HOTĂRÂRE nr. 448 din 22 iunie 2016 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 957/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, precum şi pentru modificarea altor acte normative
Având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2016 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale, cu completările ulterioare, şi ale art. 30 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi,
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I
Hotărârea Guvernului nr. 957/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 917 din 10 decembrie 2015, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 2 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) de strategie, prin care se asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniile economie, industrie, resurse minerale neenergetice, comerţ, investiţii străine, turism, întreprinderi mici şi mijlocii, cooperaţie şi mediu de afaceri, precum şi elaborarea strategiilor şi a programelor privind creşterea economică în aceste domenii;"
2.La articolul 2 alineatul (1) litera e), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2. în domeniile economie, industrie, comerţ, investiţii străine, turism, întreprinderi mici şi mijlocii, cooperaţie şi mediu de afaceri, prin care se asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor legale în vigoare."
3.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
"Art. 21
Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, în realizarea funcţiilor sale, exercită, în domeniile sale de activitate, în principal, următoarele atribuţii generale, în conformitate cu reglementările în vigoare:
a) iniţiază, elaborează şi promovează proiecte de acte normative, coordonează şi controlează aplicarea acestora în domeniile coordonate şi avizează proiectele de acte normative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
b) fundamentează şi propune proiectul de buget pentru alocarea resurselor financiare necesare funcţionării sale şi urmăreşte execuţia bugetului pentru activităţile din domeniul său de activitate;
c) participă la fundamentarea şi la elaborarea strategiei şi a programului de reforme economico-sociale al Guvernului, fundamentează, promovează şi asigură aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile coordonate;
d) iniţiază, negociază şi participă, din împuternicirea Guvernului, la încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale de natură economică sau propune întocmirea procedurilor de aderare la aceste convenţii ori acorduri, în domeniile de activitate;
e) reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale conform atribuţiilor pe domeniile de activitate;
f) asigură dialogul permanent şi transparent cu patronatele şi asociaţiile sindicale din domeniile coordonate, cu mass-media şi societatea civilă, în scopul informării reciproce corecte, complete şi la timp şi al perfecţionării cadrului legislativ aferent domeniilor coordonate;
g) asigură relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi exponenţii societăţii civile, în problemele specifice domeniilor coordonate;
h) actualizează şi implementează permanent sistemul informatic în domeniile coordonate;
i) transpune, implementează şi monitorizează aplicarea legislaţiei Uniunii Europene în domeniile coordonate şi elaborează ghiduri pentru implementarea legislaţiei Uniunii Europene transpuse în legislaţia naţională în domeniile coordonate;
j) gestionează mijloacele financiare în domeniile coordonate şi controlează modul de utilizare a acestora de către unităţile din subordine;
k) asigură protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea cerinţelor Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi ale Uniunii Europene în domeniile de competenţă, prin activităţi specifice, în condiţiile legii;
l) realizează activităţi de control operativ la operatorii economici din domeniile de competenţă, în vederea asigurării respectării prevederilor legale;
m) colaborează cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din sistemul său;
n) organizează seminare şi cursuri de pregătire profesională de specialitate în domeniile coordonate;
o) asigură legătura operativă cu personalul desemnat de minister care îşi desfăşoară activitatea la Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană, în condiţiile prevăzute de cadrul normativ care reglementează organizarea Reprezentanţei;
p) elaborează şi monitorizează procesul de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitărilor de informaţii publice, care se înscriu în sfera sa de competenţă, în conformitate cu prevederile legale;
q) elaborează şi propune măsuri şi acţiuni de compensare şi cooperare tehnologică şi industrială pentru achiziţiile de produse şi servicii din cadrul programelor de înzestrare ale instituţiilor din sistemul naţional de apărare;
r) elaborează legislaţia în domeniul ajutorului de stat pentru domeniile de responsabilitate;
s) acordă un aviz tehnic de specialitate asupra planului de afaceri al investitorilor străini, în vederea obţinerii vizei de lungă şedere în România pentru desfăşurarea de activităţi comerciale."
4.La articolul 3 alineatul (1) litera A punctul 1, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) comercială, privind promovarea exporturilor şi dezvoltarea pieţei interne;
c) economică, privind creşterea economică, atragerea de investitori;"
5.La articolul 3 alineatul (1) litera A, punctele 2 şi 14 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"2. centralizează şi prelucrează datele necesare pentru întocmirea mandatelor de reprezentare la nivelul Uniunii Europene şi a altor documente relevante către aceasta din domeniul economic, al promovării competitivităţii produselor industriale, comerţului şi al ajutorului de stat din domeniile coordonate, în aria de competenţă, cu consultarea celorlalte instituţii interesate şi în conformitate cu prevederile legale în materie;
………………
14. coordonează activităţile de supraveghere a pieţei produselor reglementate de normele Uniunii Europene, care armonizează condiţiile de comercializare a acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;"
6.La articolul 3 alineatul (1) litera A, punctele 4-8, 10, 17-21, 42-45, 50-52, 63, 64, 69, 70 şi 72 se abrogă.
7.La articolul 3 alineatul (1) litera A, după punctul 75 se introduc două noi puncte, punctele 76 şi 77, cu următorul cuprins:
"76. desemnează organisme de certificare a produselor sau organisme de inspecţie pentru eşantionare a combustibililor lichizi şi asigură controlul respectării legislaţiei referitoare la limitarea conţinutului de sulf din combustibilii lichizi.
77. desemnează şi notifică organismele de evaluare a conformităţii din domeniile de competenţă;"
8.La articolul 3 alineatul (1) litera B, punctul 10 se abrogă.
9.La articolul 3 alineatul (1) litera C, punctul 12 se abrogă.
10.La articolul 3 alineatul (1) litera C, punctul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"23. elaborează în domeniul turismului strategia de dezvoltare turistică, strategii de dezvoltare şi soluţii de reformă privind evoluţia sectorului şi atragerea investitorilor, ce vor fi implementate de către Autoritatea Naţională pentru Turism;"
11.La articolul 3 alineatul (1) litera C, după punctul 24 se introduce un nou punct, punctul 25, cu următorul cuprins:
"25. aprobă, în condiţiile legii, înfiinţarea şi atribuţiile reprezentanţelor de promovare turistică cu sediul în străinătate şi ale reprezentanţelor şi unităţilor teritoriale cu sediul în ţară; înfiinţarea reprezentanţelor de promovare turistică cu sediul în străinătate se face cu avizul de oportunitate al Ministerului Afacerilor Externe, din perspectiva atribuţiilor sale în domeniul politicii externe."
12.La articolul 3 alineatul (1), partea introductivă a literei D se modifică şi va avea următorul cuprins:
"D. În domeniul comerţului, al politicii comerciale şi al relaţiilor economice internaţionale:"
13.La articolul 3 alineatul (1) litera D, punctele 1-3, 5, 11, 14, 18, 23 şi 24 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"1. elaborează şi îndeplineşte politica naţională în domeniul comerţului exterior prin strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de adaptare continuă la evoluţiile geopolitice şi economice internaţionale ale politicilor de comerţ exterior în vederea creşterii exporturilor de bunuri şi servicii;
2. promovează interesele economice şi comerciale ale României, iniţiază şi promovează proiecte de acorduri şi înţelegeri pentru dezvoltarea relaţiilor economice cu alte state şi cu organizaţiile economice internaţionale, potrivit competenţelor naţionale, ca stat membru al Uniunii Europene;
3. fundamentează şi promovează interesele economico-comerciale ale României în context bilateral, regional, multilateral, la nivelul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, precum şi în contextul Politicii comerciale comune a Uniunii Europene, în conformitate cu prevederile legale naţionale în materie.
…………………..
5. coordonează şi urmăreşte respectarea implementării Politicii comerciale comune de către România, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene şi cu Tratatul de aderare;
……………………
11. mediatizează, acordă consultanţă şi sprijină operatorii economici cu privire la valorificarea în comerţul cu ţările terţe a oportunităţilor şi avantajelor rezultate din angajamentele asumate de Uniunea Europeană în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului şi/sau prin acordurile de comerţ liber ori de parteneriat economic, încheiate la nivel regional sau bilateral, care înglobează componente de comerţ;
…………………….
14. asigură reprezentarea externă în cadrul birourilor economice, precum şi buna funcţionare a activităţii acestora, prin stabilirea obiectivelor strategice ale activităţii consilierilor economici, care includ, printre altele, urmărirea evoluţiilor macroeconomice şi a poziţionărilor actorilor economici majori pe plan internaţional, stabilirea de alianţe economice şi elaborarea de programe concrete de colaborare cu principalii parteneri economici ai României;
……………………….
18. cooperează cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu celelalte instituţii cu atribuţii în materie de diplomaţie economică la realizarea demersurilor legate de promovarea obiectivelor economice ale României în străinătate.
…………………………..
23. monitorizează, prin direcţiile de specialitate, ajutoarele de stat sau de minimis acordate, putând realiza controale la faţa locului;
24. verifică, prin direcţiile de specialitate, respectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor şi dispune măsurile ce se impun, în situaţia în care aceste condiţii nu au fost respectate;"
14.La articolul 3 alineatul (1) litera D, după punctul 46 se introduce un nou punct, punctul 47, cu următorul cuprins:
"47. întocmeşte mandatele de reprezentare la nivelul Uniunii Europene şi alte documente relevante la nivelul Uniunii Europene în domeniul politicii comerciale şi relaţiilor economice internaţionale şi solicită avizarea mandatului de către Ministerul Afacerilor Externe, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 379/2013;"
15.La articolul 3 alineatul (1) litera D, punctele 7, 8, 9 şi 17 se abrogă.
16.La articolul 3 alineatul (1) litera E, punctul 37 se abrogă.
17.La articolul 3 alineatul (1), după litera F se introduce o nouă literă, litera F1, cu următorul cuprins:
"F1. În domeniul investiţiilor străine:
1. avizează, elaborează şi promovează, după caz, cadrul legislativ în domeniul investiţiilor străine directe şi participă la susţinerea proiectelor de acte normative în cadrul comisiilor parlamentare şi în plenul celor două Camere, în condiţiile legii;
2. elaborează şi implementează strategii, politici publice şi programe în domeniul investiţiilor străine directe;
3. coordonează elaborarea strategiilor de promovare a investiţiilor străine în România şi a programelor de acţiune pentru atragerea capitalului străin în economie, colaborând cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, în conformitate cu priorităţile şi cu programul de dezvoltare economică a ţării;
4. realizează acţiuni de promovare, marketing şi publicitate, în ţară şi în străinătate, pentru atragerea şi implementarea investiţiilor străine directe;
5. realizează acţiuni de publicitate în mass-media, cu caracter general pe pieţele interne şi externe, pentru promovarea investiţiilor străine în România şi a climatului investiţional al României;
6. încheie contracte, convenţii şi înţelegeri de colaborare cu instituţii, asociaţii, firme de specialitate şi experţi din ţară şi din străinătate, în scopul promovării, marketingului, atragerii şi implementării investiţiilor străine directe;
7. colaborează cu Guvernul, ministere, autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii centrale şi locale, precum şi cu parteneri români şi străini, în vederea atragerii investiţiilor străine în România şi prezentării ofertelor investiţionale ale României pe plan extern;
8. desfăşoară activităţi de promovare a investiţiilor străine pe plan intern şi extern, asigurând ducerea la îndeplinire a obiectivelor programului de guvernare în domeniul său de activitate;
9. identifică, în colaborare cu ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu celelalte instituţii publice, cu societăţile şi regiile autonome interesate, proiecte noi de investiţii în sectorul privat şi de stat şi asigură prezentarea acestora investitorilor străini;
10. asigură activitatea de promovare şi sprijină implementarea investiţiilor străine, îndeplinind rolul de punct de contact şi de intermediar între investitori sau parteneri străini, după caz, şi autorităţile centrale şi locale;
11. examinează propunerile investitorilor străini pentru efectuarea de investiţii în România şi stabileşte acţiunile pentru implementarea acestora, solicitând, după caz, sprijinul instituţiilor şi societăţilor implicate;
12. acordă, la solicitarea investitorilor străini, asistenţă tehnică, sprijin şi consultanţă, împreună cu instituţiile competente, după caz, pentru realizarea proiectelor de investiţii cu participare străină de capital, inclusiv în ceea ce priveşte procedura de definitivare a formalităţilor pentru investiţiile străine confirmate, precum şi cu privire la schemele existente în cadrul cărora investitorii pot solicita finanţare de la autoritatea responsabilă;
13. evaluează reacţiile investitorilor străini în legătură cu problemele curente ale activităţii de investiţii în România, cu informarea operativă a factorilor de decizie, pentru a acţiona în consecinţă;
14. organizează, inclusiv în parteneriat cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale, în ţară şi în străinătate, evenimente, misiuni, seminare, conferinţe, mese rotunde şi dezbateri pentru atragerea şi promovarea investiţiilor străine şi participă la manifestări similare iniţiate de alte instituţii sau de organizaţii române ori străine;
15. organizează misiuni economice şi vizite de informare în ţară, pentru investitorii străini, în scopul promovării şi atragerii investiţiilor străine;
16. organizează întâlniri pentru schimb de experienţă cu agenţiile sau instituţiile guvernamentale similare, precum şi cu organisme private din ţară şi din străinătate;
17. acţionează, inclusiv prin consultări cu investitorii străini, cu organizaţiile profesionale, cu patronatele, camerele de comerţ bilaterale şi cu ambasadele pentru menţinerea permanentă a unui mediu de afaceri favorabil atragerii investiţiilor străine, prin asigurarea armonizării legislative în domeniu, simplificarea procedurilor şi eliminarea barierelor administrative;
18. realizează şi difuzează materiale promoţionale, flyere, broşuri, pliante, afişe, cataloage, postere, ghiduri de investiţie, materiale audiovideo, obiecte de protocol, studii şi analize privind mediul de afaceri naţional şi internaţional;
19. efectuează studii de marketing;
20. promovează o imagine atractivă privind politica şi realităţile economice, climatul investiţional din România, în mediile de afaceri naţionale şi internaţionale;
21. promovează prin intermediul inserţiilor publicitare şi articolelor, în publicaţii scrise şi on-line de interes general şi specific, climatul investiţional al României şi proiectele de investiţii;
22. poate accesa fonduri externe nerambursabile sau din alte surse, în condiţiile legii;
23. asigură reprezentarea externă în cadrul birourilor de promovare a comerţului exterior şi investiţiilor străine, precum şi buna funcţionare a activităţii acestora;"
18.La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
"(11) Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, în calitate de autoritate competentă şi punct unic de contact cu Comisia Europeană, îndeplineşte rolul, funcţiile şi atribuţiile stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi."
19.La articolul 7, alineatele (3) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(3) Numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri este de 443 de posturi finanţate de la bugetul de stat, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. Din numărul maxim de posturi, 83 de posturi se utilizează pentru birourile care constituie reţeaua economică externă şi pentru reţeaua externă de promovare a comerţului exterior şi investiţiilor străine.
…………………….
(6) Numirea personalului din birourile prevăzute la alin. (3) se face de către ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe. Activitatea birourilor economice, respectiv a birourilor de promovare a comerţului exterior şi investiţiilor străine se va derula în baza unui protocol de colaborare încheiat între Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri şi Ministerul Afacerilor Externe."
20.La articolul 7, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7) În cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri se organizează şi funcţionează, la nivel de compartiment, în cadrul Direcţiei juridice, o structură responsabilă cu îndeplinirea atribuţiilor aferente autorităţii competente şi a punctului unic de contact cu Comisia Europeană, prevăzută de art. 30 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015."
21.Anexele nr. 1-3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre.
22.În anexa nr. 4 "Situaţia bunurilor imobile din domeniul public şi privat al statului, aflate în administrarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri", după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 10, cu următorul cuprins:
"10. Imobil situat în Şoseaua Olteniţei nr. 225A, sectorul 4, Bucureşti, în domeniul public al statului."
Art. II
Încadrarea în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu procedura aplicabile fiecărei categorii de personal, în minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. III
1.Alineatul (2) al articolului 5 din Hotărârea Guvernului nr. 9/2013 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Turism, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 18 ianuarie 2013, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Numărul maxim de posturi pentru Autoritate este de 142, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului preşedintelui."
Art. IV
1.Alineatul (3) al articolului 6 din Hotărârea Guvernului nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea AutorităţiiNaţionale pentru Protecţia Consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 18 iulie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Numărul maxim de posturi aprobat este de 611, exclusiv demnitarii, din care pentru aparatul central 100, iar pentru comisariatele regionale pentru protecţia consumatorilor 511."
-****-

PRIM-MINISTRU

DACIAN JULIEN CIOLOŞ

Contrasemnează:

Viceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,

Costin Grigore Borc

Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,

Dragoş-Nicolae Pîslaru

Ministrul afacerilor externe,

Lazăr Comănescu

p. Ministrul energiei,

Cristian Buşu,

secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,

Daniela Pescaru,

secretar de stat

ANEXA nr. 1:
(- Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 957/2015)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri
Numărul maxim de posturi - 443 posturi, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrului, din care 83 posturi - reţeaua economică externă şi reţeaua comercial externă.
ANEXA nr. 2: UNITĂŢILE aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri
(- Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 957/2015)

I. Unităţi care funcţionează în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri

a. Cu finanţare de la bugetul de stat:

1

Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR - 105 posturi

2

Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului - 45 posturi

3

Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială - 9 posturi

4

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Braşov - 10 posturi

5

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Cluj-Napoca - 13 posturi

6

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Constanţa - 13 posturi

7

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Craiova - 10 posturi

8

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Iaşi - 12 posturi

9

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Ploieşti - 10 posturi

10

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Târgu Mureş - 10 posturi

11

Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Cooperaţie - Timişoara - 11 posturi

b. Cu finanţare din venituri proprii:

1

Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci - OSIM - 243 posturi

2

Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie, Buşteni - 58 posturi

c. Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:

1

Biroul Român de Metrologie Legală - BRML, Bucureşti - 659 posturi

2

Agenţia Nucleară şi pentru Deşeuri Radioactive - 54 posturi

III. Unităţi care funcţionează în coordonarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri

1

Asociaţia de Standardizare din România - ASRO

2

Asociaţia de Acreditare din România - RENAR

IV. Unităţi care funcţionează în coordonarea ministrului economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, cu finanţare integrală de la bugetul de stat

1

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor - 614 posturi

2

Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului - 227 posturi

3

Autoritatea Naţională pentru Turism - 143 de posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului preşedintelui

V. Unităţi care funcţionează sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri

1

Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A.

2

Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş

3

Societatea Naţională a Apelor Minerale - S.A. Bucureşti

4

Societatea Naţională a Sării - S.A. Bucureşti

5

Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, cu filialele societăţi comerciale şi societăţile comerciale pentru servicii

6

Societatea "Moldomin" - S.A. Moldova Nouă

7

Societatea "Băiţa" - S.A. Ştei

8

Societatea "Cupru Min" - S.A. Abrud

9

Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A., Baia Mare, cu filiala Societatea Comercială de închidere a Obiectivelor Miniere ECONORD - S.A. Baia Mare

10

Societatea "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei

11

Societatea de Conservare şi Închidere a Minelor "Conversmin" - S.A. Bucureşti

12

Compania Naţională "Romarm" - S.A. Bucureşti, cu filialele societăţi

13

Societatea "Radioactiv Mineral" - S.A. Măgurele

14

Societatea "Uzina Mecanică Orăştie" - S.A.

15

Societatea "Avioane" - S.A. Craiova

16

Societatea "IAR" - S.A. Braşov

17

Societatea "IOR" - S.A. Bucureşti

18

Societatea "Romaero" - S.A. Bucureşti

19

Societatea "Construcţii Aeronautice" - S.A.

20

Societatea "Şantierul Naval Mangalia" - S.A.

21

Societatea "Oltchim" - S.A.

22

Societatea "Romplumb" - S.A.

23

Societatea "Şantierul Naval 2 Mai" - S.A.

24

Societatea Institutul de Proiectări Chimice "IPROCHIM" - S.A.

25

Societatea "Simtex" - S.A. - participaţia statului

26

Societatea "ICEM" - S.A.

27

Societatea Naţională "Plafar" - S.A. Bucureşti

28

Societatea "I.P.I.U. - Consulting Engineering" - S.A. Bucureşti

29

Societatea EUROTEST - S.A.

30

Societatea BRML - CERT - S.A.

31

Societatea "FORADEX" - S.A.

32

Societatea "SANEVIT 2003" - S.A. Arad

33

Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A.

34

Societatea "Imotrust" - S.A.

35

Societatea "Bega Turism" - S.A.

36

Societatea "Compania de Investiţii pentru Turism" - S.A.

37

Societatea "Robinson Turism" - S.A.

38

Societatea "Lido" - S.A.

39

Societatea "Litoral" - S.A.

40

Societatea "Mamaia" - S.A.

41

Societatea "Neptun-Olimp" - S.A.

42

Societatea "Carmen Silva 2000" - S.A.

43

Societatea "Anca-Irina" - S.A.

44

Societatea "Ciucaş" - S.A.

45

Societatea "Hotel Cota 1400" - S.A.

46

Societatea "Germisara" - S.A.

47

Societatea "T.H.R. Marea Neagră" - S.A.

48

Societatea "Iezerul" - S.A.

49

Societatea "Predeal" - S.A.

ANEXA nr. 3: Mijloacele de transport pentru activităţile specifice
(- Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 957/2015)

Nr. crt.

Unitatea

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim aprobat
(bucăţi)

0

1

2

3

1.

Aparatul propriu

  
 

a) pentru transport de marfă şi persoane (delegaţii)

autovehicule

22

______
*)Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTE:
1.Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau de alte categorii de salariaţi cu funcţii de răspundere, nominalizaţi prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri.
2.Pentru activităţile specifice desfăşurate de reţeaua comercială externă şi reţeaua economică externă din cadrul fiecărei misiuni diplomatice a României în străinătate, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri are în dotare un număr de 117 autoturisme.
3.Pentru activităţi specifice desfăşurate de oficiile teritoriale pentru IMM-uri, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri are în dotare un număr total de 8 autoturisme.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 474 din data de 24 iunie 2016