ORDIN nr. 379 din 2 aprilie 2014 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 585/2013 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut
Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 1.288 din 2 aprilie 2014 al Serviciului politici coordonare şi monitorizare asistenţă medicală de urgenţă, telemedicină şi programe strategice din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere art. 93 alin. (4) şi (41) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului sănătăţii nr. 585/2013 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 30 aprilie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:
1.La articolul 1, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) În anul 2014, fondurile alocate acţiunilor prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut prevăzute la alin. (1) sunt în sumă de 20.000 mii lei."
2.În normele tehnice, la articolul 10 punctul 2, literele f) şi g) se abrogă.
3.În normele tehnice, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19
Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a), 2b), 3, 4 şi 5 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice."
4.Anexa nr. 1 la normele tehnice se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
5.După anexa nr. 1 la normele tehnice, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1a), având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2.
6.După anexa nr. 3 la normele tehnice, se introduc două noi anexe, anexele nr. 4 şi 5, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 3 şi 4.
Art. II
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III
Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică şi instituţiile publice care derulează AP-IMA vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul sănătăţii,

Nicolae Bănicioiu

ANEXA nr. 1: STRUCTURA AP-IMA
(- Anexa nr. 1 la normele tehnice)
I.Activităţi:
- tratamentul infarctului miocardic acut (sindroamelor coronariene acute cu supradenivelare de segment ST) prin intervenţii coronariene percutane.
II.Criterii de eligibilitate:
- bolnavi cu infarct miocardic acut (sindrom coronarian acut cu supradenivelare de segment ST), în primele 12 ore de la debutul simptomelor.
III.Indicatori de evaluare:
1.Indicatori fizici:
- numărul de pacienţi cu infarct miocardic acut (sindroame coronariene acute cu supradenivelare de segment ST) trataţi prin intervenţii coronariene percutane/an;
- numărul de pacienţi cu infarct miocardic acut (sindroame coronariene acute cu supradenivelare de segment ST) trataţi prin implantare de stent;
- evidenţa nominală a beneficiarilor AP-IMA, pe bază de cod numeric personal (anexa 1a) la normele tehnice - Formular raportare lunară).
2.Indicatori de eficienţă;
- cost mediu/pacient tratat (anexa nr. 4 la normele tehnice);
- execuţia bugetului aprobat pentru AP-IMA (anexa nr. 5 la normele tehnice).
IV.Criterii de eligibilitate pentru unităţile care derulează AP-IMA şi nominalizarea unităţilor:
1.Criterii de eligibilitate a unităţilor care derulează AP-IMA
a)sistem de gardă dedicată pentru tratamentul infarctului miocardic acut (sindroamelor coronariene acute cu supradenivelare de segment ST) prin intervenţii coronariene percutante;
b)experienţă de cel puţin 400 de proceduri de dilatare coronariană/an;
c)dotarea existentă (accesul la cel puţin două angiografe);
d)prezenţa personalului calificat (cel puţin 2 medici, o asistentă şi o infirmieră disponibili pe tot parcursul programului gărzii dedicate);
e)secţie de cardiologie care are capacitatea de a prelua şi monitoriza toate cazurile rezolvate prin proceduri de dilatare coronariană.
2.Unităţi care derulează AP-IMA:
a)Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu" Bucureşti;
b)Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;
c)Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;
d)Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare al Armatei Bucureşti;
e)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;
f)Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
g)Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
h)Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca;
i)Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. George I.M. Georgescu" Iaşi;
j)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea;
k)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;
l)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov;
m)Spitalul Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" Baia Mare;
n)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Brăila;
o)Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Ploieşti.
V.Repartiţia fondurilor pentru unităţile sanitare care derulează AP-IMA se propune de către Comisia de cardiologie a Ministerului Sănătăţii şi se aprobă de către Ministerul Sănătăţii.
VI.Pentru anul 2014, numărul total de cazuri, costul mediu pe caz, repartiţia fondurilor şi a numărului de cazuri pentru unităţile sanitare care derulează AP-IMA sunt următoarele:
- lei -

Unităţi care derulează AP-IMA

Cazuri 2014

Cost mediu

Sume alocate 2014

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov

120

4.000

480.000

Spitalul Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" Baia Mare

120

4.000

480.000

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

140

4.000

560.000

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Brăila

50

4.000

200.000

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Ploieşti

50

4.000

200.000

Subtotal autorităţi ale administraţiei publice locale

480

4.000

1.920.000

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca

250

4.000

1.000.000

Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti

580

4.000

2.320.000

Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti

580

4.000

2.320.000

Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu" Bucureşti

580

4.000

2.320.000

Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca

450

4.000

1.800.000

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş

325

4.000

1.300.000

Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş

325

4.000

1.300.000

Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. George I.M. Georgescu" Iaşi

580

4.000

2.320.000

Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara

580

4.000

2.320.000

Subtotal transferuri

4.250

4.000

17.000.000

Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare al Armatei Bucureşti

220

4.000

880.000

Spitalul Universitar de Urgenţă Elias Bucureşti

50

4.000

200.000

Subtotal DSP

270

4.000

1.080.000

TOTAL:

5.000

4.000

20.000.000

VII.Lista materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-IMA:
1.kit câmp steril pentru intervenţii angiografice;
2.ac puncţie femurală;
3.ac puncţie radială;
4.set puncţie arteră femurală;
5.set puncţie arteră radială;
6.Manifold;
7.seringă luer lock;
8.kit tuburi presiune;
9.perfuzor fluide fără cameră;
10.kit recipiente pentru angiografie;
11.lamă bisturiu
12.ac cu aţă permanentă;
13.portac;
14.extensii pentru cateter;
15.seringi pentru injectomat 50 ml;
16.seringi 20 ml;
17.seringi 10 ml;
18.seringi 5 ml;
19.ac portocaliu pentru administrare subcutană de anestezic;
20.arc ghid diagnostic metalic pentru angiografie;
21.arc ghid diagnostic hidrofil pentru angiografie;
22.cateter diagnostic pentru angiografie;
23.cateter ghid pentru angioplastie;
24.valvă hemostatică pentru angioplastie;
25.pompă cu manometru pentru umflat balonaşe (indeflator);
26.introductor pentru arc ghid angioplastie;
27.torquer pentru arc ghid angioplastie;
28.balon angioplastie;
29.balon angioplastie tip cutting;
30.balon angioplastie tip angio-sculpt;
31.stent acoperit cu substanţe antiproliferative (DES);
32.stent metalic (BMS);
33.dispozitiv de aspiraţie a trombusului;
34.dispozitiv de protecţie distală;
35.microcateter pentru angioplastie;
36.arc ghid angioplastie;
37.balon contrapulsaţie;
38.snare wire;
39.ghid cu sondă distală pentru măsurare "fractional flow reserve";
40.sondă pentru ecografie intravasculară;
41.dispozitiv pentru puncţie - biopsie miocardică;
42.tomous;
43.compact-discuri pentru stocare media;
44.consumabile pentru aparat monitorizare ACT;
45.măşti protecţie faţă;
46.mănuşi chirurgicale;
47.dispozitiv de compresie externă arteră radială;
48.dispozitiv de compresie externă arteră femurală;
49.sondă de stimulare temporară;
50.sistem de închidere percutană a orificiului de puncţie femurală;
51.cateter venos central cu 3 căi;
52.cateter Swan-Ganz;
53.introductor cateter Swan-Ganz;
54.balon de contrapulsaţie intraaortică;
55.set celule (transduceri) pentru monitorizare presiuni invazive.
ANEXA nr. 2: FORMULAR raportare lunară
[- Anexa nr. 1a) la normele tehnice]
Unitatea sanitară ...............

Nr. crt.

CNP

Localitatea de domiciliu

Secţia de provenienţă

    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
Lista beneficiarilor AP-IMA
Luna/anul ........................

Manager,

..........................

Coordonator local,

.......................

ANEXA nr. 3: MACHETA DE RAPORTARE a indicatorilor de evaluare (fizici şi de eficienţă) conform pct. III din anexa nr. 1 la normele tehnice
(- Anexa nr. 4 la normele tehnice)
Unitatea ..........................
Acţiuni prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut
Raportare pentru trimestrul ..................
Nr. ........ din ................

AP-IMA

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Indicatori fizici realizaţi în trimestrul de raportat

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Indicatori fizici realizaţi cumulat de la începutul anului

Cheltuiala efectivă realizată în trimestrul de raportat

(lei)

Cheltuiala efectivă realizată cumulat de la începutul anului

(lei)

Cost mediu realizat pe fiecare indicator fizic

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului

(lei)

Suma rămasă neutilizată de la începutul anului

1

2

3

4

5

6

7

8

9=8/6

10

11

12=5-11

1.

Numărul de pacienţi cu infarct miocardic acut trataţi prin intervenţii coronariene percutane

           

2.

Numărul de pacienţi trataţi prin implantare de stent

           

Managerul unităţii care derulează AP-IMA*,

........................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare*,

......................

Coordonatorul AP-IMA,

..................

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică**,

........................

Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică**,

.........................

* Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-IMA derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Compartimentului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 585/2013 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut, cu modificările şi completările ulterioare.
** Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Compartimentului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 585/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTĂ:
Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi.
În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se fiecare acţiune.
Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.
ANEXA nr. 4: MACHETA DE RAPORTARE a execuţiei bugetare pentru AP-IMA
(- Anexa nr. 5 la normele tehnice)
Acţiuni prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut
Unitatea care derulează AP-IMA*/Direcţia de sănătate publică**
Raportare pentru*** ...........................
Execuţia bugetară

Nr. crt.

Titlu! bugetar

Buget de stat

Venituri proprii

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulai de la începutul anului

(lei)

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Plăţi efectuate în trimestrul de raportat

(lei)

Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului

(lei)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1

Total, din care:

          

1.1

Bunuri şi servicii, din care:

          

1.1.1

Bunuri şi servicii AAPL

          

1.1.2

Bunuri şi servicii DSP

          

1.2

Transferuri

          
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.

Managerul unităţii sanitare care derulează AP-IMA*,

........................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare*,

......................

Coordonatorul local*,

..................

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică**,

........................

Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică**,

.........................

* Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-IMA derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Compartimentului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţi nr. 585/2013 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru tratamentul pacienţilor critici cu infarct miocardic acut, cu modificările şi completările ulterioare.
** Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Compartimentului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 585/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
*** Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 254 din data de 8 aprilie 2014