DECIZIE nr. 207 din 29 mai 2014 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor
În temeiul art. 18 alin. (1) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Art. 1
(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comitetul interministerial pentru implementarea priorităţilor, denumit în continuare Comitetul.
(2)Scopul Comitetului este de a sprijini activitatea Unităţii de implementare a priorităţilor (Delivery Unit - DU), înfiinţată în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, ca parte a unui sistem de implementare a priorităţilor, în baza unui proiect finanţat din fonduri europene care vizează obţinerea de rezultate de politici publice într-un număr restrâns de sectoare prioritare, respectiv energie, achiziţii publice, locuri de muncă, taxe şi impozite, precum şi dezvoltarea pe domeniile prioritare stabilite a unui mecanism de intervenţie rapidă la nivelul întregului Guvern, prin transfer de expertiză facilitat de Banca Mondială, ce va permite implementarea cu celeritate a obiectivelor majore stabilite.
Art. 2
(1)Comitetul este condus de şeful Unităţii de implementare a priorităţilor, secretar de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, care are calitatea de preşedinte.
(2)Comitetul este alcătuit din câte un reprezentant la nivel de secretar de stat sau conducător de instituţie/autoritate publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Departamentului pentru Energie, Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
(3)În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, conducătorii entităţilor prevăzute la alin. (2) desemnează, prin ordin, reprezentanţii în cadrul Comitetului.
(4)La nivel tehnic, pentru fiecare dintre cele 4 domenii prioritare, se înfiinţează câte un grup tehnic de lucru, a căror activitate va fi coordonată la nivel tehnic de Cancelaria Primului-Ministru, iar la nivel operativ de către Comitet. În acest sens, instituţiile menţionate la alin. (2) desemnează, în cadrul fiecărui grup tehnic, cel puţin două persoane responsabile pe domeniu, care să poată furniza expertiza şi sprijinul necesare realizării obiectivelor fiecărui grup tehnic.
(5)Acţiunile prioritare ce urmează să fie implementate în cadrul celor 4 domenii menţionate, termenele aferente acestora, precum şi principalele instituţii implicate sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Comitetul poate decide actualizarea anexei, la propunerea grupurilor de lucru, cu respectarea calendarului de implementare a proiectului.
(6)Comitetul şi grupurile tehnice de lucru vor elabora planuri de acţiuni detaliate pentru fiecare domeniu prioritar, care vor cuprinde măsurile preconizate, indicatorii şi termenele aferente, precum şi mecanismul de monitorizare şi evaluare a acestor planuri.
(7)Comitetul asigură corelarea măsurilor stabilite în planurile de acţiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern în domeniile prioritare.
Art. 3
(1)Comitetul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar.
(2)Stadiul progreselor realizate în implementarea planurilor de acţiuni este prezentat periodic prim-ministrului.
Art. 4
(1)Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de către Unitatea de implementare a priorităţilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
(2)La propunerea oricărui membru al Comitetului, în cadrul grupurilor tehnice de lucru pot fi cooptaţi şi reprezentanţi ai altor entităţi publice, desemnaţi prin ordin al conducătorului de instituţie/autoritate publică.
(3)În cadrul primei reuniuni a Comitetului, acesta aprobă, prin hotărâre, propriul regulament de organizare şi funcţionare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Secretarul general al Guvernului,

Ion Moraru

ANEXĂ:
Domeniile principale, în cadrul cărora se vor identifica rezultatele rapide, precum şi principalele instituţii implicate şi termenele de realizare a acţiunilor sunt următoarele:

Nr. crt.

Domeniul prioritar

Obiectivele specifice generale conform proiectului

Acţiunile grupului tehnic

Termenul de realizare a acţiunilor conform proiectului

Principalele instituţii implicate

1

Reforma sectorului energetic

- stimularea investiţiilor private

- creşterea calităţii administrării sectorului energetic

- protejarea categoriilor celor mai vulnerabile ale populaţiei faţă de impactul negativ potenţial al reformelor

- formarea grupului interministerial de lucru pe domeniu

30 mai 2014

- echipa DU - CPM/SGG;

- echipa Băncii Mondiale;

- Ministerul Economiei;

- Departamentul pentru Energie;

- Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului;

- Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;

- Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială;

- Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;

- Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.

- stabilirea modului de lucru, a calendarului şi a responsabilităţilor

30 mai 2014

- evaluarea domeniului şi a obiectivelor specifice

15 iunie 2014

- agrearea unei liste de rezultate rapide

30 iunie 2014

- asigurarea obţinerii rezultatelor rapide

 

2

Reforma sistemului de achiziţii publice

implementarea masivă a practicilor de e-achiziţie, orientată spre îmbunătăţirea eficacităţii de implementare a investiţiilor publice şi a absorbţiei fondurilor europene de coeziune

- formarea grupului interministerial de lucru pe domeniu

30 mai 2014

- echipa DU - CPM/SGG;

- echipa Băncii Mondiale;

- Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;

- Ministerul Finanţelor Publice;

- Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice;

- Ministerul Fondurilor Europene;

- Ministerul pentru Societatea Informaţională;

- Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;

- Autoritatea de Audit;

- Agenţia Naţională de Integritate.

- stabilirea modului de lucru, a calendarului şi a responsabilităţilor

30 mai 2014

- evaluarea domeniului şi a obiectivelor specifice

15 iunie 2014

- agrearea unei liste de rezultate rapide

30 iunie 2014

- asigurarea obţinerii rezultatelor rapide

 

3

Implementarea Planului naţional pentru investiţii strategice şi crearea de locuri de muncă

- stimularea angajării tinerilor în câmpul muncii

- formarea grupului interministerial de lucru pe domeniu

30 mai 2014

- echipa DU - CPM/SGG;

- echipa Băncii Mondiale;

- Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;

- Ministerul Educaţiei Naţionale;

- Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă;

- Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;

- Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism;

- Ministerul Tineretului şi Sportului.

- stabilirea modului de lucru, a calendarului şi a responsabilităţilor

30 mai 2014

- evaluarea domeniului şi a obiectivelor specifice

15 iunie 2014

- agrearea unei liste de rezultate rapide

30 iunie 2014

- asigurarea obţinerii rezultatelor rapide

 

4

Îmbunătăţirea şi modernizarea sistemelor de colectare a taxelor şi impozitelor

- ameliorarea serviciilor destinate contribuabililor

- extinderea utilizării soluţiilor e-guvernare

- formarea grupului interministerial de lucru pe domeniu

30 mai 2014

- echipa DU - CPM/SGG;

- echipa Băncii Mondiale;

- Ministerul Finanţelor Publice;

- Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

- stabilirea modului de lucru, a calendarului şi a responsabilităţilor

30 mai 2014

- evaluarea domeniului şi a obiectivelor specifice

15 iunie 2014

- agrearea unei liste de rezultate rapide

30 iunie 2014

- asigurarea obţinerii rezultatelor rapide

 
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 398 din data de 29 mai 2014