Nr. crt. | Reguli de aplicare a principiilor guvernanţei corporative | Conformitate | Dacă NU - explicaţii |
DA | NU |
1. | Entitatea reglementată a menţionat în actul constitutiv responsabilităţile de bază ale consiliului cu privire la implementarea şi respectarea principiilor guvernanţei corporative. | | | |
2. | În politicile interne şi/sau regulamentele interne sunt definite structurile de guvernanţă corporativă, funcţiile, competenţele şi responsabilităţile consiliului şi conducerii executive/conducerii superioare. | | | |
3. | Raportul anual al entităţii reglementate este însoţit de o notă explicativă în care sunt descrise evenimentele relevante în legătură cu aplicarea principiilor guvernanţei corporative, înregistrate în cursul exerciţiului financiar | | | |
4. | Entitatea reglementată a elaborat o strategie de comunicare cu părţile interesate pentru a asigura o informare adecvată. | | | |
5. | Structura consiliului asigură, după caz, un echilibru între membrii executivi şi neexecutivi, astfel încât nicio persoană sau grup restrâns de persoane să nu influenţeze procesul decizional. | | | |
6. | Consiliul se întruneşte cel puţin o dată la 3 luni pentru monitorizarea desfăşurării activităţii entităţii reglementate. | | | |
7. | Consiliul sau conducerea executivă/conducerea superioară, după caz, examinează în mod regulat politicile privind raportarea financiară, controlul intern şi sistemul de administrare/management a/al riscurilor adoptat de entitatea reglementată. | | | |
8. | În activitatea sa, consiliul are suportul unor comitete consultative care emit recomandări cu privire la diverse tematici ce fac obiectul procesului decizional. | | | |
9. | Comitetele consultative înaintează consiliului materiale/rapoarte privind tematicile încredinţate de acesta. | | | |
10. | În procedurile/politicile/reglementările interne ale entităţii reglementate sunt prevederi privind selectarea candidaturilor pentru persoanele din conducerea executivă/conducerea superioară, numirea persoanelor noi sau reînnoirea mandatului celor existente. | | | |
11. | Entitatea reglementată se asigură că membrii conducerii executive/ conducerii superioare beneficiază de pregătire profesională, pentru ca aceştia să îşi îndeplinească atribuţiile eficient. | | | |
12. | Funcţiile-cheie sunt stabilite astfel încât să fie adecvate structurii organizatorice a entităţii reglementate şi în conformitate cu reglementările aplicabile acesteia. | | | |
13. | Consiliul analizează în mod regulat eficienţa sistemului de control intern al entităţii reglementate şi modul de actualizare pentru a asigura o gestionare riguroasă a riscurilor la care este expusă entitatea reglementată. | | | |
14. | Comitetul de audit face recomandări consiliului privind selectarea, numirea şi înlocuirea auditorului financiar, precum şi termenii şi condiţiile remunerării acestuia. | | | |
15. | Consiliul analizează cel puţin o dată pe an şi se asigură că politicile de remunerare sunt consistente şi au un management al riscurilor eficient. | | | |
16. | Politica de remunerare a entităţii reglementate este prevăzută în reglementările interne care vizează implementarea şi respectarea principiilor guvernanţei corporative. | | | |
17. | Consiliul a adoptat o procedură în scopul identificării şi soluţionării adecvate a situaţiilor de conflict de interese. | | | |
18. | Conducerea executivă/Conducerea superioară, după caz, informează consiliul asupra conflictelor de interese în condiţiile apariţiei acestora şi nu participă la procesul decizional care are legătură cu starea de conflict, dacă aceste structuri sau persoane sunt implicate în starea de conflict respectivă. | | | |
19. | Consiliul analizează cel puţin o dată pe an eficienţa sistemului de administrare/management al riscurilor entităţii reglementate. | | | |
20. | Entitatea reglementată a elaborat proceduri privind identificarea, evaluarea şi gestionarea riscurilor semnificative la care este sau poate fi expusă. | | | |
21. | Entitatea reglementată deţine planuri clare de acţiune pentru asigurarea continuităţii activităţii şi pentru situaţiile de urgenţă. | | | |