IB. | PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 10 p) | Documentare ştiinţifică | 2 | |
Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale | 2 | |
Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.) | 6 | |
IC. | DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 40 p) | Reprezentarea conţinutului | 2 | |
Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, pianul, structura logică etc.) | 2 | |
Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii ele.) | 2 | |
Caracterul ştiinţific | 2 | |
Corelaţii intra-şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ | 2 | |
Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune | 4 | |
Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc. | 6 | |
Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului | 4 | |
Raportul dintre activitatea personală a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat | 3 | |
Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări | 3 | |
Organizarea colectivului şi a activităţii | 1 | |
Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare | 2 | |
Impunere | 1 | |
Diferenţiere | 2 | |
Evaluarea | 2 | |
Crearea climatului afectiv-emoţional | 2 | |
ID. | EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 10 p) | Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuală de bază) | 1 | |
Realizarea evaluării formative | 1 | |
Relaţia cerinţe-obiective | 1 | |
Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare) | 1 | |
Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare | 1 | |
Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.) | 2 | |
Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică | 1 | |
Relaţia dintre preda re-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare, pe parcursul activităţii didactice | 2 | |
IE. | CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 10 p) | Strategii de diferenţiere şi individualizare | 4 | |
Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor | 3 | |
Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor | 3 | |
IF. | COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 4 p) | În raporturile cu elevii | 4 | |
În raporturile cu părinţii |
În raporturile cu cadrele didactice |
În raporturile cu comunitatea locală |
IG. | AUTOEVALUAREA (maximum 10 p) | Autoanaliza | 5 | |
Aprecierea obiectivă | 5 | |
II. ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI (maximum 4 p) | 4 | |
III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ (maximum 8 p) | 8 | |
IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE (maximum 4 p) | 4 | |
PUNCTAJ TOTAL ACORDAT Maximum 100 p | | |
NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT | | |
V. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI | | |
|
Pentru un punctaj de minimum 95 de puncte se acordă nota 10. | Minimum 35 puncte | Calificativ FB |
Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 de puncte se acordă nota 9. | Între 65 şi 84 de puncte | Calificativ B |
Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8. | Între 45 şi 64 de puncte | Calificativ S |
Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7. | Sub 45 de puncte | Calificativ I |
Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6. | |
Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5. | |