Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT) | Limita tragerii (exprimată în EUR) |
1) Forma adoptată a Planului de acţiuni aferent Strategiei privind reforma în domeniul asistenţei sociale este diseminată de MMFPS. | 25.000.000 |
2) ANPS produce 3 rapoarte lunare de monitorizare a celor 4 programe din cadrul PCE (alocaţia pentru susţinerea familiei, indemnizaţia de creştere a copilului, VMG şi alocaţia de stat pentru copii). | 25.000.000 |
3) ANPS produce 3 rapoarte lunare de performanţă a managementului pentru programele destinate familiilor cu venituri reduse şi acestea sunt utilizate la nivelul managementului MMFPS şi ANPS. | 25.000.000 |
4) Cel puţin 90% din beneficiarii de alocaţii pentru susţinerea familiei sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni consecutive, în conformitate cu procedurile armonizate de testare a mijloacelor şi prin aplicarea pragului de eligibilitate mai redus. | 25.000.000 |
5) Cel puţin 90% din beneficiarii de indemnizaţii pentru creşterea copilului care intră în program începând cu 1 ianuarie 2011 sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni consecutive, prin folosirea unui venit de înlocuire de 75%. | 25.000.000 |
6) Cel puţin 90% din beneficiarii noului program consolidat pentru familiile cu venituri reduse sunt plătiţi prin ANPS pentru două luni consecutive. | 25.000.000 |
7) Ponderea fondurilor destinate asistenţei sociale care merg către prima cea mai săracă chintilă a crescut la 45% de la 37,7% faţă de baza de referinţă (2009), astfel cum a fost măsurată prin ancheta bugetelor de familie. | 25.000.000 |
8) Procedurile armonizate de testare a mijloacelor adoptate pentru VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutoarele de căldură sunt diseminate. | 25.000.000 |
9) Criteriile armonizate de evaluare medicală a persoanelor cu handicap adoptate sunt diseminate. | 12.000.000 |
10) Cel puţin 90% din persoanele care sunt certificate pentru a primi indemnizaţie de handicap, în conformitate cu noul sistem armonizat privind persoanele cu handicap, sunt plătite prin intermediul ANPS. | 25.000.000 |
11) Cel puţin 90% din noile aplicaţii pentru programele pentru familiile cu venituri reduse şi pentru programele de politică familială, din ultimele două luni, sunt în conformitate cu liniile directoare operaţionale privind o aplicaţie unică şi un punct de serviciu unic (ghişeu unic). | 25.000.000 |
12) Costurile administrative şi de participare a beneficiarilor programelor bazate pe testarea mijloacelor sunt reduse cu 15% faţă de valoarea de referinţă. | 25.000.000 |
13) Cel puţin o campanie de inspecţie tematică se realizează pentru fiecare din următoarele programe: VMG, indemnizaţia de handicap, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutoarele de căldură şi indemnizaţia de creştere a copilului. | 25.000.000 |
14) Planul de acţiuni pentru remedieri este adoptat de ANPS pentru a implementa recomandările din: (i) evaluarea independentă privind integritatea şi acurateţea informaţiilor din SAFIR; şi (ii) studiul de fezabilitate privind verificarea încrucişată a datelor din SAFIR cu alte baze de date. | 25.000.000 |
15) Cel puţin 90% din beneficiarii de VMG sunt plătiţi prin ANPS pentru două luni consecutive. | 25.000.000 |
16) Crearea unui registru central cu o bază naţională de date privind persoanele cu handicap | 25.000.000 |
17) Revizuirea şi aplicarea ca atare a prevederilor privind politica sancţiunilor, prerogative de investigare, şi sistemul de recomandări pentru Inspecţia Socială | 25.000.000 |
18) ANPS derulează încrucişarea bazelor de date incluzând o perioadă de cel puţin 3 luni între datele referitoare la programele privind indemnizaţia de creştere a copilului, VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi alocaţia de stat pentru copii din sistemul SAFIR şi informaţiile relevante referitoare la identitate şi venit derivate din bazele de date administrate de către Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, ANAF şi Registrul Naţional de Evidenţă a Populaţiei şi listele de nereguli depistate pe fiecare program sunt transmise Inspecţiei Sociale pentru verificare şi pentru a propune măsuri de remediere (rezultat). | 50.000.000 |
19) Investigaţia bazată pe risc, pentru a detecta eroarea şi frauda, este folosită de către Inspecţia Socială pentru programele destinate familiilor cu venituri reduse, pentru indemnizaţia de creştere a copilului şi indemnizaţiile pentru persoanele cu handicap. | 25.000.000 |