DECIZIE nr. 472 din 25 noiembrie 2013 privind înfiinţarea Comisiei interministeriale pentru negocierea achiziţionării unei aeronave, a produselor şi serviciilor aferente în scopul constituirii unei capabilităţi destinate executării zborurilor speciale
Având în vedere prevederile Memorandumului cu tema: "Achiziţia unei aeronave pentru constituirea unei capabilităţi destinate executării zborurilor speciale", aprobat în şedinţa Guvernului din data de 14 noiembrie 2013,
în temeiul art. 18 alin. (1) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Art. 1
(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, se înfiinţează Comisia interministerială pentru negocierea achiziţionării unei aeronave, a produselor şi serviciilor aferente în scopul constituirii unei capabilităţi destinate executării zborurilor speciale, denumită în continuare Comisia.
(2)Componenţa nominală a Comisiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
(3)Comisia este condusă de şeful Cancelariei Primului-Ministru, care are calitatea de preşedinte.
Art. 2
(1)Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)analizarea caracteristicilor tehnice ale aeronavelor cu configuraţie VIP, destinate vânzării, aparţinând flotei aeriene a Guvernului Italiei, şi identificarea celei mai bune variante de achiziţie;
b)stabilirea unei valori estimative pentru fiecare aeronavă, în raport cu valoarea de piaţă, gradul de uzură şi cu valoarea rămasă neamortizată;
c)negocierea cu reprezentanţii Guvernului Italiei pentru stabilirea preţului de vânzare al aeronavei selectate în vederea cumpărării;
d)negocierea cu reprezentanţii Guvernului Italiei, ai producătorului aeronavei sau alţi furnizori de produse şi servicii specifice a aspectelor referitoare la achiziţia:
- serviciului de instruire a piloţilor şi personalului tehnico-ingineresc la nivelul necesar;
- suportului logistic iniţial, respectiv a documentaţiei tehnice, serviciilor de mentenanţă, echipamentelor de testare şi suport, consumabilelor şi pieselor de schimb, pentru o perioadă de minimum 3 ani.
(2)Comisia prezintă informări periodice prim-ministrului şi Guvernului cu privire la îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1).
Art. 3
(1)Secretariatul tehnic este asigurat de Cancelaria Primului-Ministru şi Secretariatul General al Guvernului.
(2)În termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, Comisia va aproba regulamentul de organizare şi funcţionare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Secretarul general al Guvernului,

Ion Moraru

ANEXĂ: COMPONENŢA nominală a Comisiei interministeriale pentru negocierea achiziţionării unei aeronave, a produselor şi serviciilor aferente în scopul constituirii unei capabilităţi destinate executării zborurilor speciale

Nr. crt.

Instituţia

Numele şi prenumele

Funcţia deţinută în cadrul instituţiei

Funcţia deţinută în cadrul Comisiei

1.

Cancelaria Primului-Ministru

Vlad Ştefan Stoica

şeful Cancelariei Primului-Ministru

preşedinte

2.

Ministerul Finanţelor Publice

Enache Jiru

secretar de stat

membru

3.

Ministerul Apărării Naţionale

Vasile Duţă

comandor, reprezentantul Statului Major General

membru

4.

Ministerul Afacerilor Externe

Ion Gâlea

director general

membru

5.

Ministerul Transporturilor

Nicuşor Marian Buică

secretar de stat

membru

6.

Serviciul Român de Informaţii

Dragoş Popa

specialist aeronautic

membru

7.

Serviciul de Informaţii Externe

Adrian Chiriţescu

specialist achiziţii

membru

8.

Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

Emilia Şerban

director economic

membru

9.

Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română"

Armand Petrescu

director general

membru

Tudorel Roman

director supervizare

membru

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 725 din data de 26 noiembrie 2013