HOTĂRÂRE nr. 74 din 18 decembrie 2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
Având în vedere procesul-verbal nr. 10.975 din 18 decembrie 2014 privind consultarea electronică a membrilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România şi votul valabil exprimat (8 voturi pentru, 2 abţineri, 1 vot neexprimat),
În temeiul prevederilor:
- art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România hotărăşte:
Art. 1
Se aprobă formularele pentru raportul anual privind activitatea desfăşurată de membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), persoane fizice şi juridice, prezentate în anexele nr. 1 şi 2.
Art. 2
Se aprobă formularele pentru declaraţia membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), care nu au desfăşurat activitate, persoane fizice şi juridice, prezentate în anexele nr. 3 şi 4.
Art. 3
Auditorii financiari persoane fizice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar, vor transmite CAFR raportul anual prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 1 "Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane fizice".
Art. 4
Auditorii financiari persoane juridice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar, vor transmite CAFR raportul anual prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 2 "Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane juridice".
Art. 5
Auditorii financiari persoane fizice, membri activi ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar, vor declara anual la CAFR prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 3 "Declaraţie pentru auditorii financiari - persoane fizice, membri activi, care nu au desfăşurat activitate". Angajaţii, administratorii, asociaţii sau acţionarii unor firme de audit membre ale CAFR, care nu desfăşoară activitate în calitate de auditor financiar în nume propriu, ci doar în numele sau în contul firmei respective, vor transmite CAFR acelaşi formular completat.
Art. 6
Auditorii financiari persoane juridice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi specifice de audit financiar, vor declara anual la CAFR prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 4 "Declaraţie pentru auditorii financiari - persoane juridice, care nu au desfăşurat activitate".
Art. 7
Prezenta hotărâre se aplică începând cu anul 2015, pentru anul de raportare 2014, formularele putând fi depuse începând cu 1 februarie 2015.
Art. 8
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 9
Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. 10
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 239/2011 pentru aprobarea formularelor de raport anual, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 17 august 2011.
Art. 11
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Gabriel Radu

ANEXA nr. 1: RAPORT ANUAL privind activitatea desfăşurată
Persoane fizice
I._
Acest raport se referă la activitatea desfăşurata în cursul anului ______________ de către auditorul financiar, persoană fizică __________
Nr. carnet ____________________
Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi.
1.CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE

Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe dintre următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.

2.ÎNREGISTRARE

1. Confirm că îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea independentă a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm că sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare.

2. Confirm că am stabilit şi am aplicat procedurile necesare pentru ca eu, angajaţii, colaboratorii şi/sau subcontractanţii să putem desfăşura, într-un mod competent, activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar.

3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările intervenite (schimbare nume modificare adresă, telefon etc.)

4. Îmi asum responsabilitatea că activitatea mea, a angajaţilor, colaboratorilor şi subcontractorilor se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

3.SEMNĂTURI
Subsemnatul certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care îmi desfăşor activitatea.
Semnătura auditorului financiar |______________________|
L.S.
Data completării |_________________|
II._
A)DATE DE IDENTIFICARE
A.Auditori financiari sau alte persoane care desfăşoară activitate de audit financiar în numele dvs.: angajaţi, colaboratori (cu excepţia subcontractorilor, care se vor declara la punctul B1)

Nr. crt.

Nume şi prenume/ Denumire firmă

Nr. carnet auditor/ Nr. autorizaţie

Calitatea
(angajat, colaborator)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   
B)COLABORARE CU ALTE PERSOANE

Aţi colaborat în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice sau cu alte persoane?

NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C
Dacă DA, se va menţiona:
1.B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi - auditori financiari

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - subcontractant

Nr. carnet/ Nr. autorizaţie

Onorariu acordat conform contractului

(lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   

21.

   

22.

   

23.

   

24.

   

25.

   
2.B.2. Activitate în calitate de subcontractant - auditori financiari

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - contractant principal

Nr. carnet/ Nr. autorizaţie

Onorariu repartizat (lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   

21.

   

22.

   

23.

   

24.

   

25.

   
3.B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari(contracte comune - contracte încheiate de către doi sau mai mulţi membrii CAFR în calitate de titulari. În acest caz răspunderea este comună)

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - partener

Nr. carnet/ Nr. autorizaţie

Onorariu acordat conform contractului
(lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   
4.B.4. Colaborare cu alte categorii de profesionişti (exemple: auditori IT, experţi achiziţii, experţi tehnici, evaluatori, actuari etc.)

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă

Calitatea
(expert, economist, jurist etc.)

Organism profesional al cărui membru este(după caz)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   
C)CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE
Informaţii generale privind completarea secţiunii
- Secţiunea "C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul. În cadrul acesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, în cazul în care auditaţi întregul grup.
Vă rugăm, menţionaţi în secţiunea C.1 numărul serviciilor prestate clienţilor pentru care au fost prestate servicii în anul de raportare, cu excepţia misiunilor de audit financiar/statutar (în calitate de contractant principal), pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit.
1.C.I. TABEL CENTRALIZATOR PRIVIND SERVICIILE DE AUDIT DERULATE ÎN CALITATE DE AUDITOR FINANCIAR, MEMBRU CAFR
Vă rugăm să completaţi tabelul DOAR cu numărul de angajamente. Sumele aferente contractelor se vor declara la punctul C.IV. Tabelul prezintă o centralizare a serviciilor pe care le poate presta un auditor financiar. Datele cuprinse în tabelul centralizator, trebuie să se coreleze cu date cuprinse în celelalte tabele din prezentul raport. Tabelul se va completa pentru angajamentele de audit încheiate în anul pentru care se realizează prezentul raport şi pentru care s-a emis factură.

Nr. crt.

Servicii prestate clienţilor

Entităţi de interes public

Alte entităţi

Contractant principal

Subcontractant

Contractant principal

Subcontractant

1

Audit statuar
(obigatoriu în temeiul dreptului intern)

    

2

Auditul financiar al situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare

    

3

Audit intern

    

4

Audit cu scop special
(ISA 800)

    

5

Componente individuale ale situaţiilor financiare
(ISA 805)

    

6

Situaţii financiare simplificate
(ISA 810)

    

7

Revizuirea situaţiilor financiare
(ISRE 2400)

    

8

Revizuirea situaţiilor financiare interimare
(ISRE 2410)

    

9

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice

(ISAE 3000)

    

10

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

    

11

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

    

12

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

    

13

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect

(ISAE 3420)

    

14

Proceduri convenite

(ISRS 4400)

    

15

Servicii conexe de compilare

(ISRS 4410)

    

16

Consultanţă

    

17

Alte activităţi

    

TOTAL, servicii derulate în calitate de auditor financiar

(Audit financiar)

0

0

0

0

2.C.II. Entităţi de interes public
1.Numărul de angajamente şi onorariul obţinut AUDIT FINANCIAR - ENTITĂŢI DE INTERES PUBLIC(TABELUL SE VA COMPLETA DOAR PENTRU CLIENŢII CARE VOR FI NOMINALIZAŢI CONFORM ORDONANŢEI DE URGENŢĂ A GUVERNULUI NR. 90/2008 PRIVIND AUDITUL STATUTAR AL SITUAŢIILOR FINANCIARE ANUALE ŞI AL SITUAŢIILOR FINANCIARE ANUALE CONSOLIDATE ŞI SUPRAVEGHEREA ÎN INTERES PUBLIC A PROFESIEI CONTABILE, APROBATĂ CU MODIFICĂRI PRIN LEGEA NR. 278/2008, CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE, ÎN RAPORTUL DE TRANSPARENŢĂ) - se va completa inclusiv de auditorul financiar care prin contract a prestat clientului de audit, entitate de interes public, pe lângă audit statutar şi alte servicii în cadrul aceluiaşi contract
a)contractant principal

NR. CRT.

DENUMIRE ENTITATE DE INTERES PUBLIC

ONORARIU TOTAL
(LEI)

din care:

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 27/2010 etc. (audit statutar)

(LEI)

IFRS
(LEI)

PACHET DE RAPORTĂRI
(LEI)

REVIZUIREA SITUAŢIILOR FINANCIARE
(LEI)

0

1

2 = 3+4+5+6

3

4

5

6

1

 

0

    

2

 

0

    

3

 

0

    

4

 

0

    

5

 

0

    

6

 

0

    

7

 

0

    

8

 

0

    

9

 

0

    

10

 

0

    

11

 

0

    

12

 

0

    

13

 

0

    

14

 

0

    

15

 

0

    

16

 

0

    

17

 

0

    

18

 

0

    

TOTAL

 

0

0

0

0

0

b)Subcontractant

NR. CRT.

DENUMIRE ENTITATE DE INTERES PUBLIC

DENUMIRE CONTRACTANT PRINCIPAL

ONORARIU TOTAL
(LEI)

din care:

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 27/2010 etc. (audit statutar)
(LEI)

IFRS
(LEI)

PACHET DE RAPORTĂRI
(LEI)

REVIZUIREA SITUAŢIILOR FINANCIARE
(LEI)

0

1

2

3 = 4+5+6+7

4

5

6

7

1

  

0

    

2

  

0

    

3

  

0

    

4

  

0

    

5

  

0

    

6

  

0

    

7

  

0

    

8

  

0

    

9

  

0

    

10

  

0

    

11

  

0

    

12

  

0

    

13

  

0

    

14

  

0

    

15

  

0

    

16

  

0

    

17

  

0

    

18

  

0

    

TOTAL

-

-

0

0

0

0

0

2.Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I. şi C.II. punctul I litera a)

Activitate/
Entităţi de interes public

Instituţii de credit

Instituţii financiare nebancare

Societăţi de asigurare, asigurare - reasigurare şi reasigurare

Instituţii de plată şi instituţii emitente de monedă electronică

Fonduri de pensii

Societăţi de servicii de investiţii financiare, depozitari centrale, societăţi de administrare a investiţiilor, organismele de plasament colectiv, casele de compensare operatorii de piaţă/sistem autorizat/avizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară

Societăţi comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionarea pe o piaţă reglementată

Societăţi naţionale / Companii naţionale

Societăţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat

Regii autonome

Persoane juridice care aparţin unui grup de societăţi şi intră în perimetrul de consolidare al unei societăţi - mamă cu sediul în România, care are obligaţia să aplice Standardele Internaţionale de Raportare Financiară

Organizaţiile nonprofit care primesc finanţări din fonduri publice

TOTAL

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009

            

0

IFRS

            

0

Pachet de raportări

            

0

Audit intern

            

0

Audit cu scop special (ISA 800)

            

0

Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

            

0

Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

            

0

Revizuirea situaţiilor financiare

(ISRE 2400)

            

0

Revizuirea situaţiilor financiare interimare

(ISRE 2410)

            

0

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice

(ISAE 3000)

            

0

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

            

0

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

            

0

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

            

0

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect

(ISAE 3420)

            

0

Proceduri convenite

(ISRS 4400)

            

0

Servicii conexe de compilare

(ISRS 4410)

            

0

Consultanţă

            

0

Alte activităţi

            

0

TOTAL

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

3.C.III. Modalitatea de contractare a angajamentelor de auditare a fondurilor europene nerambursabile

Activitate

Licitaţie publică*)

Încredinţare directă

Selecţie oferte

ISRS 4400

DA

NU

NU

ISA 805

NU

NU

Ml

ISAE 3000

NU

NU

NU

ISA 800

NU

NU

NU

___
* Dacă modalitatea de contractare a fost prin licitaţie publică, vă rugăm să completaţi tabelul de mai jos

Nr. crt.

Denumire beneficiar

Denumire şi cod proiect

Valoare bugetată scoasă la licitaţie

Valoare ofertată şi contractată

%

(4/3)

Nr. rapoarte de întocmit

Buget de timp total pe proiect

Nr. persoane/ Echipa de angajaţi

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1

        

2

        

3

        

4

        

5

        

6

        

7

        

8

        

9

        

10

        
4.C.IV. Venituri obţinute
a)Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul a cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2004 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dumneavoastră.
 

Situaţia misiunilor da audit statutar finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii(conform contractului)

(LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor

(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   
b)Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit financiar a situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare, se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul a cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2004 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dumneavoastră.
 

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii
(conform contractului)
(LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor

(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   
c)Venitul din alte activităţi
Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea celorlalte activităţi angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membrii ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.

Venituri din alte activităţi

Onorariu încasat de auditor conform contractului

din care onorarii cedate subcontractanţilor

0

1

2

1 - Audit intern

  

2 - Audit cu scop special (ISA 800)

  

3 - Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

  

4. - Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

  

5. - Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)

  

6. - Revizuirea situaţiilor financiare Interimare(ISRE 2410)

  

7 - Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)

  

8. - Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

  

9. - Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

  

10. - Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

  

11. - Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)

  

12. - Proceduri convenite (ISRS 4400)

  

13. - Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)

  

14. - Consultanţă

  

15. - Alte activităţi

  

16. - Venituri obţinute în calitate de subcontractant

  

Total venituri obţinute din alte activităţi

0

0

D)ALTE INFORMAŢII

Sunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate

Nu

Daca DA, detaliaţi

 
E)PROCEDURĂ DE VERIFICARE:
Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.
Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.
Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).
Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).
Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul.
Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.
Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi către CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute.
Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi:
- O copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare
- Balanţă - Clasa 7 - Venituri
F)CONCLUZII:
- Baza de calcul pentru taxa variabilă - 0,00
- Cota (procent) - 0,005
- Cotizaţia variabilă de - 0,00
___
* Baza de calcul pentru cotizaţia variabilă se calculează astfel:
C.IV.a)Total din coloana 1 - Total din coloana 3 +
C.IV.b)Total din coloana 1 - Total din coloana 2
VA MULŢUMIM PENTRU COMPLETAREA ACESTUI FORMULAR!
ANEXA nr. 2: RAPORT ANUAL privind activitatea desfăşurată
Persoane juridice
(1)_
Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului ___________ de către auditorul financiar, persoană juridică, _______________
Nr. autorizaţie ___________
Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi.
1.CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE

Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe din următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.

2.ÎNREGISTRARE

1. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările intervenite (schimbare sediu, modificare structura asociaţi, administratori etc.)

2. Confirm că firma a stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca auditorii financiari-asociaţi, angajaţi, colaboratori şi/sau subcontractanţi care desfăşoară activităţi de audit financiar, audit intern şi alte activităţi în calitate de auditor financiar, să fie şi să continue să fie competenţi pentru a desfăşura activităţile mai sus menţionate pentru care sunt responsabili.

3. Îmi iau angajamentul că activitatea firmei se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

3.SEMNĂTURI
Subsemnatul, certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care firma îşi desfăşoară activitatea.
Numele reprezentantului firmei de audit |_________________________| LS
Semnătura reprezentantului firmei de audit |________________________|

 
(2)_
A)DATE DE IDENTIFICARE
1.A.1. AUDITORI FINANCIARI SAU ALTE PERSOANE care desfăşoară activitate de audit financiar în numele firmei de audit: asociaţi, administratori, angajaţi şi colaboratori (cu excepţia subcontractanţilor, care se vor declara la punctul B1)

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă

Nr. carnet auditor/Nr. autorizaţie

Calitatea
(angajat, colaborator, asociat, administrator)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   
2.A.2. Asocieri şi firme de audit cu conducere comună
2.1.A.2.1. O asociere naţională este orice asociaţie sau federaţie de firme ce acţionează pe teritoriul României. O asociere internaţională este orice asociaţie sau federaţie internaţională de firme în afara graniţelor naţionale.

Face parte firma de audit dintr-o asociere naţională sau internaţională?

NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea A.2.2.
Dacă DA, se va menţiona:

Nr. crt.

Nume asociere

Detalii privind asocierea

   
   
2.2.A.2.2. Firmele cu conducere comună reprezintă două sau mai multe firme de audit la care unul sau mai mulţi asociaţi/acţionari sau administratori sunt comuni.

Asociaţii/Acţionarii sau administratorii firmei de audit sunt şi asociaţi/acţionari sau administratori la alte firme de audit?

DA

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea B.
Dacă DA, se va menţiona:

Nr. crt.

Nume auditor financiar asociat/acţionat/ administrator

Firmă conectată

Nr. autorizaţie

Calitatea în cadrul firmei conectate

1.

    

2.

    

3.

    
B)COLABORARE CU ALTE PERSOANE

A colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice, sau cu alte persoane?

NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C.
Dacă DA, se va menţiona:
1.B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi - auditori financiari

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - subcontractant

Nr. carnet/
Nr. autorizaţie

Onorariu acordat conform contractului
(lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   

21.

   

22.

   

23.

   

24.

   

25.

   
2.B.2. Activitate în calitate de subcontractant - auditori financiari

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - contractant principal

Nr. carnet/Nr. autorizaţie

Onorariu repartizat

(lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   

21.

   

22.

   

23.

   

24.

   

25.

   
3.B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari (contracte comune = contracte încheiate de către doi sau mai mulţi membri CAFR în calitate de titulari. În acest caz, răspunderea este comună)

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă - partener

Nr. carnet/Nr. autorizaţie

Onorariu acordat conform contractului

(lei)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

16.

   

17.

   

18.

   

19.

   

20.

   
4.B.4. Colaborare cu alte categorii de profesionişti (exemple: auditori IT, experţi achiziţii, experţi tehnici, evaluatori, actuari etc.)

Nr. crt.

Nume şi prenume/Denumire firmă

Calitatea
(expert, economist, jurist etc.)

Organism profesional al cărui membru este
(după caz)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   
C)CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE
Informaţii generale privind completarea secţiunii
- Secţiunea "C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul. În cadrul acesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, în cazul în care auditaţi întregul grup.
Vă rugăm menţionaţi în secţiunea C.I. numărul serviciilor prestate clienţilor pentru care au fost prestate servicii în anul de raportare, cu excepţia misiunilor de audit financiar/statutar (în calitate de Contractant Principal) pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit.
I.C.I. TABEL CENTRALIZATOR PRIVIND SERVICIILE DE AUDIT DERULATE ÎN CALITATE DE AUDITOR FINANCIAR, MEMBRU CAFR
Vă rugăm să completaţi tabelul DOAR eu numărul de angajamente. Sumele aferente contractelor se vor declara la punctul C.IV. Tabelul prezintă o centralizare a serviciilor pe care le poate presta un auditor financiar. Datele cuprinse în tabelul centralizator, trebuie să se coreleze cu datele cuprinse în celelalte tabele din prezentul raport. Tabelul se va completa pentru angajamentele de audit încheiate în anul pentru care se realizează prezentul raport şi pentru care s-a emis factură.

Nr. crt.

Servicii prestate clienţilor

Entităţi de interes public

Alte entităţi

Contractant
principal

Subcontractant

Contractant principal

Subcontractant

1

Audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)

    

2

Auditul financiar al situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare

    

3

Audit intern

    

4

Audit cu scop special (ISA 800)

    

5

Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

    

6

Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

    

7

Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)

    

8

Revizuirea situaţiilor financiare interimare (ISRE 2410)

    

9

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)

    

10

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

    

11

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

    

12

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

    

13

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)

    

14

Proceduri convenite (ISRS 4400)

    

15

Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)

    

16

Consultanţă

    

17

Alte activităţi

    

TOTAL servicii derulate în calitate de auditor financiar (Audit Financiar)

0

0

0

0

II.C.II. Entităţi de interes public
1.Numărul de angajamente şi onorariul obţinut AUDIT FINANCIAR - ENTITĂŢI DE INTERES PUBLIC (TABELUL SE VA COMPLETA DOAR PENTRU CLIENŢII CARE VOR FI NOMINALIZAŢI CONFORM ORDONANŢEI DE URGENŢĂ A GUVERNULUI NR. 90/2008 PRIVIND AUDITUL STATUTAR AL SITUAŢIILOR FINANCIARE ANUALE ŞI AL SITUAŢIILOR FINANCIARE ANUALE CONSOLIDATE ŞI SUPRAVEGHEREA ÎN INTERES PUBLIC A PROFESIEI CONTABILE, APROBATĂ CU MODIFICĂRI PRIN LEGEA NR. 278/2008, CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE, ÎN RAPORTUL DE TRANSPARENŢĂ) - se va completa inclusiv de auditorul financiar care prin contract a prestat clientului de audit, entitate de interes public, pe lângă audit statutar şi alte servicii în cadrul aceluiaşi contract.
a)Contractant principal

NR. CRT.

DENUMIRE ENTITATE DE INTERES PUBLIC

ONORARIU TOTAL

(LEI)

din care:

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 27/2010 etc. (audit statutar)

(LEI)

IFRS

(LEI)

PACHET DE RAPORTĂRI (LEI)

REVIZUIREA SITUAŢIILOR FINANCIARE (LEI)

0

1

2 = 3+4+5+6

3

4

5

6

1

      

2

      

3

      

4

      

5

      

6

      

7

      

8

      

9

      

10

      

11

      

12

      

13

      

14

      

15

      

16

      

17

      

18

      

TOTAL

 

0

0

0

0

0

b)Subcontractant

NR. CRT.

DENUMIRE ENTITATE DE INTERES PUBLIC

DENUMIRE CONTRACTANT PRINCIPAL

ONORARIU TOTAL
(LEI)

din care:

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 27/2010 etc. (audit statutar)

(LEI)

IFRS (LEI)

PACHET DE RAPORTĂRI
(LEI)

REVIZUIREA SITUAŢIILOR FINANCIARE
(LEI)

0

1

2

3

4

5

6

7

1

       

2

       

3

       

4

       

5

       

6

       

7

       

8

       

9

       

10

       

11

       

12

       

13

       

14

       

15

       

16

       

17

       

18

       

TOTAL

-

-

0

0

0

0

0

2.Situaţia clienţilor (contractant principal) de interes public (informaţiile din acest tabel se vor corela cu informaţiile din tabelele C.I. şi C.II punctul 1 litera a)

Activitate/
Entităţi de interes public

Instituţii de credit

Instituţii financiare nebancare

Societăţi de asigurare, asigurare - reasigurare şi reasigurare

Instituţii de plată şi instituţii emitente de monedă electronică

Fonduri de pensii

Societăţi de servicii de investiţii financiare, depozitari centrale, societăţi de administrare a investiţiilor, organismele de plasament colectiv, casele de compensare operatorii de piaţă/sistem autorizat/avizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară

Societăţi comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionarea pe o piaţă reglementată

Societăţi naţionale /Companii naţionale

Societăţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat

Regii autonome

Persoane juridice care aparţin unui grup de societăţi şi intră în perimetrul de consolidare al unei societăţi - mamă cu sediul în România, care are obligaţia să aplice Standardele Internaţionale de Raportare Financiară

Organizaţiile nonprofit care primesc finanţări din fonduri publice

TOTAL

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009

            

0

IFRS

            

0

Pachet de raportări

            

0

Audit intern

            

0

Audit cu scop special (ISA 800)

            

0

Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

            

0

Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

            

0

Revizuirea situaţiilor financiare

(ISRE 2400)

            

0

Revizuirea situaţiilor financiare interimare

(ISRE 2410)

            

0

Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice

(ISAE 3000)

            

0

Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

            

0

Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

            

0

Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

            

0

Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect

(ISAE 3420)

            

0

Proceduri convenite

(ISRS 4400)

            

0

Servicii conexe de compilare

(ISRS 4410)

            

0

Consultanţă

            

0

Alte activităţi

            

0

TOTAL

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

III.C.III. Modalitatea de contractare a angajamentelor de auditare a fondurilor europene nerambursabile

Activitate

Licitaţie publică*

Încredinţare directă

Selecţie oferte

ISRS 4400

DA

NU

NU

ISA 805

NU

NU

NU

ISAE 3000

NU

NU

NU

ISA 800

NU

NU

NU

___
* Dacă modalitatea de contractare a fost prin licitaţie publică, vă rugăm să completaţi tabelul de mai jos

Nr. crt.

Denumire beneficiar

Denumire şi cod proiect

Valoare bugetată scoasă la licitaţie

Valoare ofertată şi contractată

%
(4/3)

Nr. rapoarte de întocmit

Buget de timp total pe proiect

Nr. persoane - Echipa de angajaţi

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1

        

2

        

3

        

4

        

5

        

6

        

7

        

8

        

9

        

10

        
IV.C.IV. Venituri obţinute
a)Venitul din misiunile de audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul a cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar). Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dumneavoastră.

Situaţia misiunilor de audit statutar finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii
(conform contractului)
(LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor
(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   
b)Venitul din misiunile de audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
Totalul onorariilor contractate din desfăşurarea misiunilor de audit financiar a situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare, se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. (Baza de calcul a cotizaţiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, este realizată conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 35/2014 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România, persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar.) Se completează totalul şi P1, P2, P3, P4, P5 (primii 5 clienţi) ordonaţi descrescător după valoarea onorariului. Totalul nu se calculează automat prin însumarea primilor 5 clienţi. Totalul trebuie completat de dumneavoastră.

Situaţia misiunilor de audit al situaţiilor financiare finalizate în calitate de contractant principal

Indicativ client
(contractant principal)

Onorarii
(conform contractului)
(LEI)

Număr ore planificate

Onorarii cedate subcontractanţilor
(LEI)

0

1

2

3

Total din care:

   

P1

   

P2

   

P3

   

P4

   

P5

   
c)Venitul din alte activităţi
Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea celorlalte activităţi angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.

Venituri din alte activităţi

Onorariu încasat de auditor conform contractului

din care onorarii cedate subcontractanţilor

0

1

2

1 - Audit intern

  

2 - Audit cu scop special (ISA 800)

  

3 - Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)

  

4 - Situaţii financiare simplificate (ISA 810)

  

5 - Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)

  

6 - Revizuirea situaţiilor financiare interimare (ISRE 2410)

  

7 - Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)

  

8 - Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)

  

9 - Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)

  

10 - Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)

  

11 - Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)

  

12 - Proceduri convenite (ISRS 4400)

  

13 - Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)

  

14 - Consultanţă

  

15 - Alte activităţi

  

16 - Venituri obţinute în calitate de subcontractant

  

Total venituri obţinute din alte activităţi

0

0

D)ALTE INFORMAŢII

Este firma dvs. membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu "DA", vă rugăm să menţionaţi aceste organisme)

DA

  
E)PROCEDURĂ DE VERIFICARE:
Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.
Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.
Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).
Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).
Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul.
Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.
Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi către CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute.
Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi:
- o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare
- Balanţă - Clasa 7 Venituri
F)CONCLUZII:

* Baza de calcul pentru taxa variabilă

0,00

Cota (procent)

0,005

Cotizară variabilă de plată

0,00

__
* Baza de calcul pentru cotizaţia variabilă se calculează astfel:
C.IV.a) Total din coloana 1 - Total din coloana 3 +
C.IV.b) Total din coloana 1 - Total din coloana 2
VĂ MULŢUMIM PENTRU COMPLETAREA ACESTUI FORMULAR!
ANEXA nr. 3: DECLARAŢIE pentru auditorii financiari - persoane fizice, membri activi, care nu au desfăşurat activitate
Subsemnatul(a), .........., domiciliat(ă) în.........., str. .......... nr. .........., bl. .........., sc. .........., et..........., ap. .........., judeţul/sectorul .........., telefon fix .........., mobil.........., fax .........., e-mail .........., angajat(ă) la .......... în funcţia de .........., având calitatea de membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din România, posesor/posesoare al/a carnetului de auditor financiar numărul.........., declar pe propria răspundere că NU desfăşor activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu am obţinut venituri din exercitarea acestei profesii.
Menţionez că:
|_| sunt membru şi al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate ...................................;
|_| NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate.
Data ..........
Semnătura ..........
L.S.
Declaraţia se va lua în considerare pentru fiecare an calendaristic în care nu desfăşor activităţi în calitate de auditor financiar. Mă oblig să anunţ Camera Auditorilor Financiari din România la schimbarea situaţiei de fapt, respectiv situaţia în care o să desfăşor activităţi de audit financiar, o să completez şi o să transmit Camerei Auditorilor Financiari din România formularul de Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane fizice - anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 74/2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
Prezenta declaraţie reprezintă realitatea şi orice denaturare a acesteia va atrage asupra mea sancţiuni de natură disciplinară, civilă sau penală, în funcţie de gravitatea faptelor.
ANEXA nr. 4: DECLARAŢIE pentru auditorii financiari - persoane juridice, care nu au desfăşurat activitate
Societatea Comercială ....................., membru al Camerei Auditorilor Financiari din România cu autorizaţia nr. .........., cu sediul în .........., str. .......... nr. .........., bl. .........., sc. .........., et. .........., ap. .........., judeţul/sectorul .........., telefon fix .........., mobil .........., fax .........., e-mail .........., reprezentată prin .........., declar că societatea mai sus menţionată, în anul .........., NU a desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu a obţinut venituri din exercitarea acestei profesii.
Menţionez că societatea:
|_| este membru şi al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate ..................................;
|_| NU este membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate.
Data ..........
Semnătura ..........
L.S.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 17 din data de 9 ianuarie 2015