DECIZIE nr. 460 din 18 noiembrie 2013 privind înfiinţarea Comisiei pentru pregătirea populaţiei şi a instituţiilor publice în vederea prevenirii şi înlăturării efectelor cutremurelor şi a altor calamităţi sau catastrofe naturale
În temeiul art. 18 alin. (1) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Art. 1
(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comisia pentru pregătirea populaţiei şi a instituţiilor publice în vederea prevenirii şi înlăturării efectelor cutremurelor şi a altor calamităţi sau catastrofe naturale, denumită în continuare Comisia.
(2)Comisia are următoarele obiective principale:
a)pregătirea populaţiei şi a instituţiilor publice pentru înlăturarea efectelor cutremurelor şi a altor calamităţi sau catastrofe naturale;
b)analizarea cadrului legal existent în ceea ce priveşte prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice riscului la cutremure şi la alte calamităţi sau catastrofe naturale şi elaborarea propunerilor de modificare şi de completare a acestuia;
c)aplicarea unor politici, proceduri şi practici având ca obiective identificarea, analiza, evaluarea, tratarea, monitorizarea şi reevaluarea riscului la cutremure şi la alte calamităţi sau catastrofe naturale, în vederea reducerii acestora;
d)întărirea capacităţilor de evaluare, expertiză şi cercetare în domeniul riscurilor la cutremure şi la alte calamităţi sau catastrofe naturale;
e)dezvoltarea politicilor de prevenire sau de punere în siguranţă provizorie, necesare populaţiei şi instituţiilor de importanţă deosebită pentru funcţionarea statului;
f)pregătirea autorităţilor, instituţiilor, organelor şi organismelor potrivit atribuţiilor legale pe care le au în domeniul situaţiilor de urgenţă;
g)reconstrucţia, învăţarea din experienţa anterioară pentru prevenirea producerii unor situaţii similare;
h)corelarea elementelor compatibile ale strategiei româneşti cu cele ale strategiei europene de dezvoltare durabilă şi fixarea obiectivelor şi planurilor de acţiune specifice pentru România.
Art. 2
(1)Comisia este condusă de un secretar de stat din cadrul Ministerului Sănătăţii, care are calitatea de preşedinte. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne în cadrul Comisiei are calitatea de vicepreşedinte.
(2)Ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale care fac parte din Comisie sunt prevăzute în anexa la prezenta decizie. Ministerele vor fi reprezentate la nivel de secretar de stat, iar instituţiile administraţiei publice centrale de către persoane anume desemnate în acest sens de către conducătorii acestora.
Art. 3
(1)Comisia se reuneşte în şedinţe ordinare săptămânale sau, ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare.
(2)Convocarea în şedinţe extraordinare se face de către preşedintele Comisiei, la solicitarea oricărei autorităţi a administraţiei publice centrale sau instituţii publice, care fac parte din Comisie.
Art. 4
(1)Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.
(2)În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, Comisia aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Secretarul general al Guvernului,

Ion Moraru

ANEXĂ: COMPONENŢA Comisiei pentru pregătirea populaţiei şi a instituţiilor publice în vederea prevenirii şi înlăturării efectelor cutremurelor şi a altor calamităţi sau catastrofe naturale
1.Raed Arafat - secretar de stat, Ministerul Sănătăţii - preşedinte
2.Reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne - vicepreşedinte
3.Reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice - membru
4.Reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice - membru
5.Reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale - membru
6.Reprezentant al Ministerului Economiei - membru
7.Reprezentant al Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice - membru
8.Reprezentant al Ministerului Transporturilor-membru
9.Reprezentant al Ministerului Fondurilor Europene - membru
10.Reprezentant al Departamentului pentru ape, păduri şi piscicultură - membru
11.Reprezentant al Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine - membru
12.Reprezentant al Serviciul de Telecomunicaţii Speciale - membru
13.Reprezentant al Consiliului Naţional al Audiovizualului - membru
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 709 din data de 19 noiembrie 2013