din 18 septembrie 2015 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 74/2013
Având în vedere adresele Consiliului de disciplină nr. 36 din 10 septembrie 2015 şi nr. 24 din 21 mai 2015, înregistrate la Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România cu nr. 4.326 din 10 septembrie 2015, respectiv nr. 2.609 din 22 mai 2015, prin care s-au înaintat propuneri privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului de disciplină,
în urma discuţiilor care au avut loc în şedinţa Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România din data de 18 septembrie 2015, la care a participat şi doamna Mirela Moise, preşedintele Consiliului de disciplină,
luând în considerare prevederile Hotărârii Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 74/2013 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România,
în conformitate cu dispoziţiile art. 164 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată,
în temeiul prevederilor art. 19 alin. (3) şi art. 26 alin. (2) din Statutul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014,
Consiliul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România adoptă prezenta hotărâre.
Art. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 74/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 22 august 2013, se modifică şi se completează conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Art. III
Prezenta hotărâre se comunică atât Consiliului de disciplină, cât şi Camerelor Notarilor Publici, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce le revin.
Art. IV
Compartimentele de specialitate din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
-****-

Preşedintele Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România,

Dumitru Viorel Mănescu

ANEXĂ:
1.La articolul 13 alineatul (2), a cincea liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"- predă corespondenţa Consiliului de disciplină pentru expediere;"
2.La articolul 18, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Exercitarea acţiunii disciplinare întrerupe cursul prescripţiei răspunderii disciplinare."
3.La articolul 30, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 30
(1) Comunicarea citaţiilor şi a tuturor actelor de procedură se face prin scrisoare recomandată, cu conţinut declarat şi confirmare de primire, în plic închis, simplu."
4.Articolul 66 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 66
(1) Toate hotărârile Consiliului de disciplină se comunică din oficiu părţilor, în copie conformă cu originalul.
(2) În vederea punerii în executare a hotărârilor rămase definitive, Consiliul de disciplină va comunica aceste hotărâri, în copie conformă cu originalul, şi Biroului executiv al Consiliului Uniunii."
5.Anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ANEXA nr. 1
Domnule Preşedinte al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România,
..............., în calitate de ministru al justiţiei, reprezentat de numitul .............. în baza ....../.........., în calitate de preşedinte al Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, reprezentat de ............... în baza .........../Colegiul director al Camerei Notarilor Publici cu sediul în ..........., reprezentat de ............ în baza ............, în temeiul art. 74 alin. (1) din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, formulăm prezenta
ACŢIUNE DISCIPLINARĂ
împotriva notarului public ................, cu sediul biroului în ..............., prin care solicităm aplicarea sancţiunii disciplinare .............. prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. ...... din Legea nr. 36/1995, republicată, pentru săvârşirea următoarei fapte la data de: ............................ (descrierea faptei)
Apreciem că prin fapta săvârşită notarul public a încălcat următoarele prevederi legale: ................., fiind întrunite elementele constitutive ale abaterii disciplinare prevăzute de art. 73 lit. ....... din Legea nr. 36/1995, republicată.
Am luat cunoştinţă de săvârşirea acestei fapte la data de .............., ca urmare a ............., conform .............. (vor fi indicate modalitatea prin care s-a luat cunoştinţă despre săvârşirea faptei şi proba care atestă data indicată, pentru respectarea art. 74 alin. (5), respectiv art. 74 alin. (13) din Legea nr. 36/1995, republicată).
Cercetarea prealabilă a faptei pentru care solicităm aplicarea sancţiunii disciplinare a fost efectuată la data de .................., aşa cum rezultă din următoarele înscrisuri anexate prezentei acţiuni:
- actul de control (dispus de entitatea care formulează acţiunea ca urmare a sesizării sau din oficiu) şi referatul cu propunerile echipei de control, după caz;
- nota explicativă a notarului public;
- înscrisurile doveditoare ale efectuării cercetării prealabile (cum ar fi: dovada citării notarului public cercetat, dovada prezentării învinuirii, procesul-verbal în care au fost consemnate susţinerile notarului public şi s-a hotărât intentarea acţiunii disciplinare, înscrisurile prezentate de persoana care a sesizat petentului săvârşirea faptelor şi înscrisurile prezentate de notarul public în apărarea sa, înscrisurile din care rezultă verificarea apărărilor formulate de notarul public) etc.
În cazul în care notarul public cercetat disciplinar nu s-a prezentat în vederea efectuării cercetării prealabile, se va menţiona această împrejurare în cuprinsul acţiunii şi se va anexa convocarea scrisă cuprinzând obiectul, data, ora şi locul unde trebuia să aibă loc cercetarea prealabilă, însoţită de dovada comunicării către notarul public, cu menţiunea că neprezentarea nu împiedică finalizarea cercetării.
Prezenta acţiune a fost redactată în două exemplare, din care un exemplar împreună cu copii ale înscrisurilor mai sus menţionate urmează să fie comunicate notarului public cercetat disciplinar.
Semnătura
.....................
NOTĂ:
Conform art. 74 alin. (13) din Legea nr. 36/1995, republicată, acţiunea disciplinară poate fi exercitată în termen de 6 luni de la data luării la cunoştinţă a săvârşirii abaterii, dar nu mai târziu de 3 ani de la data săvârşirii acesteia."
6.Anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ANEXA nr. 2
Domnule Preşedinte al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România,
Ministerul Justiţiei, cu sediul în ..................., reprezentat de ............... în baza ........../Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, cu sediul în ............, reprezentată de ............ în baza .........., în temeiul art. 75 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată,
formulăm prezenta cerere, prin care solicităm să constataţi dacă notarul public ..............., numit prin Ordinul nr. ........., cu sediul biroului în ..................., îndeplineşte sau nu îndeplineşte condiţia de bună reputaţie prevăzută de art. 22 lit. e) din Legea nr. 36/1995, republicată, ca urmare a săvârşirii următoarelor fapte: ......................... (descrierea faptelor).
Menţionăm că sesizarea despre săvârşirea acestor fapte a fost făcută din oficiu/de: ministrul justiţiei/preşedintele Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România/Colegiul director al Camerei Notarilor Publici ............. conform înscrisului din data de ................. .
Verificarea faptelor sesizate s-a făcut conform raportului de inspecţie întocmit la data de .............. de numiţii .................. (funcţia sau calitatea în cadrul entităţii petente) şi comunicat notarului public la data de ................. .
Anexăm raportul de inspecţie şi obiecţiunile formulate de notarul public (după caz).
Prezenta cerere a fost redactată în două exemplare, din care un exemplar împreună cu copii ale înscrisurilor mai sus menţionate urmează să fie comunicate notarului public.
Semnătura
.................."
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 793 din data de 26 octombrie 2015