NORMA nr. 18 din 12 decembrie 2012 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă ale Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private
Având în vedere prevederile art. 26 alin. (2) şi (3), art. 36 şi 37 din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 211, art. 23 lit. f) şi art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
Prezenta normă reglementează obligaţiile de raportare şi transparenţă ale Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, denumit în continuare Fond de garantare, înfiinţat potrivit Legii nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, denumită în continuare Legea nr. 187/2011.
Art. 2
(1)Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 187/2011.
(2)De asemenea, în înţelesul prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)sistem informatic de raportări - sistemul informatic prin care Comisia colectează indicatori primari de la entităţile raportoare, denumit în continuare SIR;
b)indicatori primari - date şi informaţii colectate de Comisie în vederea supravegherii şi controlului modului în care Fondul de garantare îşi desfăşoară activitatea;
c)raport periodic - un set de indicatori primari solicitaţi de Comisie, care se regăsesc într-un formular de raportare şi au aceeaşi periodicitate de transmitere şi acelaşi termen de raportare;
d)format de raportare - format standardizat folosit de SIR pentru transferul de date, respectiv standardul formatului de raportare extensible Markup Language, denumit în continuare XML;
e)instrucţiuni tehnice - reguli prin care se stabilesc cerinţele minime de raportare specifice fiecărui raport periodic.
CAPITOLUL II: Obligaţiile Fondului de garantare
SECŢIUNEA 1: Dispoziţii generale privind rapoartele periodice
Art. 3
(1)Rapoartele periodice transmise Comisiei se completează conform documentelor justificative.
(2)Rapoartele periodice transmise Comisiei de către Fondul de garantare trebuie să fie reale, corecte şi complete.
(3)În cazul în care nu există date, rapoartele sunt completate cu zero.
(4)Rapoartele periodice se completează în limba română.
Art. 4
(1)Fondul de garantare comunică Comisiei datele de identificare şi datele de contact ale persoanei(lor) responsabilă(le) cu activitatea pentru care se întocmesc raportări, precum şi datele de identificare şi datele de contact ale persoanei(lor) responsabilă(le) cu transmiterea raportărilor.
(2)Informaţiile solicitate la alin. (1) se transmit Comisiei conform structurii prezentate în anexa nr. 6, în termen de două zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei norme.
(3)Orice decizie de modificare a informaţiilor prevăzute la alin. (1) se comunică Comisiei prin completarea unui nou formular, în ziua lucrătoare următoare celei în care a intervenit modificarea.
(4)Informaţiile prevăzute la alin. (1) se completează de către persoanele responsabile.
Art. 5
(1)Rapoartele periodice semnate, cu semnătură electronică extinsă, sunt transmise electronic, în formatul standard de raportare XML, conform instrucţiunilor tehnice de raportare, cu excepţia cazului în care se prevede altfel.
(2)Pentru transmiterea electronică, Fondul de garantare are obligaţia de a înregistra utilizatori în aplicaţia SIR.
Art. 6
Fondul de garantare este obligat să pună la dispoziţia Comisiei, la cerere, în forma şi în termenul stabilite de aceasta, informaţiile şi documentele care să evidenţieze şi să justifice operaţiunile privind activitatea desfăşurată, sub toate aspectele sale.
SECŢIUNEA 2: Obligaţiile de raportare ale Fondului de garantare
Art. 7
Fondul de garantare este obligat să întocmească şi să transmită rapoartele periodice, în formatul standard de raportare XML, în structura şi la termenele stabilite de Comisie.
Art. 8
(1)Fondul de garantare întocmeşte şi transmite Comisiei situaţiile financiare anuale şi raportările contabile semestriale, conform reglementărilor contabile în vigoare.
(2)Raportul actuarial anual, aprobat de consiliul de administraţie, se notifică Comisiei până la data de 31 ianuarie pentru anul în curs şi include metodele actuariale utilizate pentru calculul contribuţiei anuale datorate Fondului de garantare, precum şi rezultatele acestor calcule, conform anexei nr. 8.
(3)Planul de audit intern anual, aprobat de consiliul de administraţie, se notifică Comisiei până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunea de audit intern, conform anexei nr. 9.
(4)Semestrial, Fondul de garantare are obligaţia de a întocmi:
a)un raport cuprinzând acţiunile de audit intern din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 7;
b)un raport cuprinzând acţiunile de control intern din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 10.
(5)Rapoartele semestriale prevăzute la alin. (4) se transmit Comisiei până la data de 25 a lunii următoare semestrului pentru care se face raportare.
Art. 9
(1)Lunar, Fondul de garantare întocmeşte următoarele rapoarte periodice:
a)situaţia privind resursele financiare ale Fondului de garantare, conform structurii prezentate în anexa nr. 1;
b)situaţia activelor investite şi a obligaţiilor Fondului de garantare, conform structurii prezentate în anexa nr. 2;
c)situaţia sumelor utilizate pentru acoperirea plăţii compensaţiei către participanţi şi beneficiari, conform structurii prezentate în anexa nr. 3;
d)situaţia detaliată a investiţiilor pentru activitatea de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, prevăzută în anexa nr. 4;
e)balanţa contabilă de verificare analitică, prevăzută în anexa nr. 5.
(2)Rapoartele lunare prevăzute la alin. (1) se transmit Comisiei până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea.
CAPITOLUL III: Obligaţii privind transparenţa activităţii Fondului de garantare
Art. 10
(1)În aplicarea prevederilor art. 10 pct. I lit. g) şi ale art. 26 alin. (2) din Legea nr. 187/2011, Fondul de garantare întocmeşte şi transmite Comisiei un raport anual care oferă o imagine reală, corectă şi completă asupra activităţii Fondului de garantare.
(2)Conţinutul minim al raportului anual prevăzut la alin. (1) cuprinde:
a)informaţii de identificare a Fondului de garantare şi conducerea acestuia;
b)informaţii privind mediul de activitate;
c)informaţii privind garantarea drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor, după caz, dobândite în cadrul sistemului de pensii private, reglementat şi supravegheat de către Comisie, inclusiv:
(i)detalii privind strategia anuală privind resursele financiare ale Fondului de garantare;
(ii)detalii privind metodele actuariale utilizate pentru calculul contribuţiei anuale, precum şi rezultatele acestor calcule;
(iii)detalii privind colectarea contribuţiilor şi plasamentele efectuate;
(iv)detalii privind compensarea pierderilor participanţilor şi/sau beneficiarilor la fondurile de pensii private, atât în perioada de acumulare a contribuţiilor, cât şi după deschiderea dreptului la pensie, provenite din incapacitatea administratorilor sau a furnizorilor de pensii de a onora obligaţiile asumate;
(v)detalii privind asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor la fondurile de pensii private, în cazul imposibilităţii asigurării lor de către administratorii sau furnizorii de pensii private, după caz;
d)informaţii privind managementul riscurilor;
e)informaţii privind resursele şi situaţiile financiare;
f)informaţii privind auditul intern şi controlul intern;
g)raportul auditorului financiar şi situaţiile financiare anuale ale Fondului de garantare, întocmite şi aprobate conform actelor normative aplicabile.
(3)Raportul anual de activitate, împreună cu situaţiile financiare anuale, aprobate de Consiliul Comisiei, precum şi raportul auditorului financiar vor fi publicate pe pagina de internet a Fondului de garantare şi pe cea a Comisiei, până cel târziu la data de 15 iunie din anul următor încheierii exerciţiului financiar.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
Art. 11
Fondul de garantare asigură reprezentanţilor Comisiei accesul nelimitat la sistemul informatic de gestiune al operaţiunilor Fondului de garantare, precum şi la toate sistemele informatice utilizate în vederea ducerii la îndeplinire a obiectului de activitate.
Art. 12
Comisia poate adopta orice măsuri, inclusiv de natură administrativă şi financiară, împotriva Fondului de garantare şi a persoanelor fizice responsabile, după caz, în scopul prevenirii sau remedierii oricăror situaţii care sunt de natură să prejudicieze drepturile participanţilor şi ale beneficiarilor garantate conform Legii nr. 187/2011.
Art. 13
(1)Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
a)neraportarea, raportarea cu întârziere sau raportarea de date sau informaţii eronate către Comisie;
b)nerespectarea prevederilor referitoare la cerinţele de publicare a informaţiilor pe pagina proprie de web a Fondului de garantare;
c)publicarea în mod eronat a informaţiilor prevăzute la lit. b).
(2)Săvârşirea de către persoana fizică responsabilă sau Fondul de garantare a vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1) se sancţionează în funcţie de gravitatea faptelor cu:
a)avertisment scris;
b)amendă contravenţională între 1.000 lei şi 100.000 lei.
(3)Dacă fapta este imputabilă mai multor persoane, acestea sunt ţinute solidar la repararea prejudiciului cauzat.
(4)Constatarea contravenţiilor se face de către personalul împuternicit în acest scop, prin decizie a preşedintelui Consiliului Comisiei.
(5)Amenzile contravenţionale se fac venit la bugetul de stat conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 14
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta normă.
Art. 15
Prezenta normă intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2013.
-****-
ANEXA nr. 1: Situaţia privind resursele financiare ale Fondului de garantare la data de ...../...../..........
CAPITOLUL 1:

Cod comandă

Identificare elemente

Resurse destinate pentru asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor

(lei)

Resurse destinate pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea şi funcţionarea acestuia

(lei)

Total

(lei)

Pilon 2

Pilon 3

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6=3+4 + 5

 

Sume plătite la Fondul de garantare cu titlu de contribuţie iniţială la constituirea Fondului de garantare de către administratorii şi furnizorii de pensii private

    
 

Sume plătite cu titlu de contribuţii anuale la Fondul de garantare, distinct pentru fondurile de pensii facultative, respectiv fondurile de pensii administrate privat

    
 

Sume plătite la Fondul de garantare cu titlu de penalităţi de întârziere pentru neachitarea la termen a contribuţiilor datorate Fondului de garantare

    
 

Sume rezultate din fructificarea disponibilităţilor plasate

    
 

Sume plătite la Fondul de garantare cu titlu de contribuţii majorate

    
 

Sume din recuperarea creanţelor compensate de Fondul de garantare, decurgând din subrogarea în drepturile participanţilor şi/sau ale beneficiarilor

    
 

Sume din donaţii, sponsorizări, asistenţă tehnică, fonduri nerambursabile

    
 

Alte resurse financiare, inclusiv credite bancare

    
 

Sume plătite Fondului de garantare pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea şi funcţionarea acestuia

    

x

TOTAL

    
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1 la normă
(1)Anexa nr. 1 la normă se completează de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a balanţei de verificare a conturilor contabile.
(3)Câmpurile anexei nr. 1 la normă se completează, după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Codul de comandă

Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă

2.

Resurse destinate pentru asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor (lei)

Valoarea resurselor destinate pentru asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor (lei)

3.

Resurse destinate pentru asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor (lei)

Valoarea resurselor destinate pentru asigurarea plăţii drepturilor participanţilor şi ale beneficiarilor (lei)

(4)Raportare iniţială (cod 1)
a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx1fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă ultima zi calendaristică a lunii pentru care se întocmeşte raportul;
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
b)Fişiere menţionate la pct. 4 (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă.
c)Fişierul YYYYMMDD_anx1fg_1_GGG.xml.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx1fg".
(5)Anexa nr. 1 la normă se întocmeşte lunar şi se transmite în termen de 25 de zile calendaristice de la expirarea perioadei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.
(6)SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1 la normă.
(7)SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile cu activitatea de raportare, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente.
Raportare rectificativă (cod 5)
(8)Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.
(9)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1 la normă conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă, astfel:
a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx1fg_5_GGG.xml.p7s;
b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, inclusiv înregistrările contabile de corecţie care s-au efectuat, denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx1fg_5_GGG.rtf.p7s.
(10)Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. (9) determină respingerea raportării rectificative.
(11)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1 la normă se încarcă în SIR, în folderul dedicat "anx1fg"
ANEXA nr. 2: Situaţia activelor şi obligaţiilor la data de ...../...../..........
CAPITOLUL 1:
   

Pentru activitatea de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private

Pentru activitatea destinată administrării şi funcţionării Fondului de garantare

Total

Nr. crt.

Codul elementului

Denumirea elementului

Valoarea de achiziţie (pentru elementele cu indicativul A)/Suma plătită (pentru elementele cu indicativul B)

Valoarea actualizată (pentru elementele cu indicativul A)/Suma datorată (pentru elementele cu indicativul B)

Suma în curs de decontare, net (+/-) (pentru elementele cu indicativul A)

Valoarea de achiziţie (pentru elementele cu indicativul A)/Suma plătită (pentru elementele cu indicativul B)

Valoarea actualizată (pentru elementele cu indicativul A)/Suma datorată (pentru elementele cu indicativul B)

Suma în curs de decontare, net (+/-) (pentru elementele cu indicativul A)

Valoarea de achiziţie (pentru elementele cu indicativul A)/Suma plătită (pentru elementele cu indicativul B)

Valoarea actualizată (pentru elementele cu indicativul A)/Suma datorată (pentru elementele cu indicativul B)

Suma în curs de deconta re, net (+/-) (pentru elementele cu indicativul A)

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

Col. 7

Col. 8

Col. 9

Col. 10

Col. 11

Col. 12

1.

AC000000

Total active, din care:

         

2.

AC100000

România, din care:

         

3.

AC110000

Instrumente ale pieţei monetare, din care: (RO)

         

4.

AP111000

Conturi curente (RO)

         

5.

AP112000

Depozite în lei şi în valută convertibilă (RO)

         

6.

AP113000

Titluri de stat cu scadenţa mai mică de 1 an (RO)

         

7.

AP114000

Reverse repo (RO)

         

8.

AC120000

Valori mobiliare tranzacţionate, din care: (RO)

         

9.

AP121000

Titluri de stat cu scadenţa mai mare de 1 an (RO)

         

10.

AP190000

Alte instrumente financiare (RO)

         

11.

AC200000

UE şi SPAŢIUL ECONOMIC EUROPEAN, din care:

         

12.

AC210000

Instrumente ale pieţei monetare, din care: (UE)

         

13.

AP211000

Conturi curente (UE)

         

14.

AP212000

Depozite în lei şi în valută convertibilă (UE)

         

15.

AP213000

Titluri de stat cu scadenţa mai mică de 1 an (UE)

         

16.

AP214000

Reverse repo (UE)

         

17.

AC220000

Valori mobiliare tranzacţionate, din care: (UE)

         

18.

AP221000

Titluri de stat cu scadenţa mai mare de 1 an (UE)

         

19.

AP390000

Alte instrumente financiare (ST)

         

20.

AC500000

Alte active, din care:

         

21.

AC510000

Sume în tranzit, din care:

         

22.

AP511000

Sume în tranzit la bănci

         

23.

AP512000

Sume în tranzit la intermediari

         

24.

AP520000

Sume în curs de rezolvare

         

25.

AC530000

Sume în curs de decontare, din care:

         

26.

AP531000

Dividende de încasat

         

27.

AP532000

Principal şi cupoane de încasat

         

28.

AP533000

Alte sume

         

29.

BC500000

Total obligaţii, din care:

    

x

    

30.

BC510000

Comisioane, din care:

    

x

    

31.

BP512000

Comision de depozitare şi custodie

    

x

    

32.

BP513000

Comision de tranzacţionare

    

x

    

33.

BC520000

Taxe, din care:

    

x

    

34.

BP521000

Taxa de auditare

    

x

    

35.

BC530000

Obligaţii din decontări cu participanţii, din care:

    

x

    

36.

BP539000

Alte obligaţii de decontare cu participanţii

    

x

    

37.

BP590000

Alte obligaţii

    

x

    
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 2 la normă
(1)Anexa nr. 2 la normă se completează de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activelor investite şi a obligaţiilor Fondului de garantare.
(3)Câmpurile anexei nr. 2 la normă se completează după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Codul de comandă

Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă

2.

Codul elementului

Codurile elementelor de activ şi de obligaţii

3.

Denumirea elementului

Denumirea elementului de activ/obligaţie

4.

Valoare de achiziţie (pentru elementele cu indicativul A)

Pentru elementele cu indicativul A se completează "valoare de achiziţie". Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. Pentru instrumentele financiare exprimate în valută, se utilizează cursul valutei respective de la data decontării acestora.

a) Pentru instrumentele cu venit fix, valoarea de achiziţie reprezintă preţul brut de achiziţie al acestora, preţ care include dobânda aferentă perioadei cuprinse între ultima încasare a cuponului şi data achiziţiei, conform documentelor de achiziţie. Această valoare, exprimată în lei, nu se va modifica pe durata existenţei în portofoliu a instrumentului cu venit fix, chiar dacă în perioadă se vor încasa cupoane pentru instrumentul respectiv.

b) Pentru depozitele bancare, valoarea de achiziţie reprezintă valoarea de constituire a acestora, conform contractelor de depozit. Această valoare este exprimată în lei.

5.

Suma plătită (pentru elementele cu indicativul B)

Pentru elementele cu indicativul B se completează "suma plătită" numai la data efectuării plăţii, cu contravaloarea efectivă a acesteia. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. Această valoare este exprimată în lei.

6.

Valoarea actualizată (pentru elementele cu indicativul A)/Suma datorată (pentru elementele cu indicativul B)

Pentru elementele cu indicativul A se completează "valoare actualizată", iar pentru elementele cu indicativul B se completează "suma datorată". Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. Aceste valori sunt exprimate în lei.

7.

Suma în curs de decontare, net (+/-) (pentru elementele cu indicativul A)

Valoarea activelor din portofoliul fondului, aflate în curs de decontare (cumpărare/vânzare), în valoare netă (sume de încasat - sume de plată), cu plus sau cu minus. Se completează pentru toate elementele de activ (cele care încep cu codul A, cu excepţia celulelor marcate cu X. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. Aceste valori sunt exprimate în lei. Suma acestor elemente, exprimate în lei, trebuie să fie egală cu valoarea raportată la cod AP533000 în coloana "valoare actualizată."

Raportare iniţială (cod 1)
(4)Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 2 la normă
a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx2fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data evaluării elementelor de active, respectiv obligaţii, după caz.
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
b)Fişierul definit conform pct. (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă.
c)Fişierul definit conform pct. 4 (a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx2fg".
(5)Anexa nr. 2 la normă se întocmeşte lunar şi se transmite în termen de 25 zile calendaristice de la expirarea perioadei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.
Raportare rectificativă (cod 5)
(6)Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.
(7)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 2 la normă conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă, astfel:
a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx2fg_5_GGG.xml.p7s;
b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx2fg_5_GGG.rtf.p7s.
(8)Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. (9) determină respingerea raportării rectificative.
(9)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 2 la normă se încarcă în SIR, în folderul dedicat "anx2fg".
ANEXA nr. 3: Situaţia sumelor utilizate pentru acoperirea plăţii compensaţiei către participanţi şi beneficiari
CAPITOLUL 1:

Cod comandă

Cod administrator

Cod fond

CNP participant/beneficiar

Suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii administrate privat

(lei)

Suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii facultative

(lei)

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

      
      
 

TOTAL

x

   
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 3 la normă
(1)Anexa nr. 3 la normă se completează de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a balanţei de verificare a conturilor contabile.
(3)Câmpurile anexei nr. 3 la normă se completează după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Codul de comandă

Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă

2.

Cod administrator

Cod administrator înscris în Registrul Comisiei

3.

Cod fond

Cod fond înscris în Registrul Comisiei

4.

CNP participant/beneficiar

CNP participant/beneficiar, conform documentelor justificative

5.

Suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii administrate privat (lei)

Valoarea pentru suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii administrate privat (lei)

6.

Suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii facultative (lei)

Valoarea pentru suma compensaţiei plătite către participanţii fondurilor de pensii facultative (lei)

(4)Raportare iniţială (cod 1)
a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx3fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă ultima zi calendaristică a lunii pentru care se întocmeşte raportul;
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
b)Fişierele menţionate la pct. (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă.
c)Fişierul YYYYMMDD_anx3fg_1_GGG.xml.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx3fg".
(5)Anexa nr. 3 la normă se întocmeşte lunar şi se transmite în termen de 25 zile calendaristice de la expirarea perioadei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.
(6)SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 3 la normă.
(7)SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile cu activitatea de raportare, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Pentru a putea fi procesate, este obligatorie respectarea planului de conturi aplicabil (existenţa conturilor în planul de conturi) şi respectarea funcţiei conturilor din planul de conturi aplicabil. Nerespectarea acestor principii de bază conduce la imposibilitatea procesării informaţiilor transmise prin anexa nr. 3 la normă.
Raportare rectificativă (cod 5)
(8)Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.
(9)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 3 la normă conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 6 la normă, astfel:
a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx3fg_5_GGG.xml.p7s;
b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, inclusiv înregistrările contabile de corecţie care s-au efectuat, denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx3fg_5_GGG.rtf.p7s.
(10)Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. (9) determină respingerea raportării rectificative.
(11)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 3 la normă se încarcă în SIR, în folderul dedicat "anx3fg".
ANEXA nr. 4: Situaţia detaliată a investiţiilor pentru activitatea de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private la data de ...../...../..........
CAPITOLUL 1:

Cod comandă

Dată evaluare

Cod activ

Denumire activ

ISIN

Simbol piaţă evaluare/sursă evaluare

CUI emitent

Denumire emitent/contrapartidă

Cod ţară emitent/contrapartidă

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

Col. 7

Col. 8

Col. 9

Codul monedei în care este emis/evaluat activul

Valoarea la zi a activului în moneda în care acesta este emis/evaluat

Valoarea echivalentă în lei a activului

Cantitate

Preţ unitar evaluare

Codul monedei în care este achiziţionat

Valoare totală de achiziţie/constituire

Valoarea nominală/marjă/colateral

Dobândă curentă

Col. 10

Col. 11

Col. 12

Col. 13

Col. 14

Col. 15

Col. 16

Col. 17

Col. 18

Rata dobânzii

Dată emisiune

Dată maturitate

Activ suport

Multiplicator

Discount/Primă

Dată achiziţie

Dată decontare

Col. 19

Col. 20

Col. 21

Col. 22

Col. 23

Col. 24

Col. 25

Col. 26

Investment grade

Pondere aplicată activului

%

Col. 27

Col. 28

CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 4 la normă
(1)Anexa nr. 4 la normă se completează de către Fondul de garantare, pentru toate codurile din anexa nr. 2 la normă care au valori de raportare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activelor deţinute de Fondul de garantare.
(3)Câmpurile anexei nr. 4 la normă se completează după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Cod comandă

Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă

2.

Dată evaluare

Se va completa pentru toate codurile de activ cu data de referinţă a raportării.

3.

Cod activ

Se va completa pentru toate codurile de activ cu codul de activ conform anexei nr. 2 la normă.

4.

Denumire activ

Se va completa pentru toate codurile de activ cu denumirea activului aferent codului de activ conform anexei nr. 2 la normă.

5.

ISIN

Se va completa cu codul ISIN aferent instrumentului financiar. Se va completa pentru codurile de activ: AP113000, AP121000, AP221000.

6.

Simbol piaţă evaluare/sursă evaluare

Simbolul pieţei de la care se foloseşte preţul pentru evaluarea activelor. Simbolul MIC, conform Standard ISO 10383 al pieţei reglementate pe care este tranzacţionat activul fondului. Se va completa pentru AP113000, AP121000, AP213000, AP221000. Pentru activele achiziţionate în ofertă publică primară şi care nu sunt încă tranzacţionate se va completa cu IPO. Pentru activele evaluate conform cotaţiilor furnizate de Bloomberg Finance L.P. se va completa cu BLMG. Pentru activele evaluate conform cotaţiilor furnizate de Thomson Reuters - S.A. se va completa cu REUT. Pentru activele evaluate în funcţie de o cotaţie furnizată de o contrapartidă se va completa cu OTC.

7.

CUI emitent

Se va completa cu codul de identificare fiscală din ţara emitentului instrumentului financiar sau contrapartidei, după caz. Pentru activele AP111000, AP112000, AP211000, AP212000, AP511000 se va completa cu codul de identificare fiscală a sediului central al sucursalei bancare din ţara respectivă. Pentru activele AP114000 şi AP214000, AP512000 se va completa cu codul de identificare fiscală a contrapartidei cu care este încheiată tranzacţia respectivă. Nu se va completa pentru activele AP533000. Pentru toate celelalte active se va completa cu codul de identificare fiscală al emitentului.

8.

Denumire emitent/contrapartidă

Se va completa cu denumirea emitentului sau a contrapartidei. Se vor aplica regulile de completare de la coloana "cui_emitent" şi se va completa cu denumirea emitentului sau a contrapartidei, după caz.

9.

Cod ţară emitent/contrapartidă

Se va completa cu codul ISO al ţării în care e localizat sediul social al emitentului/contrapartidei, conform Alpha-2, Standardul ISO 3166-1. Se va completa pentru toate activele, cu excepţia AP533000.

10.

Codul monedei în care este emis/evaluat activul

Se va completa cu codul monedei în care este emis/evaluat activul, conform standardului ISO 4217. Se va completa pentru toate activele cu codul monedei în care este emis acel activ/încheiată acea tranzacţie. Fac excepţie activele care sunt tranzacţionate pe mai multe pieţe, unde se va trece codul monedei în care este evaluat activul, indiferent de moneda de achiziţie.

11.

Valoarea la zi a activului în moneda în care acesta este emis/evaluat

Se va completa cu valoarea la zi a activului în moneda în care acesta este emis/evaluat. Se vor aplica regulile de la coloana nr. 11 - "Codul monedei în care este emis/evaluat activul". Se va completa pentru toate activele. Valoarea câmpului va fi egală cu valoarea câmpului "Cantitate" înmulţită cu valoarea câmpului "Preţ unitar evaluare".

12.

Valoarea echivalentă în lei a activului

Se va completa cu valoarea echivalentă în lei a coloanei "Valoarea la zi a activului în moneda în care acesta este emis/evaluat", calculată conform Normei 11/2011 privind investirea şi evaluarea activelor fondurilor de pensii private. Se va completa pentru toate activele.

13.

Cantitate

Se va completa cu numărul de unităţi deţinute din activul respectiv. Nu se va completa pentru activele AP111000, AP112000, AP114000, AP211000, AP212000, AP214000, AP511000, AP512000, AP520000, AP531000, AP532000, AP533000.

14.

Preţ unitar evaluare

Se va completa cu preţul de evaluare a activului în unitatea de monedă exprimată în coloana "Codul monedei în care este emis/evaluat activul", pentru o unitate de măsură.

15.

Codul monedei în care este achiziţionat

Se va completa cu codul monedei în care este achiziţionat activul, conform standardului ISO 4217, indiferent de codul monedei în care este evaluat acesta.

16.

Valoarea totală de achiziţie/constituire

Se va completa cu valoarea totală de achiziţie/constituire a activului respectiv. Pentru activele AP112000, AP114000, AP214000 se va completa cu valoarea de constituire. Pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000 se va completa cu valoarea totală de achiziţie.

17.

Valoarea nominală/marjă/colateral

Se va completa cu valoarea nominală a unei unităţi de activ sau cu valoarea totală a marjei/colateralului, după caz. Pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000 se va completa cu valoarea nominală a unei unităţi de activ.

18.

Dobândă curentă

Se va completa cu valoarea dobânzii acumulate pentru activul respectiv. Pentru activele AP112000, AP114000, AP212000 şi AP214000 se va completa cu valoarea dobânzii acumulate de zi minus orice sume primite ca dobândă în avans pentru activul respectiv. Pentru activele AP121000 şi AP221000 se va completa cu valoarea dobânzii acumulate aferente cuponului curent.

19.

Rata dobânzii

Se va completa cu rata dobânzii/cuponului aferente activului respectiv. Pentru activele AP112000, AP114000, AP212000 şi AP214000 se va completa cu rata dobânzii aferente. Pentru activele AP121000 şi AP221000 se va completa cu cuponul activului respectiv. În cazul activelor cu rata dobânzii/cuponul variabil se va trece formula după care se calculează dobânda/cuponul.

20.

Dată emisiune

Se va completa cu data emisiunii activului respectiv. Pentru activele AP112000, AP212000 se va completa cu data constituirii depozitului. Pentru activele AP114000, AP214000 se va completa cu data încheierii acordului. Pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000 se va completa cu data iniţială a emisiunii pentru activul respectiv.

21.

Dată maturitate

Se va completa cu data maturităţii/scadenţei activului respectiv. Pentru activele AP112000, AP212000 se va completa cu data maturităţii depozitului. Pentru activele AP114000, AP214000 se va completa cu data închiderii acordului. Pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000 se va completa cu maturităţii activului.

22.

Activ suport

Se va completa cu ISIN-ul activului-suport. În cazul în care activul-suport nu are ISIN se va trece denumirea acestuia. Pentru activele AP114000, AP214000 se va completa cu ISIN-ul titlurilor de stat acceptate drept colateral în cadrul acordului.

23.

Multiplicator

Se va completa cu multiplicatorul activului-suport. Pentru activele AP114000, AP214000 se va completa cu numărul de unităţi de activ-suport acceptate drept colateral în cadrul acordului.

24.

Discount/Primă

Se va completa cu valoarea discountului/primei calculat/calculate şi se reprezintă ca sumă totală pe tranzacţie. Se completează pentru activele AP113000, AP121000, AP221000, cu valoarea totală a discontului/primei la data încheierii tranzacţiei, conform documentelor de achiziţie.

25.

Dată achiziţie

Se va completa cu data de achiziţie a activului. Se completează pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000.

26.

Dată decontare

Se va completa cu data de decontare a activului. Se completează pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000.

27.

Investment grade

Se va completa cu "DA" sau "NU", în funcţie de îndeplinirea condiţiilor de investment grade prevăzute în Norma nr. 11/2011 privind investirea şi evaluarea activelor fondurilor de pensii private, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2011. Se va completa pentru activele AP111000, AP112000, AP211000, AP212000 în funcţie de îndeplinirea condiţiilor de investment grade de instituţia bancară unde este constituit activul; în cazul în care instituţia bancară nu are rating de la nicio agenţie de rating prevăzută de Norma nr. 11/2011, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2011, se va verifica şi se va completa cu "DA" sau cu "NU" în funcţie de ratingul societăţii-mamă a instituţiei de credit respective. Pentru activele AP113000, AP121000, AP213000, AP221000 se va completa în funcţie de îndeplinirea condiţiilor de investment grade de activul respectiv; în cazul în care activul nu are rating de la nicio agenţie de rating prevăzută de Norma nr. 11/2011, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2011, se va verifica şi se va completa cu "DA" sau cu "NU" în funcţie de ratingul emitentului activului.

28.

Ponderea aplicată activului

%

Se va completa cu gradul de ajustare a activului respectiv. Se va completa pentru toate activele. Pentru activele AP113000, AP121000, AP123100 se va completa cu "100". Pentru activele AP114000 şi AP214000 se va completa cu "75". Pentru activele AP213000 şi AP221000 se va completa cu "0" dacă valoarea din coloana "IG" este "NU" sau cu "100" dacă valoarea din coloana "IG" este "DA". Pentru activele AP111000, AP112000, AP211000, AP212000 se va completa cu "0" dacă valoarea din coloana "IG" este "NU" sau cu "75" dacă valoarea din coloana "IG" este "DA".

Raportare iniţială (cod 1)
(4)_
a)Fişierul este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx4fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data la care au fost evaluate activele raportate (ultima zi calendaristică a lunii pentru care a fost întocmit raportul);
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
b)Fişierul definit conform pct. (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
c)Fişierul definit conform pct. (4) a) semnat electronic se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat, respectiv în folderul dedicat "anx4fg".
(5)Anexa nr. 4 la normă se întocmeşte lunar şi se transmite în termen de 25 de zile calendaristice de la expirarea perioadei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.
Raportare rectificativă (cod 5)
(6)Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.
(7)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 4 la normă conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă, astfel:
a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx4fg_5_GGG.xml.p7s
b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx4fg_5_GGG.rtf.p7s
(8)Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. (9) determină respingerea raportării rectificative.
(9)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 4 la normă se încarcă în SIR, în folderul dedicat "anx4fg".
ANEXA nr. 5: Balanţa de verificare analitică la data de ...../...../..........
CAPITOLUL 1:

Codul de comandă

Simbolul contului

Denumirea contului

Soldurile iniţiale

Totalul sumelor precedente

Rulajele lunii curente

Totalul sumelor

Soldurile finale

D

C

D

C

D

C

D

C

D

C

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

Col. 7

Col. 8

Col. 9

Col. 10

Col. 11

Col. 12

Col. 13

             
             
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 5 la normă
(1)Anexa nr. 5 la normă se completează de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a balanţei de verificare a conturilor contabile.
(3)Câmpurile anexei nr. 5 la normă se completează, după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Codul de comandă

Codul comenzii va avea una din următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă

2.

Simbolul contului

Simbolul contului conform planului de conturi prevăzut de reglementările contabile din sistemul de pensii private

3.

Denumirea contului

Denumirea contului contabil, conform reglementărilor contabile în vigoare

4.

Soldurile iniţiale

Valoarea soldului iniţial debitor/creditor la 1 ianuarie anul N, unde n reprezintă anul de raportare. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

5.

Totalul sumelor precedente

Valoarea total sume precedente debitor/creditor, inclusiv soldurile iniţiale. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

6.

Rulajele lunii curente

Valoarea rulajului curent debitor/creditor. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

7.

Totalul sumelor

Valoarea total sume debitor/creditor. Totalul sumelor include şi soldurile iniţiale. Totalul sumelor = Totalul sumelor precedente + Rulajele lunii curente. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

8.

Soldurile finale

Valoarea soldului final al contului debitor/creditor. Se utilizează două poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

(4)Raportare iniţială (cod 1)
a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx5fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă ultima zi calendaristică a lunii pentru care se întocmeşte raportul;
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
b)Fişiere menţionate la pct. (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
c)Fişierul YYYYMMDD_anx5fg_1_GGG.xml.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx5fg".
(5)Anexa nr. 5 la normă se întocmeşte lunar şi se transmite în termen de 25 de zile calendaristice de la expirarea perioadei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.
(6)SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 5 la normă.
(7)SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile cu activitatea de raportare, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Pentru a putea fi procesate, este obligatorie respectarea planului de conturi aplicabil (existenţa conturilor în planul de conturi) şi respectarea funcţiei conturilor din planul de conturi aplicabil. Nerespectarea acestor principii de bază conduce la imposibilitatea procesării informaţiilor transmise prin anexa nr. 5 la normă.
Raportare rectificativă (cod 5)
(8)Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.
(9)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 5 la norme conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă, astfel:
a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx5fg_5_GGG.xml.p7s;
b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, inclusiv înregistrările contabile de corecţie care s-au efectuat, denumit conform sintaxei:
YYYYMMDD_anx5fg_5_GGG.rtf.p7s
(10)Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. (9) determină respingerea raportării rectificative.
(11)Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 5 la normă se încarcă în SIR, în folderul dedicat "anx5fg".
ANEXA nr. 6: Formular de nominalizare pentru persoanele responsabile la data de ...../...../..........
CAPITOLUL 1:

Codul de comandă

Cod entitate raportoare

Cod anexă raportată

Cod operaţiune de nominalizare

CNP

Numele

Prenumele

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

Col. 7

Funcţia

E-mail

E-mail CC

Numărul de telefon

Faxul

Numărul de telefon mobil

Data start

Data stop

Col. 8

Col. 9

Col. 10

Col. 11

Col. 12

Col. 13

Col. 14

Col. 15

CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 6 la normă
(1)Anexa nr. 6 la normă se completează de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de nominalizare a persoanelor responsabile cu activitatea pentru care se întocmesc raportări şi, respectiv, a persoanelor responsabile cu transmiterea raportărilor către Comisie.
(3)Câmpurile anexei nr. 6 la normă se completează după cum urmează:

Nr. crt.

Denumirea câmpului

Descrierea câmpului

1.

Codul de comandă

Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială

2.

Cod entitate raportoare

Codul entităţii, aşa cum este înregistrat în Registrul Comisiei

3.

Cod anexă raportată

Codul anexei coincide cu numărul său (de exemplu: 1, 2, 3 etc.).

4.

Cod operaţiune de nominalizare

Se completează, după caz, cu următorul cod:

901 - nominalizare persoană responsabilă cu activitatea pentru care se întocmeşte raportarea către Comisie;

902 - nominalizare înlocuitor pentru persoana responsabilă cu activitatea pentru care se întocmeşte raportarea către Comisie;

903 - nominalizare persoană responsabilă cu transmiterea raportărilor către Comisie;

904 - nominalizare înlocuitor pentru persoana responsabilă cu transmiterea raportărilor către Comisie;

909 - definire cont de e-mail centralizator (la acest cont vor fi transmise toate mesajele);

931 - încetare mandat aferent persoanei nominalizate prin codul 901;

932 - încetare mandat aferent persoanei nominalizate prin codul 902;

933 - încetare mandat aferent persoanei nominalizate prin codul 903;

934 - încetare mandat aferent persoanei nominalizate prin codul 904;

999 - alte nominalizări.

WEB - nominalizare persoană responsabilă cu publicarea de informaţii pe pagina de internet a Fondului de garantare.

5.

CNP

Cod numeric personal sau cod unic de identificare în registrul naţional de evidenţă

6.

Numele

Nume persoană

7.

Prenumele

Prenume persoană

8.

Funcţia

Funcţia deţinută

9.

E-mail

E-mail care va fi folosit pentru notificarea persoanei de contact/persoanelor de contact. Se pot utiliza una sau mai multe adrese de e-mail, separate prin virgulă.

10.

E-mail CC

E-mail CC. Poate fi o adresă de e-mail sau o listă de adrese de e-mail, separate prin virgulă.

11.

Numărul de telefon

Număr de telefon principal care va fi folosit pentru notificarea persoanei de contact. Poate fi o listă de numere de telefon separate prin virgulă.

12.

Fax-ul

Număr de fax

13.

Numărul de telefon mobil

Număr de telefon mobil

14.

Data start

Data start de nominalizare (mandatul este valabil cu începere din "Data start" inclusiv)

15.

Dată stop

Dată stop de nominalizare (mandatul este valabil până la "Data stop" inclusiv)

(4)Raportare iniţială (cod 1)
Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 6 la normă
a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx6fg_1_GGG.xml.p7s,
unde:
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
b)Fişierul definit conform pct. (4) a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal.
c)Fişierul definit conform pct. (4) a) semnat electronic se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx6fg".
(5)Prima raportare a anexei nr. 6 la normă se transmite în termen de două zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a actului normativ. Orice decizie de modificare a informaţiilor cuprinse în anexa nr. 6 la normă se comunică Comisiei prin completarea unui nou formular, cu informaţii complete şi actualizate, imediat ce intervine modificarea.
(6)SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 6 la normă.
(7)SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile cu activitatea de raportare, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente.
ANEXA nr. 7: Raportul de audit intern pentru semestrul .... anul ....
CAPITOLUL 1:
I.Prezentarea entităţii
II.Aspecte introductive (de exemplu: echipa de auditare, perioada auditată, scopul acţiunii de auditare, tehnici de audit intern utilizate, documente examinate etc.)
III.Misiunea de audit intern
a)lista activităţilor desfăşurate de către auditul intern în cursul perioadei de raportare;
b)descrierea principalelor activităţi desfăşurate;
c)numirea persoanelor responsabile pentru efectuarea respectivelor activităţi;
d)deficienţele identificate şi recomandările auditului intern pentru soluţionarea lor;
e)situaţia privind implementarea măsurilor pentru soluţionarea deficienţelor identificate, separat pentru deficienţele curente şi cele identificate prin rapoartele de audit intern anterioare.
IV.Constatări şi recomandări
Întocmit
................
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 7 la normă
(1)Anexa nr. 7 la normă se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de audit intern al Fondului de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de audit intern.
(3)Semestrial, persoana care conduce activitatea de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de audit intern desfăşurate la nivelul activităţii Fondului de garantare, din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia.
(4)Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx7fg_GGG.pdf.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.
(5)Fişierul denumit YYYYMMDD_anx7fg_GGG.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
(6)Fişierul YYYYMMDD_anx7fg_GGG.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx7fg".
(7)Anexa nr. 7 la normă se întocmeşte semestrial şi se transmite Comisiei, până în data de 25 a lunii următoare semestrului pentru care se face raportarea.
ANEXA nr. 8: Raportul actuarial anual
CAPITOLUL 1:
1.Certificat actuarial, care va cuprinde:
a)valoarea calculată a contribuţiei anuale;
b)opinia actuarului cu privire la adecvarea valorii calculate a contribuţiei anuale;
c)opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale în vigoare în calculul contribuţiei anuale.
2.Descrierea succintă privind metodele actuariale utilizate pentru calculul contribuţiei anuale, precum şi rezultatele acestor calcule
3.Prezentarea structurii-ţintă a portofoliului urmărite de Fondul de garantare, pe tip de instrument şi piaţă
Întocmit
................
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 8 la normă
(1)Anexa nr. 8 la normă se întocmeşte de către Fondul de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de actuariat.
(3)Anexa nr. 8 la normă se întocmeşte conform regulilor de calcul actuarial aplicabile.
(4)Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx13fg_GGG.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
GGG reprezintă codul Fondului de garantare înregistrat în Registrul Comisiei.
(5)Fişierul denumit YYYYMMDD_anx8fg_GGG.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
(6)Fişierul YYYYMMDD_anx8fg_GGG.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx8".
(7)Anexa nr. 8 la normă se întocmeşte anual şi se transmite până la data de 31 ianuarie pentru anul în curs, conform art. 8 alin. (2) din normă.
ANEXA nr. 9: Planul de audit intern anual
CAPITOLUL 1:

Nr. crt.

Tema misiunii de audit

Activitatea de administrare supusă auditării

Obiectivele misiunii de audit

Perioada supusă auditării interne

Departamentul/Direcţia/Serviciul auditat

Perioada desfăşurării misiunii de audit

Col. 1

Col. 2

Col. 3

Col. 4

Col. 5

Col. 6

Col. 7

       
       
       
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 9 la normă
(1)Anexa nr. 9 la normă se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de audit intern al Fondului de garantare, aprobat de consiliul de administraţie, după caz.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de audit intern.
(3)Anual, persoana care conduce activitatea de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de audit intern desfăşurate la nivelul activităţii Fondului de garantare, din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia.
(4)Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx9fg_GGG.pdf.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.
(5)Fişierul denumit YYYYMMDD_anx9fg_GGG pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
(6)Fişierul YYYYMMDD_anx9fg_GGG.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx9fg".
(7)Anexa nr. 9 la normă se întocmeşte anual şi se transmite Comisiei până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunea de audit intern.
ANEXA nr. 10: Raportul de control intern pentru semestrul ... anul ....
CAPITOLUL 1:
I.Prezentarea Fondului de garantare
II.Activitatea de control intern
a)constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei către participanţii fondurilor de pensii facultative vs. constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei către participanţii fondurilor de pensii administrate privat, respectiv pentru perioada de acumulare a contribuţiilor şi perioada de plată a pensiilor;
b)resursele pentru plata compensaţiei;
c)resursele pentru acoperirea cheltuielilor de administrare şi funcţionare a Fondului de garantare.
III.Analiza activităţii de control intern
a)caracteristicile şi strategia;
b)constatările rezultate în urma procesului de control şi monitorizare.
IV.Propuneri de măsuri de acţiune
Întocmit
................
CAPITOLUL 2: Instrucţiuni de completare a anexei nr. 10 la normă
(1)Anexa nr. 10 la normă se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de control intern al Fondului de garantare.
(2)Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de control intern.
(3)Semestrial, persoana care conduce activitatea de control intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de control intern desfăşurate la nivelul activităţii Fondului de garantare.
(4)Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_anx10fg_GGG.pdf.p7s,
unde:
YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.
(5)Fişierul denumit YYYYMMDD_anx10fg_GGG.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate în anexa nr. 6 la normă.
(6)Fişierul YYYYMMDD_anx10fg_GGG.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat "anx10fg".
(7)Anexa nr. 10 la normă se întocmeşte semestrial şi se transmite Comisiei până la data de 25 a lunii următoare semestrului pentru care se face raportarea.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 889 din data de 27 decembrie 2012