NORME TEHNICE din 15 aprilie 2014 de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne
Art. 1
(1)Acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite de cauză aritmică (AP-PMSC) sunt elaborate, derulate şi finanţate de către Ministerul Sănătăţii şi se realizează prin spitale regionale de urgenţă şi institute de urgenţă pentru boli cardiovasculare, denumite în continuare spitale.
(2)Comisia de cardiologie a Ministerului Sănătăţii aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 398/2013 pentru înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, este coordonatorul naţional al AP-PMSC, iar Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătăţii responsabilă cu coordonarea acestor acţiuni.
(3)Derularea şi monitorizarea AP-PMSC se realizează de către coordonatorii locali, prevăzuţi în anexa nr. 1, avizaţi de Comisia de cardiologie a Ministerului Sănătăţii şi aprobaţi de către Ministerul Sănătăţii.
Art. 2
Structura AP-PMSC şi lista unităţilor prin care se derulează acţiunile prioritare sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3
Spitalele care derulează AP-PMSC au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi băneşti şi a organizării evidenţei contabile a cheltuielilor, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, precum şi a organizării evidenţei nominale, pe bază de cod numeric personal, a beneficiarilor AP-PMSC.
Art. 4
AP-PMSC se finanţează de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii de la titlurile bugetare 20 "Bunuri şi servicii" şi 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", prevăzute în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice.
Art. 5
(1)Pentru fondurile alocate la titlul 20 "Bunuri şi servicii" direcţiile de sănătate publică încheie contracte pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, cu spitalele nominalizate din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, precum şi a autorităţilor administraţiei publice locale.
(2)De la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" se finanţează cheltuielile aferente activităţilor prevăzute în AP-PMSC desfăşurate de spitalele din subordinea Ministerului Sănătăţii.
(3)Din fondurile alocate AP-PMSC spitalele pot finanţa materiale sanitare necesare realizării activităţilor specifice.
(4)Din fondurile alocate AP-PMSC spitalele nu pot finanţa cheltuieli de natura utilităţilor sau a cheltuielilor de capital.
(5)Finanţarea AP-PMSC din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, în raport cu:
a)gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
b)disponibilul din cont rămas neutilizat;
c)indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară;
d)bugetul aprobat cu această destinaţie.
(6)Cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, pe suport hârtie şi, după caz, în format electronic la adresa msc@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanţarea, conform machetelor prevăzute în anexa nr. 2.
(7)Cererile de finanţare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu sunt avizate, iar sumele solicitate în cererea de finanţare se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea.
(8)În urma evaluărilor trimestriale ale indicatorilor specifici şi în funcţie de realizarea obiectivelor şi activităţilor propuse se stabileşte şi modul de alocare a resurselor rămase neutilizate.
Art. 6
Sumele alocate pentru AP-PMSC sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale direcţiilor de sănătate publică, respectiv ale spitalelor, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează numai potrivit destinaţiilor stabilite.
Art. 7
(1)Ministerul Sănătăţii exercită funcţia de unitate de achiziţii centralizate prin structura de specialitate desemnată în condiţiile legii, aceasta efectuând la nivel naţional achiziţii centralizate de materiale sanitare pentru derularea AP-PMSC.
(2)În baza acord uri lor-cadru atribuite de unitatea de achiziţii publice centralizată, unităţile sanitare publice şi instituţiile publice aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii încheie şi derulează contracte subsecvente, cu avizul Ministerului Sănătăţii.
(3)Pentru realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în AP-PMSC pentru care Ministerul Sănătăţii nu organizează licitaţii naţionale, achiziţia bunurilor şi produselor specifice se realizează de către spitalele prin care se derulează AP-PMSC, CU respectarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.
Art. 8
În vederea realizării activităţilor AP-PMSC, structurile de specialitate din Ministerul Sănătăţii au următoarele atribuţii:
1.Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice:
a)evaluează şi fundamentează anual necesarul de resurse financiare în raport cu obiectivele şi activităţile propuse pentru AP-PMSC, pe baza indicatorilor realizaţi în anul precedent, şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii alocarea fondurilor AP-PMSC, precum şi repartiţia fondurilor pe judeţe şi spitale, pe baza propunerilor formulate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică sau Comisia de cardiologie a Ministerului Sănătăţii, după caz;
b)elaborează structura AP-PMSC, în colaborare cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, pe baza propunerilor coordonatorilor şi ale Comisiei de cardiologie a Ministerului Sănătăţii;
c)evaluează trimestrial şi anual realizarea obiectivelor AP-PMSC şi face propuneri pentru îmbunătăţirea acestora în scopul îndeplinirii obiectivelor aprobate;
d)comunică direcţiilor de sănătate publică şi spitalelor care derulează AP-PMSC sumele repartizate, precum şi activităţile pentru care se utilizează;
e)avizează solicitările de finanţare lunară ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ale celorlalte instituţii care derulează AP-PMSC, realizează centralizarea acestora şi o înaintează către Direcţia buget şi contabilitate pentru întocmirea cererilor de deschideri de credite;
f)monitorizează şi analizează trimestrial, anual şi ori de câte ori este necesar, realizarea indicatorilor specifici AP-PMSC, evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor şi dispune măsurile ce se impun în situaţia unor disfuncţionalităţi în utilizarea fondurilor aferente, după caz;
g)comunică Unităţii de achiziţii centralizate necesităţile şi priorităţile în domeniul AP-PMSC în vederea întocmirii de către aceasta a programului anual al achiziţiilor publice, în condiţiile legii;
2.Direcţia buget şi contabilitate:
a)elaborează proiectul bugetului Ministerului Sănătăţii în care sunt cuprinse sumele aferente AP-PMSC, pe baza propunerilor şi fundamentărilor prezentate de Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice din Ministerul Sănătăţii;
b)comunică Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finanţare şi titluri bugetare, în vederea repartizării acestora;
c)elaborează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finanţare, titluri bugetare şi articole de cheltuieli, şi le comunică unităţilor care derulează AP-PMSC;
d)primeşte lunar solicitările de finanţare ale unităţilor care derulează AP-PMSC, centralizate de Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, verifică încadrarea în disponibilul de credite bugetare şi avizează referatul privind finanţarea lunară a AP-PMSC;
e)efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanţarea AP-PMSC;
3.Unitatea de achiziţii centralizate:
a)elaborează programul anual de achiziţii publice pentru materiale sanitare şi dispozitive aferente AP-PMSC pentru care achiziţiile publice se desfăşoară centralizat, pe baza necesităţilor comunicate de către Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice;
b)coordonează activităţile de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c)îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare;
d)aplică şi finalizează procedurile de atribuire prin încheierea contractului de achiziţie publică sau a acordului-cadru, pentru achiziţiile organizate de Ministerul Sănătăţii necesare realizării AP-PMSC;
e)avizează din punct de vedere cantitativ contractele subsecvente încheiate de unităţile sanitare, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sănătăţii ca unitate de achiziţii publice centralizată, aprobată cu completări prin Legea nr. 184/2013, cu modificările ulterioare;
f)asigură constituirea şi păstrarea dosarului de achiziţie publică.
Art. 9
Comisia de cardiologie a Ministerului Sănătăţii este coordonatorul naţional al AP-PMSC şi are următoarele obligaţii în vederea derulării şi monitorizării AP-PMSC:
a)formulează propuneri cu privire la strategia, organizarea şi desfăşurarea anuală a AP-PMSC, pe care le înaintează Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
b)formulează anual propuneri cu privire la structura AP- PMSC, pe care le înaintează Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
c)fundamentează necesarul de resurse pentru AP-PMSC şi îl înaintează Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice până la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
d)formulează propuneri cu privire la repartiţia fondurilor pe judeţe şi spitale, la solicitarea Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, după caz;
e)realizează analiza trimestrială şi anuală a indicatorilor prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi la nivel naţional, şi o transmite Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice;
f)informează Serviciul politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice asupra problemelor şi disfuncţionalităţilor întâmpinate în derularea AP-PMSC şi formulează propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a acestora.
Art. 10
Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii în vederea derulării şi monitorizării AP-PMSC:
a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-PMSC raportaţi de spitale în condiţiile prezentelor norme tehnice;
b)transmit Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
c)monitorizează modul de derulare a AP-PMSC;
d)verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-PMSC, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
e)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care derulează AP-PMSC;
f)transmit Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
g)raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentele norme tehnice, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC;
h)transmit Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.
Art. 11
Spitalele care derulează AP-PMSC au următoarele obligaţii în vederea desfăşurării acestora:
a)organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
b)raportează direcţiilor de sănătate publică sau, după caz, Ministerului Sănătăţii - Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategicei în funcţie de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 5 zile lucrătoare după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-PMSC, în condiţiile prezentelor norme tehnice;
c)monitorizează modul de derulare a AP-PMSC;
d)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-PMSC;
e)transmit Comisiei de cardiologie a Ministerului Sănătăţii, precum şi direcţiei de sănătate publică sau, după caz, Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, în funcţie de subordonare, raportul de activitate prevăzut la lit. d), până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea;
f)raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. d) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentele norme tehnice, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC.
Art. 12
Coordonatorii locali ai AP-PMSC, desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (3), au următoarele obligaţii cu privire la monitorizarea activităţilor cuprinse în cadrul acestora:
a)organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
b)raportează conducerii instituţiei, trimestrial şi anual, în primele 5 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-PMSC, în condiţiile prezentelor norme tehnice;
c)monitorizează modul de derulare a AP-PMSC pe care o coordonează;
d)monitorizează permanent consumul de materiale sanitare care se acordă în cadrul AP-PMSC;
e)întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentele norme tehnice, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC;
f)informează permanent conducerea instituţiei cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea AP-PMSC şi propune măsuri de soluţionare a acestora.
Art. 13
Ordonatorii de credite secundari şi terţiari au următoarele obligaţii în realizarea AP-PMSC:
a)utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi potrivit destinaţiei specificate, cu respectarea dispoziţiilor legale;
b)gestionează eficient mijloacele materiale şi băneşti;
c)organizează evidenţa contabilă a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
d)raportează indicatorii specifici prevăzuţi în AP-PMSC, în condiţiile prezentelor norme tehnice;
e)transmit Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice sau direcţiilor de sănătate publică, după caz, cererile de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative, în condiţiile prezentelor norme tehnice;
f)desemnează prin act administrativ al conducătorului instituţiei publice câte un coordonator local pentru AP-PMSC, care are obligaţiile prevăzute la art. 12;
g)completează fişele de post ale coordonatorilor desemnaţi cu atribuţiile corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC;
h)organizează, prin directorul financiar contabil al spitalului şi instituţiei publice prin care se derulează AP-PMSC, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale spitalului/instituţiei publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
i)transmit structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii orice alte date referitoare la AP-PMSC pe care le derulează şi răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
j)transmit lunar Direcţiei buget şi contabilitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru AP-PMSC derulate;
k)transmit trimestrial (cumulat de la începutul anului) Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice din cadrul Ministerului Sănătăţii, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii următoare trimestrului pentru care se face raportarea, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru AP-PMSC derulate conform anexei nr. 5;
l)achiziţionează materiale sanitare cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
Art. 14
Raportarea indicatorilor specifici AP-PMSC se realizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, atât în format electronic la adresa pmsc@ms.ro, cât şi pe suport hârtie, conform machetelor de raportare cuprinse în anexa nr. 4.
Art. 15
Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.
Art. 16
Monitorizarea activităţilor cuprinse în AP-PMSC se referă la:
a)modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevăzuţi în prezentele norme tehnice;
b)încadrarea în bugetul aprobat;
c)respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate spitalelor care derulează AP-PMSC;
d)urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentele norme tehnice referitoare la derularea AP-PMSC;
e)identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea AP-PMSC,
Art. 17
Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a), 2b), 3, 4 şi 5 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice.
-****-
ANEXA nr. 1: STRUCTURA acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC)
CAPITOLUL I: Activităţi
- implantarea de defibrilatoare cardioverter interne (ICD) cu sau fără stimulare cardiacă de resincronizare (ICD-CRT) în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică;
- evaluarea, stratificarea de risc şi stabilirea indicaţiei de implant de ICD sau CRT-P în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică;
- urmărirea şi reglajul adecvat al dispozitivelor implantate în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică.
CAPITOLUL II: Criterii de eligibilitate
A.Pentru dispozitive de tip ICD:
a)supravieţuitori ai unui stop cardiac prin mecanism plauzibil sau dovedit aritmie sau după cel puţin un episod de tahicardie ventriculară susţinută cu deteriorare hemodinamică;
b)sincopă a cărei cauză nu a putut f precizată, considerată plauzibil a fi aritmică la pacienţi cu afectare cardiacă structurală (CMD ischemică sau nonischemică cu fracţie de ejecţie sub 35%; cardiomiopatie aritmogenă de ventricul drept; cardiomiopatie hipertrofică; cardiopatii congenitale corectate sau nu, având QRS >180 ms şi disfuncţie sistolică de VD şi/sau VS) sau canalopatii determinate genetic (sindrom de QT lung, sindrom Brugada, sindrom de QT scurt);
c)la peste 40 de zile postinfarct miocardic, dacă fracţia de ejecţie a ventriculului stâng este sub 35%, prezintă tahicardii ventriculare nesusţinute la monitorizare şi studiul electrofiziologic invaziv induce aritmii ventriculare susţinute;
d)pentru toate situaţiile menţionate la lit. a), b) şi c) să fie îndeplinite următoarele criterii de excludere:
(i)în afara unui accident coronarian acut;
(ii)după revascularizaţie maxPMSCI posibilă a leziunilor coronariene;
(iii)fără cauze aritmice secundare corectabile (inclusiv aritmii curabile prin alte tehnici - ablaţie etc.);
(iv)în afara furtunii aritmice (definită ca cel puţin 3 episoade aritmice necesitând conversie în 24 de ore);
(v)cu status clinic şi biologic susceptibil să confere o speranţă de viaţă de minimum un an;
(vi)cu status cerebral care să îl facă capabil de gesturile de autoîntreţinere;
e)înlocuirea unui dispozitiv deja implantat, având bateria în indicaţie de înlocuire electivă (ERI).
B.Pentru dispozitive de tip ICD-CRT:
a)insuficienţă cardiacă clasa funcţională II-III sub tratament farmacologic maxPMSCI, cu fracţia de ejecţie a ventriculului stâng < 35% şi complex QRS larg > 150 ms cu morfologie de bloc de ramură stângă;
b)înlocuirea unui dispozitiv deja implantat, având bateria în indicaţie de înlocuire electivă (ERI) dacă pe durata de viaţă a primului implant au fost înregistrate şi/sau tratate aritmii ventriculare sau răspunsul structural la resincronizare a fost redus/absent.
CAPITOLUL III: Indicatori de evaluare
1.Indicatori fizici:
- numărul de pacienţi trataţi prin implantare de ICD/ICD-CRT-uri;
- evidenţa nominală a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal (anexa nr. 1a) - Formular de raportare lunară).
2.Indicatori de eficienţă:
- cost mediu/pacient tratat: anexa nr. 4 la normele tehnice;
- execuţia bugetului aprobat pentru AP-PMSC - anexa nr. 5 la normele tehnice.
CAPITOLUL IV: Unităţi care derulează AP-PMSC
a)Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. C. C. Iliescu" Bucureşti;
b)Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
c)Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
d)Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca;
e)Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. George I.M. Georgescu" Iaşi;
f)Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;
g)Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti.
CAPITOLUL V: Criterii de eligibilitate a centrelor propuse în AP-PMSC
a)existenţa în cadrul instituţiei a unei unităţi de primiri urgenţe;
b)existenţa în cadrul instituţiei a unei secţii de cardiologie care are capacitatea de a prelua, monitoriza şi trata toate cazurile cu aritmii ameninţătoare de viaţă începând din momentul în care acestea nu mai necesită suport ventilator;
c)existenţa în cadrul instituţiei a unei linii de gardă permanentă dedicate tratamentului urgenţelor coronariene prin intervenţii coronariene percutane;
d)posibilitate de revascularizare coronariană electivă atât percutană, cât şi chirurgicală;
e)existenţa în cadrul instituţiei a unui laborator de electrofiziologie intervenţională având capacitatea de studiu electrofiziologic şi tratament ablativ al aritmiilor;
f)existenţa în cadrul instituţiei a unui centru ambulatoriu pentru controlul de dispozitive implantabile, cu program clar de funcţionare şi circuit de adresare bine precizat;
g)experienţă de cel puţin 150 de proceduri de implant de dispozitive de electrofiziologie/an, inclusiv dispozitive complexe (ICD, CRT);
h)existenţa la nivelul centrului a cel puţin 2 operatori independenţi cu expertiză în implantul şi controlul dispozitivelor antiaritmice implantabile, unul dintre aceştia fiind coordonatorul local de program.
CAPITOLUL VI: Lista materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-PMSC
1.defibrilator automat implantabil unicameral cu sonda aferentă;
2.defibrilator automat implantabil bicameral cu sondele aferente;
3.sondă de defibrilare internă;
4.sondă pentru stimulare cardiacă permanentă;
5.defibrilator tricameral împreună cu sondele corespunzătoare şi cu necesarul pentru implantul sondei de ventricul stâng:
a)catetere ghid;
b)ghiduri metalice de diferite tipuri pentru abord vascular percutan;
c)ghiduri de angioplastie;
d)torquer seringi de diferite tipuri, inclusiv tip luerlock;
e)baloane pentru venografia ocluzivă;
6.accesorii specifice manevrei de implant:
a)ghiduri metalice pentru sonde;
b)şurubelniţe sterile;
c)cabluri pentru determinarea pragului la implant;
d)adaptoare;
7.materiale pentru sutură chirurgicală;
8.introductoare peel away;
9.electrozi pentru defibrilare externă aderenţi (patch-uri de unică folosinţă);
10.hârtie pentru programatoare stimulatoare cardiace;
11.sondă de stimulare temporară;
12.teci introducătoare vasculare.
CAPITOLUL VII: Costul mediu pe caz pentru unităţile sanitare care derulează AP-PMSC, pentru anul 2014
- pentru ICD: 25.000 lei;
- pentru ICD-CRT: 40.000 lei.
CAPITOLUL VIII: Repartiţia fondurilor pentru unităţile sanitare care derulează AP-PMSC, pentru anul 2014
- lei -

Unităţi care derulează AP-PMSC

Sume alocate 2014

Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. C. C. Iliescu" Bucureşti

700.000

Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca

700.000

Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş

700.000

Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. George J. M. Georgescu" Iaşi

700.000

Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara

700.000

Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti

700.000

Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti

700.000

TOTAL:

4.900.000

ANEXA nr. 1a: LISTA BENEFICIARILOR AP-PMSC
FORMULAR DE RAPORTARE LUNARĂ
UNITATEA SANITARĂ ............
Luna/Anul ...............

Nr. crt.

CNP

Localitatea de domiciliu

Secţia de provenienţă

    
    
    
    
    
    
    
    
    
    

Manager,

.......................

Coordonator local,

.......................

ANEXA nr. 2: Cererea de finanţare fundamentată pentru acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) pentru luna ...........
Unitatea*) ............... Judeţul ...............
Sursa de finanţare: ...................**)
Nr. ......... din ................
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A- Sume finanţate (cumulat de la 1 ianuarie, inclusiv luna curentă)***)
B - Plăţi efectuate (cumulat de la 1 ianuarie până în ultima zi a lunii precedente celei pentru care se face solicitarea)***)
C - Gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior
D - Se acoperă din disponibil.
E - Necesar de alimentat

AP-PMSC

Prevedere bugetară aprobată pentru anul ......

A

B

C

Disponibil

Sume necesare pentru luna curentă

Total disponibil din cont rămas neutilizat la data solicitării, din care:

Se utilizează în luna pentru caro se solicită finanţarea.

Total necesar pentru luna curentă, din care:

D

E

-

0

1

2

3

4 = 3/2

5 = 2-3

6

7 = 8 + 9

8 = 6

9

TITLU CHELTUIELI

         

***) .........

         
(1)Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
a)_

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică

Nume şi prenume ................

Semnătura .................

Director executiv adjunct economic

Nume şi prenume ................

Semnătura .................

b)În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-PMSC, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-PMSC în unitatea respectivă.
(2)NOTE:
1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
2.Cererea de finanţare fundamentată se însoţeşte de cererea de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli, prevăzută în anexa nr. 2a), şi borderoul centralizator, prevăzut în anexa nr. 2b).
3.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.
_______
*) Unitatea este, după caz:
a)direcţia de sănătate publică pentru AP-PMSC implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
b)spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care Implementează AP-PMSC.
**) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz.
***) Se consemnează titlul de cheltuieli:
- "Bunuri şi servicii -AAPL" - pentru AP-PMSC implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
- "Bunuri şi servicii - DSP" - pentru AP-PMSC implementate de direcţiile de sănătate publica şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
- "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.
ANEXA nr. 2a: Cererea de finanţare fundamentată pentru acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) pentru luna ................
Unitatea*) ............... Judeţul ...............
Sursa de finanţare: ...................**)
Nr. ......... din ...................
- TITLU CHELTUIELI***) ......................

-

Natura cheltuielii (obiectul plăţii, conform listei materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-PMSC)

Nr. şi data facturii fiscale

Suma

(mii lei)

Scadenţa de plată a facturii

Total mii lei

   

0

Furnizori neachitaţi din lunile anterioare - Total

Factura

Factura

............

    

Furnizori neachitaţi din luna curentă - Total

Factura

Factura

............

    

Sume necesare pentru luna pentru care se solicită credite bugetare - Total

Categoria de cheltuială conform pct. VII din anexa nr. 1 la normele tehnice

............

............

    
(1)Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate
a)_

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică

Nume şi prenume ................

Semnătura .................

Director executiv adjunct economic

Nume şi prenume ................

Semnătura .................

b)În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-PMSC, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-PMSC în unitatea respectivă.
(2)NOTE:
1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
2.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.
_______
*) Unitatea este, după caz:
a)direcţia de sănătate publică pentru AP-PMSC implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
b)spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care Implementează AP-PMSC.
**) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz.
***) Se consemnează titlul de cheltuieli:
- "Bunuri şi servicii -AAPL" - pentru AP-PMSC implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
- "Bunuri şi servicii - DSP"- pentru AP-PMSC implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
- "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.
ANEXA nr. 2b: MACHETA pentru cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite
Acţiuni prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne
Unitatea care derulează AP-PMSC ...............
Borderou centralizator nr. ......./data ............ cuprinzând documentele justificative ale ordonatorului secundar/terţiar de credite care însoţesc cererile de finanţare fundamentate pentru luna ................

Nr. crt.

Documentul

Termenele de plată a obligaţiilor

Suma solicitată de finanţat

Denumirea bunurilor/serviciilor achiziţionate

Felul*)

Seria

Numărul

Data emiterii

(ziua/luna/anul)

0

1

2

3

4

5

6

7

1

       

2

       

...

       

TOTAL

       
*) Se va menţiona numele documentului în conformitate cu legislaţia privind documentele financiar-contabile. precum şi în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (de exemplu, factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.).
Subsemnatul, .............., în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menţionate în prezentul borderou centralizator şi, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condiţiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru "BUN DE PLATĂ".

Semnătura persoanei împuternicite

........................

Coordonatorul AP-PMSC,

........................

(numele în clar şi semnătura)

Ordonatorul de credite,

........................

(numele în clar şi semnătura)

ANEXA nr. 3: CONTRACT pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) nr. ...... din ..........
CAPITOLUL I: Părţile contractante
1.Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............../Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ..........., str. ........... nr. ....., judeţul/sectorul ........, telefon ......, fax ......, reprezentată prin director executiv ...............,
şi
2.Unitatea sanitară ............, cu sediul în ........., str. ............. nr. ...., telefon ......., fax ......., reprezentată prin ..........., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ........, Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. .........., Dovada de evaluare nr. ........, codul fiscal ....... şi contul nr. ....... deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ........ deschis la Banca .........., Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti.
CAPITOLUL II: Obiectul contractului
Art. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne, finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 427/2014 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne.
CAPITOLUL III: Durata contractului
Art. 2
Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de .............. .
Art. 3
Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor.
CAPITOLUL IV: Obligaţiile părţilor
Art. 4
(1)Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-PMSC raportaţi de unităţile sanitare/instituţiile publice în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 427/2014;
b)transmite Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
c)monitorizează modul de derulare a AP-PMSC;
d)verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-PMSC, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
e)întocmeşte un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii din unităţile sanitare/instituţiile care derulează AP-PMSC; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 427/2014, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC;
f)transmite Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
g)transmite Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor
(2)Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Art. 5
(1)Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:
a)să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, în concordanţă cu actele normative în vigoare;
b)să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
c)să asigure tratamentul adecvat şi recomandarea dispozitivelor medicale conform reglementărilor în vigoare;
d)să utilizeze fondurile primite pentru AP-PMSC, potrivit destinaţiei acestora;
e)să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti;
f)să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar-contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru AP-PMSC şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie;
g)să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în AP-PMSC;
h)să organizeze evidenţa beneficiarilor AP-PMSC prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu AP-PMSC, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
i)să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
j)să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea AP-PMSC, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
k)să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pentru AP-PMSC, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru bunurile acordate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi;
l)să cuprindă sumele contractate pentru AP-PMSC în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să îl aprobe odată cu acesta, în condiţiile legii;
m)să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la AP-PMSC şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
n)să transmită trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de coordonatorul AP-PMSC din cadrul unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
o)să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de AP-PMSC, conform prevederilor legale în vigoare;
p)să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor AP-PMSC;
q)să raporteze corect şi la timp datele către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti;
r)să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea bunurilor acordate în cadrul AP-PMSC în perioada pentru care se face raportarea;
s)să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a execuţiei bugetare înregistrate pe parcursul derulării AP-PMSC, detaliat.
(2)Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale AP-PMSC, în limitele competenţelor, potrivit legii.
CAPITOLUL V: Valoarea contractului
Art. 6
Valoarea contractului în anul ........... este de ............ lei.
CAPITOLUL VI: Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC
Art. 7
(1)Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile realizate conform contractului încheiat.
(2)În vederea decontării contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC, unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:
a)cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;
b)decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract;
c)copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor - cele menţionate la pct. VI din anexa nr. 1 la Normele tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 427/2014, acordate în perioada pentru care se face raportarea;
d)copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea.
(3)Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la alin. (1)
Art. 8
Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1), sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile acordate, pentru luna precedentă.
CAPITOLUL VII: Răspunderea contractuală
Art. 9
(1)Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la art. 5.
(2)Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC are următoarele obligaţii:
1.coordonatorul AP-PMSC:
a)răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea AP-PMSC, potrivit destinaţiei stabilite pentru acesta;
b)răspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor AP- PMSC, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
c)dispune măsurile necesare aplicării metodologiei AP- PMSC, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în acesta;
d)răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, în conformitate cu prevederile în vigoare;
e)răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f)se asigură că produsele medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea produselor medicale, elaborate în condiţiile legii;
g)răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la recomandarea dispozitivelor medicale şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul AP-PMSC;
2.contabilul-şef al unităţii sanitare:
a)răspunde de modul de organizare a evidenţei tehnico-operative;
b)răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare;
c)răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
d)asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
e)verifică documentele justificative prevăzute la art. 7 alin. (2) prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării pentru activităţile prevăzute în AP-PMSC finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii;
f)organizează şi conduce evidenţa contabilă a cheltuielilor pentru AP-PMSC, pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia;
g)răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
h)are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru AP- PMSC în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii.
Art. 10
Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează indicatorii prezentaţi.
Art. 11
Controlul prevăzut la art. 10 efectuat de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele:
a)respectarea reglementărilor legale în vigoare;
b)existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea AP-PMSC;
c)încadrarea în sumele contractate pe program;
d)dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite;
e)dacă au fost realizate obiectivele AP-PMSC;
f)respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite;
g)realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate;
h)stocurile de materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar.
Art. 12
Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute în anexa nr. 2 atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 13
(1)În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului poate solicita încetarea acestuia.
(2)Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
CAPITOLUL VIII: Soluţionarea litigiilor
Art. 14
Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
CAPITOLUL IX: Clauze speciale
Art. 15
Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul AP-PMSC, pe parcursul derulării acestuia.
Art. 16
Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
CAPITOLUL X: Forţa majoră
Art. 17
Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Art. 18
Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 19
Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
Art. 20
În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
CAPITOLUL XI: Dispoziţii finale
Art. 21
Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Art. 22
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Art. 23
Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ............., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.

Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti

Unitatea sanitară

..................

Director executiv,

..................

Manager,

..................

Director adjunct executiv economic,

..................

Director financiar-contabil,

..................

Avizat.

Biroul/Compartimentul juridic

..................

Director medical,

..................

 

Avizat.

Biroul/Compartimentul juridic

..................

ANEXA nr. 31: CERERE JUSTIFICATIVĂ în vederea decontării bunurilor acordate în luna ........./anul ......... în cadrul acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC)
(- ANEXA nr. 1 la contract)

Unitatea sanitară

Spitalul .............

Nr. ...... din ................

Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti

Nr. ...... din ................

Către
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti
(1)_
1.Sold iniţial = .................. mii lei
2.Suma decontată de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti în luna precedentă = ............. mii lei
3.Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile acordate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă = ............. mii lei
4.Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă rând 3/rând 1 + rând 2 * 100 = ......%
5.Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 + 2 - 3) = ......... mii lei
6.Suma necesar a fi decontată în luna în curs = ............ mii lei

Manager,

.................

Director financiar-contabil,

.................

(2)NOTĂ:
a)Cererea justificativă întocmită de unitatea sanitară pentru luna curentă va fi însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile achiziţionate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă.
b)Cererea justificativă se va întocmi distinct, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă.
ANEXA nr. 32: DECONT privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti în luna ......../anul ........pentru acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC)
(- ANEXA nr. 2 la contract)

Unitatea sanitară

Spitalul .............

Nr. ...... din ................

Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti

Nr. ...... din ................

Către
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti
(1)_
1.Număr de indicatori fizici realizaţi*): ....................
2.Costul mediu/indicator fizic realizat**): ............... lei
3.Sumele achitate furnizorilor de materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ......../anul ........, ........... lei
4.Nr./Data şi suma achitată conform documentelor justificative (copii ale ordinelor de plată):
4.1.................... lei
4.2.................... lei
4.3.................... lei
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.

Manager,

.................

Director financiar-contabil,

.................

(2)NOTĂ:
a)Decontul se întocmeşte lunar.
b)Decontul va fi însoţit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4, de copia facturilor pentru materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care fac obiectul plăţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea.
c)Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.
_______
*) Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 427/2014 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne.
*") Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.
ANEXA nr. 4: MACHETA DE RAPORTARE a indicatorilor de evaluare (fizici şi de eficienţă) conform pct. III din anexa nr. 1 la normele tehnice
UNITATEA
Acţiuni prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne (AP-PMSC)
RAPORTARE PENTRU TRIMESTRUL ............
Nr. ........ din .................

AP-PMSC

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Indicatori fizici realizaţi în trimestrul de raportat

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Indicatori fizici realizaţi cumulat de la începutul anului

Cheltuiala efectivă realizată în trimestrul de raportat

(lei)

Cheltuiala efectivă realizată cumulat de la începutul anului

(lei)

Cost mediu realizat pe fiecare indicator fizic

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului

(lei)

Sumă rămasă neutilizată de la începutul anului

1

2

3

4

5

6

7

8

9 = 8/6

10

11

12 = 5-11

Numărul de ICD/ICD-CRT-uri implantate în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică

           

Managerul unităţii care derulează AP-PMSC*),

...................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare*),

...................

Coordonatorul AP-PMSC,

...................

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică,

...................

Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică,

...................

NOTĂ:
Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi.
În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se fiecare acţiune.
Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.
_______
*) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-PMSC derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategica, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 427/2014 pentru aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne.
**) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 427/2014.
ANEXA nr. 5: MACHETA DE RAPORTARE a execuţiei bugetare pentru acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC)
Acţiuni prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne (AP-PMSC)
Unitatea care derulează AP-PMSC
Raportare pentru* .................
Execuţia bugetară

Nr. crt.

Titlul bugetar

Buget de stat

Venituri proprii

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului

(lei)

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului

(lei)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1.

Transferuri

          
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.

Managerul unităţii sanitare care derulează AP-PMSC,

...................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare,

...................

Coordonatorul local,

...................

_______
* Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 323 din data de 5 mai 2014