HOTĂRÂRE nr. 81 din 30 decembrie 2015 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 74/2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
Având în vedere Procesul-verbal nr. 8.623 din 30 decembrie 2015 privind consultarea electronică a membrilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România şi votul valabil exprimat,
În temeiul prevederilor:
- art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011;
- art. 7 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România hotărăşte:
Art. I
Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 74/2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9 ianuarie 2015, se modifică după cum urmează:
1.Anexa nr. 1 "Raportul anual privind activitatea desfăşurată persoane fizice" se modifică după cum urmează:
- la secţiunea C.II, punctul 2 "Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I şi C.II punctul 1 litera a)" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1;
- la secţiunea C.IV, litera a) "Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2;
- la secţiunea C.IV, litera b) "Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3;
- la secţiunea "Procedură de verificare", pasul 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4.
2.Anexa nr. 2 "Raportul anual privind activitatea desfăşurată persoane juridice" se modifică după cum urmează:
- la secţiunea C.II, punctul 2 "Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I şi C.II punctul 1 litera a)" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5;
- la secţiunea C.IV, litera a) "Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6;
- la secţiunea C.IV, litera b) "Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7;
- la secţiunea "Procedură de verificare", pasul 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 8.
Art. II
Prezenta hotărâre se aplică începând cu anul 2016, pentru anul de raportare 2015, formularele putând fi depuse începând cu 1 ianuarie 2016.
Art. III
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. IV
Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. V
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Gabriel Radu

ANEXA nr. 1:
2.Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I. şi C.II 1a)

Entităţi de interes public/ Activitate

Instituţii de credit

Instituţii financiare nebancare, definite potrivit reglementărilor legale, înscrise în Registrul general

Societăţi de asigurare, asigurare - reasigurare şi reasigurare

Instituţii de plată şi instituţii emitente de monedă electronică, definite potrivit legii, care acordă credite legate de serviciile de plată şi a căror activitate este limitată la prestarea de servicii de plată, respectiv emitere de monedă electronică şi prestare de servicii de plată

Fondurile de pensii administrate privat, fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora

Societăţi de servicii de investiţii financiare, societăţile de administrare a investiţiilor, organismele de plasament colectiv, depozitari centrali, casele de compensare, contrapărţi centrale şi operatori de piaţă/sistem autorizaţi avizaţi de Autoritatea de Supraveghere financiară

Societăţi ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată

Societăţile/
companiile naţionale

Societăţi cu capital integral sau majoritar de stat

Regii autonome

TOTAL

OMFP

3055

          

0

IFRS

          

0

Pachet de raportări

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Audit intern

          

0

Audit cu scop special (ISA 800)

           

Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

           

Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

           

Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)

          

0

Revizuirea situaţiilor financiare interimare (ISRE 2410)

          

0

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)

          

0

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

          

0

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii
(ISAE 3402)

          

0

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră ISAE 3410)

          

0

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)

          

0

Proceduri convenite (ISRS 4400)

          

0

Servicii conexe de compilare
(ISRS 4410)

          

0

Consultanţă

          

0

Alte activităţi

          

0

TOTAL

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

ANEXA nr. 2:
C.IV. Venituri obţinute
a)Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014.) Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dvs.
În situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal

Situaţia misiunilor de audit statutar finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii (conform contractului) (LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor (LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   

Total din restul contractelor

   
ANEXA nr. 3:
b)Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dvs.
În situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii (conform contractului) (LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   

Total din restul contractelor

   
ANEXA nr. 4:
Pasul 7
Copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare

Va rugăm să ataşaţi o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare Choose Files No file chosen

Declar pe propria răspundere că în ataşament se regăseşte copia contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, cu următoarele informaţii:

Serie

 

Număr

 

Societate

 

Numele asiguratului

 

Obiect de activitate

 

Perioada

de la |______| până la |_______|

Acoperire suplimentară

 
Adaugă un document nou
Balanţă - Clasa 7 Venituri

Vă rugăm să ataşaţi o copie după balanţă - Clasa 7 Venituri. Choose Files No file chosen

ANEXA nr. 5:
2.Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I şi C.II 1a)

Entităţi de interes public/ Activitate

Instituţii de credit

Instituţii financiare nebancare, definite potrivit reglementărilor legale, înscrise în Registrul general

Societăţi de asigurare, asigurare - reasigurare şi reasigurare

Instituţii de plată şi instituţii emitente de monedă electronică, definite potrivit legii, care acordă credite legate de serviciile de plată şi a căror activitate este limitată la prestarea de servicii de plată, respectiv emitere de monedă electronică şi prestare de servicii de plată

Fondurile de pensii administrate privat, fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora

Societăţi de servicii de investiţii financiare, societăţile de administrare a investiţiilor, organismele de plasament colectiv, depozitari centrali, casele de compensare, contrapărţi centrale şi operatori de piaţă/sistem autorizaţi/ avizaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară

Societăţi ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată

Societăţile/ companiile naţionale

Societăţi cu capital integral sau majoritar de stat

Regii autonome

TOTAL

OMFP

3055

          

0

IFRS

          

0

Pachet de raportări

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Audit intern

          

0

Audit cu scop special (ISA 800)

           

Componente individuale ale situaţiilor financiare

(ISA 805)

           

Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

           

Revizuirea situaţiilor financiare
(ISRE 2400)

          

0

Revizuirea situaţiilor financiare interimare
(ISRE 2410)

          

0

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice
(ISAE 3000)

          

0

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

          

0

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii
(ISAE 3402)

          

0

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră
(ISAE 3410)

          

0

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)

          

0

Proceduri convenite (ISRS 4400)

          

0

Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)

          

0

Consultanţă

          

0

Alte activităţi

          

0

TOTAL

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

ANEXA nr. 6:
C.IV. Venituri obţinute
a)Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014.) Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dvs.
În situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal

Situaţia misiunilor de audit statutar finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii
(conform contractului)(LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor (LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   

Total din restul contractelor

   
ANEXA nr. 7:
b)Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit (Baza de calcul al cotizaţiilor variabile pentru minunile de audit financiar este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Româna nr. 35/2014) Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P6 (primii 5 clienţii ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dvs.
În situaţia în care subcontractanţi nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii (conform contractului) (LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   

Total din restul contractelor

   
ANEXA nr. 8:
Pasul 7
Copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare

Va rugăm să ataşaţi o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare Choose Files No file chosen

Declar pe propria răspundere că în ataşament se regăseşte copia contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, cu următoarele informaţii:

Serie

 

Număr

 

Societate

 

Numele asiguratului

 

Obiect de activitate

 

Perioada

de la |______| până la |_______|

Acoperire suplimentară

 
Adaugă un document nou
Balanţă - Clasa 7 Venituri

Vă rugăm să ataşaţi o copie după balanţă - Clasa 7 Venituri. Choose Files No file chosen

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 42 din data de 20 ianuarie 2016