ORDIN nr. 340/C din 3 februarie 2016 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de testare a aptitudinilor şi a cunoştinţelor de limba română, în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene pentru exercitarea acestei profesii în România
În temeiul dispoziţiilor art. 201 alin. (3) şi (6) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificările şi completările ulterioare,
văzând prevederile Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă Regulamentul privind procedura de testare a aptitudinilor şi a cunoştinţelor de limba română, în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene pentru exercitarea acestei profesii în România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Direcţia Naţională de Probaţiune din cadrul Ministerului Justiţiei va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul justiţiei,

Raluca Alexandra Prună

ANEXĂ: REGULAMENT privind procedura de testare a aptitudinilor şi a cunoştinţelor de limba română, în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene pentru exercitarea acestei profesii în România
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Prevederile prezentului regulament se aplică oricărui cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene care doreşte să exercite în România profesia de consilier de probaţiune.
(2)Procedura de testare a aptitudinilor şi a cunoştinţelor de limba română, în vederea recunoaşterii calificării profesionale a solicitantului prevăzut la alin. (1), se realizează în condiţiile Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Calificarea profesională de consilier de probaţiune se atestă pe baza unui titlu de calificare sau, după caz, a experienţei profesionale.
(4)Recunoaşterea calificării profesionale pe baza unui titlu de calificare permite solicitantului să aibă acces la profesia de consilier de probaţiune în România în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, respectiv să participe la concursul prevăzut la art. 19 din Legea nr. 123/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(5)Recunoaşterea calificării profesionale pe baza experienţei profesionale conferă solicitantului dreptul de a exercita profesia de consilier de probaţiune în România în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, putând fi încadrat pe un post vacant cu gradul corespunzător vechimii recunoscute, în condiţiile prezentului regulament.
(6)Prin titlu de calificare se înţelege orice diplomă sau alt titlu oficial de calificare eliberate de către o autoritate dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene, în condiţiile art. 51 alin. (2) din Legea nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(7)Experienţa profesională reprezintă exercitarea efectivă şi legală, cu normă întreagă sau echivalent parţială, a profesiei de consilier de probaţiune într-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi în Confederaţia Elveţiană.
(8)În sensul prezentului regulament, prin stat membru se înţelege orice stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori al Confederaţiei Elveţiene.
CAPITOLUL II: Condiţiile necesare pentru recunoaşterea calificării profesionale, în vederea accesului la profesia de consilier de probaţiune, respectiv a exercitării acesteia în România
Art. 2
(1)Cetăţeanul unui stat membru poate accede la profesia de consilier de probaţiune în România dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a)posedă un titlu de calificare eliberat de o autoritate competentă dintr-un stat membru, prin care se certifică faptul că a încheiat cu succes un ciclu de studii postliceale cu o durată de cel puţin 3 ani în cadrul unei universităţi ori al unei instituţii de învăţământ superior sau în cadrul unei instituţii de nivel echivalent, în domeniile prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 123/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
b)are capacitate deplină de exerciţiu;
c)nu are antecedente penale şi nu are cazier fiscal (în cazul în care solicitantul este înregistrat fiscal în România);
d)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
e)se bucură de o bună reputaţie, fapt ce se dovedeşte pe baza documentului prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. d);
f)este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei, fapt ce se dovedeşte pe baza documentului prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. e);
g)a fost declarat admis la proba de aptitudini prevăzută la art. 12 alin. (1), în cazul în care comisia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune, denumită în continuare comisia, apreciază că solicitantul trebuie să susţină această probă.
(2)Evaluarea cunoştinţelor lingvistice referitoare la îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. d) nu face parte din procedura de recunoaştere.
(3)În vederea accesului la profesia de consilier de probaţiune sunt recunoscute şi diplomele prevăzute la alin. (1) lit. a) care dau dreptul titularului să exercite aceeaşi profesie în statul membru de origine sau de provenienţă.
Art. 3
(1)Cetăţeanul unui stat membru poate exercita în România profesia de consilier de probaţiune, pe baza recunoaşterii experienţei profesionale, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii;
a)a exercitat efectiv şi legal, cu normă întreagă sau echivalent parţială, profesia de consilier de probaţiune într-un stat membru, fapt care se dovedeşte pe baza documentului prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. c);
b)nu are suspendat dreptul de a exercita profesia, fapt dovedit pe baza documentului prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. g);
c)îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-f);
d)a fost declarat admis la proba de aptitudini, în condiţiile art. 12-15, în cazul în care comisia apreciază că solicitantul trebuie să susţină această probă.
(2)Dispoziţiile art. 2 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
CAPITOLUL III: Procedura recunoaşterii calificării profesionale
Art. 4
(1)În vederea recunoaşterii calificării profesionale în condiţiile prevăzute la art. 2 şi 3, cetăţeanul unui stat membru trebuie să adreseze o cerere în acest sens Ministerului Justiţiei.
(2)Cererea privind recunoaşterea calificării profesionale se va redacta în limba română şi va cuprinde numele, prenumele, codul numeric personal, cetăţenia, adresa de domiciliu în statul membru, adresa de reşedinţă în România, datele de contact, telefon, fax, e-mail.
(3)Cererea privind recunoaşterea calificării profesionale va fi însoţită de următoarele documente:
a)copia paşaportului sau a altui act doveditor al cetăţeniei;
b)copia legalizată a titlului de calificare necesar pentru accesul în profesia de consilier de probaţiune, însoţită de traducerea legalizată a acestuia în limba română;
c)copia legalizată a documentului care atestă exercitarea profesiei de consilier de probaţiune şi durata activităţii, eliberat de autoritatea sau organismul competent al statului membru de origine ori al statului membru de provenienţă, în cazul recunoaşterii experienţei profesionale;
d)recomandare privind buna reputaţie profesională şi socială, în original, obţinută de la locul de muncă, asociaţii profesionale din domeniu sau, după caz, de la alte organizaţii şi instituţii din statul de origine sau de provenienţă cu care a colaborat solicitantul, însoţită de traducerea legalizată;
e)certificat privind sănătatea fizică şi psihică a solicitantului, în original, apostilat sau, după caz, supralegalizat, însoţit de traducerea legalizată, care se solicită în statul membru de origine pentru exercitarea profesiei de consilier de probaţiune; atunci când statul membru de origine nu solicită un astfel de document, se va depune originalul certificatului eliberat de autoritatea competentă din statul membru de origine din care rezultă că solicitantul este apt din punct de vedere medical şi psihologic;
f)certificat de cazier judiciar în original, eliberat de autorităţile române, precum şi cazier judiciar sau un document echivalent, în original, apostilat sau, după caz, supralegalizat, însoţit de traducerea legalizată, eliberat de autoritatea competentă din statul de origine sau de provenienţă al solicitantului, din care să rezulte că acesta nu are antecedente penale;
g)document doveditor privind inexistenţa unor suspendări temporare sau definitive ale dreptului de exercitare a profesiei de consilier de probaţiune, în original, eliberat de autorităţile competente din statul de origine sau de provenienţă, însoţit de traducerea legalizată;
h)copia legalizată a atestatului de cunoaştere a limbii române; dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română se va depune şi traducerea legalizată în limba română a acestuia.
(4)Documentele prevăzute la alin. (3) lit. d) şi e) au o valabilitate de 3 luni de la data emiterii acestora.
(5)Cererea însoţită de actele doveditoare se depune sau se transmite prin poştă la registratura Direcţiei Naţionale de Probaţiune din cadrul Ministerului Justiţiei.
Art. 5
(1)La propunerea Direcţiei Naţionale de Probaţiune, ministrul justiţiei numeşte prin ordin comisia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune, în termen de cel mult 5 zile de la înregistrarea solicitării.
(2)Comisia are în componenţa sa un preşedinte, membri, un secretar, precum şi supleanţi.
(3)Din cadrul comisiei fac parte reprezentanţi ai Direcţiei Naţionale de Probaţiune, alături de care pot fi desemnaţi şi reprezentanţi ai altor departamente din cadrul Ministerului Justiţiei.
(4)Secretariatul comisiei se asigură, de regulă, de către o persoană din cadrul Serviciului resurse umane al Direcţiei Naţionale de Probaţiune, aceasta neavând calitatea de membru.
Art. 6
(1)Nu poate face parte din comisie persoana care se află în următoarele situaţii:
a)are relaţii cu caracter patrimonial cu solicitantul sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
b)este soţ, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu solicitantul ori cu un alt membru al comisiei.
(2)Fiecare membru al comisiei semnează o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
a)nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute la alin. (1);
b)va respecta confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
Art. 7
Comisia are următoarele atribuţii principale:
a)verifică îndeplinirea condiţiilor necesare pentru recunoaşterea calificării profesionale, prevăzute de art. 2 şi 3;
b)întocmeşte lista de discipline care, pe baza unei comparaţii între educaţia şi formarea impuse în România şi cele pe care le-a urmat solicitantul, nu sunt atestate de diploma sau de alte titluri de calificare pe care le posedă solicitantul;
c)elaborează subiectele pentru testul scris din cadrul probei de aptitudini şi stabileşte planul de interviu;
d)stabileşte baremul pentru testul scris şi baremul pentru interviu;
e)realizează interviul;
f)notează şi stabileşte media notelor acordate de către fiecare membru al comisiei;
g)transmite secretarului comisiei rezultatele pentru a fi comunicate solicitantului;
h)reanalizează punctajul obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de un punct între notele acordate de membrii comisiei;
i)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă, precum şi raportul final al procedurii.
Art. 8
Secretarul comisiei are următoarele atribuţii principale:
a)primeşte dosarul privind solicitarea de recunoaştere a calificării profesionale;
b)întocmeşte şi semnează alături de comisie întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
c)asigură comunicarea comisiei atât cu solicitantul, cât şi cu alte autorităţi ce pot fi consultate în cursul procedurii de recunoaştere;
d)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
Art. 9
(1)Recunoaşterea calificării profesionale se realizează prin parcurgerea a două etape: etapa de verificare a documentelor şi etapa de evaluare a aptitudinilor.
(2)La etapa de evaluare a aptitudinilor participă solicitantul care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-f) sau, după caz, la art. 3 alin. (1) lit. a)-c) şi cu privire la care comisia apreciază că susţinerea probei este necesară, pe baza elementelor prevăzute la art. 12.
Art. 10
(1)Comisia confirmă solicitantului primirea dosarului, în termen de cel mult o lună de la depunerea cererii.
(2)În cazul în care constată lipsa unor documente necesare soluţionării cererii, comisia solicită în termenul prevăzut la alin. (1) completarea dosarului.
Art. 11
(1)Comisia verifică documentele depuse la dosar, iar în cazul titlurilor de calificare acordate cetăţenilor statelor membre verifică dacă acestea corespund titlurilor care dau acces în România la exercitarea profesiei de consilier de probaţiune.
(2)În cazul în care sunt necesare clarificări suplimentare în legătură cu titlurile de calificare sau celelalte documente depuse de către solicitant, comisia realizează un schimb de informaţii cu autorităţile competente din statele membre prin intermediul Sistemului de informare al Pieţei interne - IMI.
(3)După finalizarea verificării documentelor se va încheia un proces-verbal care va fi semnat de către toţi membrii comisiei, precum şi de către secretar.
(4)Rezultatele verificării dosarului de recunoaştere a calificării se comunică solicitantului de către secretarul comisiei, prin orice mijloc de comunicare care lasă o urmă scrisă, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţită, după caz, de motivul respingerii.
(5)Comunicarea prevăzută la alin. (4) va fi însoţită, dacă este cazul, de calendarul de desfăşurare a probei de aptitudini, disciplinele la care solicitantul va susţine proba scrisă, precum şi de tematica şi bibliografia de examen.
Art. 12
(1)În cazul solicitării accesului în profesia de consilier de probaţiune, proba de aptitudini constă într-un test de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor profesionale ale solicitantului şi se susţine numai dacă, în urma analizei titlului de calificare, comisia constată că formarea pe care a urmat-o acesta acoperă discipline semnificativ diferite de cele cuprinse în titlul de calificare necesar în România.
(2)În cazul solicitării recunoaşterii experienţei profesionale, proba de aptitudini constă într-un test de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor profesionale ale solicitantului, respectiv un interviu privind testarea abilităţilor, atitudinilor şi a motivaţiei, în scopul evaluării aptitudinii solicitantului de a exercita profesia de consilier de probaţiune în România.
(3)Testul de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor profesionale prevăzut la alin. (2) se susţine numai dacă se constată de către comisie că profesia de consilier de probaţiune în România cuprinde una sau mai multe activităţi profesionale reglementate care nu există în profesia similară în statul membru de origine al solicitantului, iar formarea care este necesară în România include discipline semnificativ diferite de cele cuprinse în titlul de calificare pe care îl posedă solicitantul.
(4)Comisia întocmeşte o listă de discipline care, pe baza unei comparaţii între educaţia şi formarea impuse în România şi cele pe care le-a urmat solicitantul, nu sunt atestate de diploma sau de alte titluri de calificare pe care le posedă solicitantul.
(5)Proba de aptitudini trebuie să ţină seama de faptul că solicitantul este un profesionist calificat în statul membru de origine sau de provenienţă. Aceasta priveşte discipline selectate dintre cele cuprinse în listă şi a căror cunoaştere este esenţială pentru exercitarea profesiei de consilier de probaţiune în România.
Art. 13
(1)Testul de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor profesionale constă în redactarea unei lucrări şi se desfăşoară în termen de cel puţin 30 de zile de la momentul comunicării prevăzute la art. 11 alin. (5).
(2)Prin testul prevăzut la alin. (1) se evaluează cunoştinţele teoretice necesare pentru exercitarea profesiei de consilier de probaţiune în România.
(3)Subiectele pentru testul de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii care au fost comunicate solicitantului.
(4)Membrii comisiei răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
(5)Subiectele se semnează de toţi membrii comisiei şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Ministerului Justiţiei.
(6)Comisia stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică solicitantului odată cu subiectele.
(7)Intrarea solicitantului în sala de examen în vederea susţinerii testului de verificare a cunoştinţelor şi a competenţelor profesionale se efectuează pe baza actului de identitate, cu o jumătate de oră înainte de începerea probei.
(8)În vederea elaborării lucrării scrise, solicitantul primeşte coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră.
(9)Pe toată durata desfăşurării testului de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor, în sală au acces numai membrii comisiei, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei şi, dacă este cazul, personalul medical.
(10)Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este de 3 ore. Solicitantul predă lucrarea în funcţie de momentul finalizării acesteia sau la expirarea timpului stabilit, iar responsabilul sălii de examen întocmeşte un borderou care cuprinde numărul de pagini al lucrării şi semnătura solicitantului, pe care îl predă, împreună cu lucrarea, preşedintelui comisiei, printr-un proces-verbal.
(11)Lucrarea se consideră predată de către solicitant după verificarea stării acesteia de către responsabilul de sală şi după semnarea de către solicitant în borderou.
(12)Pe toată durata desfăşurării testului scris este interzisă părăsirea temporară a sălii de către solicitant. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de examen se poate face numai cu însoţirea unui supraveghetor.
(13)Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din examen; în aceste cazuri, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă".
(14)La finalizarea testului scris, baremul de corectare se afişează pe uşa sălii de examen.
Art. 14
(1)Lucrarea scrisă este corectată în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data susţinerii testului, iar rezultatele sunt comunicate solicitantului prin orice mijloc de comunicare care lasă o urmă scrisă.
(2)Este declarat admis la proba scrisă candidatul care a obţinut minimum nota 7.
(3)Informaţii referitoare la data, locul şi ora de susţinere a interviului prevăzut la art. 15 sunt comunicate solicitantului prin orice mijloc de comunicare care lasă o urmă scrisă.
Art. 15
(1)Solicitantul prevăzut la art. 12 alin. (2) care a fost declarat admis la testul de verificare a cunoştinţelor şi competenţelor profesionale participă la a doua etapă a probei de aptitudini care constă în susţinerea unui interviu, în vederea evaluării următoarelor dimensiuni: abilităţi, atitudini şi motivaţie.
(2)Comisia de interviu va acorda o notă solicitantului. La finalizarea etapei, baremul se afişează pe uşa sălii de examinare.
(3)Întrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio, iar înregistrările sunt utilizate exclusiv în cadrul probei de aptitudini.
(4)Este declarat admis la proba interviului solicitantul care a obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre dimensiunile menţionate la alin. (1). Rezultatele interviului se comunică solicitantului prin orice mijloc de comunicare care lasă o urmă scrisă.
Art. 16
(1)Verificarea îndeplinirii condiţiilor legale prevăzute la art. 2 şi 3, în vederea recunoaşterii calificării profesionale de consilier de probaţiune, se realizează de către comisie într-un termen cât mai scurt şi nu poate fi mai mare de 3 luni de la data prezentării dosarului complet de către persoana interesată.
(2)Îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru recunoaşterea calificării profesionale de consilier de probaţiune, se constată printr-un raport motivat al comisiei.
(3)Raportul, însoţit de dosarul privind recunoaşterea calificării profesionale, va fi înaintat ministrului justiţiei.
(4)În interiorul termenului prevăzut la alin. (1), ministrul justiţiei dispune prin ordin aprobarea cererii privind recunoaşterea calificării profesionale de consilier de probaţiune pe baza raportului comisiei, numai dacă prin aceasta se constată îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege, în caz contrar dispunându-se respingerea cererii.
(5)Ordinul ministrului justiţiei de aprobare sau, după caz, de respingerea cererii privind recunoaşterea calificării profesionale de consilier de probaţiune se comunică solicitantului, în termen de 15 zile de la emitere, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin orice mijloc de comunicare care lasă o urmă scrisă.
(6)Ordinul ministrului justiţiei prevăzut la alin. (5) produce efecte de la data comunicării şi poate fi contestat potrivit procedurii prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(7)Sub sancţiunea nulităţii, ordinul trebuie să cuprindă termenul şi instanţa de judecată unde acesta poate fi contestat.
Art. 17
(1)Recunoaşterea calificării profesionale permite solicitantului să aibă acces la profesia de consilier de probaţiune în condiţiile legii.
(2)Solicitantul căruia i s-a recunoscut experienţa profesională i se comunică odată cu ordinul de recunoaştere şi lista posturilor vacante actualizată, dacă acestea există, precum şi termenul de transmitere a opţiunii.
(3)În vederea încadrării în funcţie, în situaţia prevăzută la alin. (2), se va aduce la cunoştinţă solicitantului faptul că are posibilitatea să opteze pentru unul dintre posturile vacante disponibile, în termen de cel mult 15 zile de la primirea listei posturilor vacante.
(4)Solicitantul care şi-a exprimat opţiunea va fi încadrat pe postul vacant, cu gradul profesional corespunzător vechimii în calificarea recunoscută.
(5)Dacă procedura de recunoaştere a experienţei profesionale s-a finalizat în timpul unui concurs pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, solicitantul va fi repartizat pe unul dintre posturile rămase vacante, ulterior încheierii etapei de concurs prevăzute de art. 26 alin. (3) din Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor şi funcţiilor vacante din sistemul de probaţiune, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.475/C/2011, cu modificările ulterioare.
(6)În situaţia în care nu există posturi vacante, ulterior finalizării procedurii de recunoaştere a experienţei profesionale, solicitantul va fi informat în vederea exprimării opţiunii ori de câte ori se suplimentează sau se vacantează posturi în schema de personal a serviciilor de probaţiune.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 140 din data de 24 februarie 2016