HOTĂRÂRE nr. 9 din 22 decembrie 2014 privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2015
În temeiul prevederilor art. 8 alin. (7), ale art. 10 alin. (2) şi ale art. 13 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) lit. h), ale art. 50 alin. (1) lit. d) şi e) şi ale art. 51 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, cu modificările ulterioare,
Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 22 decembrie 2014, hotărăşte:
Art. 1
Pentru anul 2015 se stabilesc următoarele cotizaţii fixe:
A.În cazul persoanelor fizice şi persoanelor juridice care sunt membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali la data prezentei hotărâri:
- 410 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali activi;
- 170 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali inactivi;
- 250 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
- 350 lei - pentru persoanele juridice.
B.În cazul persoanelor fizice şi persoanelor juridice care devin membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2015:
- 1.410 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali activi;
- 1.170 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali inactivi;
- 750 lei - pentru persoanele fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
- 2.350 lei - pentru persoanele juridice.
Art. 2
Pentru anul 2015 cotizaţiile variabile se calculează prin aplicarea unei cote procentuale asupra valorii veniturilor realizate din activitatea de consultanţă fiscală în anul 2014, diminuate cu sumele cedate subcontractorilor şi colaboratorilor consultanţi fiscali, după cum urmează:
1.pentru persoane fizice: - o cotă de 0,4%;
2.pentru persoane juridice:
a)la venituri realizate de până la 100.000 euro, o cotă de 0,4%;
b)la venituri realizate între 100.001 euro - 1.000.000 euro, o cotă de 0,75%;
c)la venituri realizate de peste 1.000.000 euro, o cotă de 1,1%.
Art. 3
(1)În anul 2015 plata cotizaţiilor fixe şi variabile datorate de membrii Camerei Consultanţilor Fiscali - persoane fizice şi persoane juridice - se efectuează până la data de 15 martie 2015. Stingerea datoriilor se face întotdeauna în ordinea vechimii acestora.
(2)Cotizaţia variabilă pentru consultanţii fiscali activi - persoane fizice-se calculează din luna următoare înregistrării la Camera Consultanţilor Fiscali.
(3)Cotizaţia variabilă pentru societăţile de consultanţă fiscală se calculează începând cu luna următoare autorizării de către Biroul permanent al Camerei Consultanţilor Fiscali.
Art. 4
(1)Membrii activi ai Camerei Consultanţilor Fiscali - persoane fizice şi persoane juridice - au obligaţia să depună la Camera Consultanţilor Fiscali, până la data de 15 februarie a anului în curs, declaraţia privind veniturile realizate în anul precedent de raportare, conform anexei.
(2)În cazul în care consultanţii fiscali - persoane fizice active - nu au desfăşurat activitate de consultanţă fiscală în nume propriu, ci doar în numele sau în contul unei persoane juridice, ori nu au desfăşurat deloc activitate de consultanţă fiscală, vor transmite Camerei Consultanţilor Fiscali o declaraţie, conform anexei, în care vor specifica această situaţie, până la data de 15 februarie a anului în curs.
(3)Societăţile de consultanţă fiscală care nu au desfăşurat activitate de consultanţă fiscală vor transmite Camerei Consultanţilor Fiscali o declaraţie, conform anexei, până la data de 15 februarie a anului în curs.
Art. 5
(1)Pentru anul 2015, viza anuală pentru exercitarea profesiei de consultant fiscal, valabilă pentru perioada 15 martie 2015-15 martie 2016, se acordă daci sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a)îndeplinirea în întregime a tuturor obligaţiilor faţă de Camera Consultanţilor Fiscali, restante şi curente, ca excepţie de la prevederile Hotărârii Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, cu modificările ulterioare;
b)depunerea declaraţiei anuale, conform art. 4;
c)depunerea copiei asigurării de risc profesional.
(2)În cazul în care un membru al Camerei Consultanţilor Fiscali - persoană fizică sau persoană juridică - are activitatea suspendată la data la care solicită acordarea vizei anuale şi îndeplineşte condiţiile de la alin. (1), acesta va primi viza anuală, valabilă începând cu prima zi ulterioară expirării suspendării, până la 15 martie 2016.
(3)Membrii Camerei Consultanţilor Fiscali care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1) pentru obţinerea vizei anuale vor fi înscrişi pe Lista membrilor Camerei Consultanţilor Fiscali fără drept de practică datorită neobţinerii vizei anuale pe anul 2015, publicată pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali. Desfăşurarea activităţii de consultanţă fiscală de către consultantul fiscal care nu a obţinut viza anuală reprezintă abatere disciplinară.
(4)Îndeplinirea ulterioară a condiţiilor prevăzute la alin. (1) atrage acordarea vizei anuale, valabilă începând cu momentul îndeplinirii condiţiilor, până la 15 martie 2016, precum şi ştergerea de pe lista prevăzută la alin. (3).
Art. 6
Plata sumelor datorate reprezentând cotizaţii fixe şi variabile se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO 36BTRL04101202D58602XX, sau în contul deschis la Banca Comercială Română, Sucursala Sector 4 - IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum şi în numerar la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali din municipiul Bucureşti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 2, ap. 9, sectorul 2.
Art. 7
Declaraţiile prevăzute la art. 4 se depun la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali din municipiul Bucureşti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, sau se transmit prin servicii poştale cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin fax la nr. 021/340.40.60 ori prin e-mail la adresa: viza@ccfiscali.ro.
Art. 8
Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri se sancţionează conform prevederilor art. 19 pct. 1 lit. c) şi pct. 2 lit. c) şi ale art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 54 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, cu modificările ulterioare.
Art. 9
Direcţia de servicii pentru membri şi Direcţia de servicii generale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. 10
- Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali,

Ion-Toni Teau

ANEXĂ: DECLARAŢIE privind activitatea desfăşurată în anul ...........
A)_
1.Numele şi prenumele ......................
C.N.P.: , posesor al carnetului profesional nr. /an ...................
2.Domiciliul:
Localitatea ......................, st. ........... nr. .........., bl. ......., sc. ..., et. ......., ap. ............., judeţul/sectorul ..........., telefon fix: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, e-mail ......................, web ...................... .
3.Persoana fizică autorizată: da/nu , cod fiscal ................., punct de lucru ......................
4.Prin cabinete proprii cu angajaţi: da/nu, cod fiscal ..................
5.Angajat: da/nu
6.În anul .................. am efectuat următoarele:
6.1.expertize extrajudiciare
(Se va specifica, pentru fiecare expertiză în parte, beneficiarul.)
6.2.expertize judiciare
(Se vor specifica, pentru fiecare expertiză în parte, numărul dosarului, tribunalul şi stadiul, specificându-se "încheiată" sau "în curs de finalizare".)
7.Membru al următoarelor organizaţii profesionale/anul:
-
-
-
8.Dacă nu aţi desfăşurat activitate, completaţi direct lit. FA.
B)_
1.Date de identificare:
1.1.Denumirea societăţii de consultanţă fiscală ..................., autorizaţie nr. /data ................., reprezentată prin administrator/administratori (nume, prenume) ......................., carnet profesional nr. /data ................., domiciliu .................
1.2.Sediul social, localitatea ................., str. .............., nr. ........, bl. ......., sc. ........, et. ......, ap. ...., judeţul/sectorul .............., telefon fix: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, e-mail .......................
1.3.Cod unic de înregistrare |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, nr. de înregistrare în registrul comerţului J |_|_|/|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_|
1.4.Capital social la 31 decembrie : ......................:|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei
2.Asociaţi, acţionari:
(nume şi prenume) (cota de participare la capitalul social)
-
-
-
3.Filiale, sucursale, agenţii, puncte de lucru:
Adresa ..........................
Forma de organizare .....................
4.Membru al următoarelor organizaţii profesionale/anul:
-
-
-
5.Persoane fizice care efectuează consultantă fiscală în numele societătii:

Numele şi prenumele

.....................

.....................

.....................

Carnetul profesional
Nr./An

|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_|

Localitatea de domiciliu

.....................

.....................

.....................

6.Dacă nu aţi desfăşurat activitate, completaţi direct lit. F.B.
C)_
1.Venituri totale realizate în anul .....................:
Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei, din care:
Persoane juridice .......................
Persoane fizice autorizate .......................
Prin cabinete proprii cu angajaţi .......................
2.Venituri din activitatea de consultantă fiscală realizate în anul ....................:
Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei
Număr total contracte .......................
2.1.din care sume cedate subcontractorilor şi colaboratorilor consultanţi fiscali:
Total |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei
3.Sume datorate Camerei Consultanţilor Fiscali (cotizaţia variabilă):
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei,
D)_
Certificări declaraţii
Tipul declaraţiei/declaraţiilor certificate, denumirea, datele de identificare ale beneficiarului şi valoarea
E)_
Asigurare
- număr poliţă/poliţe valabilă/valabile pentru anul încheiat ...................;
- denumirea asigurătorului ...................... .
F)__
F.A
Declar pe propria răspundere că nu s-au desfăşurat activităţi de consultanţă fiscală şi, prin urmare, nu am obţinut venituri din exercitarea acestei profesii în anul ......
F.B
Declar pe propria răspundere că nu s-au desfăşurat activităţi de consultanţă fiscală şi, prin urmare, nu am obţinut venituri din exercitarea acestei profesii în anul .......
Data - ziua luna anul |_|_|_|_|_|_|_|_|
Semnătura şi parafa ..........................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 8 din data de 7 ianuarie 2015