ORDIN nr. 250 din 31 octombrie 2012 privind organizarea angajării, lichidării, ordonanţării şi plăţii cheltuielilor din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" şi pentru modificarea anexelor nr. 2, 2a), 3, 3a), 4 şi 4a) la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 133/2012
Având în vedere:
- Decizia CE nr. 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative";
- Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv propriu, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 133/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative,
În temeiul art. 7 alin. (5) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. 1
Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative", denumit în continuare PO DCA, se organizează şi se execută în cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative, denumită în continuare D.D.C.A., cu rol de autoritate de management.
Art. 2
(1)Contractele de finanţare încheiate cu beneficiarii PODCA, cheltuielile cu sumele reprezentând acordarea prefinanţării, cheltuielile eligibile rambursate către aceştia, provenite din asistenţa financiară nerambursabilă şi cofinanţarea naţională, precum şi cheltuielile cu sumele reprezentând debite datorate utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente sunt considerate angajamente legale şi bugetare şi reprezintă acţiuni multianuale.
(2)Documentele aferente cheltuielilor prevăzute a alin. (1) se întocmesc în cadrul D.D.C.A. astfel:
a)în cadrul Compartimentului de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor din cadrul Biroului de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor se întocmesc proiectele de angajamente legale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, potrivit anexei nr. 1 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;
b)în cadrul Unităţii de plăţi şi contabilitate din cadrul Serviciului management financiar se întocmeşte angajamentul bugetar global, potrivit anexei nr. 2 la Normele metodologice;
c)în cadrul Unităţii de plăţi şi contabilitate din cadrul Serviciului management financiar se întocmesc ordonanţările de plată privind acordarea de prefinanţare, ordonanţările de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiari, în cadrul contractelor de finanţare încheiate, precum şi ordonanţările de plată privind redistribuirea debitelor recuperate de la beneficiarii PO DCA ca urmare a utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente, în conturile din care au fost plătite iniţial, potrivit anexei nr. 3 la Normele metodologice;
d)în cadrul Unităţii de plăţi şi contabilitate din cadrul Serviciului management financiar se întocmesc ordinele de plată pentru acordarea prefinanţării, pentru rambursarea cheltuielilor eligibile, pentru plata TVA-ului aferent cheltuielilor eligibile ce nu poate fi recuperat, precum şi pentru sumele reprezentând debite datorate utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente.
(3)Specimenele de semnături ale persoanelor care întocmesc documentele prevăzute la alin. (2), înlocuitorii acestora, precum şi specimenele de semnături ale înlocuitorilor se stabilesc prin dispoziţie a directorului D.D.C.A, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
Art. 3
Persoanele delegate să acorde viza pentru "Bun de plată" sunt directorul adjunct implementare şi şeful Biroului de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor.
Art. 4
Persoanele desemnate să semneze ordinele de plată sunt directorul D.D.C.A. şi coordonatorul Unităţii de plăţi şi contabilitate.
Art. 5
Şeful Serviciului management financiar conduce evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
Art. 6
Documentele utilizate în cadrul operaţiunilor privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice, compartimentele de specialitate sau persoanele responsabile în fiecare fază a execuţiei bugetare sunt prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7
(1)În procesul execuţiei bugetare, persoana delegată de către ordonatorul principal de credite cu atribuţii pentru "Bun de plată" certifică verificarea îndeplinirii condiţiilor de exigibilitate ale angajamentului legal pe baza documentelor justificative - solicitarea de acordare a prefinanţării, cererea de rambursare şi anexele acestora - şi atestă operaţiunile respective, prin aplicarea sigiliului cu menţiunea "Bun de plată".
(2)După obţinerea certificării prevăzute la alin. (1), documentele se prezintă de către compartimentul de specialitate persoanei delegate de către ordonatorul principal de credite cu atribuţii pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu.
Art. 8
Creditele bugetare se evidenţiază în contul 8060 "Credite bugetare".
Art. 9
Angajamentele bugetare se evidenţiază în contul 8066 "Angajamente bugetare".
Art. 10
Angajamentele legale se evidenţiază în contul 8067 "Angajamente legale".
Art. 11
Evidenţa formularelor prevăzute în anexele nr. 1-3 la Normele metodologice se ţine de către compartimentele de specialitate în registre de evidenţă, iar la Serviciul management financiar, în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu.
Art. 12
La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 601/2008 privind organizarea angajării, lichidării, ordonanţării şi plăţii cheltuielilor din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 12 septembrie 2008, se abrogă.
Art. 13
Anexele nr. 2, 2a), 3, 3a), 4 şi 4a) la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru dezvoltarea capacitaţii administrative, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 133/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 15 iunie 2012, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 2-7 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 14
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative va lua măsuri de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 15
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul administraţiei şi internelor

Ioan-Nicolae Căbulea,

secretar de stat

Ministrul delegat pentru administraţie,

Radu Stroe

-****-
ANEXA nr. 1: DOCUMENTELE UTILIZATE în cadrul operaţiunilor privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice, compartimentele de specialitate sau persoanele responsabile în fiecare fază a execuţiei bugetare

Nr. crt.

Fazele execuţiei bugetare

Documentele utilizate

Compartiment de specialitate/ persoane responsabile

Roluri/Semnificaţie

1.

Angajarea cheltuielilor

Angajamentul bugetar global

Serviciul management financiar - Unitatea de plăţi şi contabilitate (Compartimentul de specialitate)

Întocmeşte şi semnează angajamentul bugetar global prin care se rezervă, în prima lună a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevăzute în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite.

Controlul financiar preventiv propriu

Avizează proiectul de angajament bugetar global după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Ordonatorul principal de credite

Semnează pentru a certifica existenţa unor credite bugetare şi/sau de angajament disponibile şi punerea în rezervă a creditelor aferente unei cheltuieli, potrivit destinaţiei prevăzute în buget.

Angajamentul legal (Contractul de finanţare)

Directorul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative (D.D.C.A.)

Semnează contractul de finanţare în calitate de reprezentant al autorităţii de management.

Direcţia generală juridică

Acordă avizul pentru legalitate.

Controlul financiar preventiv propriu

Avizează proiectul de angajament legal după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat în limita disponibilului de credite de angajament pentru acţiuni multianuale, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Ordonatorul principal de credite

Aprobă angajamentul legal (contractul de finanţare) cu asigurarea că au fost rezervate fondurile publice necesare contractării, respectiv plăţii acestuia şi că valoarea angajamentului legal nu poate depăşi creditele de angajament aprobate în buget.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

Întocmeşte şi semnează propunerea de angajare a unei cheltuieli prin care se rezervă fonduri publice unei anumite destinaţii, în limita disponibilului de credite de angajament.

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Verifică, completează în coloanele (1), (2), (3) şi (8) şi semnează propunerea de angajare a unei cheltuieli pentru corectitudinea sumelor înscrise în coloanele menţionate (creditele de angajament aprobate, creditele de angajament ce au fost angajate, disponibilul de credite ce mai poate fi angajat, precum şi disponibilul de credite rămas de angajat).

Controlul financiar preventiv propriu

Avizează propunerea de angajare a cheltuielii după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului personal.

Ordonatorul principal de credite

Aprobă propunerea de angajare a unei cheltuieli, cu respectarea încadrării în creditele bugetare şi/sau de angajament înscrise în angajamentul bugetar individual.

2.

Lichidarea cheltuielilor

Solicitarea de acordare a prefinanţării

Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

Verifică şi semnează solicitarea de acordare a prefinanţării cu privire la: existenţa angajamentelor, realitatea sumei datorate, precum şi condiţiile de exigibilitate ale angajamentului legal, pe baza documentelor justificative (se verifică dacă solicitarea de acordare a prefinanţării a beneficiarului este întocmită corect şi se bazează pe contractele semnate de beneficiar cu autoritatea de management, respectiv contractele semnate cu un terţ şi respectă cerinţele din Ghidul aplicantului).

Avizează pentru conformitate din punct de vedere tehnic.

Unitatea de validare

Verifică solicitarea de acordare a prefinanţării din punct de vedere financiar.

Directorul adjunct implementare

Semnează şi aplică sigiliul pentru "Bun de plată" - se certifică existenţa unui contract de finanţare încheiat între autoritatea de management şi beneficiar, a unui contract încheiat între beneficiar şi un terţ, precum şi existenţa unei obligaţii de plată certe.

Cererea de rambursare (însoţită de documentele justificative)

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Verifică cererea de rambursare din punctul de vedere al corectitudinii sumelor solicitate la rambursare; verifică înregistrările contabile aferente cererii de rambursare.

Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor

Certifică conformitatea din punct de vedere administrativ a cererii de rambursare: respectarea prevederilor din Ghidul solicitantului, faptul că activităţile derulate şi plătite prin facturile şi celelalte documente justificative anexate sunt în conformitate cu contractul de finanţare, precum şi faptul că documentele justificative însoţitoare cuprind date reale şi exacte.

Unitatea verificare achiziţii publice

Certifică conformitatea achiziţiilor publice aferente cheltuielilor solicitate la rambursare cu reglementările naţionale şi comunitare în domeniul achiziţiilor publice.

Raportul de validare

Unitatea de validare

Întocmeşte fişa de calcul aferentă cererii de rambursare pentru determinarea cheltuielilor eligibile, a TVA-ului aferent, ţinând cont de eventualele recuperări/deduceri/reţineri aferente prefinanţării acordate, debitelor datorate/corecţiilor stabilite şi raportul de validare prin care se confirmă eligibilitatea cheltuielilor ce au fost realizate şi pentru care plata poate fi efectuată. Verifică şi semnează fişa de calcul şi raportul de validare.

Directorul adjunct implementare

Semnează şi aplică sigiliul pentru "Bun de plată" - se certifică faptul că activităţile au fost efectuate conform contractului semnat între autoritatea de management şi beneficiar, există o obligaţie de plată certă şi se respectă condiţiile cu privire la legalitatea operaţiunii. Aprobă raportul de validare în vederea rambursării către beneficiari a cheltuielilor eligibile din contribuţia Fondului Social European şi din contribuţia de la bugetul de stat, precum şi a TVA-ului aferent.

3.

Ordonanţarea cheltuielilor

Ordonanţarea de plată

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Întocmeşte şi semnează ordonanţarea de plată, în baza documentelor justificative prezentate (solicitarea de acordare a prefinanţării, raportul de validare aferent cererii de rambursare, nota privind debitele de redistribuit). Completează în coloanele (1) şi (3) ale ordonanţării de plată şi semnează (disponibilul de credite bugetare înainte de efectuarea plăţii, precum şi disponibilul de credite bugetare după efectuarea plăţii).

Controlul financiar preventiv propriu

Avizează ordonanţarea de plată după ce a verificat îndeplinirea condiţiilor privind legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament disponibile la subdiviziunea corespunzătoare din bugetul aprobat, prin aplicarea semnăturii şi a sigiliului.

Ordonatorul principal de credite

Aprobă ordonanţarea de plată, prin care dă dispoziţie Unităţii de plăţi şi contabilitate să întocmească instrumentele de plată a cheltuielilor.

4.

Plata cheltuielilor

Ordinul de plată

Unitatea de plăţi şi contabilitate

Verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile pentru efectuarea plăţii şi întocmeşte ordinul de plată. Semnează ordinul de plată pentru efectuarea plăţii cheltuielilor eligibile, atât din fonduri comunitare, cât şi din surse de cofinanţare naţională, precum şi TVA-ul aferent.

Directorul D.D.C.A.

Autorizează efectuarea plăţii cheltuielii eligibile, atât din fonduri comunitare, cât şi din surse de cofinanţare naţională, precum şi TVA-ul aferent.

ANEXA Nr. 2:
(- ANEXA Nr. 2 la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Aprob
Ministrul delegat pentru administraţie,
......................
FIŞA POSTULUI Nr. 1
(1)Informaţii generale privind postul
1.Denumirea postului: director
2.Nivelul postului: funcţie publică de conducere
3.Scopul principal al postului:
- îndeplineşte activităţi specifice utilizării fondurilor structurale;
- coordonează, îndrumă, verifică şi răspunde de întreaga activitate desfăşurată de personalul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative.
(2)Condiţii specifice privind ocuparea postului
1.Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare
2.Perfecţionări (specializări): managementul fondurilor europene
3.Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook- nivel mediu
4.Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): o limbă de circulaţie internaţională - nivel avansat
5.Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în continuă modificare;
- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor;
- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;
- capacitatea de a lucra atât în echipă, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
6.Cerinţe specifice:
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientă;
- ocupantul postului are acces la informaţii clasificate secret de stat, nivel secret.
7.Competenţă managerială:
- capacitate de a coordona, a organiza, a conduce, a controla, a delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilităţile personalului, abilităţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
(3)Atribuţii specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100 % din totalul atribuţiilor de serviciu:
a)coordonează eventualele modificări aduse documentelor strategice pentru fundamentarea accesării fondurilor europene: Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA), precum şi Documentul-cadru de implementare (DCI);
b)organizează, îndrumă şi controlează activitatea direcţiei în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;
c)negociază, în baza mandatului acordat, eventualele modificări ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;
d)urmăreşte identificarea şi pregătirea listei de proiecte care vor fi incluse în PO DCA;
e)coordonează activitatea de resurse umane la nivelul direcţiei;
f)coordonează elaborarea rapoartelor anuale şi a raportului final privind implementarea tehnică şi financiară a PO DCA;
g)face parte din Comitetul de monitorizare a PO DCA;
h)participă la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
i)coordonează actualizarea documentelor strategice, potrivit recomandărilor din rapoartele de monitorizare şi evaluare;
j)dispune identificarea măsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;
k)aprobă raportul direcţiei privind neregulile, în vederea transmiterii acestuia la Ministerul Finanţelor Publice-Autoritatea de certificare şi plată;
l)realizează sinteze şi raportări solicitate de către şefii ierarhici;
m)asigură stabilirea, documentarea, implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a eficacităţii sistemului de management al calităţii;
n)analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare.
(4)Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului
1.Denumire: director
2.Clasa: I
3.Vechimea în specialitate necesară: 3 ani
(5)Sfera relaţională a titularului postului
1.Sfera relaţională internă:
a)relaţii ierarhice:
- subordonat nemijlocit faţă de secretarul de stat coordonator şi direct faţă de ministrul delegat pentru administraţie;
- superior personalului din cadrul direcţiei;
b)relaţii funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister;
c)relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din subordine;
d)relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii, autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.
2.Sfera relaţională externă:
a)cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, şi ministerul;
b)cu şeful de misiune desemnat pentru managementul Fondului Social European de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
c)în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul.
3.Limite de competenţă: îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea departamentului, ministerului
4.Delegarea de atribuţii şi competenţă: în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de către persoana desemnată prin dispoziţie a directorului

Întocmit de:

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Numele şi prenumele:

.....................

Funcţia publică de conducere:

Secretar de stat

Semnătura: ....................

Data întocmirii: ...............

Numele şi prenumele:

.............................

Funcţie publică de conducere:

Director

Semnătura: ..................

Data: ..........................

ANEXA nr. 3:
(- Anexa nr. 2a) la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Neclasificat
Nr. .....................
din ......................
Exemplar nr. ......................
Bucureşti
FIŞA POSTULUI
(A)Identificarea postului
1.Denumirea şi codul postului: director
2.Poziţia postului în statul de organizare: 1
3.Relaţii cu alte posturi:
a)ierarhice: se subordonează nemijlocit secretarului de stat coordonator şi direct ministrului delegat pentru administraţie;
b)funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister,
c)de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din cadrul direcţiei;
d)de reprezentare: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii, autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
e)cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia şi ministerul, după caz, pe bază de mandat;
f)cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia şi ministerul, după caz, pe bază de mandat.
4.Definirea sumară a atribuţiilor postului: îndeplineşte activităţi specifice utilizării fondurilor structurale; coordonează, îndrumă, verifică şi răspunde de întreaga activitate desfăşurată de către personalul direcţiei.
(B)Cerinţele postului
1.Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2.Gradul profesional şi clasa necesară ocupantului postului: inspector principal de poliţie
Pregătirea necesară ocupantului postului:
2.1.pregătire de bază: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare;
2.2.pregătire de specialitate: studii de masterat sau studii postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management şi cursuri de pregătire profesională în managementul proiectelor;
2.3.alte cunoştinţe: cultură generală, management, capacitate de adaptare la activităţi complexe, în continuă modificare, aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor, abilităţi pentru susţinerea de prezentări, corectitudine, disciplină şi angajament clar în administrarea fondurilor publice, legislaţia muncii, informatică;
2.4.autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la informaţii clasificate secret de stat - nivel secret;
2.5.limbi străine: o limbă de circulaţie internaţională - nivel avansat
3.Experienţă:
3.1.vechime în muncă: 7 ani;
3.2.vechime în specialitate: 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
3.3.vechime în funcţii de conducere: 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale ministerului;
3.4.perioada pentru acomodare la cerinţele postului: 6 luni.
4.Aptitudini şi abilităţi necesare: capacitate de planificare organizatorică, de analiză şi sinteză, de redactare a materialelor; spirit de observaţie, capacitate de a lucra în echipă; operativitate în luarea deciziilor legale şi oportune; capacitatea de a lucra sub presiunea timpului şi de a-i motiva pe ceilalţi
5.Atitudini necesare/comportament: spirit analitic, raţionament analogic (analiză, sinteză, comparaţie), atenţie, fermitate, corectitudine, capacitate de comunicare, sociabilitate, comportament adecvat, inteligenţă, flexibilitate a gândirii şi trăsături pozitive de caracter
6.Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
7.Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
(C)Condiţii specifice de muncă
1.Locul de muncă: sediul direcţiei şi al unităţilor la care se efectuează verificări/cercetări sau exterioare acestora, în funcţie de sarcinile dispuse
2.Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, cu posibilitatea prelungirii programului în situaţii deosebite, în condiţiile legii
3.Deplasări curente: în unităţile centrale ale ministerului în ţară şi în străinătate
4.Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate statică de birou şi dinamică de teren, ritm alert de lucru, prezenţa noxelor, expunere la radiaţii electromagnetice
5.Riscuri implicate de post: stres, oboseală fizică şi psihică, boli profesionale
6.Compensări: indemnizaţie de comandă, sporuri salariale, încadrare în condiţii speciale de muncă, concediu de odihnă suplimentar, alte recompense în condiţiile legii
(D)Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului
1.Munca desfăşurată în fiecare zi - specifică gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100 % din totalul atribuţiilor de serviciu:
a)coordonează eventualele modificări aduse documentelor strategice pentru fundamentarea accesării fondurilor europene: Programul operaţional dezvoltarea capacităţii administrative (PO DCA), precum şi Documentul-cadru de implementare (DCI);
b)organizează, îndrumă şi controlează activitatea direcţiei în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;
c)negociază, în baza mandatului acordat, eventualele modificări ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;
d)urmăreşte identificarea şi pregătirea listei de proiecte care vor fi incluse în PO DCA;
e)coordonează activitatea de resurse umane la nivelul direcţiei;
f)coordonează elaborarea rapoartelor anuale şi a raportului final privind implementarea tehnică şi financiară a PO DCA;
g)face parte din Comitetul de monitorizare a PO DCA;
h)participă la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
i)coordonează actualizarea documentelor strategice, potrivit recomandărilor din rapoartele de monitorizare şi evaluare;
j)dispune identificarea măsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;
k)aprobă raportul direcţiei privind neregulile în vederea transmiterii acestuia la Ministerul Finanţelor Publice-Autoritatea de certificare şi plată;
l)realizează sinteze şi raportări solicitate de către şefii ierarhici;
m)asigură stabilirea, documentarea, implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a eficacităţii sistemului de management al calităţii;
n)analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare.
2.Săptămânal/Ocazional/Temporar:
a)participă la sesiuni/seminare/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;
b)diseminează informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
(E)Standarde de performanţă asociate postului
1.Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor care revin postului
2.Indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, acţiunilor şi măsurilor stabilite, conform prevederilor legale şi ordinelor primite
3.Costuri: îşi desfăşoară activitatea cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare, aprobate în acest scop
4.Timp: îndeplineşte atribuţiile ce-i revin în timpul programului de lucru, acordând mai mult timp pentru activităţi de concepţie, analiză, control, documentare şi studiu
5.Utilizarea resurselor: foloseşte raţional resursele umane, materiale şi financiare la dispoziţie
6.Mod de realizare: individual şi în echipă (colectiv); conduce prin exemplul personal, se implică nemijlocit în rezolvarea problemelor
Ministrul delegat pentru administraţie,
....................
............... 201 ................
Secretar de stat,
....................
............. 201 ..................
- Titularul postului
Director,
.................
............. 201 ...............
ANEXA nr. 4:
(- Anexa nr. 3 la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Aprob
Ministrul delegat pentru administraţie,
..................
FISA POSTULUI Nr. 2
(1)Informaţii generale privind postul
1.Denumirea postului: director adjunct implementare
2.Nivelul postului: funcţie publică de conducere
3.Scopul principal al postului:
- îndeplinirea unor activităţi specifice utilizării fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionării şi utilizării sistemului de implementare.
(2)Condiţii specifice privind ocuparea postului
1.Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare
2.Perfecţionări (specializări): managementul fondurilor europene
3.Cunoştinţe de operare calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare programe specifice de e-mail - nivel mediu
4.Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): o limbă de circulaţie internaţională - nivel mediu;
5.Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
- abilităţi de a lucra cu resursele umane disponibile;
- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în continuă modificare;
- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză;
- abilităţi de reprezentare a compartimentului pe care îl conduce şi comunicare;
- capacitatea de a coordona activităţile personalului din subordinea echipei, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
6.Cerinţe specifice:
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientă;
- ocupantul postului are acces la informaţii clasificate secret de stat, nivel secret.
7.Competenţă managerială:
- capacitate de a coordona, a organiza, a conduce, a controla, a delega, a gestiona resursele umane, de a dezvolta abilităţile personalului, abilităţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
(3)Atribuţii specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100% din totalul atribuţiilor de serviciu:
- coordonează modul de îndeplinire a activităţilor personalului din subordine;
- coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor privind evaluarea, selecţia şi monitorizarea proiectelor, precum şi a instrucţiunilor aferente;
- coordonează elaborarea manualelor şi a procedurilor privind procesul de comunicare şi cel de tehnologia informaţiei;
- analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare;
- asigură schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementării programului cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;
- notifică conducerii direcţiei orice modificare de procedură;
- coordonează activitatea de elaborare a criteriilor de selecţie şi transmiterea lor spre aprobare Comitetului de monitorizare;
- asigură respectarea criteriilor de selecţie, monitorizare, raportare şi comunicare stabilite în Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA)]
- asigură derularea unui proces de selecţie şi contractare rapid, simplu, eficient şi flexibil;
- coordonează monitorizarea constantă a proiectelor selectate (contractelor), pentru a se asigura respectarea legislaţiei şi a regulilor naţionale şi comunitare;
- are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin semnarea şi aplicarea sigiliului pentru "Bun de plată" pe solicitările de acordare a prefinanţării şi rapoartele de validare, prin care se certifică faptul că activităţile au fost efectuate conform contractului semnat între Autoritatea de management şi beneficiar, există o obligaţie de plată certă şi se respectă condicile cu privire la legalitatea operaţiunii;
- îndrumă promovarea eficientă a PO DCA şi sprijinirea corespunzătoare a potenţialilor beneficiari;
- coordonează punerea la dispoziţie a documentaţiei necesare exercitării atribuţiilor Comitetului de monitorizare (inclusiv Oferă date de implementare pentru elaborarea rapoartelor anuale şi finale);
- îndrumă activitatea de administrare a sistemului IT şi coordonează managementul Sistemului unic de management al informaţiei din cadrul direcţiei;
- participă la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
- realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii ierarhici;
- îndeplineşte alte atribuţii necesare bunei funcţionări a direcţiei, în limita competenţelor dispuse de superiorul ierarhic.
(4)Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului
1.Denumire: director adjunct
2.Clasa: I
3.Vechime în specialitate necesară: 3 ani
(5)Sfera relaţională a titularului postului
1.Sfera relaţională internă:
a)relaţii ierarhice: subordonat nemijlocit faţă de directorul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi direct faţă de secretarul de stat coordonator;
b)relaţii funcţionale: cu experţii din cadrul direcţiei şi cu personalul din celelalte direcţii de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister,
c)relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din subordine;
d)relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii naţionale.
2.Sfera relaţională externă:
a)cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul;
b)cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul.
3.Limite de competenţă:
- îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei, departamentului, ministerului
4.Delegarea de atribuţii şi competenţă:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de către persoana desemnată prin dispoziţie.

Întocmit de:

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Contrasemnează:

Numele şi prenumele:

....................

Funcţie publică de conducere:

Director

Semnătura: ..................

Data: ...........................

Numele şi prenumele:

......................

Funcţie publică de conducere:

Director adjunct implementare

Semnătura: .................

Data: ..........................

Numele şi prenumele:

......................

Funcţia:

Secretar de stat

Semnătura: ..................

Data: ..............................

ANEXA nr. 5:
(- Anexa nr. 3a) la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Neclasificat
Nr. .................
din ....................
Exemplar nr. .................
Bucureşti
FIŞA POSTULUI
(A)Identificarea postului
1.Denumirea şi codul postului: director adjunct implementare
2.Poziţia postului în statul de organizare: 2
3.Relaţii cu alte posturi:
a)ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului direcţiei şi direct secretarului de stat coordonator; coordonează în mod direct activitatea Biroului contractare şi monitorizare a implementării proiectelor, format din Unitatea de evaluare şi programare şi Compartimentul contractare şi monitorizare a implementării proiectelor, precum şi Unitatea de comunicare, Sistemul unic de management al informaţiei - SMIS şi Tehnologia informaţiei - IT;
b)funcţionale: conduce întreaga activitate a structurilor pe care le coordonează;
c)de control: controlează activitatea structurilor cărora le coordonează nemijlocit activitatea;
d)de colaborare: colaborează cu şefii structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, şi cu celelalte autorităţi sau instituţii publice, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţă al direcţiei, potrivit legii;
e)de reprezentare: reprezintă direcţia în raporturile cu conducerea ministerului sau cu structurile acestuia, cu celelalte autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, din ţară sau străinătate, pe baza delegaţiei de reprezentare
4.Definirea sumară a atribuţiilor postului: îndeplinirea unor activităţi specifice utilizării fondurilor structurale şi asigurarea funcţionării şi utilizării sistemului de implementare
(B)Cerinţele postului
1.Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2.Gradul profesional necesar ocupantului postului: inspector principal de poliţie
Pregătirea necesară ocupantului postului:
2.1.pregătire de bază: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare;
2.2.pregătire de specialitate: studii de master sau studii postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management şi cursuri de pregătire profesională în managementul proiectelor;
2.3.alte cunoştinţe: cultură generală, management, capacitate de adaptare la activităţi complexe, în continuă modificare, aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor, abilităţi pentru susţinerea de prezentări, corectitudine, disciplină şi angajament clar în administrarea fondurilor publice, legislaţia muncii, informatică;
2.4.autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la informaţii clasificate secret de stat, nivel secret;
2.5.limbi străine: cel puţin o limbă de circulaţie internaţională - nivel avansat.
3.Experienţă:
3.1.vechime în muncă: 7 ani;
3.2.vechime în specialitate: 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
3.3.vechime în funcţii de conducere: 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale ministerului;
3.4.perioada pentru acomodare la cerinţele postului: 6 luni.
Aptitudini şi abilităţi necesare: capacitate de planificare organizatorică, de analiză şi sinteză, de redactare a materialelor; spirit de observaţie, capacitate de a lucra în echipă; operativitate în luarea deciziilor legale şi oportune; capacitatea de a lucra sub presiunea timpului şi de a-i motiva pe ceilalţi, abilităţi de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere, cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului
4.Atitudini necesare/Comportament: spirit analitic, raţionament analogic (analiză, sinteză, comparaţie), atenţie, fermitate, corectitudine, capacitate de comunicare, sociabilitate, comportament adecvat, inteligenţă, flexibilitate a gândirii şi trăsături pozitive de caracter, disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare
5.Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
6.Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
(C)Condiţii specifice de muncă
1.Locul de muncă: sediul direcţiei şi al unităţilor la care se efectuează verificări/cercetări sau exterioare acestora, în funcţie de sarcinile dispuse
2.Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, cu posibilitatea prelungirii programului în situaţii deosebite, în condiţiile legii
3.Deplasări curente: în unităţile centrale ale ministerului, în ţară şi în străinătate
4.Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate statică de birou şi dinamică de teren, ritm alert de lucru, prezenţa noxelor, expunere la radiaţii electromagnetice
5.Riscuri implicate de post: stres, oboseală fizică şi psihică, boli profesionale
6.Compensări: indemnizaţie de comandă, sporuri salariale, încadrare în condiţii speciale de muncă, concediu de odihnă suplimentar, alte recompense în condiţiile legii
(D)Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului
1.Munca desfăşurată în fiecare zi - specifică gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100% din totalul atribuţiilor de serviciu:
a)coordonează modul de îndeplinire a activităţilor personalului din subordine;
b)coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor privind evaluarea, selecţia şi monitorizarea proiectelor, precum şi a instrucţiunilor aferente;
c)coordonează elaborarea manualelor şi a procedurilor privind procesul de comunicare şi cel de tehnologia informaţiei;
d)analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare;
e)asigură schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementării programului cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;
f)notifică conducerii direcţiei orice modificare de procedură;
g)coordonează activitatea de elaborare a criteriilor de selecţie şi transmiterea lor spre aprobare Comitetului de monitorizare;
h)asigură respectarea criteriilor de selecţie, monitorizare, raportare şi comunicare stabilite în Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA)\
i)asigură derularea unui proces de selecţie şi contractare rapid, simplu, eficient şi flexibil;
j)coordonează monitorizarea constantă a proiectelor selectate (contractelor) pentru a se asigura respectarea legislaţiei şi regulilor naţionale şi comunitare;
k)are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin semnarea şi aplicarea sigiliului pentru "Bun de plată" pe solicitările de acordare a prefinanţării şi rapoartele de validare, prin care se certifică faptul că activităţile au fost efectuate conform contractului semnat între Autoritatea de management şi beneficiar, există o obligaţie de plată certă şi se respectă condiţiile cu privire la legalitatea operaţiunii;
l)îndrumă promovarea eficientă a PO DCA şi sprijinirea corespunzătoare a potenţialilor beneficiari;
m)coordonează punerea la dispoziţie a documentaţiei necesare exercitării atribuţiilor Comitetului de monitorizare (inclusiv oferă date de implementare pentru elaborarea rapoartelor anuale şi finale);
n)îndrumă activitatea de administrare a sistemului IT şi coordonează managementul SMIS din cadrul direcţiei;
o)participă la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
p)realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii ierarhici;
q)îndeplineşte alte atribuţii necesare bunei funcţionări a direcţiei, în limita competenţelor dispuse de superiorul ierarhic.
2.Săptămânal/Ocazional/Temporar:
- participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;
- diseminează informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
(E)Standarde de performanţă asociate postului
1.Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor care revin postului
2.Indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, acţiunilor şi măsurilor stabilite, conform prevederilor legale şi ordinelor primite
3.Costuri: îşi desfăşoară activitatea cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop
4.Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru, acordând mai mult timp pentru activităţi de concepţie, analiză, control, documentare şi studiu
5.Utilizarea resurselor: foloseşte raţional resursele umane, materiale şi financiare la dispoziţie
6.Mod de realizare: individual şi în echipă (colectiv); conduce prin exemplul personal, se implică nemijlocit în rezolvarea problemelor
Secretar de stat,
.........................
........... 201 .......
Director,
.........................
........... 201 .......
- Titularul postului
Director adjunct implementare,
........... 201 .......
ANEXA nr. 6:
(- Anexa nr. 4 la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Aprob
Ministrul delegat pentru administraţie,
..............
Avizat
Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă
Director general,
..............
FIŞA POSTULUI Nr. 3
(1)Informaţii generale privind postul
1.Denumirea postului: director adjunct financiar şi control
2.Nivelul postului: funcţie publică de conducere
3.Scopul principal al postului:
- îndeplinirea unor activităţi specifice gestionării fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionării şi utilizării sistemului de gestionare financiar-contabilă şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA).
(2)Condiţii specifice privind ocuparea postului
1.Studii de specialitate; studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare
2.Perfecţionări (specializări): managementul fondurilor europene
3.Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook - nivel mediu
4.Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): engleză - nivel avansat
5.Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în continuă modificare;
- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor;
- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;
- capacitatea de a lucra atât în echipă, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
6.Cerinţe specifice:
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientă;
- autorizaţie de acces la informaţii clasificate secret de stat, nivel secret.
7.Competenţă managerială:
- capacitate de a coordona, a organiza, a conduce, a controla, a delega, a gestiona resursele umane, de a dezvolta abilităţile personalului, abilităţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
(3)Atribuţii specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100 % din totalul atribuţiilor de serviciu:
- coordonează, îndrumă şi verifică activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Biroului control şi antifraudă şi Serviciului management financiar;
- asigură coordonarea sistemului financiar-contabil al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;
- coordonează activităţile privind controlul la faţa locului al operaţiunilor desfăşurate de beneficiari;
- avizează şi supune aprobării conducerii direcţiei previziunile fluxurilor de numerar (lunare) şi plăţi (trimestriale) înaintate de Autoritatea de management către Autoritatea de certificare şi plată;
- avizează informarea privind plăţile de prefinanţare efectuate, respectiv declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară a PO DCA;
- coordonează elaborarea procedurilor privind managementul financiar şi sistemul de control;
- analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile personalului din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare;
- coordonează elaborarea rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiară a programului;
- notifică conducerii direcţiei orice modificare de procedură şi se asigură că au fost luate toate măsurile necesare bunei funcţionări a direcţiei;
- coordonează activitatea de informare financiară către Autoritatea de certificare şi plată, Comisia Europeană şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;
- realizează sinteze şi raportări solicitate de către şefii ierarhici;
- îndeplineşte orice alte atribuţii, în conformitate cu activităţile de management financiar şi control, solicitate de şefii ierarhici;
- participă ia sesiuni/seminare/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;
- îndeplineşte atribuţii specifice funcţionarului de securitate:
a)întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă, iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia;
b)coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
c)asigură relaţionarea cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
d)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
e)consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
f)informează conducerea unităţii despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;
g)acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;
h)organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
i)asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
j)actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;
k)întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;
l)prezintă conducătorului unităţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă;
m)efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;
n)exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii.
(4)Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului
1.Denumire: director adjunct
2.Clasa; I
3.Vechimea în specialitate necesară: 3 ani
(5)Sfera relaţională a titularului postului
1.Sfera relaţională internă:
a)relaţii ierarhice: subordonat nemijlocit faţă de directorul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi direct faţă de secretarul de stat coordonator;
b)relaţii funcţionale: cu personalul direcţiei şi celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister;
c)relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din subordine;
d)relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii naţionale.
2.Sfera relaţională externă:
a)cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul;
b)cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul.
3.Limite de competenţă:
a)îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei, departamentului, ministerului;
b)în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia şi, după caz, pe bază de mandat, ministerul.
4.Delegarea de atribuţii şi competenţă:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de către persoana desemnată prin dispoziţie.

Întocmit de:

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Contrasemnează:

Numele şi prenumele:

.......................

Funcţie publică de conducere:

Director

Semnătura: ....................

Data: ..............................

Numele şi prenumele:

..................

Funcţie publică de conducere:

Director adjunct financiar şi control

Semnătura: .....................

Data: ..............................

Numele şi prenumele:

...................

Funcţia:

Secretar de stat

Semnătura: .................

Data: ............................

ANEXA nr. 7:
(- Anexa nr. 4a) la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative
Neclasificat
Nr. .....................
din ...................
Exemplar nr. ................
Bucureşti
FIŞA POSTULUI
(A)Identificarea postului
1.Denumirea şi codul postului: director adjunct financiar şi control
2.Poziţia postului în statul de organizare: 3
3.Relaţii cu alte posturi:
a)ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului direcţiei şi direct secretarului de stat coordonator; coordonează în mod nemijlocit activitatea Serviciului management financiar, Biroului control şi antifraudă; are în subordine nemijlocită şefii structurilor pe care le coordonează;
b)funcţionale: conduce întreaga activitate a structurilor pe care le coordonează;
c)de control: controlează activitatea structurilor cărora le coordonează nemijlocit activitatea;
d)de colaborare: colaborează cu şefii structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, şi cu celelalte autorităţi sau instituţii publice, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţă al direcţiei, potrivit legii;
e)de reprezentare: reprezintă direcţia în raporturile cu conducerea ministerului sau cu structurile acestuia, cu celelalte autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, din ţară sau din străinătate, pe baza delegaţiei de reprezentare.
4.Definirea sumară a atribuţiilor postului: îndeplineşte activităţi specifice utilizării fondurilor structurale; asigură funcţionarea şi utilizarea sistemului de gestionare financiar-contabilă şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA); îndeplineşte atribuţiile prevăzute în fişa postului şi sarcinile primite de la conducerea direcţiei, ministerului.
(B)Cerinţele postului
1.Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2.Gradul profesional necesar ocupantului postului: inspector principal de poliţie
Pregătirea necesară ocupantului postului:
2.1.pregătire de bază: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, sau, după caz, studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare;
2.2.pregătire de specialitate: studii de master sau studii postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management şi cursuri de pregătire profesională în managementul proiectelor;
2.3.alte cunoştinţe: cultură generală, management, capacitate de adaptare la activităţi complexe, în continuă modificare, aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor, abilităţi pentru susţinerea de prezentări, corectitudine, disciplină şi angajament clar în administrarea fondurilor publice, legislaţia muncii, informatică;
2.4.autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la informaţii clasificate secret de stat, nivel secret;
2.5.limbi străine: engleză - nivel avansat.
3.Experienţă:
3.1.vechime în muncă: 7 ani;
3.2.vechime în specialitate: 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
3.3.vechime în funcţii de conducere: 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale ministerului;
3.4.perioada pentru acomodare la cerinţele postului: 6 luni.
4.Aptitudini şi abilităţi necesare: capacitate de planificare organizatorică, de analiză şi sinteză, de redactare a materialelor; spirit de observaţie, capacitate de a lucra în echipă; operativitate în luarea deciziilor legale şi oportune; capacitatea de a lucra sub presiunea timpului şi de a-i motiva pe ceilalţi, abilităţi de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere, cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului
5.Atitudini necesare/Comportament: spirit analitic, raţionament analogic (analiză, sinteză, comparaţie), atenţie, fermitate, corectitudine, capacitate de comunicare, sociabilitate, comportament adecvat, inteligenţă, flexibilitate a gândirii şi trăsături pozitive de caracter, disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare
6.Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
7.Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
(C)Condiţii specifice de muncă
1.Locul de muncă: sediu direcţiei şi al unităţilor la care se efectuează verificări/cercetări sau exterioare acestora, în funcţie de sarcinile dispuse
2.Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, cu posibilitatea prelungirii programului în situaţii deosebite, în condiţiile legii
3.Deplasări curente: în unităţile centrale ale ministerului, în ţară şi în străinătate
4.Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate statică de birou şi dinamică de teren, ritm alert de lucru, prezenţa noxelor, expunere la radiaţii electromagnetice
5.Riscuri implicate de post: stres, oboseală fizică şi psihică, boli profesionale
6.Compensări: indemnizaţie de comandă, sporuri salariale, încadrare în condiţii speciale de muncă, concediu de odihnă suplimentar, alte recompense în condiţiile legii
(D)Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului
1.Munca desfăşurată în fiecare zi - specifică gestionării asistenţei financiare nerambursabile - reprezintă 100 % din totalul atribuţiilor de serviciu:
a)coordonează, îndrumă şi verifică activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Biroului control şi antifraudă şi Serviciului management financiar;
b)asigură coordonarea sistemului financiar-contabil al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;
c)coordonează activităţile privind controlul la faţa locului al operaţiunilor desfăşurate de beneficiari;
d)avizează şi supune aprobării conducerii direcţiei previziunile fluxurilor de numerar (lunare) şi plăţi (trimestriale) înaintate de Autoritatea de management către Autoritatea de certificare şi plată;
e)avizează informarea privind plăţile de prefinanţare efectuate, respectiv declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară a PO DCA;
f)coordonează elaborarea procedurilor privind managementul financiar şi sistemul de control;
g)analizează, ori de câte ori este necesar, modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile personalului din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare;
h)coordonează elaborarea rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiară a programului;
i)notifică conducerii direcţiei orice modificare de procedură şi se asigură că au fost luate toate măsurile necesare bunei funcţionări a direcţiei;
j)coordonează activitatea de informare financiară către Autoritatea de certificare şi plată, Comisia Europeană şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;
k)realizează sinteze şi raportări solicitate de către şefii ierarhici;
l)îndeplineşte orice alte atribuţii, în conformitate cu activităţile de management financiar şi control, solicitate de şefii ierarhici.
2.Săptămânal/Ocazional/Temporar:
- participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;
- diseminează informaţii generale în domeniul administraţiei publice;
- îndeplineşte atribuţii specifice funcţionarului de securitate:
a)întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă, iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia;
b)coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
c)asigură relaţionarea cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
d)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
e)consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
f)informează conducerea unităţii despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;
g)acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;
h)organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
i)asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
j)actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;
k)întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;
l)prezintă conducătorului unităţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă;
m)efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;
n)exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii.
(E)Standarde de performanţă asociate postului
1.Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor care revin postului
2.Indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, acţiunilor şi măsurilor stabilite, conform prevederilor legale şi ordinelor primite
3.Costuri: îşi desfăşoară activitatea cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare, aprobate în acest scop
4.Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru, acordând mai mult timp pentru activităţi de concepţie, analiză, control, documentare şi studiu
5.Utilizarea resurselor: foloseşte raţional resursele umane, materiale şi financiare la dispoziţie
6.Mod de realizare: individual şi în echipă (colectiv); conduce prin exemplul personal, se implică nemijlocit în rezolvarea problemelor
Secretar de stat,
..................
.......... 201 ............
Director;
................
............ 201 ..........
- Titularul postului
Director adjunct financiar şi control,
...............
............ 201 ..............
Avizat
Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă
Director general,
..................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 766 din data de 14 noiembrie 2012